Mitä oikeasti hyvää arkiruokaa voisin tehdä pakasteseistä?
Kommentit (53)
saa ihan ruskistua. Mausta suolalla ja sitruunapippurilla.
Lisukkeeksi keitettyjä perunoita ja maitokastiketta.
sekä ketjun ohjeita, ja vaivautuu niistä kommentoimaaan, tulee kokemaan huono onnen. -sellaisen joka vie hänet perikatton ja alistaa laittamaan tavallista ruokaa. alistaa katsomaan kilohintoja, pistää mietttimään ruoan hintaa. siinä missö tömö loistava ylhäistö tulee ketjuihin puhumaan "järkeä" hän ei ymmärrä tästä maailmasta vielä mitään...
Voisin kokeilla seitä uunissa haudutettuna. Päälle ennen uuniin laittoa merisuolaa, sitruunapippuria, tillisilppua sekä purkki smetanaa. Voisi olla ihan kelvollista.
Tää on hyvää, ohjeet norjaksi, mut helppo ymmärtää. Siis wokkia laittaisin. Sitähän on helppo varioida oman maun mukaan. Fileen palat ohuempia, joten hellempi kypsennys:):
Sein paloja vuokaan, suolakurkun paloja, sitruunapippuri ja suola sekä kermaa, juustoraasten päälle ja uuniin hetkeksi. ON hyvää!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:28"]
Tää on hyvää, ohjeet norjaksi, mut helppo ymmärtää. Siis wokkia laittaisin. Sitähän on helppo varioida oman maun mukaan. Fileen palat ohuempia, joten hellempi kypsennys:):
[/quote]
En ole ap, mutta tätä kokeilen. Ihanan terveellisen ja raikkaan oloinen ja kylkeen riisiä. Emme ole kovin suuria kermojen ystäviä.
Minusta kalakeitto on jopa parempaa seitistä kuin lohesta. Lohi on usein niin rasvaista että minua ällöttää se pinnalla lilluva rasvakerros... Eli ihan perus kalakeitto, jossa perunaa, sipulia, maustepippuria, suolaa, vettä, ehkä maitoa tai kermaa. Lisäksi siihen voi laittaa porkkanaa, paprikaa tai ihan melkein mitä vaan juureksia, kalalimikuution, tilliä....
Seitistä olen tehnyt myös itse kalapuikkoja, kohmeisena onbhyvä leikata puikoiksi ja uittaa munassa, sitten korppujauho-mausteseoksessa ja paistaa voissa... Nam!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2013 klo 18:12"]
Ap kysyi mielestäni että OIKEASTI HYVÄÄ mutta te ehdotatte kaikkea hirveetä sontaa, anteeksi vaan. Hyi. Keitettynä? He-ma-pa? Oksu. Yhtään hyvää reseptiä ei kyllä ole vielä kukaan laittanu..
[/quote]
Ap kysyi mielestäni reseptiä tai linkkiä, mutta sä kirjoitat hirveetä sontaa ja infantiileja mielipiteenilmaisuja.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2013 klo 00:56"]
"kolmen juuston kermaa"?? Kolmen sadan lisäaineen kermankaltaista valmistetta. Jeah, mestarikokit.
[/quote]
Pätevästi laskettu.
AINESOSAT:
Kerma*, vesi, juustot* (6 %), juustoaromit*, muunnettu maissitärkkelys, suola ja sakeuttamisaine guarkumi.
Oon löytänyt tälläisen reseptin ja laittanut ihan sen mukaan pari kertaa. Taivaaaaaaalllisen hyvää!!!
https://epatrendikasruokablogi.blogspot.fi/2015/09/seiti-on-mainettaan-…
Kalaviiniä siman tapaan, jossa sitruuna korvataan seillä tai muulla mieleisellä kalalla ja rusinat tillillä. Muuten resepti on sama.
Laitan palat vuokaan, hiukka suolaa ja mustapippuria, päälle juustokastike eli valkokastike runsaalla juustoraasteella, pinnalle vielä juustoa on kyllä hyvää muussin kanssa.
Ja ne ananaksen viipaleet paloina tai porkkanat ohuina viipaleina, niin kypsyvä n. 10 minuutissa mukaviksi.