Jehovan todistajuus on sairasta!
Katoin ylen dokkarin Jehovista ja yökötys tuli päälle, hyi että mikä lahko!
http://www.yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/kastetusta_kartetuksi_51577.h…
Kommentit (35)
Oikeesti, nääkö ei ole sun mielestä faktoja siksi ettei ihan kaikki jehovat tee niin? No, sellaista "totuutta" ei taida ollakkaan missä kaikki olisi 100% samalla tavalla kaikkien kohdalla.
Se että jehovissa on muutamia inhimillisiä jäseniä jotka mm. ei pakota lapsiaan saarnaamaan tai ei katkaise välejä eronneisiin sukulaisiin, ei poista sitä tosiseikkaa että ko. uskonto käskee saarnaamaan ja karttamaan erotettuja/eronneita. Olen edelleen täysin sitä mieltä että ko. uskonto on SAIRAS!
voin sanoa että kyllä nämä ketjussa kirjoitetut seikat pitävät paikkansa. Jehovan todistajat noin yleensäkin esittävät muille ihmisille asiat kovin eri tavoin, kuin ne todellisuudessa ovat. Nykyään koen Jehovan todistajat uhreina ja säälin kovin kaikkia tähän lahkoon kuuluvia.
"kuka tekee kuka ei" - tyypille sanon
että joku taitaa ajaa puolivaloilla.
Niinpä viimeisessä numerossa ei kielletä vuoden 1975 asioita mutta viimeiset vuosikymmenet niin on tehty. Syksyllä asiasta otin yhteen todistajan kanssa ja kielsi asioiden oikean laidan.
Itse muistan nuo ajat erittäin hyvin olin lapsi ja pelkäsin.
Pelottelua tulee puhujapöntöstä riittämiin ei sitä kotona tarvitse tehdä. Samat ohjelmat kuulee vauvat ja vaarit ja kaikki siltä väliltä. Jos vähänkin lapsella on aivotoimintaa myös pelkää.
Oikeesti, nääkö ei ole sun mielestä faktoja siksi ettei ihan kaikki jehovat tee niin?
Ei vaan siksi, että jt-uskonto ei opeta niin.
ko. uskonto käskee saarnaamaan ja karttamaan erotettuja/eronneita
Nuo eivät ole mitään ehdottomuuksia
Oikeesti, nääkö ei ole sun mielestä faktoja siksi ettei ihan kaikki jehovat tee niin?
OPETTAAPAS!ko. uskonto käskee saarnaamaan ja karttamaan erotettuja/eronneita
ONPAS!
Lue kiltisti ne vartiotornisi niin tiedät mitä uskontosi opettaa! Mistä tämä tarve valehdella? Kuka vaan voi tarkistaa nämä faktat ihan sieltä jehovien omasta kirjallisuudesta!
PS. Lue vielä mitä uskontosi sanoo valehtelemisesta ;)
Niinpä viimeisessä numerossa ei kielletä vuoden 1975 asioita mutta viimeiset vuosikymmenet niin on tehty.
Olen tuntenut todistajia jo vuosikymmeniä eikä kukaan ole koskaan kieltänyt tuota, ei kukaan, ja usko pois, olen kyllä tuostakin asiasta kysynyt ja monesta muusta.
Jos vähänkin lapsella on aivotoimintaa myös pelkää.
Miksi ihmeessä? Jt:n mukaan elämä on lahja ja maailmasta tulee paratiisi, ei ole mitään pelättävää. Raamattu antaa ohjeet hyvään elämään ja vaikka joku "eksyisikin", niin ei se ole automaattisesti tuho, koska Jumala on kyllä oikeudenmukainen.
Kenelläkään ei ole mitään pelättävää, mutta tietysti varmasti on myös niin, että joillekin asioista on kerrottu huonosti tai liian vähän.
Niinpä viimeisessä numerossa ei kielletä vuoden 1975 asioita mutta viimeiset vuosikymmenet niin on tehty.
Olen tuntenut todistajia jo vuosikymmeniä eikä kukaan ole koskaan kieltänyt tuota, ei kukaan, ja usko pois, olen kyllä tuostakin asiasta kysynyt ja monesta muusta.
Jos vähänkin lapsella on aivotoimintaa myös pelkää.
Miksi ihmeessä? Jt:n mukaan elämä on lahja ja maailmasta tulee paratiisi, ei ole mitään pelättävää. Raamattu antaa ohjeet hyvään elämään ja vaikka joku "eksyisikin", niin ei se ole automaattisesti tuho, koska Jumala on kyllä oikeudenmukainen.
Kenelläkään ei ole mitään pelättävää, mutta tietysti varmasti on myös niin, että joillekin asioista on kerrottu huonosti tai liian vähän.
Todellakin tiedän mitä Jehovan todistajat opettavat ja sen voivat kaikki muutkin lukea heidän kirjallisuudestaan. Jos et itse ole Jehovan todistaja, ihmettelen suuresti mikä on motiivisi valehdella? Vai oletko vain noin tietämätön? Ota ihmeessä selvää asioista ennenkuin tulet tänne huutelemaan
ONPAS!Lue kiltisti ne vartiotornisi niin tiedät mitä uskontosi opettaa! Mistä tämä tarve valehdella? Kuka vaan voi tarkistaa nämä faktat ihan sieltä jehovien omasta kirjallisuudesta!
Kamalaa huutamista.. Eikä luetun ymmärtäminenkään ole parasta mahdollista, olen TUNTENUT jehovantodistajia, en ole täällä ottamassa kantaa heidän minään virallisena edustajanaan :D
Minulla ei ole mitään syytä valehdehdella heistä. Sääli, jos sinulla on huonoja kokemuksia.
Ovityö ei kuitenkaan ole pakollista eikä myöskään välien pitämisestä eroteta
ONPAS!Lue kiltisti ne vartiotornisi niin tiedät mitä uskontosi opettaa! Mistä tämä tarve valehdella? Kuka vaan voi tarkistaa nämä faktat ihan sieltä jehovien omasta kirjallisuudesta!
Kamalaa huutamista.. Eikä luetun ymmärtäminenkään ole parasta mahdollista, olen TUNTENUT jehovantodistajia, en ole täällä ottamassa kantaa heidän minään virallisena edustajanaan :D
Minulla ei ole mitään syytä valehdehdella heistä. Sääli, jos sinulla on huonoja kokemuksia.
Ovityö ei kuitenkaan ole pakollista eikä myöskään välien pitämisestä eroteta
Tekstistäsi ja puolusteluntarpeestasi johtuen vahvasti epäilen että olet Jehovan todistaja. Ja minä TODELLAKIN tiedän mistä puhun, 20v takana tuossa lahkossa. Jos olet vaan joskus keskustellut joidenkin Jehovan todistajien kanssa, et todellakaan tiedä asioiden oikeaa laitaa.
minä TODELLAKIN tiedän mistä puhun, 20v takana tuossa lahkossa. Jos olet vaan joskus keskustellut joidenkin Jehovan todistajien kanssa, et todellakaan tiedä asioiden oikeaa laitaa.
En väitäkään tietäväni kaikkea, en todellakaan, mutta tiedän, mitä olen lukenut, kuullut ja nähnyt.
Ja ovelta ovelle saarnaaminen ei ole pakollista kuin ei myöskään erotetun hylkääminen - ymmärrän, että monella on näitä kokemuksia ja se on kamalaa, mutta pakollisuudesta ei vain ole kysymys. Näin olen nähnyt ja kuullut, enkä ole koskaan törmännyt kirjallisestikaan sellaiseen viralliseen jt-materiaaliin, jossa näin sanottaisiin.
Ihan turha sinun on vauhkoontua, jos kaikilla ei ole samanlaista näkemystä ja kokemusta kuin sinulla.
ja muuten ihan suht normaalin oloisia ihmisiä mutta perheen isä on alkoholisti. Olin käsittänyt että alkoholin runsasta käyttöä ei katsota hyvällä mutta ei se tuota perhettä tunnu haittaavaan. Vaimo selittelee kovasti miehen käytöstä (kun se on selvästi tosi kännissä). Musta on jopa huvittavaa miten sitä asiaa yritetään piilotella, vaikka surullistahan alkoholismi toki on.
mua kylmäsi noiden erotettujen kertomukset, erotettu mm. tupakanpolton ja seksin harrastamisen vuoksi ja sen seurauksena kaikki kaverit ja sukulaiset on lopettanut yhteydenpidon. Jäätävää.
Ja ei oo edes siskon kuolemasta kerrottu sille yhdelle. Isovanhemmat jotka oli jehovantodistajissa ei ollu halunnut nähdä lapsenlapsiaan kun lasten isä ei ollut uskossa. Minkälaiset ihmiset tekee noin?
mua kylmäsi noiden erotettujen kertomukset, erotettu mm. tupakanpolton ja seksin harrastamisen vuoksi ja sen seurauksena kaikki kaverit ja sukulaiset on lopettanut yhteydenpidon. Jäätävää.
Ja ei oo edes siskon kuolemasta kerrottu sille yhdelle. Isovanhemmat jotka oli jehovantodistajissa ei ollu halunnut nähdä lapsenlapsiaan kun lasten isä ei ollut uskossa. Minkälaiset ihmiset tekee noin?
Minkälaiset ihmiset? Nähdäkseni eivät ainakaan oikeaa jehovantodistajuutta todeksi elävät
hylkääkö suku vai ei. Meidän tapauksessa ei. Toki erilainen asema on luonnollisesti mutta välit kuitenkin vanhempiin ja sisaruksiin.
En tiedä kannattaako sinulle vastata, kun puhut jostain käsitteestäkin jonain sairautena :D
Mutta, mutta, niitä paikkansapitämättömiä juttuja on ollut aika monta pitkin keskustelua:
"vaatiessaan ovityötä"
Kaikki eivät tee ovityötä eikä siitä eroteta
"hylätessään yhteisöstä ihmisen vaikka olisi perheen jäsen"
Kaikki eivät hylkää eikä hylkäämättä jättämisestä eroteta
"jos saattuu syntymään jehovien perheeseen EI voi valita uskontoaan"
Kaikki eivät kastata tai anna alaikäisten kastautua
"jos eroaa, menettää kaikki ihmissuhteens"
Kaikki eivät hylkää
"Lapsilla (...) pakotetaan vielä kysyttäessä sanomaan että ne pitää siitä uskontotouhusta"
Kuka pakottaa, kuka ei
"jos ei tottele niin saa selkään."
Kuka saa, kuka ei
"Jehovan todistajilla fyysinen kuritus on arkipäivää, siihen jopa kannustetaan."
Kenelle on, kenelle ei. Kuka kannustaa, kuka ei.
"Mun mielestä kaikki Jehovan todistaja lapset olisi hyvä ottaa huostaan jotta niille voitaisiin turvata edes jotenkin normaali lapsuus."
Monilla jt-lapsilla on hyvä lapsuus
"Ja se on sairasta miten lapsia pelotellaan demoneilla ja harmagedonilla"
Kuka pelottelee, kuka ei.
"tiedän ettei lapsilla ole mahdollisuutta valita uskontoaan."
Kenellä on, kenellä ei.
"Porukka kieltää tosiasioita, mm. Harmagedonin sanottiin tulevan vuonna 1975 ja sitä saarnattiin ja siitä puhuttiin valtakunnansaleilla kokouksissa säännöllisesti. Nyt kielletään että niin olisi tapahtunut. Ristiriitaista."
Kuka kieltää, kuka ei. Ainakaan viimeisimmässä jommassa kummassa jt-lehdessä ei todellakaan kiistetä