Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-henkinen perhe, joka päivä pakko pestä pyykkiä ja pyörittää ap-konetta, huoh...

Vierailija
08.12.2012 |

Miten te oikeiden suurperheiden äidit jaksatte pyörittää perheen arkea?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäinen pyykinpesu on helppoa. Lämmittää veden, kaataa sen koneeseen ja laittaa pulsaattorin pyörimään. Sitten vedet pois, pariin kertaan huuhtelee uusilla vesillä ja lopulta ripustaa kuivumaan. Ei se iso vaiva ole.

Vierailija
2/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pyykkää ja pyörittää ap-konetta myös. Usein annamme ap-koneen tyhjennyksen lasten tehtäväksi. Teen kyllä suurimman osan kotitöistä, mutta mieskin tekee paljon. Lapset eivät hirmu paljon tee ainakaan itsenäisesti kotitöitä, mutta toisaalta viihdyttävät toisiaan ja osallistuvat kyllä. Mieheni kokee ilmeisesti välillä aika raskaaksi tämän, mutta minä en oikeastaan, vaikka pienin vielä heräilee öisinkin ja minä hoidan yöheräilyt. Meillä auttaa se, että käyn osa-aikatöissä. Lapsista kukaan ei kuitenkaan ole hoidossa. Ikäerot ovat isot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

APKONE??? AVKONE, VAUVAKONE

Vierailija
4/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiden hengen taloudella meilläkin pestään pyykkiä ja astioita joka päivä. En koe asiaa mitenkään raskaana, mies hoitaa suurelta osin keittiön ja mä pyykit. Toki molemmat autamme/hoidamme myös "toisen hommia," mutta pääosin jako menee noin. Lapset tyhjentävät tiskikonetta ja vievät omat puhtaat vaatteensa kaappeihinsa.

Enemmän mua ärsyttää jatkuva ruoanlaitto ja kaupassakäynti. Onneksi mies hoitaa noista ison osan, mutta hänen reissutyönsä takia mullekin jää paljon vastuuta noista.

Vierailija
5/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä niitä pyykkejä ja astioita pese vaan koneet. Lapset opetat laittamaan tiskit suoraan koneeseen, joten on helppo laittaa päälle. Sitten kun kone on pessyt, tyhjennätte sen saman tien.

Pyykit koneeseen, kuivausrumpuun ja sieltä kaappiin. Ei ole kovin rankkaa.

Vierailija
6/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi pyykki- ja tiskikonetta, niin sitten olisi varmasti hankalampaa.

Vierailija
7/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä joka päivä pyykkiä. Jotain rajaa.

Vierailija
8/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöriä jokaikinen päivä.

Vierailija
9/9 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäinen pyykinpesu on helppoa. Lämmittää veden, kaataa sen koneeseen ja laittaa pulsaattorin pyörimään. Sitten vedet pois, pariin kertaan huuhtelee uusilla vesillä ja lopulta ripustaa kuivumaan. Ei se iso vaiva ole.