Millaisia ovat "liian korkeat vaatimukset" joita joillain kuulemma on parinvalinnassa?
Onko käytännön esimerkkejä kerrottaviksi? Ei kai kukaan aikuinen oikeasti kelpuuta vain leffatähteä tai miljonääriä?
Kommentit (169)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:53"]
Sitä en tajua, miten vaaditaan hyviä tuloja, eikö se riitä, että mies/nainen elättää itsensä? Itse en ainakaan elä kenenkään toisen rahoilla, vaan kustannan omat juttuni ja oletan kumppanini tekevän samoin. Enkä ole koskaan vaatinut mitään tiettyä koulutusta, koska eihän se kerro ihmisestä kovinkaan paljoa, esim. että minkälaiset arvot on, miten tekee kotitöitä tai on lasten kanssa. Suurimmat kriteerini ovatkin olleet henkisiä; se miten kohtelee minua ja muita ihmisiä, yleinen elämänasenne yms.
[/quote]
Tunnen itse joitain jotka odottavat suuria tuloja. Osa näistä on ihan klassisia "gold diggereitä", jotka haluaisivat miehen avulla parantaa elintasoaan. He haaveilevat asioista, joihin heillä ei omilla tuloillaan todellakaan olisi varaa, esimerkiksi kivitalosta kalliissa kaupungiosassa, veneilystä harrastuksena, matkoista.
Mutta sitten on niitäkin, joilla myös itsellään on hyvät tulot, ja haluavat että toisen tulot olisivat suunnilleen samaa luokkaa. Näillä usein on tuo periaate, että kumpikin maksaa omat kulunsa. Ja he ajattelevat, että on vähän hankalaa, jos samassa taloudessa on kaksi eri elintasoa. Esimerkiksi nainen haluaa matkustella paljon, mihin hänellä on varaa, mutta jos sitten mies olisikin pienituloinen j ajoutuisi jäämään pois koska ei ole varaa.
Jos nyt eroaisin ja etsisin uuden ukon niin vaatimuslistani olisi seuraava:
Yliopistotutkinto, itselläni on kaksi.
Lapsi tai useampi, itselläni on kaksi
Ei riippuvuuksia päihteisiin, itsellenikään ei ole
Fyysisesti suht terve ja pystyvä, jotta ollaan samalla viivalla lähdössä
Pitempi kuin minä, helppoa sillä olen 155 cm
Taloudestaan ja asioistaan huolta pitävä, itsekin olen
Ei roiku entisessä, ei komplekseja, fobioita, psyyke kunnossa
Noiden listojen tekijät tuntuvat luulevan, että parin valinta on kuin uuden auton osto. Tehdään lista ominaisuuksista, ja painutaan autokauppaan. Kyllä myyjä sitten tuunaa tarpeen mukaan, jos ei just hyllystä löydy sopivaa.
Käytännössä se on kuitenkin kuin käytetyn auton osto. Mennään liikeeseen, katsotaan mitä on tarjolla. Jos jokin miellyttää niin otetaan se, tai sitten ollaan ilman ja ehkä mennään seuraavaan liikkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:53"]
Sitä en tajua, miten vaaditaan hyviä tuloja, eikö se riitä, että mies/nainen elättää itsensä? Itse en ainakaan elä kenenkään toisen rahoilla, vaan kustannan omat juttuni ja oletan kumppanini tekevän samoin. Enkä ole koskaan vaatinut mitään tiettyä koulutusta, koska eihän se kerro ihmisestä kovinkaan paljoa, esim. että minkälaiset arvot on, miten tekee kotitöitä tai on lasten kanssa. Suurimmat kriteerini ovatkin olleet henkisiä; se miten kohtelee minua ja muita ihmisiä, yleinen elämänasenne yms.
[/quote]
Minulla on tämä miehen hyvätuloisuus kriteerinä. Ei tarvitse mikään miljonääri olla, mutta sellaista n. 4000 €/kk palkkaa nyt ainakin ja rahankäyttö sitä mallia, ettei kaikki mene suoraan, mikä tulee. Tälle on ihan syynsä, ensinnäkin tienaan itsekin ihan mukavasti ja haluan parisuhteessakin elää sellaista elämää, että joka senttiä ei tarvitse laskea, pystyy matkustelemaan ja asumaan mukavassa omistusasunnossa. Jos minulle joskus lapsia suodaan, haluaisin olla jonkin aikana kotiäitinä, tehdä työtä esimerkiksi kotoa käsin tai osa-aikaisena. Jos olisin perheen pääelättäjä, ei tuollaiseen tuskin olisi mahdollisuutta. Haluan sitä, että taloudellista turvaa on omasta takaa, ei sitä, että ollaan yhteiskunnan varoilla ja joudutaan miettimään, mistä rahaa ruokaan. Lisäksi nyt ihan jo arvostan ihmisiä, jotka ovat omalla työllään (työssä menestyminen/opiskelutausta/tms.) päässeet hyville tuloille ja asemaan. Se on ihailtavaa, ja haluankin arvostaa miestäni.
Oma kriteerini miehelle:
-Akateeminen tutkinto, mielellään esimerkiksi Ktm tai DI. Ei missään nimessä ainakaan humanisti!
-Hyvä palkka
-Muuta omaisuutta: omistusasunto hyvällä alueella (väh. kaksio), auto, veneestä, moottoripyörästä ja kesämökistä plussaa, mielellään ainakin jokin näistä tulisi olla.
-Vähintään 180 cm pitkä, mielellään 185 cm tai yli. Ei saa olla lihava tai laiha, pitää olla sopivasti lihaksia. Ei saa olla kaljuuntumassa.
-Suomalainen tai muuten kaukaasialainen
-Kohtelias: osaa avata ovet, maksaa ravintolassa, kantaa painavat kassit/muut tavarat.
-Hyvä sängyssä, kokeilunhaluinen ja ottaa myös kumppanin huomioon. Tarpeeksi suuri penis.
Oma korkein suoritettu tutkintoni on ylioppilas ja olen töissä matalapalkka-alalla. Asun vuokrayksiössä, omistan ajokortin, mutta en autoa ja olen todella huono kuljettaja. Minulla tai edes lähisuvussani ei ole kesämökkejä, veneitä tai moottoripyöriä. Joku voisi sanoa, että lähtökohtiin nähden kriteerit ovat liian korkealla, mutta ainakaan tähän mennessä ei ole tarvinnut noista tinkiä, vaan kaikki miehet, joiden kanssa olen vakavammin seurustellut, tai edes käynyt treffeillä, ovat täyttäneet nämä kriteerit. Tarvittaessa aletaan sitten miettiä, ovatko kaikki ihan oikeasti merkittäviä, mutta miksi tyytyä vähempään, kun ei ole tarvetta?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 10:15"]
Jos nyt eroaisin ja etsisin uuden ukon niin vaatimuslistani olisi seuraava:
Yliopistotutkinto, itselläni on kaksi.
Lapsi tai useampi, itselläni on kaksi
Ei riippuvuuksia päihteisiin, itsellenikään ei ole
Fyysisesti suht terve ja pystyvä, jotta ollaan samalla viivalla lähdössä
Pitempi kuin minä, helppoa sillä olen 155 cm
Taloudestaan ja asioistaan huolta pitävä, itsekin olen
Ei roiku entisessä, ei komplekseja, fobioita, psyyke kunnossa
[/quote]
No ihmiset on ihmisiä, turha odottaa täydellisyyttä. Minä ainakin hyväksyn epätäydellisyyden. Ei anna kovin edustavaa kuvaa naisista tämä ketju.
Akateeminen mies, Hki
Lentoemäntä. Miehen tulisi olla lentäjä tai vähintään ilmailualalla jossain hyväpalkkaisessa työssä, mielellään taustalla korkeakoulututkinto. ID-liput iso kriteeri ja se, että molemmat voivat koska tahansa lähteä ex tempore -matkoille. Pitää asua Helsingin keskustassa, sielläkin vain tietyt asuinalueet käyvät. Ei saa olla lapsia, eikä saa ehdottomasti haluta niitä, mutta ei saa myöskään olla ehdottomasti lapsia vastaan. Naimisiinmenon tulee olla tärkeä arvo miehelle, mutta ei saisi olla eronnut tai olla ollut kihloissakaan.
Tätä on vierestä välillä vaikea seurata, koska nainen todella vaikuttaa kärsivän sinkkuudestaan.
Kysymys ketjulaisille: nämä naisihmiset, joilla liikaa tai epärealistisia vaatimuksia miehen suhteen, niin onko heillä itsellään mielestänne realistinen kuva omista hyvistä ominaisuuksista.
Miesten puolella tuo on helpompaa; jo tämän ketjun perusteella on selvää, että mies, jolla on paljon massia ja kallis auto, on tavoiteltava saalis ja mies pystyy "valitsemaan" mieleisensä.
Varmaan avioehto on myös iso ei ja merkki siitä ettei rakasta?;)
Mies
Yli kolmekymppisen kaverini vaatimuksissa on mm. miehellä pitää olla kauniit kädet ja sisällä ei saa kulkea ilman sukkia.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 10:54"]
Lentoemäntä. Miehen tulisi olla lentäjä tai vähintään ilmailualalla jossain hyväpalkkaisessa työssä, mielellään taustalla korkeakoulututkinto. ID-liput iso kriteeri ja se, että molemmat voivat koska tahansa lähteä ex tempore -matkoille. Pitää asua Helsingin keskustassa, sielläkin vain tietyt asuinalueet käyvät. Ei saa olla lapsia, eikä saa ehdottomasti haluta niitä, mutta ei saa myöskään olla ehdottomasti lapsia vastaan. Naimisiinmenon tulee olla tärkeä arvo miehelle, mutta ei saisi olla eronnut tai olla ollut kihloissakaan.
Tätä on vierestä välillä vaikea seurata, koska nainen todella vaikuttaa kärsivän sinkkuudestaan.
[/quote]
Lisään vielä että naisella on eläimet hyvin tärkeitä, joten miehen tulisi olla myös eläinihminen ja innostunut naisen eläimiin liittyvästä harrastuksesta.
Käytännössä nainen odottaa täysin itsensä kaltaista miestä (mutta isotuloisempaa), jonka kanssa jakaa niin vapaa-aika kuin työkin. Kompromisseja ei tunnu olevan valmis tekemään, esim. muuttamaan miehen perässä toiselle paikkakunnalle, edes pk-seudun sisällä. Koko kuviollle ja elämälle on jotenkin todella selvät raamit valmiina. Yksin ei kuitenkaan pysty ylläpitämään tuollaista elintasoa.
Vaatimukseni on että on kotirauha, ai niin kaikkea voi saada....
Mies vaati hyväksymään että käy vieraissa koska se on realismia. Sitten hän vaati että minun pitää olla mustasukkainen.
Haluaisin löytää rehellisen, luotettavan miehen. Tämä kriteeri tuntuu ylivoimaisen vaativalta. Lisäksi sivistynyt, mikä mielestäni korreloi positiivisesti edellisten vaatimusten kanssa. Ja lopuksi turvallinen, mies joka puolustaa minua tilanteessa kuin tilanteessa. Kiitos!
Kysyntä ja tarjonta..
Suurin osa naisista vaatii liikaa omaan ulkonäköönsä nähden.
Mies
Mulla on liian korkeat vaatimukset:
1. Ei saa olla alkoholisti/narkkari
2. Ei pahoinpitele
3. Ei petä
- 8 vuotta sinkkuna -
liian korkeat vaatimukset ovat useim merkityksettömiä, naurettavia yksityiskohtia, joilla ei ole toimivan parisuhteen kanssa mitään tekemistä. esimerkiksi:
pitää olla tietyn väriset hiukset/silmät, tietty pituus, pitää olla valmistunut tietystä yliopistosta, tietty palkkataso, pitää rakastaa/inhota tiettyä musiikkia/elokuvaa/tv-sarjaa/valtiota/ruokaa...lista on loputon.
Käytännössä "liian korkeat vaatimukset" henkilö etsii kopiota itsestään eikä oikeasti edes halua suhteeseen tai sitten toivoo aivan liikoja eli vaatii juurikin miljonääriyttä tai leffatähteyttä vaikka itse on lihava parturi-kampaaja.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 11:19"]
2. Ei pahoinpitele
3. Ei petä
- 8 vuotta sinkkuna -
[/quote]
Taidat etsiä vääristä paikoista, jos et ole 8 vuodessa löytänyt yhtään!
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 11:19"]
2. Ei pahoinpitele
3. Ei petä
- 8 vuotta sinkkuna -
[/quote]
Taidat etsiä vääristä paikoista, jos et ole 8 vuodessa löytänyt yhtään!
[/quote]
Tai sitten en vain kelpaa kellekään "normaalille" miehelle. Nuoruudessa oli pari noita alkkis/narkkari pettureita, mutta kun en ole niitä enää kelpuuttanut, en saa ketään.
Minun ehdottomat vaatimukseni ovat tässä: rehellinen, osaa keskustella, lempeä, raitis, pitää huolta itsestään (eli ei esim. syö lounaaksi kokonaista perhepizzaa joka päivä), ei ole kynnysmatto, pitää eläimistä. Tuntuu, että tapaan tällaisia miehiä jatkuvasti! Enkä myöskään haluaisi miestä, joka ei vaatisi naiseltaan samoja asioita.
Sitten nämä kohdat ovat tapauskohtaisia, piirteitä joista yleensä pidän: koulutettu, urheilullinen/lihaksikas (nostaa painoja tms.), kunnianhimoinen, viihtyy kotona, haluaa mielummin tehdä asioita kuin vaikka katsoa telkkaria, lukee, viihtyy luonnossa, on akateemisesti kiinnostunut monista asioista. Tunnen paljon tällaisiakin miehiä. Täytyy kyllä myöntää, että itsekin täytän nämä ehdot pääosin eli omaa kuvaanihan minäkin aina miehessäni katson ja siksi viihdymmekin hyvin yhdessä. :)
Hiusten väri, lempielokuvat ja musiikkimaku tai suosikkilomakohteet ovat minusta aivan toisarvoisia asioita. Jos mies rakastaa vaikka formulaa niin sopii minulle, itse en voi sitä sietää.
Mitä noihin hyviin tuloihin tulee niin kaikki naiset eivät ikävä kyllä edes tahdo elättää itseään, vaan unelmana on juuri mies joka maksaisi kaiken. Ei katsos tarvitsisi käydä ankeassa työssä tai ponnistella rahan eteen....
Juuri tällainen on itseasiassa minunkin tapaukseni, mitään työtä ei tahtoisi elämässään tehdä kun on ne aamuherätykset ja ikävät rutiinit päälle jajajajaja....
Lisäksi miehen tulisi tehdä joka päivä ruoka tai ainakin useimmiten, sillä myös ruuanlaitto on tämän naiset mielestä ikävää. Sanomattakin on selvää ettei nainen myöskään siivoa vaan tämäkin kuuluisi yhteen muuttaessa miehelle.
Naisella ei ole ajokorttia ja toivookin, että miehellä olisi oma atuto jonka kyydissä hän pääsisi kätevästi kaupungille aina halutessaan, niin ja myös täysin raitis pitää olla, baarit ei saa kiinnostaa vaan elämän pitää pyöriä tämän naisen ympärillä ja esiaviollinen seksikin on vähän niin ja näin että onnistuuko...