Vituttaa olla erityislapsen vanhempi
Rakastan lastani yli kaiken. Minulle hän on normaali, paras lapsi. Vihaan vaan kaikkea mitä tähän erityislapsen vanhemmuuteen kuuluu: toimintaterapiaa, psykogologia, kehityspalavereja, vanhempien syyllistämistä, erityisopen uusia huolia meille vanhemmille jaettavaksi...
Valoitan sen verran että lapsellani on puheen viivästymää, jonka takia hän on saanut puheterapiaa. Tämä minulle ok. Se ei vaan mene mun jakeluun, miksi sen lisäksi täytyy olla niin saatanan monta kehitysmuotoa ja tutkimusta. Tuntuu, ettei olis oikeutta enää töissäkään käydä - jatkuvalla syötöllä vaan pukataan uusia psykolokitutkimuksia, joihin pitäis itsekin yrittää töistä venyä. Ymmärrän, jos aihetta olis, mutta kun noita tutkimuksia määrätään sen takia, että JOS LÖYTYISI jotain. Viimeksi lääkäri hyvin totesikin: "En nyt löytänyt lapsesta mitään vikaa. Mutta laitan hänet nyt seuraavalle lääkärille, jos hän keksisi".
Oikeasti vituttaa. Olen sellainen ylikiltti äiti, joka ei näytä tunteitaan noille tutkijoille, mutta nyt tekis mieli taas itkeä. En ymmärrä, miksi lapsestani vaan koko ajan etsitään UUSIA vikoja ihan väen vängällä. Miksei lapseni saa olla tuommoinen oma itsensä, puutteineen päivineen. En ole itsekään mikään täydellinen (niin kuin varmasti viestini perusteella arvaattekin) mutta en ymmärrä, miksi täydellisyyteen ja siihen että osaisi kaiken, pitäisi edes tähdätä.
Miten te muut erityislasten vanhemmat jaksatte noita terapioita, psykologeja, kehityspalavereja jne vai oonko mä vaan ainoo vanhempi, joita ne lähinnä vituttaa?
Eikö niitä voi ihan sitten yksityispuolella tehdä ja kai niistä saa Kelakorvauksia? En nyt oikein tajua, että jos ne on niin tärkeät ja ainoa asia jota toivotte, ette vie lasta niihin?