Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA MUA!!! olen ihan loppu uhmiksen kanssa ja olen raskaana - PÄÄ HAJOAA JA OLEN PASKA MUTSI

Vierailija
18.01.2013 |

miten meidän elämästä on tullut tällaista??? Rakastan lastani niin paljon, mutta tämä uhmaikä ja oma väsymys ja huonovointisuus ja muut raskausvaivat ja hormonit saavat minut melkein vihaamaan esikoista välilöä. Menetän täysin malttini hänen kanssaan ja huudan ja raivoan myös lapselle. Lapsen uhma ei ole mitään minä itte -touhua, vaan aivan jatkuvaa karkailua, riehumista, maahan heitäytymistä ja siellä kieriskelyä hekottaen, sylkeminen kun tietää että se ärsyttää, tavaroiden viskely, kaiken hajoittaminen, yleinen terrorisointi. Ehkä vartin aamulla on kunnolla ja päikäreiden älkeen, mutta kaikki muu aika on ihan yhtä helvettiä lapsen kanssa. Lapsi ei kinäleiki leluillaankotona, vaan tosiaan kulkee ja uhoaa vaan. Olen AIVAN LOPPU enkä jaksa lasta yhtään. Ja toinen tulossa!!!! olen täysin epätoivoinen ja itken vaan elämääni joka on irvikuva siitä, mitä kuvittelin. Olen töissä osan viikkoa, osan hoitovapaalla lapsen kanssa, ja tekisi mieli muuttaa työviikot 5-päiväkseksi,koska töissä on sata kertaa helpompaa kuin täällä kotihelvetissä. Työkin on yllä raskasta jaolen töistä ihanpoikki itaisin, mutta ne työpäivät itsessään ovat ihan ok. Työn ja kodin yhdistäminen on vaan raskaampaa kuin ikiä lisin uskonut ja esikoisen hankaluus syö minua niin paljon. Sorrun jatkuvastiolemaan niin surkea äiti etten ikinä olisi uskonut. Minä, joka teen aina kaiken kunnolla, ja jonkapiti olla niin ihana ja lempeä. Hyvä että siedän välilä tuota kakaraa silmissäni, vieläkin tärisen raivosta aivan helvetiölise aamupäiän jälkeen. Nyt lapsi onneksi nukkuu. Mten mä selviä tästä? Kadun uutta raskautta hirvittävästi, kun en selviä yhdestäkään. AUTTAKAA MUA IHAN TOTTA!!!

Ps. Pahoittelut kaikki kirjoitusvirheet, kädet tärisee ja kirjoitan padilla.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita että tietenkin sylki päin ja puri kun ei saanut haluamaansa. Olen tietoisesti yrittänyt rauhoittaa huutamista, mennä lapsen tasolle katsoa silmiin ja kertoa että näin ei käyttäydytä ja miksi ei, mutta ei kyllä mitään tehoa ja kun kohellus jatkuu tarpeeksi kauan, raivo äidillä alkaa

Vierailija
62/66 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa rakaana ja uhmaikäinen taapero kanssa, ja olen miljoona kertaa miettinyt kuin huono äiti olen kun hermo palaa saman tien kiukuttelevaan lapseen ja tuntu ettei voi liikkua minnekkään kun tietää jo valmiiksi ne helvetin itkupotkuraivarit..

Ja kaikki kiva alkaa raivoten ja loppuu raivoten..

Mutta sen tiedän että meiän tytöllä se on sitä äitin koettelua tällä hetkellä että jos antaisinkin periksi ja kantaisinkin kotiin asti, mutta en pysty ison mahan takia..

Pitää olla vaan lujana, periksi ei anneta, vaikka aina ei jaksa ja se suotakoon:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni kirjoituksestasi, joskin lapseni ovat 7 ja 3v. Koko ajan on härdelli päällä eikä kotonaan voi rentoutua ollenkaan, paitsi kun lapset nukkuvat, ja se onkin päivän paras hetki, kun ne vihdoin nukahtavat.

3v on raskas ikä, ja tietysti yksilöt ovat erilaisia. Esikoinen oli rauhallinen tapaus, siksi tuli hankittua tämä toinen, ja välillä kadun sitä, vaikka tietysti rakastan lastani. Sitä on vaikea selittää muille ja hahmottaa itse kuinka sitä toisaalta niin rakastaa lasta ja toisina hetkinä niin vihaa, että melkein ymmärtää niitä, jotka listivät ensin koko perheensä ja sitten itsensä.

Vierailija
64/66 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa kannattaisi harkita sitä, että lapsi olisi kaikki viisi päivää perhepäivähoidossa ja itse kävisit töissä.

Vierailija
65/66 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän. Armoa itsellesi!!

Meillä kaksi villikkoa, ja pienempi hirveässä uhmassa. Kaikkein tärkeintä että saan omaa aikaa jottei pää hajoa ja isompi on välillä hoidossa. Se oli helvetin rankkaa kun isompi oli villi 2½v ja vauva syntynyt, niin rankkaa. Mutta nyt se on ohi ja koko ajan helpottaa...

Mullekin ollut pettymys miten rajallinen, huono, kärsimätön jne äiti olen ollut, ihan erilainen mitä luulin. Mutta heti kun saa nukuttua ja omaa aikaa reilusti niin helpottaa ja jaksaa suhtautua siihen uhmikseenkin. Hae vaikka perhetyöntekijää, esikoinen hoitoon, mies hoitamaan täysillä iltaisin.

Vierailija
66/66 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattiapua (vaikka tietenkään en voi tietää, jos ap:llä on vaikka ollut rankka lapsuus tai muista asioita, jotka tekevät äitiydestä raskasta muutenkin) vaan ihan vaan tsemppiä ja vertaistukea, ja välillä irtiottoa perhearjesta.

Ei kukaan äiti ole sellainen yli-ihminen, että voisi tehdä koko perheen elämästä mukavaa ja ihanaa. Ei sellainen ole mahdollista, vaan niitä kriisejä tulee väistämättä. Silloin kannattaa ihan suosiolla laskea rimaa, ja olla tyytyväinen jokaisesta päivästä, joka ollaan jotenkin saatu räpellettyä läpi ilman että kukaan on saanut pysyviä vammoja. :) Aika auttaa ja lapset kasvavat. Ajan myötä lapsenkin kiukutteluun osaa suhtautua tyynemmin, ihan vaan siksi että se on jo niin nähty juttu ettei siihen itsen vaan enää viitsi mennä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän