Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko mielestänne aiheellinen ls-ilmoitus? Lapsen eskariope teki

Vierailija
18.01.2013 |

lapsestamme, sillä perusteella, että poissa oloja ja aamumyöhästelyjä on ollut paljon. Olen selvittänyt poissa olot kyllä. Lapsi ei tykkää eskaristaan, siellä pari poikaa kiusaa häntä eikä asiaan ole tullut muutosta, vaikka oon ollu yhteydessä useasti hlökuntaan aiheesta, mut vaan leimattiin hankalaksi, maahanmuuttajataustaisia kiusaajia puolusteltiin ja mua patistettiin "karaisemaan" arkaa ja herkkää tyttöäni olemaan reippaampi. Oon tällä hetkellä kotona kun opiskelen vain puolipäiväisesti ja työpaikka haussa, ja oon antanu tytön olla nyt sitten aika usein kotona. Eihän eskari mikään pakollinen edes ole?

Tytöllä ei ole eskarissa oikein kavereita, naapurustossa on, ja entiset päiväkotikaverit kyläilee edelleen.

Tuossa ls-ilmossa oli tosi paljon vain eskariopen (jonka kans mulla ei siis synkkaa yhtään) omia oletuksia, kuten hän on huolissaan jaksamisestani koska on olettanut etten "jaksa" viedä lasta eskariin kun poissaoloja paljon.

No sossut kävi meillä ja totes, että kaikki ok eikä mitään syytä mihinkään jatkotoimenpiteisiin.

Oli vaan aikamoinen yllätys tuo. Oisko täällä varhaiskasvattajia linjoilla, onko ihan yleistäkin ls-ilmoitus ihan "ammattilaisen" taholta tollasella perusteella?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä veisi tuon jälkeen enää sinne ollenkaan, eihän tyttö itsekään viihdy siellä! Jos voit, pidä tyttö kotona.

Vierailija
2/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aiheellinen ilmoitus.

Varmaan joku virka-intoilija , kaikkitietävä ope siellä ollut.Mua suorastaan ärsyttää nykymaailmassa tämä ilmiö, että KAIKESTA mahdollisesta tehdään ilmoituksia viranomaisille, kun asioita voisi hoitaa PUHUMALLAKIN , siis asianomaisten kesken. Uskomatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä veisi tuon jälkeen enää sinne ollenkaan, eihän tyttö itsekään viihdy siellä! Jos voit, pidä tyttö kotona.

Eskari on täysin vapaaehtoinen. Jos poissaoloista on kuitenkin ilmoitettu, en näe mitään syytä, miksi niihin pitäisi puuttua.

Vierailija
4/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi laitetaan eskariin, kyllä perusoletus on se, että siellä sitten käydään. Sehän on koulunkäynnin harjoittelua, ethän voi ensi vuonna opettajallekaan sanoa, että lapsi ei nyt tänään tule kouluun kun ei tykkää siellä olla.

Joo, alanpa epäillä tätä provoksi. Lapsilla, kuten aikuisillakin, on elämässä pakollisia asioita ja niistä on vain selvittävä, vaikka joku pelottava mamu olisikin samassa ryhmässä.

Vierailija
5/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saas nähdä koska meistä tehdään ls-ilmoitus.

Myöhästelemme aika usein, no yleensä n. 10 min. Joskus vien jopa puoli tuntiä myöhässä, kun omat työt alkavat vasta klo 10 (eskari alkaa klo 9) ja eskari on työmatkan varrella, eikä olisi mitään järkeä ensin viedä lapsi eskariin, mennä takaisin kotiin ja lähteä samantien töihin.

Vierailija
6/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi, että niin voisi tehdä myös päikkärissä, jossa lapsi toimii päivisin muiden lasten kanssa.

Eskari ei ole pakollinen, mutta monihan sen käy, jos mahdollista. Olisiko lasten kanssa työskenteleville tullut uusi ohjeistus herkemmin ilmoittaa kaikesta hiemankin erilaisesta viimeaikaisten lapsiin kohdistuneiden väkivaltaisuuksien tapausten takia, en tiedä.

Vierailija
7/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää suorastaan kertomasi. Tsemppiä ja pidä puolesi.

Vierailija
8/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kantelu Aluehallintovirastoon.

Vierailija
9/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ottaisin lapsen pois koko eskarista tuossa tilanteessa. Omat lapsemme ei ole missään päivähoidoissa ja eskareissa koskaan olleetkaan, ei niiden virkaintoisten varhaiskasvattajien armoille halua lapsiaan laittaa sen jälkeen kun on itse ollut nuorempana päiväkodissa hommissa ja nähnyt sitä touhua...

Vierailija
10/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi laitetaan eskariin, kyllä perusoletus on se, että siellä sitten käydään. Sehän on koulunkäynnin harjoittelua, ethän voi ensi vuonna opettajallekaan sanoa, että lapsi ei nyt tänään tule kouluun kun ei tykkää siellä olla.

Joo, alanpa epäillä tätä provoksi. Lapsilla, kuten aikuisillakin, on elämässä pakollisia asioita ja niistä on vain selvittävä, vaikka joku pelottava mamu olisikin samassa ryhmässä.

Oppivelvollisuus on kaikilla, eskarivelvollisuutta ei. Se on edelleen täysin vapaaehtoinen.

Mitään provoa en tässä näe. Tuskin sinäkään menisit töihin riemusta kiljuen jos siellä olisi työpaikkakiusaamista.

Ap:n tapauksessa henkilökunta on tehnyt väärin kun ei puutu kiusaamiseen (oli toisena osapuolena mamu tai ei). Jos olisin ap, veisin asian ylemmälle taholle.

Vierailija
11/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, mitä näitten ilmoitustehtailijoitten päässä oikein liikkuu.

Vierailija
12/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niistä tulisi jokin sanktio. Nyt voi olla niin, että tuo samainen ope yrittää keksimällä keksiä teistä aihetta uusiin ilmoituksiin. Tästä maasta on tullut jokin ihme Neukkuvaltio.

Vierailija
13/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheeton lastensuojelu-ilmoitus tuo on ollut, sinuna en jättäisi asiaa tähän vaan nyt yhteys päivähoidon (jos eskari tarhassa) johtajiin tai sitten koulun (jos eskari koulussa) rehtoriin. Pyydä päästä samaan eskariin missä on kavereita, vai eikö ikäisiään kavereita ole ollenkaan ??

Eihän siinä ole mitään järkeä että lapsen pitää pelätä Eskarissa.. ne samat pojat siirtyvät todennäköisesti samaan kouluun ensi vuonna ja samat ongelmat on taas edessä..

sitten et voi enää sanoa lapselle että ei sun tartte mennä kouluun jos et halua vaan sinne on pakko mennä tai huostaanotto on edessä.

Lapsi on vielä pieni mutta sen verran iso että täytyisi ruveta tajuaaman että joitain asioita on vaan tehtävä vaikka ne eivät niin mieleisiä oliskaan.. soisi teidänkin tytölle sen että voisi innokkaana mennä ekalle luokalle pelkäämättä. Sulla on nyt reilu vuosi aikaa ruveta rohkaisemaan lastasi, se onnistuu sillä että opettelette puhumaan vieraille ihmisille, esim lähetät kaupasta hakemaan maitoa, onnistumiset tuollaisissa pikku asioissa tuovat paljon rohkeutta ja itsevarmuutta.

Tai jos et itse kykene tätä lapsen rohkaisua tekemään niin hae neuvoja perheneuvolasta. Mun pojalla oli itsetunto hukassa eskariaikaan eikä muka osannut mitään tms. Neuvola suositteli perheneuvolaa meille, harkitsin sitä kyllä mutta sitten poitsu rohkaistui ja rupesi luottamaan itseensä kun mä näin vähän enemmän vaivaa sen asian eteen.

Vierailija
14/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän herjaaja sai 7 000 tonnin sakot törkeästä kunnianloukkauksesta.

Vierailija
15/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokalle pelkäämättä. Sulla on nyt reilu vuosi aikaa ruveta rohkaisemaan lastasi, se onnistuu sillä että opettelette puhumaan vieraille ...

tarkoitin tietysti vajaa vuosi :)

Vierailija
16/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pk:ssa on tehty sen eteen, että lapsesi integroituu omaan ryhmäänsä paremmin, saa ystävyyssuhteita jne? voisiko lapsesi pyytää jotain pk-kaveria teille kotiin käymään ja leikkimään?

Vierailija
17/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi laitetaan eskariin, kyllä perusoletus on se, että siellä sitten käydään. Sehän on koulunkäynnin harjoittelua, ethän voi ensi vuonna opettajallekaan sanoa, että lapsi ei nyt tänään tule kouluun kun ei tykkää siellä olla. Joo, alanpa epäillä tätä provoksi. Lapsilla, kuten aikuisillakin, on elämässä pakollisia asioita ja niistä on vain selvittävä, vaikka joku pelottava mamu olisikin samassa ryhmässä.

kun juttelimme, että aika hatarin perustein tässä on ilmoitus tehty. Siis pelkkää olettamaa kaikki "uupumuksestani". Tietävät eskarissa tasan tarkkaan, miksi lapseni ei mielellään sinne mene, eskariopekin oli kyllä ilmoitukseensa laittanut, että lapsi ei viihdy esikoulussa, mutta oli "varovasti arvellut" (tämä sanamuoto ilmoituksessa) syyksi sitä, että "vaikka lapsi ei olekaan tällaista ilmaissut, hän SAATTAA olla huolissaan äidin voinnista kotona, ja äidin auktoriteetti SAATTAA olla hiukan hukassa". Siis mitä helvettiä? Mun voinnissa tai jaksamisessa ei ole mitään, mistä kenenkään (saati lapsen!)olisi syytä olla huolissaan, ja rajatkin meillä on mielestäni tuttavapiiriin verrattuna esim tavallistakin jämptimmät.

Ja kyllä, tajuan toki että elämässä on myös pakollisia epämieluisia asioita, mutta eskari ei taida kuulua niihin. Lapseni taidoissa ei myöskään ole tulevaa koulua ajatellen mitään, mikä aiheuttaisi huolta. Sosiaalisissa tilanteissa on arka uusien ihmisten parissa, ja sitä nämä "pelottavat mamut" (kuten asian ilmaisit) ovat vain pahentaneet. Lisäksi hänelle on tullut olo, että ihan turha kertoa aikuiselle, kun ei se mitään auta kuitenkaan. Paheni melkein vain, kun olen yrittänyt puuttua. Suoraan sanottuna mulla on olo, että tämä nuori virkaintoinen eskariope ei

a)pidä minusta yhtään, koska olen kyseenalaistanut hänen toimintaansa

b)pelkää leimautuvansa rasistiksi jos puuttuu tosissaan mamulasten harjoittamaan kiusaamiseen.

Mieheni on sitä mieltä, että pitäisi tehdä ko. open toiminnasta joku kantelu. ap

Vierailija
18/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eskariin tulee kuitenkin suhtautua vakavati ja sinne pitää mennä ajoissa siihen aikaan kun se alkaa. Eskari on ryhmäkasvatusta ja opetusta ja siellä on tietyt toiminta-ajat jolloin kuuluu olla läsnä. Se että lapsi tulee myöhässä sen 10 minuuttia merkitsee, että KOKO RYHMÄN oppimisrposessi katkeaa ja häiriintyy. Jos on ilmoittanut lapsensa eskariin, sinne täytyy mennä ajoissa, alkaa ne omat työt milloin hyvänsä. On epäoikeudenmukaista toisia kohtaan että yhden lapsen myöshästelyt haittaavat koko ryhmän toimintaa.

Eskaritoiminnalla on säännöllinen alkamisaika ja myös sitä omaa lasta haittaa se että hän tulee sinne milloin sattuu, eihän kouluunkaan tulla silloin kun ehtii. Vaikka eskari on vapaaehtoinen, se on kuitenkin lähtökohtaisesti eri asia kuin päivähoito, minne voi tulla milloin sattuu sopimaan. Kun eskari valitaan, se edellyttää sitoutumista aikatauluun!

Eli ap olet toiminut väärin. Silti se ei ole lastensuojeluilmoituksen peruste ja päiväkodin tulee saada tuo kiusaamisasia kuntoon.

Vierailija
19/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valitat myös sinne päiväkodin johtajalle ja päivähoidon vastaavalle.

Aivan järkyttäviä olettamuksia ja luuloja.

Vierailija
20/73 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä yhtä lapsistani vienyt eskariin ku kolmena päivänä viikossa, eikä siitä kukaan mitään kysellyt. Ei todellakaan ole pakollista sinne mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi