Vammaistuen hakemisesta alle 16 vuotiaalle...
Kuinka tärkeää on siihen kaavakkeen täyttämisen lisäksi kirjoittaa vielä jotain lisääkin esim. arjesta? Olen omasta mielestäni vastannut hyvin ja perusteellisesti jokaiseen kohtaan, ihan useammilla esimerkeillä mutta pitäisiköhän vielä joku erillinen paperi kirjoittaa....?
Kommentit (28)
Tuskinpa niitä romaaneita kukaan lukee. Totuudenmukaisesti täytetty hakemus + lääkärintodistus ja tuki myönnetty muutaman vuoden.
Mun lapselle myönnettiin myös tuo korotettu tuki ja siinä meni sen verran aikaa että sain takautuvasti sitä. Nyt minulla on tilillä yli tuhat euroa sitä tukea mutta en tiedä mihin se pitäisi laittaa. Vaaditaanko siitä jotkut kuitit mihin se menee?
En kehtaa kelasta kysyä? Isäni vie lasta viikoittain terapiaan eikä huoli tästä rahaa. Netistä saa ilmaiseksi tulostettua harjoitustehtäviä joten en tiedä mitä tuolla rahalla ostan jos tarvii kuitit olla.
Mitä te muut, mihin teillä menee tuo 200e kuukaudessa? Mietin jos laittaisin sen säästöön jos tulevaisuudessa tarvii ostaa jotain tarvikkeita lapselle että pärjää diagnoosin kanssa.
Meillä se menee:
- lapsi kuntoutussyistä päiväkodissa (päiväkotimaksu)
- Kuskaukset terapiohin/päiväkotiin
- Sairaalassa tutkimusjaksoja (osastomaksut + muut)
- Poliklinikkakäynnit
Se ei ole tarkoitettu vain ja ainoastaan lapsen käyttöön, vaan tasaamaan taloutta lapsen vammaisuudesta aiheutuvien kulujen takia.
Meillä ainakin menee paljon ylimääräistä ajomatkoihin, apteekkiin, vaatteisiin, hoitokuluihin, erityisiin leluihin, sairaspäiviin.
Vammaisen tai sairaan hoitamiseen saa hyvin TUKEA, mutta se ei tietysti kata kaikkia kuluja. Vammaistukia auttaa asiaa.
Kuinka tärkeää on siihen kaavakkeen täyttämisen lisäksi kirjoittaa vielä jotain lisääkin esim. arjesta? Olen omasta mielestäni vastannut hyvin ja perusteellisesti jokaiseen kohtaan, ihan useammilla esimerkeillä mutta pitäisiköhän vielä joku erillinen paperi kirjoittaa....?
Oma vikasi tuo vamppi on. Olisit voinut ottaa abortin kun sait tietää... Mutta koska oot joku uskis niin et ottanut...
Ja nyt meidän pitäis kaikki maksaa, kaikki sun kasvaneet täyttää ja kaikkeen vastata?!? Huoh, olis teillä veljiään nussivilla lestadiolaisilla edes lupa ehkäisyyn, niin jäis muutamat separin vähemmän syntymättä...:(
Olisipa joku sinutkin ehkäissyt.......
Sairaalan sos.työntekijän mukaan nimenomaan tärkeää on kertoa arjesta, eritellen kaikki asiat mitkä ovat hankalampia kuin vastaavanikäisen terveen lapsen kanssa. Kulut niitä eivät niinkään kiinnosta.
Itsekin sain hyvin perustellen (alimman) tuen sellaisesta sairaudesta, jonka en itse koe edes erityisen paljon haittaavan meidän arkea. En kuitenkaan valehdellut, en edes liioitellut, kerroin realistisesti miten minun pitää seurata lapsen vointia ja antaa lääkettä useamman kerran vuorokaudessa.
Ja todellakin tuen saa käyttää mihin haluaa, eivät kysele mitään kuitteja.
Riippuu toki vammastannekin, mutta esim. erityispyörän ostaminen, isomman telkkarin ostaminen tmv. vaatii rahaa enemmän kuin taviksilla.
olisi silloin vähän parempi paikka.
Oma vikasi tuo vamppi on. Olisit voinut ottaa abortin kun sait tietää... Mutta koska oot joku uskis niin et ottanut...
Ja nyt meidän pitäis kaikki maksaa, kaikki sun kasvaneet täyttää ja kaikkeen vastata?!? Huoh, olis teillä veljiään nussivilla lestadiolaisilla edes lupa ehkäisyyn, niin jäis muutamat separin vähemmän syntymättä...:(
Mutta jaksamisen kannalta kannattanee laittaa se esim. lastenhoitajaan, säästöön, apuvälineisiin, terapiakuluihin...