Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin ravintolamuistosi? Minä tilasin "boef a la tartar"

Vierailija
17.01.2013 |

Luulin että siinä on jotain tartarkastiketta, siis jotain valkoista jossa on kurkkupaloja joukossa.

Mutta se olikin rakaa lihaa ja raaka munankeltuiainen.

Oltiin hienolla työillallisella berliinissä, enkä jedannut olla syömättä.

Mutta jokaisen suupalan kanssa nielaisin desin viiniä, muuten ei olisi mennyt alas kurkusta.

Kun olin syönyt annokseni, olinkin jo aikalailla huppelissa! Noloa sekin.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ravintolassa Mixed Grill -annoksen kuvitellen saavani grillattuja vihanneksia, kalaa jne.

Sain lautasellisen kaamean rasvaisia pihvejä ja makkaroita. Ne jäivät syömättä.

Eipä taida montaa tuota brittiläistä mixed grilliä rasvaisempaa pommia ollakaan.

Itsellä on myös tuollainen negatiivinen kokemus Milanosta Mixed Fish ateriasta. Olenpa siitä oppinut, että en tilaa ulkomailla mitään mereneläviin liittyvää ruokaa, jos en ole varma kokin käsityksistä tai taidoista. Sitä ennen olin pettynyt Tsekeissä tilaamaani lohifileeseen, jonka päälle oli laitettu paksusti vahvanmakuista juustoa. En maistanut lohta ollenkaan, vaan vaikka otin juuston pois, se maistui lähinnä rasvalta ja siltä juustolta. Juustona se oli ihan hyvää, mutta se rasvamäärä... Mietin, että tuolla reseptillä kala olisi voinut olla yhtä hyvin seitä tai vaikka jotain, joka makunsa takia jätetään syömättä.

Vierailija
22/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten Brasiliassa mukana mieheni työmatkalla ja menimme noin kymmenen hengen ryhmällä syömään. Ravintola oli hieno, ja trooppisten maiden tapaan ilmastointi pauhasi täysillä. Ulkona oli nelisenkymmentä astetta ja minulla oli päällä hihaton kotelomekko, ei huivia, ei neuletta, ei mitään muuta.

Kävin pari kertaa "vessareissuillani" ulkona lämmittelemässä, mutta sisällä jääkaappilämpötilassa palelin kuin horkkatautinen. Miehillä (olin ainoa nainen) oli puvut takkeineen, mutta miehenikin kertoi jälkikäteen palelleensa.

Illallinen kesti tuntitolkulla ja olisin joutunut lähtemään kesken kaiken, ellen olisi keksinyt napata käytävällä hyllyn päällä olleesta pöytäliinapinosta yhtä liinaa mukaani. Taittelin sen siististi ja laskostin sen harteilleni, kun pääsin pöytään. Sain muutamia kysyviä katseita, mutta olin kuin en huomaisikaan.

Onneksi keskustelu oli intensiivistä, eikä yllättävä hartiahuivilöytöni kiinnittänyt suurempaa huomiota. Sittemmin olen kantanut mukanani ohutta huivia aina. Sillä pelastaa monen muunkin tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kavereiden kaa pizza-illallisella. Kun kaikki oli saanut pizzansa ja aloitettiin syömään, hoksas yks, että hänen pizzan päällä on joku outo tumma möykky. Katsottiin sitä porukalla, mut ei siitä saanut selvää. Joku sit tokas, et ihan ku siitä kasvaa karvaa! Tarjoilija haki pizzan pois ja paistoi kaverille uuden, sillä aikaa ku me jäätiin pohtimaan oliko se hiiren raato vai mitä. Olihan siinä joillaki ruokahalu lähteä, mut sit tarjoilija tuli kertomaan, että se oli vaan oudon näköseks mennyt aurinkokuivattu tomaatti. Mysteeri onneksi selvis... vai selvisikö sittenkään...

Vierailija
24/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaverini, kasvissyöjä, luki huonolla saksantaidolla ruokalistaa ja päätyi summamutikassa tilaamaan eksoottisen wurstsalatin. Sitä sitten sai mitä tilasikin, eli saksalaisittain rasvaa tirisevän makkaralajitelman :D

Vierailija
25/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateenassa hotellin aamupalalla tarjoilija toi kahvin pöytään, itse ei saanut hakea. Erehdyin sekoittamaan tarjoilijan ja turistin (eli asiakkaan). Pyysin siis miesasiakasta (tummahipiäinen, valkoinen paita päällä, niin kreikkalaisen näköinen) kaatamaan kahvia itselleni. Olisin voinut vajota maan alle.

Vierailija
26/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulista currya: uskotaan se käynnistää synnytyksen. Mieheni on britti mutta tuntee tän "keinon", ja teki minullekin tosi tulista currya, kun laskettu aika meni jo. Illalla söin curryn ja aamulla klo kuusi meni lapsivedet:-)

Vierailija
27/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yllättyisin silti, jos Ranskassa tai Italiassa eteeni tuotaisiin ruokalista, jossa lukisi "mixed fish"...

menuun mutta kirjoitimpahan tähän mixed fish kun en muista miten oli ranskaksi kirjoitettu (en osaa kieltä kuin huonosti) :) Tosin tuo italian kokemus oli turistiravintolassa 20 vuotta ja laatu sen mukaista.... joskus on pakko käydä niissäkin vaikka välttelenkin

Vierailija
28/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päädyin iltamyöhällä pieneen tuppukylään. Kylässä oli 1 ravintola ja menin sinne kysymään ruokaa - sitä ei ollut. Kysyin saisinko edes "croque monsieurin" eli paahtoleipää juustolla ja kinkulla sekä lasin vettä.

Tarjoilija hyvin tylysti puhua polotti jotain paikallisella oudolla murteella (en muutenkaan ymmärrä ranskaa hyvin) ja minä vaan nyökkäilin.

Sain sitten eteeni voilla voidellun paahtamattoman paahtoleipäsiivun ja lasin vettä.... ei ollut kinkkua eikä juustoa ravintolassa enää siihen aikaan. Ja tuo maksoi 50 CHF eli n 150mk:D Elämäni kallein paahtoleipä!!

Vierailija
29/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsi tietenkään saanut sitä sitkeää pihviä syötyä, vaikka oli vakuutellut ja luvannut syövänsä... sitten vielä tarjoilija motkotti, kun pihviä ei ollut syöty.

Vierailija
30/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuosituhannella. Kyseessä oli ollut jokin hienompi lanseeraustilaisuus hotellissa.

Tarjolla oli ollut mm. tartarpihvejä, marjapiirakkaa ja vaniljakastiketta.

Tuttavani oli katsellut silmät suurina, kun useat vieraat olivat ottaneet tartarpihvin seuraksi vaniljakastiketta.

Vierailija
31/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kuulun niihin ihmisiin jotka menee hysteerisiksi jos tulee liian nälkä, joten kun oltiin barcelonassa ja hetkellinen kielimuuri iski, kun en tajunnut näitä compolautasia et valitse jokaisesta katekoriasta alku-pää-jälkiruoka. mä halusin kaiken ku en tajunnu, no eihän se tarjoilia siihen suostunu. mä rupesin itkemään! mun vaan oli niin nälkä :D

Vierailija
32/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sytyttäyt ruokalistan tuleen ihan suht hienossa ravintolassa. Tökkäsin sen liian lähelle kynttilää ja hupsis.

että minä olen sytyttänyt HIUKSENI tuleen ravintolassa. Oltiin exän kanssa romanttisesti illalla syömässä hyvässä ravintolassa. Keskellä pöytää oli kynttilä. Siinä kumarruttiin jossain vaiheessa ruokaa odottaessamme pussaamaan pöydän yli, ja mun pitkät hiukset meni sinne kynttilälyhtyyn ja syttyivät palamaan. Se oli ROIH vaan ja lähes puoli päätä mustan sentin säkkärän ja kaljun peitossa. Tuli itku ja lähtö kotiin.

Oisko pientä liioittelua havaittavissa?:D Samoin tuossa joka sytytti ruokalistan tuleen, niin varmaan on joku kulma vähän kärähtänyt.

Vierailija
33/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mikään järjenjättiläinen ole, mutta kyllä pikkusen kummastuttaa ettei täällä joku tiennyt mitä on tartar, toinen ei tunne couscousia ja yksi ei pysty päättelemään että "wurst" on makkaraa... Aaaaa.....

Alla lukee viisi miinus kolme, yritetään...

Vierailija
34/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks sen piti maksaa Sveitsin frangeissa jos kerta Ranskassa oli.

Vierailija
35/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks sen piti maksaa Sveitsin frangeissa jos kerta Ranskassa oli.

Seilasin reissulla sekä Ranskan, Italian että Sveitsin puolella, meni jo ajatus ja sanat sekaisin:)

Vierailija
36/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko pientä liioittelua havaittavissa?:D Samoin tuossa joka sytytti ruokalistan tuleen, niin varmaan on joku kulma vähän kärähtänyt.

Ilmeisesti runsas hiuslakka jolla olin kampauksen juhlaa varten kiinnittänyt, teki sen että tukka paloi niin nopeasti etten ehtinyt oikein edes tajuta että kärähti jo. Pieni leimaus ja hups, suuri osa hiuksista toiselta puolelta tuhoutunut.

Tapauksen jälkeen iste asiassa kävin ajeluttamassa pääni kokonaan kaljuksi mutta koska huomasin että minulla on hiton rumanmuotoinen munapää, ostinkin vielä peruukin ja kuljin sinä kunnes edes jonkinlainen kananperstukka oli kasvanut päähän.

Vierailija
37/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti runsas hiuslakka jolla olin kampauksen juhlaa varten kiinnittänyt, teki sen että tukka paloi niin nopeasti etten ehtinyt oikein edes tajuta että kärähti jo. Pieni leimaus ja hups, suuri osa hiuksista toiselta puolelta tuhoutunut.

Tapauksen jälkeen iste asiassa kävin ajeluttamassa pääni kokonaan kaljuksi mutta koska huomasin että minulla on hiton rumanmuotoinen munapää, ostinkin vielä peruukin ja kuljin sinä kunnes edes jonkinlainen kananperstukka oli kasvanut päähän.

vai saitko hänestä elämänkumppania ? Tulinen suudelma... anteeksi kiero huumorini :)

Vierailija
38/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tilasin tartar-pihvin ranskassa, ja tarjoilijat kieltäytyivät tuomasta sitä minulle. Nuoret naiset eivät syö raakaa lihaa, se tuli selväksi:-). Ja jaksanut nostaa asiast meteliä, ja kielitaitokin ontui. Mutta lähinnä pohjois-afrikalaista syntyperää olevat tarjoilijat ja hovimestraui kielsivät sen multa...

väitettä. Ranskalaisnainen olisi nostanut metelin.

t:Ranskassa asuva

Tartar -pihviä ei ollut saatavilla ja tuo oli oiva selitys sille miksi pitäisi ottaa päivän annos tai tarjoilijan suositus :)

Vierailija
39/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olin työhaastattelulounaalla ja vasta siinä syödessäni tajusin, miksi spagettia ei kannata tilata silloin kun haluaa olla siisti ja sivistynyt.

Jäi kyllä mieleen, niin etten tuotakaan mokaa tee enää toiste.

Vierailija
40/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin tartarin viimeksi eilen. Parempi että pysyt siellä Forssassa etkä mene ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän