Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin ravintolamuistosi? Minä tilasin "boef a la tartar"

Vierailija
17.01.2013 |

Luulin että siinä on jotain tartarkastiketta, siis jotain valkoista jossa on kurkkupaloja joukossa.

Mutta se olikin rakaa lihaa ja raaka munankeltuiainen.

Oltiin hienolla työillallisella berliinissä, enkä jedannut olla syömättä.

Mutta jokaisen suupalan kanssa nielaisin desin viiniä, muuten ei olisi mennyt alas kurkusta.

Kun olin syönyt annokseni, olinkin jo aikalailla huppelissa! Noloa sekin.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkällä raskaana, ja tilasin tosi tulisen annoksen. Intialaissyntyinen tarjoilija kieltäytyi tarjoilemasta minulle sellaista, koska kuulemma raskaana olevat naiset eivät saa turvallisuussyistä syödä niin tulista ruokaa. Vaihdoin sitten miedommin maustettuun :)

Vierailija
2/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joku älynväläys tilata pihviravintolassa kypsäksi paistettu pihvi. Taisi olla kokille loukkaus, sillä se pihvi oli sitten paistettu tooosi kypsäksi. Kyllä minä sen söin, kun olin sellaisen tilannut, mutta harmitti silti. Tämä tapahtui Suomessa.

juu,mulle käyny sama homma kalajoella,lähetti vielä tarjoilijan kysymään miksi haluan pilata hyvän pihvin!

ihan älytöntä!mitä se kokkia luulis liikuttavan mistä minä pidän! minähän maksan siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin jälkiruuaksi tiristettyä camembertia ihan summanmutikassa.

Tuohon aikaan en ollut koskaan edes maistanut homejuustoa ja kontrasti oli melko muikea, kun odotti saavansa jotain makeaa ja suuhun tulikin ihan selvä oksennuksen maku.

Annokseen kuului onneksi mansikkahilloa ja periaatteella että koska ruuasta on maksanut, niin kaikki syödään.

Nyt kyllä menisi sama ruoka ihan nikottelematta.

Vierailija
4/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yllättyisin silti, jos Ranskassa tai Italiassa eteeni tuotaisiin ruokalista, jossa lukisi "mixed fish"...

Vierailija
5/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin raskaana mutta ihan ekoilla viikoilla eikä kukaan tiennyt. Yritin vaivihkaa vinkata tarjoilijalle että toisi minulle alkoholittoman alkujuoman siinä kun alkoivat juomia tuoda muille. No, pomo nousi jo lasinsa kanssa pystyyn sanomaan tervetuliaissanoja, huomautti kovaan ääneen että yhdeltä juoma puuttuu (minä, porukan ainoa nainen) ja silloinhan tämä mukava tarjoilija löntysteli paikalle huudahtaen kuuluvasti että täällä nyt tämä alkoholiton! Joo, kaikki varmasti arvasi tolla sekunnilla että olen raskaana:( Siinä oli sit illan puheenaihe.

Vierailija
6/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin raskaana mutta ihan ekoilla viikoilla eikä kukaan tiennyt. Yritin vaivihkaa vinkata tarjoilijalle että toisi minulle alkoholittoman alkujuoman siinä kun alkoivat juomia tuoda muille. No, pomo nousi jo lasinsa kanssa pystyyn sanomaan tervetuliaissanoja, huomautti kovaan ääneen että yhdeltä juoma puuttuu (minä, porukan ainoa nainen) ja silloinhan tämä mukava tarjoilija löntysteli paikalle huudahtaen kuuluvasti että täällä nyt tämä alkoholiton! Joo, kaikki varmasti arvasi tolla sekunnilla että olen raskaana:( Siinä oli sit illan puheenaihe.

Vierailija
7/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija hymyili ja selitti pitkästi ja kuuluvasti, että Italiassa ei juoda maitokahveja iltaisin.

Oli nolo olo, Suomessa voi tilata vaikka maitoa ruualle, eikä kukaan paheksu. Kyllä mä TIEDÄN, ettei italialainen juo maitokahveja kuin aamuisin, mutta latte on hyvää, espresso kuin kenkähikeä joisi.

Vierailija
8/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei suurempia mokia, paitsi Roomassa nuorena. En tajunnut listasta yhtään mitään. Ymmärsin kaksi sanaa jotenkin tomato ja tonno. Luulin, että kaipa se on jotain spagehtikastiketta tms. Tarjoilija kyseli, että eikö tosi muuta. Minä että ei ei, kyllä riittää.

Tuli lautanen, missä oli tomaatinsiivuja ja tonnikalapurkillinen tonnikalaa.

ihan suht hienossa ravintolassa. Tökkäsin sen liian lähelle kynttilää ja hupsis.

Vierailija
9/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tarjoilija kertoi minulle että tuna tarjoillaan kuin pihvit ja siis kysyi haluamaani kypsyysastetta. Syömättä jäi, sisus muistutti liikaa raakaa kanaa vaikka maku olikin ok.

Vierailija
10/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ravintolassa Mixed Grill -annoksen kuvitellen saavani grillattuja vihanneksia, kalaa jne.

Sain lautasellisen kaamean rasvaisia pihvejä ja makkaroita. Ne jäivät syömättä.

Vierailija
11/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat jossain matkoilla, en enää muista maata, olisiko ollut Marokko. Alkupalat oli tuotu pöytään ja tarjoilija oli ystävällisesti tullut neuvomaan, että leipä kuuluu ennen syömistä kastaa tähän kippoon. Äiti oli räjähtänyt nauruun, oli nimittäin hetkeä ennen viruttanut sormensa kyseisessä kipossa. Jossain toisessa paikassa kun oli pöytään tuotu käsien huuhtelumalja.

Vierailija
12/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei suurempia mokia, paitsi Roomassa nuorena. En tajunnut listasta yhtään mitään. Ymmärsin kaksi sanaa jotenkin tomato ja tonno. Luulin, että kaipa se on jotain spagehtikastiketta tms. Tarjoilija kyseli, että eikö tosi muuta. Minä että ei ei, kyllä riittää.

Tuli lautanen, missä oli tomaatinsiivuja ja tonnikalapurkillinen tonnikalaa.

ihan suht hienossa ravintolassa. Tökkäsin sen liian lähelle kynttilää ja hupsis.

Oltiin sukulaisten kanssa ulkomailla ja mentiin syömään hienoon ravintolaan. Olin silloin teininä kasvissyöjä ja listalta ei löytynyt mitään mulle sopivaa pääruokaa. Ainoa sopiva löytyi alkupaloista, eli lautasellinen tomaattisiivuja ja sipulia. Oli kiva itku kurkussa syödä sitä, kun muut saivat kunnon annokset lämmintä ruokaa.

Vierailija
13/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin, että näillähän on täällä perunamuusia. Olikin jotain kuskusia ja maistui miltä kuulostaakin.

Vierailija
14/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yllättyisin silti, jos Ranskassa tai Italiassa eteeni tuotaisiin ruokalista, jossa lukisi "mixed fish"...

on sielläkin usein joko erikseen englanninkielinen ruokalista tai tavallisella ruokalistalla ruokalajien nimet myös englanniksi. Ainakin ns. turistiravintoloissa, jotka ei kyllä yleensä ole ruokapaikkoina niitä parhaita.

Vierailija
15/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin, että näillähän on täällä perunamuusia. Olikin jotain kuskusia ja maistui miltä kuulostaakin.

ja sitä voi ostaa Suomessakin ihan tavallisesta S-marketista. Ehkä ei sitten jostain Forssan S-marketista?

Vierailija
16/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija hymyili ja selitti pitkästi ja kuuluvasti, että Italiassa ei juoda maitokahveja iltaisin.

Oli nolo olo, Suomessa voi tilata vaikka maitoa ruualle, eikä kukaan paheksu. Kyllä mä TIEDÄN, ettei italialainen juo maitokahveja kuin aamuisin, mutta latte on hyvää, espresso kuin kenkähikeä joisi.

Olen ainakin pohjoisessa juonut lattea iltaisin, ja ihan paikalliset ovat sitä ostaneet aamun jälkeenkin.

Vierailija
17/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme pizzalla ja tilasin Salomon pizzan ajatuksena täytteenä olevan salamia...

Eteeni sain pizzan jonka päällä oli puoli raakoja lohen siivuja. Lohet vedin sivuun ja söin muun. Onneksi siellä ei tule täytteiden päälle juustoa niin onnistui helposti.

Vierailija
18/152 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että siinä on jotain tartarkastiketta, siis jotain valkoista jossa on kurkkupaloja joukossa.

Mutta se olikin rakaa lihaa ja raaka munankeltuiainen.

Oltiin hienolla työillallisella berliinissä, enkä jedannut olla syömättä.

Mutta jokaisen suupalan kanssa nielaisin desin viiniä, muuten ei olisi mennyt alas kurkusta.

Kun olin syönyt annokseni, olinkin jo aikalailla huppelissa! Noloa sekin.

mitä hirveetä tässä on? huippu hyvä ruoka, jokseenkin aika 'hard core' kun raakaa lihaa, mutta luksus ruokaa :)

omani erikoisuus oli Vietnamissa, tilasin umpimähkään listalta sikaa (porsaan osasin olevinaan lukea listalta), sain lautasellinen sian nahkapaloja jänteineen (?) päivineen. Pakko oli syödä jonkun verran mutta oli niin sitkeää että hampaat ei meinannut purra.

Vierailija
19/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

couscous on ihan tavallinen lisäke ja kaiken lisäksi hyvää. Löytyy aina meidänkin kaapista vaikkei mitään tavallista kotiruokaa ihmeellisempää yleensä syödä.

Vierailija
20/152 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukasta suurin osa ei juurikaan matkusta, eri puolilta Suomea, mutta etenkin kaupungeista. Isäntäyritys vei meidät ravintolaan ja siellä oli kaikille pihvit. Yksi älysi pyytää very well done pihvin, muille riitti well done ja osa tilasi ihan mediumina. Kontrasti kokin ja suomalaisten käsityksessä tuli vähän ajan päästä selväksi ja siellä oli moni mediumin tilaajakin pyytämässä pihviään very very well donea.

Luultavasti annosmäärän (ehkä 30) takia kokki ei edes epäröinyt, vaan paistoi heidän pihvinsä kunnolla kypsiksi. Meitä taisi olla isäntien lisäksi kolme, joille kelpasi alkuperäinen annos, minulle sikäläinen medium joka olisi suomalaisen määritelmän pohjalta vähän lähempänä raakaa kuin medium minusta, yksi joka tilasi kypsänä kun tiesi saavansa mediumia ja se, joka tilasi heti very well done pihvin.

Ei se hassulta tuntunut, eikä sillä reissulla enää pihvejä tarjottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi