Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsen pakottaa toisen synttäreille

Vierailija
05.04.2026 |

Ei kai?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakottaisi!

Vierailija
2/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen iästä. Ei sen pitäisi niin kauheaa olla osallistua. Mitä jos kukaan ei halua tulla hänen synttäreilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsen iästä. Ei sen pitäisi niin kauheaa olla osallistua. Mitä jos kukaan ei halua tulla hänen synttäreilleen?

Eli pakotat?

Vierailija
4/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt mitään taustatietoja kerro, kenen synttärit, kuinka vanha lapsi, miksi ei halua mennä. Paljon kivempi sanoa mielipiteitä ilman, että yhtään tietää mistä on kyse.

Vierailija
5/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa siitä olisi jos niin tekisi?

Vierailija
6/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki aina voi, mutta miksi pitäisi? Jos ei halua mennä, niin olkoon menemättä. Ei se säälistä paikalle raahautuminenkaan eikä teeskentely hyväksi ole. 

Vierailija
7/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään pakota. Päiväkodissa ja koulussa pitää leikkiä kaikkien kanssa, vapaa-ajalla voi päättää itse kenen kanssa haluaa olla tekemisissä. 

Vierailija
8/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniltä lapsilta ei kysellä kovaan aikuinen päättää 

Vierailija
9/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään pakota. Päiväkodissa ja koulussa pitää leikkiä kaikkien kanssa, vapaa-ajalla voi päättää itse kenen kanssa haluaa olla tekemisissä. 

Mitä kerrot lapsellesi jos hänen synttäreilleen ei halua kukaan?

Vierailija
10/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi sanoi synttäreiden jälkeen, että ei halua enää mennä. Sankari kiusasi ja potki kaikkia ja sankarin vanhemmat eivät osanneet oikein tehdä mitään. Oltiin siellä hetki ja lähdettiin,ikinä ei palattu takas. Muutkin vieras lapset siellä itki. Että ei tartte pakottaa. Mut ei tartte ihmetelläkkään jos niitä vieraita ei jostain syystä tule.

Vierailija
11/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakottamalla mutta kiristämällä.

Vierailija
12/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kerrot lapsellesi jos hänen synttäreilleen ei halua kukaan?

Että juhlat vietetään perheen kesken.

Vierailija
13/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta. Jos kyse on isoäidin 80-vuotisjuhlista ja koossa on koko suku niin ei ole 7-vuotiaan oma asia päättää lähteekö mukaan vai ei. Jos koulukaveri kiusaa niin tämän synttäreille ei tarvitse mennä.

Vierailija
14/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pitemmän päälle käydä niin, että kutsut jäävät jatkossa tulematta ja sitten, kun omia synttäreitä järjestetään, voivat vieraat olla vähissä. Kovin pieni lapsi ei itse ymmärrä ja vähän isommalla lapsella se menemättömyys olla kiusaamista.

Vierailija
15/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei halua synttäreille niin miksi hänen pitäisi sinne mennä? Itse olen kakarata asti inhonnut kaikenlaisia juhlia, synttäritä yms kokoontumisia, enkä todellakaan pakottamalla oppinut muuta kuin inhoamaan niitä entistä enemmän. Eihän aikuisenkaan ole pakko osallistua, miski lapsen olisi? Jos se pärjää himassa sen aikaa niin jätä kotiin. Itse istuin aikanaan ennemmin vaikka autossa odottamassa ja lukemassa kun osallistuin mihinkään kemuihin. 

Vierailija
16/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ovat ajat muuttuneet. Siihen aikaan, kun Kekkonen oli pressa ja minä pieni lapsi, menin synttäreille, jos minut oli kutsuttu, ja synttäreilleni tulivat ne, jotka kutsuin. Ketään ei pakotettu suuntaan eikä toiseen. Kaikki olivat keskenään siinä määrin kavereita, että aina oli ihan mukavaa. En ole lapsena ollut ikinä epämukavilla synttärijuhlilla. Mutta se oli silloin se, ja nykyään maailma on niin erilainen kaikkine uusine, osin keinotekoisine sääntöineen.

Vierailija
17/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pitemmän päälle käydä niin, että kutsut jäävät jatkossa tulematta ja sitten, kun omia synttäreitä järjestetään, voivat vieraat olla vähissä. Kovin pieni lapsi ei itse ymmärrä ja vähän isommalla lapsella se menemättömyys olla kiusaamista.

Jos ei välitä juhlista, miksi haluaisi juhlia ja kutsua vieraita omiin juhliin?

Vierailija
18/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaavan lapsen synttäreille pakolla?

Vierailija
19/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi, meillä tehdään kuten vanhemmat käskee kaikissa muissakin asioissa. Ei meillä kysellä haluaako esim siivota, tehdä läksyt, käydä hammaslääkärissä jne. Sit se on pakolla jos muuten ei kerran onnistu. Eri asia on se että mikä helvetin pakkomielle se lapsi on sinne synttäreille työntää jos se ei sinne halua mennä? Haluaisitko omillesi vastahakoisia väkisin mukaan raahattuja kakaroita murjottamaan? En usko. Jos häntä ei siel tarvita, en mä häntä sinne alkaisi kärrätä kun itseäkään ei yhtään kiinnosta mitkään synttärit. Lapset toki voi ja tuleekin pakottaa osallistumaan asioihin jotka on tärkeitä. Onko synttärit sellaiset? Mielestäni ei ja mäkin jäisin mielluummin himaan, mut jokainen tyylillään. 

Vierailija
20/26 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pakottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan