Miksi monet vihreät, jotka muuten ovat ekologisia elämäntavoiltaan
tykkäävät reissata lentokoneella kaukomaille, yleensä Thaimaahan ja Intiaan?
Tähänkö loppuu se ekologinen vastuu?
Kommentit (94)
Ei ole mikään välttämättömyys, että Suomessa olisi elämää. Noin ekologisuuden kannalta. Kun se lentomatkailukaan ei ole;)
Jos Suomessa ei olisi elämää tai väkiluku hyvin pieni niin täällä olisi Venäjän tankit ja ehkä sinä. Saisit siinä sitten ekoilla kalasnikovien edessä.
Onko mielestäsi tässä Jumalan hylkäämässä loukossa jotain niin mielettömän mielenkiintoista? Öljyä ja niin edes päin?
Turha vedota talvisotaan, sillä se oli poliittinen ratkaisu joka perustui Suomen asemaan (eli suomalaisiin poliitikoihin).
Mutta jos tuolle linjalle lähdetään, niin oikeasti kaikkein suurin ekoteko olisi olla tekemättä lapsia. Uuden länsimaisen kuluttajan tai jopa useamman tuottaminen maailmaan tuo mukanaan valtavan ekologisen kuorman. Mutta erittäin harva kuitenkaan on sanomassa että lapsia ei saa tehdä, vaikka lapsen eli sen uuden ihmisen koko elinaikanaan tuottamat ympäristövaikutukset ovat paljon pahemmat kuin jonkun lentomatkailun (varsinkin kun se lapsikin voi lentomatkailla). Että olettehan lentomatkailun kiivaat vastustajat pidättäytyneet myös lisääntymisestä ;-)
Ilman lapsia maapallolta katoaa elämä Ja varsinkin Suomesta hyvin paljon ennen sitä.
Lapsien tekeminen vs. lomamatkailu lentokoneilla... hoh hoh, kumpikohan on tärkeämpää...
ei vaikka koko ihmislaji katoaisi. Ei ihminen ole ainoa elämänmuoto täällä.
Ja tuo on henkilökohtaista mikä kellekin on tärkeämpää. Itselleni se oli lomamatkailu. Lapset on mulle aina ollut "olis ihan kiva" muttei mikään sellainen että pakko saada. JOten päädyin olemaan hankkimatta lapsia, koska maailma on jo ylikansoitettu ja ihmiskulutuksen rasittama. Sen sijaan minulle lentomatkailu on sellainen mistä en todellakaan halua tinkiä, erittäin tärkeä henkireikä. Eri ihmisillä eri prioriteetit.
Onko mielestäsi tässä Jumalan hylkäämässä loukossa jotain niin mielettömän mielenkiintoista? Öljyä ja niin edes päin? Turha vedota talvisotaan, sillä se oli poliittinen ratkaisu joka perustui Suomen asemaan (eli suomalaisiin poliitikoihin).
Ei muuta kuin itse ja sukuni on syntynyt siellä ja olen puoli elämääni siellä asunut. Minä tosin asun jo ulkomailla, joten sinähän siellä "loukossa" vielä roikut. Ryhdy sanoista tekoihin.
Ei ihminen ole ainoa elämänmuoto täällä. Ja tuo on henkilökohtaista mikä kellekin on tärkeämpää. Itselleni se oli lomamatkailu. Lapset on mulle aina ollut "olis ihan kiva" muttei mikään sellainen että pakko saada. JOten päädyin olemaan hankkimatta lapsia, koska maailma on jo ylikansoitettu ja ihmiskulutuksen rasittama. Sen sijaan minulle lentomatkailu on sellainen mistä en todellakaan halua tinkiä, erittäin tärkeä henkireikä. Eri ihmisillä eri prioriteetit.
Niinpä niin, taas yksi vihreä, joka valitsee oman ns. "ekotekonsa" oman viihtyvyytensä mukaan.
Onko mielestäsi tässä Jumalan hylkäämässä loukossa jotain niin mielettömän mielenkiintoista? Öljyä ja niin edes päin? Turha vedota talvisotaan, sillä se oli poliittinen ratkaisu joka perustui Suomen asemaan (eli suomalaisiin poliitikoihin).
Ei muuta kuin itse ja sukuni on syntynyt siellä ja olen puoli elämääni siellä asunut. Minä tosin asun jo ulkomailla, joten sinähän siellä "loukossa" vielä roikut. Ryhdy sanoista tekoihin.
Tai että suomalaisia on ylipäätänsä olemassa? Jos nyt oletetaan, että olisimme sukupolvena viimeiset suomalaiset, niin mitä pahaa siinä olisi?
Ei ihminen ole ainoa elämänmuoto täällä. Ja tuo on henkilökohtaista mikä kellekin on tärkeämpää. Itselleni se oli lomamatkailu. Lapset on mulle aina ollut "olis ihan kiva" muttei mikään sellainen että pakko saada. JOten päädyin olemaan hankkimatta lapsia, koska maailma on jo ylikansoitettu ja ihmiskulutuksen rasittama. Sen sijaan minulle lentomatkailu on sellainen mistä en todellakaan halua tinkiä, erittäin tärkeä henkireikä. Eri ihmisillä eri prioriteetit.
Niinpä niin, taas yksi vihreä, joka valitsee oman ns. "ekotekonsa" oman viihtyvyytensä mukaan.
Kun ihan yleisessä tiedossa on, että länsimaisten ihmisten ei ekologisuuden nimissä kannattaisi lisääntyä? Siihen uuden kuluttajan tuottamiseen verrattuna saa aika monta kertaa mennä maapallon ympäri lentokoneessa...
Niin, no miksi sulle on sitten niin tärkeää, että Suomessa asuu ihmisiä?. Tai että suomalaisia on ylipäätänsä olemassa? Jos nyt oletetaan, että olisimme sukupolvena viimeiset suomalaiset, niin mitä pahaa siinä olisi?
Itseä ei nyt niin se kosketa, koska en Suomessa asu, mutta harvassapa taitaa olla kansat, jotka vapaaehtoisesti itseään lopettavat ekologisuuden nimissä. Tyhmäksi heitä nimitettäisiin.
Niin no eikös ne lapsiakin tekevät tee niitä oman viihtyvyyden mukaan? Kun ihan yleisessä tiedossa on, että länsimaisten ihmisten ei ekologisuuden nimissä kannattaisi lisääntyä? Siihen uuden kuluttajan tuottamiseen verrattuna saa aika monta kertaa mennä maapallon ympäri lentokoneessa...
Lapsia ei tehdä viihtyvyyden mukaan vaan kai se lisääntymisvietti ohjaa siihen.
Jos maailman kaikki Vihreät lopettaisivat erittäin saastuttavan huvimatkailun lentokoneella niin olisi hyvä alku. Mutta oma vihernapa ei näytäkään sitä päätöstä kestävän.
Itseä ei nyt niin se kosketa, koska en Suomessa asu, mutta harvassapa taitaa olla kansat, jotka vapaaehtoisesti itseään lopettavat ekologisuuden nimissä. Tyhmäksi heitä nimitettäisiin.
nimenomaan ilmastonmuutoksen takia, siksi on aika hauskaa että esim. persut on niin innolla todistamassa ettei ilmastonmuutosta tapahdu tai että jos tapahtuu siitä ei tarvi välittää. Molemmat ilmastonmuutos-skenaariot tulee lopettamaan Suomen sellaisena kuin sen tunnemme. Jos Golf-virta pysähtyy ja täällä on vuoden ympäri metri lunta, Suomi tulee taantumaan Grönlannin kaltaiseksi periferiaksi.
Jos taas Suomesta tulee yksi harvoja suotuisan ilmaston aluita maapallolla, niin on turha kuvitella että täällä viisimiljoonainen kansa istuu keskenään nauttimassa puhtaasta vedestä ja kivoista ilmoista. Tänne tullaan joko niin että me annetaan tulla ja tyydytään siihen että suomalaisista tulee vähemmistö, jonka asema vastaa jotain suomenruotsalaisia (aaaah, voisinpa nähdä persun naaman kun persu vietäisiin aikakoneella tulevaisuuteen). Tai sitten tullaan väkisin. Joka muuta väittää on perin naivi.
Tjaa, no suomalaiset tulee kansana loppumaan nimenomaan ilmastonmuutoksen takia, siksi on aika hauskaa että esim. persut on niin innolla todistamassa ettei ilmastonmuutosta tapahdu tai että jos tapahtuu siitä ei tarvi välittää. Molemmat ilmastonmuutos-skenaariot tulee lopettamaan Suomen sellaisena kuin sen tunnemme. Jos Golf-virta pysähtyy ja täällä on vuoden ympäri metri lunta, Suomi tulee taantumaan Grönlannin kaltaiseksi periferiaksi. Jos taas Suomesta tulee yksi harvoja suotuisan ilmaston aluita maapallolla, niin on turha kuvitella että täällä viisimiljoonainen kansa istuu keskenään nauttimassa puhtaasta vedestä ja kivoista ilmoista. Tänne tullaan joko niin että me annetaan tulla ja tyydytään siihen että suomalaisista tulee vähemmistö, jonka asema vastaa jotain suomenruotsalaisia (aaaah, voisinpa nähdä persun naaman kun persu vietäisiin aikakoneella tulevaisuuteen). Tai sitten tullaan väkisin. Joka muuta väittää on perin naivi.
Jaa, persutko tuollaista esittää, en tiennytkään, että he ovat syyllisiä myös maailman ilmastomuutokseen :).
Kannattaa vähentää heti sitä viherlöhölentämistä niin voi vielä olla toivoakin. Vielä vähemmistöstä; myös muut suomalaiset kuin persut tulevat kuulumaan siihen odottamaasi vähemmistöön jos visiosi toteutuu eli samassa veneessä olette.
ilmastopakolaisista? Minä en ole persu, mutta en tajua ajatusmaailmaasi.
nimenomaan ilmastonmuutoksen takia, siksi on aika hauskaa että esim. persut on niin innolla todistamassa ettei ilmastonmuutosta tapahdu tai että jos tapahtuu siitä ei tarvi välittää. Molemmat ilmastonmuutos-skenaariot tulee lopettamaan Suomen sellaisena kuin sen tunnemme. Jos Golf-virta pysähtyy ja täällä on vuoden ympäri metri lunta, Suomi tulee taantumaan Grönlannin kaltaiseksi periferiaksi.
Jos taas Suomesta tulee yksi harvoja suotuisan ilmaston aluita maapallolla, niin on turha kuvitella että täällä viisimiljoonainen kansa istuu keskenään nauttimassa puhtaasta vedestä ja kivoista ilmoista. Tänne tullaan joko niin että me annetaan tulla ja tyydytään siihen että suomalaisista tulee vähemmistö, jonka asema vastaa jotain suomenruotsalaisia (aaaah, voisinpa nähdä persun naaman kun persu vietäisiin aikakoneella tulevaisuuteen). Tai sitten tullaan väkisin. Joka muuta väittää on perin naivi.
Jaa, persutko tuollaista esittää, en tiennytkään, että he ovat syyllisiä myös maailman ilmastomuutokseen :).
perussuomalaisten ilmastonmuutosohjelma ja sitten vihreiden ja saatat huomata tietyn tendenssin =). Lisäksi ilmastonmuutosskeptikkous ja persuus tuntuvat usein löytyvän samasta ihmisestä.
eikä siinä ole mitään pahaa. Jonkun mielestä lomamatkailu on suht turhaa, ja hän karsii sen. Toisen mielestä lasten saanti ei ole niin tärkeää ja hän karsii sen. Totta kai jokainen ihminen elämässään pyrkii myös elämään mukavasti, eikä pelkästään olemaan ekologinen.
On tosin harvoja ihmisiä, joille omaa viihtyvyyttä lisää askeettinen elämäntyyli, joko sen itsensä takia tai koska vain siten saa syyllisyyden ja maailmantuskan kaikkoamaan. Näissäkin tapauksissa lopulta motiivi on oma viihtyvyys. Se mistä saa viihdykkensä on vaan vähän eri kuin ihmisillä keskimäärin.
Sehän se ekologista vasta onkin, kun kymmenettuhannet afrikkalaiset tulevat tänne kuluttamaan, vai mitä?
monet ekologiset vihreät ja kommuuniroskisdyykkarit polttavat malbouroa ja muita riistofirman tupakkatuotteita?
Just näin punavuoressa lauman näitä "kaikki ruoka roskista ja kaikki asuu samassa kämpässä jokainen vuoron perään lattialla jne" jotka oli pukeutunut hamppupössyttelijähuopakangaskassiamnestytyyliin ja he kaikki polttivat valmistupakkaa.
Yksi tuttu paasaa mulle siitä, kun ostan maidot Lidlistä, se on kuulemma tosi epäekologista, kun ne tuodaan Saksasta asti.
Ihan varovaisesti laskien tyyppi käy ulkomailla 5-6 kertaa vuodessa, aina lentokoneella.
En itse ole mitenkään erityisen vihreä, kierrätän osan, en haaskaa, mutta ajan autolla ja niin pois päin. Ei tulisi mieleenkään tällä setillä arvostella jotakuta toista epävihreydestä. Ja sitten joku tommonen, joka lentelee koko ajan...?
Miksi moinen vahingonilo? Oletko itse onnellinen mahdollisista ilmastopakolaisista? Minä en ole persu, mutta en tajua ajatusmaailmaasi.
Jos on kusessa niin kivaa, että muutkin on samassa kusessa :). Selkeää vasemmistoajattelua, mutta sehän ei vihreistä ole ollenkaan kaukana, päin vastoin.
perussuomalaiset tulee saamaan perusteelliseseti nenilleen auottuaan ensin päätä samaan tyyliin kuin esim. tässä ketjussa. Persuilla on jokin vihreä-fiksaatio, ja kun he aikansa haukkuvat, niin varmasti tulosta tulee, se on haukkumisen psykologinen logiikka. Mutta omaaan jalkaan ampuvat, omaa oksaa sahaavat => toivottavasti elän niin kauan että pääsen nauttimaan vahingonilosta.
En ole vihreä puoluekannaltani, mutta niinhän KAIKKI tekee eikä siinä ole mitään pahaa. Jonkun mielestä lomamatkailu on suht turhaa, ja hän karsii sen. Toisen mielestä lasten saanti ei ole niin tärkeää ja hän karsii sen. Totta kai jokainen ihminen elämässään pyrkii myös elämään mukavasti, eikä pelkästään olemaan ekologinen. On tosin harvoja ihmisiä, joille omaa viihtyvyyttä lisää askeettinen elämäntyyli, joko sen itsensä takia tai koska vain siten saa syyllisyyden ja maailmantuskan kaikkoamaan. Näissäkin tapauksissa lopulta motiivi on oma viihtyvyys. Se mistä saa viihdykkensä on vaan vähän eri kuin ihmisillä keskimäärin.
Mitäpä sitten vihreät paasaa toisten ekologisuudesta ja yrittää rajoittaa toisten elämää erilaisin keinoin jos oma viihtyvyys on tärkeämpi kuin luonto ?.
Niin, onhan sekin jonkinlaista huvia olla vihreä viisastelija.
vahtii suihkutippoja ja vähän väliä päräyttelee jonnekin indonesiaan, etelä-afrikkaan, balille jne.