Miksi monet vihreät, jotka muuten ovat ekologisia elämäntavoiltaan
tykkäävät reissata lentokoneella kaukomaille, yleensä Thaimaahan ja Intiaan?
Tähänkö loppuu se ekologinen vastuu?
Kommentit (94)
Kuten esimerkiksi
Miksi vanhojen puolueiden mädännäisyydestä ja hyvävelimeiningistä vaahtoava persu Hongisto pitää naimisissaolevana miehenä rakastajatarta avustajanaan ja lemppaan tämän sitten kun panosuhde loppuu?
Entä miksi vanhojen puolueiden mädänänäisyydestä ja hyvävelimeiningistä vaahtoava persu Niikko irtisanoo avustajansa tämän ollessa lomalla ja ottaa tilalle vaimon sukulaisen?
Onko tämä tekopyhää vai ei?
Miksi vihreiden pääjehu ja hiilijalanjäljestä huolehtiva Pekka Haavisto osti 400 m² neliön talon ?
Tämä on ihan varmasti tekopyhää.
Ilman lapsia maapallolta katoaa elämä
Eikös torakat ja muut elä vaikka missä ydinsota-alueilla? Entäs mikrobit ja bakteerit ja virukset ja mitä näitä nyt on? Vai tarkoittaako elämä Homo Sapiensta (sic!)?
Käsi sydämelle: mitä maapallo muka menettää ihmislajin mukana? No ei yhtään mitään! Inhimillinen katastrofi toki...
Armed with Gore's utility bills for the last two years, the Tennessee Center for Policy Research charged Monday that the gas and electric bills for the former vice president's 20-room home and pool house devoured nearly 221,000 kilowatt-hours in 2006, more than 20 times the national average of 10,656 kilowatt-hours.
"If this were any other person with $30,000-a-year in utility bills, I wouldn't care," says the Center's 27-year-old president, Drew Johnson. "But he tells other people how to live and he's not following his own rules."
Hooohhhoooooo ja tätä pätikkää vielä joku uskookin...
palstapersun mututuntuma todistaa. Niin aina.
MEViin ja lisäksi oman kunnan paikallisiin Vihreisiin, eikä mun tuttavapiirissä lennä kukaan, ei edes työssään. Mutta sitähän ei lasketa, kun se on mun tuttavapiiriä...
Sinun tuttavapiirisi ei todista yhtään mitään
Demokratia on huijausta.
Eikä yhtään tietääkseni persuilta esim. minä en ole persu.
Kun menee fillarilla duuniin, ottaa yhten askeleen eteenpäin, ja kun menee lentokoneella lomalle, ottaa kymmenen askelta taaksepäin. Ympäristötoimet pitää kohdistaa sinne missä on eniten kuormitusta. Muu on pelkkää pelleilyä (ja hyvän omantunnon hankkimista).
Se on sitä samaa selkärankaisuutta kuin Sinnemäen naimalakko. Sinänsä yhdentekevää, 10 kansanedustajan puolue on löytänyt realistisen kokonsa.
miksi ihmiset menevät lomalle lentäen?
Ei se että 8% suomalaisista lopettaa lentämisen maailmaa pelasta. Sillä että myös ne perussuomalaisten, kokoomuksen, demarien ja keskustan äänestäjät sen tekisivät olisi jo enemmän vaikutusta.
Mutta ei, ei taida olla minkään puolueen ohjelmassa tai äänestäjien omassa ajatuksessa...
Se on sitä samaa selkärankaisuutta kuin Sinnemäen naimalakko. Sinänsä yhdentekevää, 10 kansanedustajan puolue on löytänyt realistisen kokonsa.
Usein vaan kuulee, että vihreät teki sitä ja vaikutti tähän. Just joo, 7% kannatuksella vai? Kyllä ne on ihan muut tahot, hyvässä ja pahassa jotka niitä isoja asioita tekee tai on tekemättä.
Aika harva on 100% jonkun suuntauksen mies tai nainen eli ts.fanaatikko. Eihän kaikki persutkaan ole absolutisteja, vaan joskus joku heistä saattaa ottaa alkoa saunan päätteeksi.
Aika harva on 100% jonkun suuntauksen mies tai nainen eli ts.fanaatikko. Eihän kaikki persutkaan ole absolutisteja, vaan joskus joku heistä saattaa ottaa alkoa saunan päätteeksi.
Ja aika moni niistä jotka ehdottaa mitalia pizzeria-ampujalle tai ihailee kyseistä toimintaa, menee sinne mamupizzeriaan viikonloppuna halvan pizzan perässä. Tekopyhää?
en ehkä elä yhtä ekologisesti kuin jotkut, mutta lentokoneessa en ole koskaan ollut, eikä kiinnosta tuollaiset köyhät maat vaikka olisi varaakin matkustaa.
tykkäävät reissata lentokoneella kaukomaille, yleensä Thaimaahan ja Intiaan?
Tähänkö loppuu se ekologinen vastuu?
tietenkään olla kaikessa 100% ekologinen. Eikä ihmisen arjessa tekemiä ekologisia valintoja nollaa mitenkään se, ettei hän ihan kaikessa sitten ole niin ekologinen. Paljon parempi että elää arjen ekologisesti ja käy siellä kaukomailla kerran vuodessa, kuin että ei välitä arjessa ekologisuudesta ja lisäksi käy kaukomailla kerran vuodessa.
Itsekin pyrin elämään varsin ekologisesti ja suurin ekotekoni on että olen jättänyt lisääntymättä, jatkamatta kuluttajien ketjua jälkeeni. Mutta pidän kyllä henkilöautoa ja matkustelen. Ei minun tarvitse silti miksikään askeetiksi alkaa vaikka olenkin valmis joissan asioissa tinkimään haluamisistani ympäristön hyväksi.
juuri siksi että se ei ole eettistä. Mutta meillä on auto, koska ilman sitä ei täällä maalla pärjää.
Minä en ymmärrä sitä että ihmisiltä vaaditaan ehdottomuutta, se ei koskaan tule toimimaan. Se että elää ekologista elämää, esim. ei autoile ja sitten lentää Thaimaaseen, on kuitenkin parempi kuin kerskakuluttaa ja sen lisäksi lentää Thaimaaseen.
Lisäksi käsittääkseni on jotain tapoja yrittää kompensoida tuollaisia ison hiilijalanjäljen tempauksia.
vai ostaako luomuporkkanoita.
Lentomatkan hiilijalanjälki on aika iso!
Sitä joko elää täysin ekologista elämää ja syö itse kasvattamiaan luomuporkkanoita ja käyttää mummolta perittyjä vaatteita, tai sitten ajelee katumaasturilla ympäriinsä, ostaa joka päivä uuden vaatekerran ja lentelee lentokoneilla joka viikko kaukomaihin?
vähän helvetin huono juttu ilmakehan kannalta! Minulla ei kyllä ole katumaasturia, eikä muutakaan autoa. Pyrin toteuttamaan ekologista ajattelutapaa joka alueella elämässäni.
Sitä joko elää täysin ekologista elämää ja syö itse kasvattamiaan luomuporkkanoita ja käyttää mummolta perittyjä vaatteita, tai sitten ajelee katumaasturilla ympäriinsä, ostaa joka päivä uuden vaatekerran ja lentelee lentokoneilla joka viikko kaukomaihin?
Kuten esimerkiksi
Miksi vanhojen puolueiden mädännäisyydestä ja hyvävelimeiningistä vaahtoava persu Hongisto pitää naimisissaolevana miehenä rakastajatarta avustajanaan ja lemppaan tämän sitten kun panosuhde loppuu?
Entä miksi vanhojen puolueiden mädänänäisyydestä ja hyvävelimeiningistä vaahtoava persu Niikko irtisanoo avustajansa tämän ollessa lomalla ja ottaa tilalle vaimon sukulaisen?
Onko tämä tekopyhää vai ei?