Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla olisi 3v ja 1v lapset, uskaltaisitko nyt tehdä kolmannen?

Vierailija
15.01.2013 |

Sydän sanoo kyllä, järki ei. :D

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tytöt 3v4kk ja 1v8kk. Mulla on krooninen vauvakuume ja haluankin joskus vielä sen kolmannen mutta nyt jostain syystä tuntuu että näiden kanssa menee tällä hetkellä sen verran hyvin ja elämä on aika järjestyksessä että nyt en lähtis tekemään kolmatta :) Ehkä sitten kun nää menee eskariin ja kouluun :)

Mutta sun pitää tehdä niinku oma pää tai sydän sanoo :D

Vierailija
2/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin odottamaan kolmatta lastamme. Nyt kuopuskin jo yli vuoden. Ihan hyvin on mennyt. Raskasta toki on ollut, tosi raskasta, mutta toisinkaan en missään nimessä tekisi. Meille on sopinut tällainen. Jotenkin ajattelen, että tekipä miten tahansa, varmasti sitä selviytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vielä vähän pienemmällä ikäerolla.

Nyt se nuorinkin on jo 13-vuotias.

Vierailija
4/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisi uutta vauvaa tähän rumbaan.

Vierailija
5/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin tein ja olen tyytyväinen ratkaisuuni

Vierailija
6/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kivasti on mennyt.

Vierailija
7/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi kolmas kun kaksi vanhempaa olivat 3v. ja 1v3kk. Että uskalsin, enkä ole katunut päivääkään.

Joka päivän jaksan ihastella tuota trioa :)

Nuorin nyt 7v.

Vierailija
8/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, mutta kun en haluais. Kaksi lasta riittää minulle.

Vierailija
9/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3kpl alle 4 vuotiasta.

Vierailija
10/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuoden tauon jälkeen.Mulla on mennyt tosi kivasti viimeiset 4 kk vauvan kanssa,mietin jo vähän neljättäkin,mutta vaan enimmäkseen syystä että olis kiva saada oma tytärkin joskus ja jos sit siihen lähtis niin onhan se tottakai mahdollista saada neljäskin poika.

Mä pohdin tuota uskaltamista kolmannen kohdalla pitkään ja sanon että kannatti :)

Vierailija
11/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä.

Mulla oli lapset 4v. ja 1v.1pvä kun kolmas syntyi.

Ihanaa oli kun oli kaksi pientä ja yksi leikki-ikäinen talossa.

Vierailija
12/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän sanoo kyllä, järki ei. :D

Eikö se ole yhteinen asia miehesi kanssa ???

Vastuu on molemmilla. Kahdessa on milestäni työmaata tarpeeksi kun ovat noin pieniä.

Vierailija
13/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vika kolmannes meneillään ja lapset on kolmosen syntymän aikaan 3v5kk ja 2v4kk.

Vierailija
14/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6v, 3v, 1v ja ensi kuussa LA :)

Vierailija
15/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 4v5kk ja 2v11kk ja tyttö 3kk.

Vilinää riittää, mutten vaihtais!!:)

Itse olen 23

Vierailija
16/49 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne keskusteluun sitten takasin. Olen muuten huomannut, että aika paljon ihmiset jäävät katsomaan kun esimerkiksi meidän perheen näkevät. Pienin kohta 1v ja toinen vähän alle 3 v ja kolmas syntyy syksyllä. Itse en pidä ihmeellisenä mutta jotkun kai paheksuu? vai mitä se sitten on.

Vierailija
17/49 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 23:41"]

Ärsyttää tuo ajatus uskaltamisesta. Vaikka me vanhemmat tietysti ihan itsekkäästi ja omaksi iloksemme ne lapset haluammekin, niin eihän tässä saa ja voi olla kyse vain siitä, että otetaanko riski, jos vaikka jaksettaisiinkin. Ainakaan meillä ei näin ole.

Ei siis kyse ole uskaltamisesta vaan juuri siitä järjestä sen jälkeen, kun tuntuu, että perheeseen mahtuisi vielä yksi. Ensin mietitään ne taloudelliset resurssit. Voimmeko pitää tämän elintason ja tarjota jo olemassa oleville lapsillemme hyvän elämän? 

Tämän jälkeen mietitään ne henkiset voimavarat. Onko arki nyt raskasta? Miten se seuraava lapsi vaikeuttaisi arkea? Olemmeko siihen valmiit?

Viimeisenä miettisin vielä sen, onko sen lapsen tultava juuri nyt vai myöhemmin. Onko syitä odottaa, että muut lapset saavat ikää? Haittaako uusi vauva talossa jostain syystä muiden lasten arkea esim. harrastusten lopettaminen tms.? Haluaisin ehdottomasti varmistaa, että lapseni saisivat sen parhaan mahdollisen elämän enkä todellakaan tekisi mitään mistään haasteesta tai ajatuksesta, että uskallan minä ottaa riskin. En ota riskejä lasteni elämällä. Kaikkea voi sattua ja tapahtua mutta ei sitä, että minä äitinä jo lähtökohtaisesti katselisin, viitsinkö ja jaksanko näitä lapsia vai en. Kyllä aika suuri varmuus täytyy olla, että voimavarat riittävät.

Meille kolmas on nyt ajankohtainen, kun aikaisemmat ovat 6v ja 3v. En halua rankkaa pikkulapsiarkea, joka hurahtaa sumussa ohi vaan nautin jokaisen lapsen vauva-ajasta, taaperoajasta ja koululaisajasta ihan rauhassa ja kunnolla. Ei lasten elämänvaiheet saa olla sellaisia, joista on vain hampaat irvessä kahlattava läpi, kunnes ovat riittävän isoja. Näin ei siis ainakaan meillä.

[/quote]

ENSIMMÄINEN JÄRKEVÄ VASTAUS!!!! Melkein 50 haihattelijaa -"kun mä nyt halusin näitä kersoja vääntää, niin sit niitä tehtiin sata"- vastannut énsin..

Ensin pitää miettiä realiteetit kuntoon ja sitten kokeilla josko se yksi lapsi vielä suotaisiin.

Vierailija
18/49 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana uskalsin :-) . Ikäerot 1v5kk ja 2v. Neljättä en uskaltais enää tehdä.

Vierailija
19/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämeni on jo olemassa olevien lasten puolella. EI missään tapauksessa pidä tehdä kolmea lasta neljässä vuodessa.

Vierailija
20/49 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä lapset ovat 5v ja 3v ja kolmannen lapsen hankkiminen lyhyellä ikäerolla olisi ollut meille liikaa. Näiden kahdenkin kanssa on jo aikamoisessa lapsiperheähkyssä ;) Kolmannesta minäkin haaveilen, mutta sen harkinnan aika on aikaisintaan sitten kun esikoinen aloittaa koulun.

Ollaan mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä.