Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä: mikä on ns. normaali siisteystaso jota on kohtuullista vaatia?

Vierailija
14.01.2013 |

Ajattelen, että jokaisella on oma siisteyskäsityksensä ja -vaatimuksensa eikä automaattisesti voi olettaa, että kahdesta kilpailevasta näkemyksestä jompikumpi olisi juuri se oikea. Siksi haluaisin kuulla vähän niin kuin galluphenkisesti mielipiteitä siitä, millaista siisteystasoa on mielestänne kohtuullista vaatia. Eli mikä on normaalia siisteyttä tai sotkuisuutta ja mikä taas aivan puhtaasti makuasia, jossa ei voi määrittää sitä kumpi on ns. oikeassa.

Haluan siis kai kuulla vähän mitä mieltä ihmiset ovat noin "keskimäärin". Vaikka siitä miten asiat ovat ei voi päätellä sitä, miten asioiden pitäisi olla, niin tuo "keskimääräinen mielipide" kuitenkin auttaisi saamaan jotakin perspektiiviä asiaan.

Eli. Lapsia ei ole, joten siltä osin ei tule lisäsotkua. Taloudessa siis kaksi henkilöä. Mikä sinun mielestäsi näistä kuuluu ns. normaaliin siisteyteen ja mikä taas on vain ylisiistin ihmisen nipotusta?

- tiskaaminen heti, kun tiskejä on enemmän kuin 5 lautasta tai mukia

- tiskaaminen sitten, kun molemmat tiskialtaat ovat täynnä

- muualla kuin keittiössä käytettyjen mukien, lautasten ym vieminen tiskialtaaseen tai tiskipöydälle

- isompien astioiden huuhtelu ja pesu heti käytön jälkeen tai ainakin niiden laittaminen likoamaan (eli jos on vaikka vaivattu taikinaa astiassa keittiön pöydällä niin ei jätetä astiaa sellaisenaan keittiön pöydälle vaan vähintään laitetaan se likoamaan tiskipöydälle tai jopa pestään heti pois tilaa viemästä)

- tavaroiden, esim. lehtien, kirjojen ja kaikenlaisen irtosälän vieminen heti paikoilleen kun niitä ei enää käytetä (heti=saman päivän aikana)

- vaatteiden vieminen pyykkikoriin tai vaihtoehtoisesti laittaminen tuolinsarjalle tms jos aiotaan vielä käyttää vaatetta (eli ei tiputella vaatteita lattiolle ja jätetä siihen)

- ulko-ovella ulosvientiä odottavan roskapussin vieminen ulos ilman erillistä kehotusta

- kuivuneiden, puhtaiden pyykkien silittäminen ja taittelu kaappiin heti kun ne ovat kuivuneet (eli suunnilleen samana päivänä, ei odoteta siihen siivouspäivään joka on sitten joskus)

- kuivuneiden, puhtaiden pyykkien taittelu kaappiin heti kun ne ovat kuivuneet (eli sama kuin ylempi mutta ilman silittämistä)

- esim. ruoanlaitossa tai muussa toiminnassa syntyvien roskien (esim. elintarvikkeiden pakkausmuovit ja -paperit, tarpeettomat ostoskuitit, kaupasta ostettujen tavaroiden pakkausmateriaalit jne) laittaminen roskiin sen sijaan että ne tiputettaisiin lattialle tai jätettäisiin pöydälle siihen kohtaan missä niistä on se tuote kuorittu

- ruoanlaitossa tai -käsittelyssä syntyvien ruokalänttien pyyhkäiseminen pois lieden pinnasta tai pöytien pinnoista saman tien (eikä vasta sitten kun on siivouspäivä), esim. jos hellalle roiskuu kastiketta tai jos pöydällä on taikinan vaivaamisen johdosta jauhoja ja taikinanroiskeita

- perussiivous kerran viikossa (pölyjen pyyhkiminen, imurointi, lattioiden pyyhkäisy ja lakanoiden vaihtaminen ja peittojen tuuletus)

- perussiivous kerran kahdessa viikossa (samat kuin edellä)

- perussiivous kerran kuukaudessa (samat kuin edellä)

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla sukupolveni kaupunkilaisilla vanhemmat ovat hoitaneet kodin, lapset tehneet vaan jotain nimellisesti. Vastuu on ollut aikuisilla.

Aika suoraa seurausta siitä on ollut, että aikuisina omassa kodissa ollaan pihalla kuin lumiukot. Ei osata hoitaa kokonaisuutta eikä oikein nähdäkään sitä.

Aina joku toinen on hoitanut tiskit, lattialle jätetyt vaatteet, laittanut kaiken kaappiin ja niin edelleen.

Kai tuollainen vaihe on ihan ok joillekin juuri kotoaan muuttaneille teineille, mutta kun aikaihmiset ovat samalla tasolla, niin ymmärrys loppuu siihen.

Ensinnäkin, se sotku oikeasti häiritsee keskittymistä, vaikeuttaa tavaroiden löytämistä, on epähygieenistäkin.

Olin minäkin aikoinaan sotkupetteri, mutta nykyään ällöttää jos paistinpannu jätetään haisemaan tiskialtaalle. Kyllä se vaan heti pitää tiskata pois.

Sen sijaan jotain vaatteiden silittämistä en ymmärrä lainkaan. Mielummin ostan vaatteita, joita ei tarvitse silittää.

Meillä on kotona pienet tilat, ja myös se on kannustanut pitämään paikat kunnossa.

Vierailija
22/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ottaa roskat ja kiikuttaa ne oven eteen? Miksi ei vaan voisi laittaa kenkiä jalkaan ja viedä ne samalla sinne ulkoroskikseen? Pakkoko niitten on haistava siellä eteisessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitten kun on se siivouspäivä (ehkä sen kerran kuussa kun siihenkin pitää aina odottaa mun aloitetta; mies voisi olla vaikka vuoden siivoamatta ihan kevyesti). Siihen mä en ole lähtenyt, että yksinäni jatkuvasti toisen siivottomuutta paikkailisin. Ongelma on vaan se, että jo viikossa asunto menee tosi siivottomaksi, kun tosiaan ne roskat jätetään pöydille ja ruokaroiskeet hellalle ja vaatteet lattioille jne. Mun puolesta voitaiskin siivota vaikka kerran kahdessa viikossa tai harvemmin, jos joku järjellinen siisteystaso säilyisi siinä välilläkin.

Mä kun en siis miellä "siivoamiseksi" sitä jos pyyhkäisee saman tien ne roiskuneet ruoat pöydän pinnalta tai laittaa roskan roskiin tai pyykit pyykkikoriin. Eli jos nämä asiat tehtäisiin ihan luontevasti toiminnan ohessa (eikä niin että laitetaan ruoka mutta jätetään sen jälkeen kaikki lojumaan) niin täällä pysyis ihan riittävä siisteystaso että mä viihtyisin vaikka ei siivottaisikaan kovin usein.

Ja tosiaan mä tulisin niin järkyttävän vihaiseksi jos siivoaisin jatkuvasti miehen jälkiä, että siivoan mieluummin "puoliksi" (ainakin suunnilleen) silloin siivouspäivänä kuin kuljen koko ajan toisen perässä siivoamassa toisen jälkiä. Toki mä silti joudun tehdä miehen jäljiltä asioita, kun esim. ennen ruoanlaittoa joudun yleensä raapia hellan puhtaaksi, liottaa ja porstata kattilan ja muut välineet jotka mies on jättänyt kuivumaan pitkin pöytiä jne.

Argh.

ap

Vierailija
24/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erosimme sen takia. Olimme aika hyvä pari noin muuten ja rakastimmekin toisiamme, mutta en enää kestänyt sitä, että kaiken piti olla koko ajan tip-top ja perjantai-iltana alettiin luetella ja miettiä asioita, jotka pitäisi siivota. Olen itsekin mielelläni lauantai-siivoja, mutta yhden illan voisi pyhitää vain olemiseen.

Lopulta tulin siihen tulokseen, että luen mieluummin kirjoja, surffaan, harrastan ja teen muita asioita mieluummin, kun ajattelen, suunnittelen tai teen siivousta.

En kadu. Koti on koti ja siellä pitää myös välillä rentoutua.

Nyt olen naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa meillä on kaksi lasta, eikä koskaan kauhean likaista, eikä koskaan kauhean siistiä. Rentoa on ja mukavaa.

Vierailija
25/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun näitä palstoja lukee, niin taidetaan olla keskivertoa siistimpiä kuitenkin...

-imuroidaan pari kertaa viikossa (2 lasta ja koira sotkee), kerran viikossa pölyt ja vähän parempi siivous

-roiskeet ja roskat aina heti pois kuleksimasta, roskapussit viedään suunnilleen heti kun on täysi

-lattioilla ei kuleksi roinaa, tosin mies levittelee tuoleille ja pöydille yhtä jos toista, mitä koitan laitella paikalleen

-tiskipöytä on aina siisti, eli likaiset astiat välittömästi tiskikoneeseen, kattilat sun muut tiskataan heti käsin

-vessojen pesu aina kun on tarvis, en halua niiden näyttävän likaisilta

-pyykit menevät kyllä vähän hitaasti kaappiin...

-ikkunat pitää olla suht puhtaat, nyt on viimeeksi pesty sisäpinnat jouluksi

Vierailija
26/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ottaa roskat ja kiikuttaa ne oven eteen? Miksi ei vaan voisi laittaa kenkiä jalkaan ja viedä ne samalla sinne ulkoroskikseen? Pakkoko niitten on haistava siellä eteisessä?

No en mä ainakaan lähde kerrostalon 8. kerroksesta sisäpihalle toikkaroimaan yöpaidassa klo 23 illalla vaan uskon, että se roskapussi selviää yön yli siinä ovellakin. Ehkä olen laiska, mutten jaksa turhaan lähteä varta vasten vain viemään roskia, kun ennen pitkää sinne ulos lähdetään kuitenkin.

Vierailija
27/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erosimme sen takia. Olimme aika hyvä pari noin muuten ja rakastimmekin toisiamme, mutta en enää kestänyt sitä, että kaiken piti olla koko ajan tip-top ja perjantai-iltana alettiin luetella ja miettiä asioita, jotka pitäisi siivota. Olen itsekin mielelläni lauantai-siivoja, mutta yhden illan voisi pyhitää vain olemiseen.

Lopulta tulin siihen tulokseen, että luen mieluummin kirjoja, surffaan, harrastan ja teen muita asioita mieluummin, kun ajattelen, suunnittelen tai teen siivousta.

Nyt olen naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa meillä on kaksi lasta, eikä koskaan kauhean likaista, eikä koskaan kauhean siistiä. Rentoa on ja mukavaa.

Ei sillä, ihan asiaa tuo viestisi mutta ei ehkä ihan sitä mistä tässä on puhuttu.

Vierailija
28/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan mä tulisin niin järkyttävän vihaiseksi jos siivoaisin jatkuvasti miehen jälkiä, että siivoan mieluummin "puoliksi" (ainakin suunnilleen) silloin siivouspäivänä kuin kuljen koko ajan toisen perässä siivoamassa toisen jälkiä. Toki mä silti joudun tehdä miehen jäljiltä asioita, kun esim. ennen ruoanlaittoa joudun yleensä raapia hellan puhtaaksi, liottaa ja porstata kattilan ja muut välineet jotka mies on jättänyt kuivumaan pitkin pöytiä jne.

Argh.

ap

meillä mies ei todellakaan ole mikään siisteysihme, vaikka niin itse luuleekin. Mutta olen ottanut asenteeksi että koska itse pidän siististä kodista, hoidan häiritsevät asiat pois. Väliillä väsyneenä ärsyttää ja tekisi mieli kumauttaa kattilankannella, mutta teen silti koska miehessä on muita hyviä puolia. En jaksa laskea mikä on puoliksi missäkin kohtaa. Minkään lellityn ikiteinin kanssa en silti jaksaisi kotia leikkiä, siinä se pieni ero.

Vierailija
29/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta perussiivous (tavaroiden keräys, imurointi, wc-pesu) kerran viikossa ja arjessa omien tavaroiden suunnilleen paikalleen laitto (esim.astiat minimissään tiskipöydälle, pyykit pyykkikoriin) arjessa on normi. Kaikki pääsee helpommalla jos roiskeet putsaa heti, mutta tämä ei ole aina mahdollista.

Tästä enempi on minusta nipotusta. Silloin tällöin kun on aikaa ja jaksamista voi siivota paremmin, esim.pestä lattiat.

Vierailija
30/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIPO

NORMAALI/LÖYSÄILYÄ, riippuu esim. siitä onko se väljästi täynnä vai hirveä Matterhorn, onko astioita vielä jäljellä vai kaikki käytetty jne

- muualla kuin keittiössä käytettyjen mukien, lautasten ym vieminen tiskialtaaseen tai tiskipöydälle

NORMAALIA

- isompien astioiden huuhtelu ja pesu heti käytön jälkeen tai ainakin niiden laittaminen likoamaan (eli jos on vaikka vaivattu taikinaa astiassa keittiön pöydällä niin ei jätetä astiaa sellaisenaan keittiön pöydälle vaan vähintään laitetaan se likoamaan tiskipöydälle tai jopa pestään heti pois tilaa viemästä)

NORMAALIA/NIPOA, eli on ihan normaalia ettei aina sitä tee

- tavaroiden, esim. lehtien, kirjojen ja kaikenlaisen irtosälän vieminen heti paikoilleen kun niitä ei enää käytetä (heti=saman päivän aikana)

NORMAALIA/NIPOA, nipoa jos joku asia on selkeästi kesken ja jatkettaisiin samasta pisteestä huomenna

- vaatteiden vieminen pyykkikoriin tai vaihtoehtoisesti laittaminen tuolinsarjalle tms jos aiotaan vielä käyttää vaatetta (eli ei tiputella vaatteita lattiolle ja jätetä siihen)

NORMAALIA

- ulko-ovella ulosvientiä odottavan roskapussin vieminen ulos ilman erillistä kehotusta

NORMAALIA

- kuivuneiden, puhtaiden pyykkien silittäminen ja taittelu kaappiin heti kun ne ovat kuivuneet (eli suunnilleen samana päivänä, ei odoteta siihen siivouspäivään joka on sitten joskus)

NORMAALIA/NIPOA, eli normaalia jos tätäkään ei aina tee, vaan joskus pyykit odottavat (ja normaalia myös ettei silitä ellei ole pakko!)

- kuivuneiden, puhtaiden pyykkien taittelu kaappiin heti kun ne ovat kuivuneet (eli sama kuin ylempi mutta ilman silittämistä)

VRT. ED.

- esim. ruoanlaitossa tai muussa toiminnassa syntyvien roskien (esim. elintarvikkeiden pakkausmuovit ja -paperit, tarpeettomat ostoskuitit, kaupasta ostettujen tavaroiden pakkausmateriaalit jne) laittaminen roskiin sen sijaan että ne tiputettaisiin lattialle tai jätettäisiin pöydälle siihen kohtaan missä niistä on se tuote kuorittu

NORMAALIA

- ruoanlaitossa tai -käsittelyssä syntyvien ruokalänttien pyyhkäiseminen pois lieden pinnasta tai pöytien pinnoista saman tien (eikä vasta sitten kun on siivouspäivä), esim. jos hellalle roiskuu kastiketta tai jos pöydällä on taikinan vaivaamisen johdosta jauhoja ja taikinanroiskeita

NORMAALIA, tosin normaalia myös jos ei kaikkea aina huomaa

- perussiivous kerran viikossa (pölyjen pyyhkiminen, imurointi, lattioiden pyyhkäisy ja lakanoiden vaihtaminen ja peittojen tuuletus)

NORMAALIA

- perussiivous kerran kahdessa viikossa (samat kuin edellä)

NORMAALIA

- perussiivous kerran kuukaudessa (samat kuin edellä)

AIKA LÖYSÄILYÄ, mutta voi välillä mennäkin

Vierailija
31/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh.

ap

meillä mies ei todellakaan ole mikään siisteysihme, vaikka niin itse luuleekin. Mutta olen ottanut asenteeksi että koska itse pidän siististä kodista, hoidan häiritsevät asiat pois. Väliillä väsyneenä ärsyttää ja tekisi mieli kumauttaa kattilankannella, mutta teen silti koska miehessä on muita hyviä puolia. En jaksa laskea mikä on puoliksi missäkin kohtaa. Minkään lellityn ikiteinin kanssa en silti jaksaisi kotia leikkiä, siinä se pieni ero.

Joo kyllä tässä jotakin uudistusta pitäisi saada aikaiseksi joko omassa toiminnassa tai muuten. Sellainen teoreettinen "noh, onhan sitä pahempiakin juttuja kuin siivottomuus" -asenne tai "mikäs mä olen sanomaan mikä on oikea siisteystaso" -asenne ei selvästikään toimi. Olen yrittänyt ajatella niin, että kunhan molemmat siivotaan sitten siivouspäivänä niin saa mieskin osansa urakasta. Mutta ei se auta kun ne sen sotkut tulee mulle vastaan joka päivä mm. niiden kuivuneiden kattiloiden ja hellaroiskeiden muodossa. Eli jos haluan vaikka laittaa ruokaa niin mun on pakko siivota miehen jäljet ensin.

Mulla vaan alkaa olla mitta niin täynnä että jotakin muutosta tähän tarvis saada.

ap

Vierailija
32/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pointtini onkin, että jos jompikumpi tai molemmat eivät voi olla kuin kotonaan eriävien siisteyskäsitysten takia, se ei tunnu jommankumman tai molempien mielestä kodilta. Se voi pahimmillaan johtaa eroon. Vähän sama kuin se, kuinka usein haluaa seksiä. JOs toinen haluaa kerran kuussa ja toinen joka päivä, se alkaa hiertämään.

Ei sillä, ihan asiaa tuo viestisi mutta ei ehkä ihan sitä mistä tässä on puhuttu.

Se on minusta ihan sama mikä on toisen mielestä riittävää ja mikä toisen, jos asia hiertää, sehän sitten hiertää ja siihen suhteeseen ei enää lapsia hankita. Lapset pitää hankkia suhteessa jossa molemmat haluaa seksiä kerran viikossa ja imuroida kerran viikossa ;-)

Vierailija
33/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuurointi viikon-kahden välein

-lattiat parix/vuosi kokonaan, muuten vaan keittiö, eteinen 2x/kk

-pölyjen pyyhintä 1-2x/kk

-pyykit heti, ei kasoja

-astianpesukone käy joka pv.keittiötasot pyyhin joka pv.

-lakanat 1-2 x /kk, pesu/tuuletus 2 x/vuodessa

-roskat heti ulos kun täyttä

-näkyvät tahrat heti

-wc kokonaan 1x/vko, joka päivä pytty ja lavuaari.

Vierailija
34/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja imurointien välillä otan rikkaharjalla pahimmat pölyt nurkista . :D ja lattian tahrat kostealla talouspaperilla.

Vierailija
35/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää nipotusta. Meillä tosin on nykyään apk

korkea aika tiskata

Perusasia. Kesken vaikka tv:n katselun, nettisurffailun ei tarvitse viedä kahvimukia, mutta viimeistään huoneesta lähtiessä.

Nipotusta, elleivät astiat ole liotusta vaativia kuten takinakulho

Nipotusta, jos tavaramäärä on kuitenkin maltillinen, eikä tyhjennetä koko hyllyä sohvapöydälle

Perusjuttu

Viedään kun on seuraavan kerran asiaa ulos. Meillä ei kyllä odottele eteisessä, molemmat osaavat tarkistaa keittiöstä tilanteen

Nipotusta. Inhoamme silitystä ja vaatteita silitetään vasta kun otetaan käyttöön. Täysinäinen pyykkiteline tyhjennetään vaikka tv:tä katsellessa.

Oho, vastasinkin jo

Tietysti korjataan heti

Pyyhitään ja siivotaan muutenkin keittiötä ruokaa laittaessa.

Lattiat pyyhkäisemme kerran parissa kuukaudessa, mikä niitä likastaisi kun ei ole lapsia tai eläimiä? Kylppärin ja keittiön lattiat kerran viikossa. Vain tyynyliinat vaihdetaan viikoittain, lakanat joka toinen viikko. Peittoja tuulettaisin enemmän, jos se onnistuisi helpommin.

Kahden aikuisen taloudessa eivät kotityöt rasita, jos molemmat ovat perussiistejä.

Vierailija
36/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viikkosiivous voi tänään olla pelkkä imurointi, ensi viikolla jotain vähän enemmän ja siinä välissäkin on saattanut joutua imuroimaan. Tai sitten ei ja villakoirien yli on hypitty. Aina ei ehdi ja jaksa tehdä kaikkea samallatavalla ja joskus ne tiskit saattaa kerääntyä.

Mutta ennen lapsia mun viikkosiivous oli koko tuo repertuaari ja järjestyksessä olevia kaappejakin siivosin useasti. voi miten turhaan sitä on aikansa käyttänyt!

Vierailija
37/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen taloudessa eivät kotityöt rasita, jos molemmat ovat perussiistejä.

Voi kun oliskin...

ap

Vierailija
38/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan tai mies siivoaa kahdesti päivässä eli keskipäivällä ja iltamyöhään kaikki väärillä paikoilla olevat tavarat paikoilleen ja pyyhin keittiön pinnat. Pyykkiä pesen noin kolmesti viikossa, apk pyörii lähes päivittäin. Joka toinen viikko käy siivoojat, joka toinen viikko siivoan itse eli imuroin, pesen vessat ja suihkut, pyyhin pölyt. Kerran kuussa siivoan sisä- ja ulkovaatekaapit ja jääkaapin. Kahdesti vuodessa järkkään keittiön muut kaapit, muut kaapit ja hyllyt ja lipastot, pesen uunin, pesen sohvan, peitot, matot, verhot, ikkunat, saunan lauteet.

Olen kaappeihin tunkijatyyppiä eli tungen liian vauhdilla ja liikaa kamaa pois silmistä minkä vuoksi kaapeja pitäisi järkkäillä useamminkin.

Pidän itseäni ja lapsiani melko sotkevana mutta olen usein äimistynyt kuinka ulospäin siistien perheiden luona on sekasorto, syynä usein liiat lelut. Itse aina siivoan kaiken irtokaman pois jos tulee kukaan käymään ja voin imuroidakin.

Olen kotiäiti, 2 pientä lasta eli koti sotkettavana päivät pitkät mutta toisaalta myös aikaa pienimuotoiseen siivoukseen hyvin.

Vierailija
39/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tässä jotakin uudistusta pitäisi saada aikaiseksi joko omassa toiminnassa tai muuten. Sellainen teoreettinen "noh, onhan sitä pahempiakin juttuja kuin siivottomuus" -asenne tai "mikäs mä olen sanomaan mikä on oikea siisteystaso" -asenne ei selvästikään toimi. Olen yrittänyt ajatella niin, että kunhan molemmat siivotaan sitten siivouspäivänä niin saa mieskin osansa urakasta. Mutta ei se auta kun ne sen sotkut tulee mulle vastaan joka päivä mm. niiden kuivuneiden kattiloiden ja hellaroiskeiden muodossa. Eli jos haluan vaikka laittaa ruokaa niin mun on pakko siivota miehen jäljet ensin.

Mulla vaan alkaa olla mitta niin täynnä että jotakin muutosta tähän tarvis saada.

ap

että jätät kaiken tekemättä pariksi viikoksi. Kun astiat loppuvat, käytä pahvilautasia ja muovimukeja ja jätä kaikki lojumaan. Raivaat vain kengänkärjellä itsellesi tilaa roskien seasta. Jos mies ei siitä herää korjaamaan siisteyskäsitystään, kun ei enää löydykään puhdasta kattilaa tai lasia, niin eipä auta kuin palkata siivousladyt teille kerran päivässä. Jos aiotte jatkossakin viihtyä saman katon alla. ;)

Vierailija
40/81 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

että jätät kaiken tekemättä pariksi viikoksi. Kun astiat loppuvat, käytä pahvilautasia ja muovimukeja ja jätä kaikki lojumaan. Raivaat vain kengänkärjellä itsellesi tilaa roskien seasta. Jos mies ei siitä herää korjaamaan siisteyskäsitystään, kun ei enää löydykään puhdasta kattilaa tai lasia, niin eipä auta kuin palkata siivousladyt teille kerran päivässä. Jos aiotte jatkossakin viihtyä saman katon alla. ;)

...mutta hullua kyllä, kutakuinkin tuota mä teen koko ajan. Jossain kuukauden kohdalla mun sietokyky sitten ylittyy ja masinoin siivouspäivän. Musta tuntuu, että mies voisi ihan ongelmitta elää vaikka puoli vuotta ilman että siivottaisiin ollenkaan. Tiskejä kyllä viimeisen pakon edessä tiskaisi jos ruoan saaminen jäisi siitä kiinni, mutta mitään muuta siivoamista ei tekisi.

Mä siis olen ottanut juuri sen "noh, en mäkään sitten tee mitään ja katsotaan mitä tapahtuu", mutta viimeistään siinä kuukauden kohdalla mua vaan hajottaa se sotku jo niin paljon että mun on pakko tehdä aloite siivoamiseen. En myöskään nipota niistä kuivumaan jätetyistä ruokatahroista ja kattiloista mitenkään vimmaisesti vaan yritän olla välinpitämätön ja antaa miehelle aikaa hoitaa omat sotkunsa. Mutta eihän se niitä hoida ellen mä kehota. Jos mä jotenkin saisin kerättyä "itsekuria" niin että oikeasti en vaan puuttuisi mihinkään siivoamiseen ollenkaan niin olisihan se toisaalta aika villi koe, katsoa meneekö vuosi vai kaksi että mies ehdottaa siivoamista :D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä