Lähikoulu vai eliittikoulu - jos voisit valita?
Jos voisit vapaasti valita meneekö lapsesi normilähikouluun vai korkeatasoiseen eliitti-/kielikouluun, kumman valitsisit?
Meillä tämä tilanne edessä, ja osa lähipiiristä on sitä mieltä että "miksei tavallinen koulu kelpaa" kun taas itse olen ehdottomasti kielikoulun kannalla. Tietenkin tehdään niin kuin itse halutaan, yritän vain ymmärtää miksi nämä tietyt lähipiiriin kuuluvat eivät ymmärrä ajatteluamme.
Kommentit (86)
Kyllä monessa yksityiskoulussa on lukukausimaksut. (jollei siis ole ns. korvaava koulu)
Ihan kummallisia juttuja täällä...
Ihmettelijoitä riitti, mutta sitten siellä koulussa olikin ihan toinen ilmapiiri. Kukaan ei kyseenalaistanut valintaamme, koska kaikki muut vanhemmat olivat saaneet tai joutuneet tekemään saman valinnan. Todella helpottavaa olla ns. omiensa parissa tässä asiassa. Muuten vanhempia ja lapsia on tietenkin joka lähtöön.
Lukematta muiden vastauksia neuvoisin ap:ta pitämään omsta kannastaan kiinni. Pitävät muutkin omasta vakaumuksestaan kiinni.
Valitsimme lähikoulun. Muuten olisi kuskaaminen kielikouluun ollut joka päivä edessä useamman vuoden ajan. Muutimme siis ulkomailta Helsinkiin.
sen eliittikoulun. Lapset pitävät koulunkäynnistä ja ovat toisten samanlaisten parissa. Tosin valinta oli sikäli helppo, että koulu sijaitsee n.5km päässä kotoamme ja matka on helppo. Koulussa on motivoituneet opettajat ja lapsia, jotka pitävät koulunkäynnistä. Olen tyytyväinen.
Kun täällä ei koulutuksesta saa ottaa maksua