Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän näille "prinsessoille" syntyy aina tyttölapsia?

Vierailija
13.01.2013 |

Omassa lähipiirissäni olen huomannut, että näillä tyttömäisillä ja hiukan turhamaisilla, hemmotelluilla ja usein hyvin vaatehulluilla naisilla on usein pelkästään tyttöjä tai ainakin se esikoinen on tyttö. Sattumaako?

Sitten taas sellaisilla itsenäisemmillä, ehkä vaatimattomammin pukeutuvilla tai ainakin muihin asioihin panostavilla naisilla on usein niitä poikia.

Työkaverilleni syntyi juuri tyttö, ja mietin mielessäni, että on hyvä, että tuli tyttö, kun on niin perinteinen tyttö itsekin. Sitten aloin miettiä asiaa ja tajusin, että näinhän se menee kaikilla tuntemillani naisilla. Lähipiiristäni siis löydän nopeasti viisi naista, jotka ovat ehkä keskimääräistä hemmotellumpia, suojeltuja ja kiinnostuneita vaatteista, muodista, sisustamisesta ja tyttöjutuista (pitävät tyttöjen iltoja, käyvät porukalla jalkahoidossa jne).

Toki tunnen naisia, jotka pukeutuvat hyvin, sisustavat kotinsa kauniisti, meikkaavat ja ovat jopa kiinnostuneita kauneudenhoidosta, ja silti ovat saaneet poikia, mutta heiltä puuttuu se tietty hemmoteltu ja suojeltu piirre, joka näissä muissa naisissa on.

Oletteko huomanneet vastaavaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut, että siittiö määrää sikiön sukupuolen, mutta naisen kiinnostuksen kohteet sen sitten määrääkin. Selvä.

Vierailija
22/26 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse leikin lapsena barbeilla että olivat arkeologeja (kiitos Indiana Jones) ja SOTAKIRJEENVAIHTAJIA, mistä lie senkin keksinyt :D Rakensin legoilla, kiipeilin puissa ja leikin tutkimusmatkailijaa, tykkäsin kaikista ampumisjutuista (jousipyssy, pelit) ja video/tietokonepeleistä, eka oma lp-levy oli Europea, tein paperinukkeja ja niille hirveän määrän vaatteita, sisustin nukkekotia, rakastin vaaleanpunaista hamettani.

Ja useimmat tutut ovat olleet samanlaisia, eli kaikki ovat sekaisin leikkineet ja harrastaneet ns. tyttöjen ja poikien juttuja. Siksi kumamstuttaa nämä "onneksi ei ole tyttöjä kun ei mua kiinnista tyttöjen jutut", kun kuitenkin ne tytöt on yleensä kiinnostuneita muustakin kuin vaatteista tms.

mulla on kaksi poikaa. Sisustaminen kiinnostaa ja puutarhanhoito. Kuopus on 9 v. ja opetan sille kaikki puutarhanhoidosta. Pojalla on vauhdikkaita harrastuksia ja nautin niistä. Olen itse kömpelö ja poikani edustaa sitä mitä itse haluaisin olla. Onneksi mulla ei ole tyttöjä, kun tyttöjen jutut ei ole kun juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut, että siittiö määrää sikiön sukupuolen, mutta naisen kiinnostuksen kohteet sen sitten määrääkin. Selvä.

Vierailija
24/26 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä rinsessa ja meillä on kaksi poikaa...! Poika oli aluksi pettymys mutta sitten aloin ajatella asiaa siltä kannalta, että minulle on tarkoitettu juuri nämä suloiset poikalapset, jotta opin enemmän poikien maailmasta joka minulle melko vieras. Toivon että osaa olla hyvä äiti pojilleni, he ovat kyllä ihania, herkkiä mutta vilkkaita tapauksia.

Tyttökin olisi tervetullut, mikäli vielä joskus kolmannen saamme, mutta toisaalta poika menisi niinnkätevästi joukon jatkona..jännää miten mieli muuttuu!

T. Äiti&perheen rinsessa

Vierailija
25/26 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun tuttavapiirissä vaan voimakas kiinnostus vaatteisiin ja meikkeihin ja sisustamiseen menee yhteen sellaisen tietyn henkisen laiskuuden (esim. pahoittaa ylen herkästi mielensä ja kaataa sen muiden niskaan, ei tee mitään likaisia/raskaita hommia ikinä) kanssa, jonka yhdistän ei-reippauteen.

Huom. puhun VOIMAKKAASTA kiinnostuksesta kauneuteen ja ulkoasuun - toki useimmat tuntemani naiset meikkaavat ja pukeutuvat mielellään kauniisti, niin itsekin. Itse asiassa tämä, joka tuli heti mieleeni reippaimpana tuntemistani naisista, meikkaa myös suht voimakkaasti ja pukeutuu hyvin (ja on kaunis), hän vaan ei tee siitä numeroa eikä ikinä puhu meikeistä tms.

Ja oikeastaan tunnen vain yhden tällaisen "prinsessan".

t. 16

Vähän ikävää, hemmoteltu pinnallinen prinsessa tai sitten itsenäinen, reipas ja syvällinen? Aika ahtaat raamit meille naisille ja äideille annetaan, huh huh.

Tyttäreni on kaunis, rakastaa vaatteita, lakkaa kynsiään, lukee kirjoja, pelaa sählyä, saunoo kuin aikamies, tekee läksyt huolella ja lukee kokeisiin kunnianhimoisesti. Poikani leikkii legoilla ja vihaa lautapelejä ja jääkiekkoa, pukeutuu aina verkkareihin, vaatii päästä parturiin kerran kuussa, myös panostaa kovasti koulun.

He ovat tuota ja paljon muuta, omia täydellisia persooniaan sukupuolesta riippumatta. Ja siitä riippumatta, olenko prinsessa vai rekkanainen vai jotain siltä väliltä.

Vierailija
26/26 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauska aloitus! En ole huomannut moista. Minä olen todella naisellinen "prinsessamainen" nainen ja minulla on kolme poikaa. En kaipaa tytärtä koska saan toteuttaa naisellisuutta ihan itseni kautta. Minusta lapset ovat lapsia sukupuolesta riippumatta, sukupuoli ei sano ihmisestä vielä mitään. Eikä äidinrakkaus ole kiinni sukupuolesta. Minusta on jopa vaarallista jos äiti niin kovasti toivoo itselleen tytärtä, jota sitten pukee prinsessaksi ja jonka olettaa käyttäytyvän kuin prinsessa. Saattaa tytön kehitys vaarantua. Mikä siinä on, että poikien ajatellaan automaattisesti olevan villimpiä ja jotenkin äidilleen huonompia kuin tyttöjen. Poikien äitinä en ymmärrä kun ei tietenkään ole tytöistä kokemuksia, mutta omia poikiani en ikinä vaihtaisi enkä heidän luonteitaan muuttaisi, ovat niin mahtavia persoonia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi