Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miestä ahdistaa tavarapaljous

Vierailija
11.01.2013 |

Asumme hiukan liian ahtaasti kerrostalossa. Mies etenkin on tosi ahdistunut tavaramäärän kanssa.Hänellä on itsellään paljon harrastuskamaa ja mm. auton laitteluun liittyiä purnukoita ja työkaluja eteisen kaapeissa.

Minä yritän vähentää oman ja lapsen tavaramäärää aktiivisesti, sillä minuakin ahdistaa ahtaus-ja vielä enemmän se,kun mies kiukuttelee kaappien ahtautta.

Siitä huolimatta mies on viimeisen ½kk aikana ostanut mm.

kahdet jouluvalot alesta

pari isoa legopakettia jemmaan, jos jollekulle joskus tarvii lahjan

kynttilöitä alesta noin 15kpl

pilkkiongen ja kairan tyttärelleen, joka käy meillä kerran talvessa-seuraavan kerran tulee kesällä ja sitten ensi talvena

samalle tyttärelle alesta kumisaappaat kesäksi

Lisäksi metsäretkeltä on kannettu kotiin oksia ja kiviä koristeeksi...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan käydä reippaalla kädellä kaikki läpi ja pistää tarpeeton kiertoon. Ajatuskin kulkee paremmin päässä kodissa jossa on kohtuudella tavaraa, näin minä ainakin koen sen. Puhumattakaan siivoamisesta, mikä on paljon mukavampaa kodissa mikä ei ole liian täynnä.

Vierailija
2/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti ostan uusia tavaroita. Pitäs kerran ottaa itseään niskasta kiinni ja heittää kaikki vähänkin nuhjaantunu vanha kakka pois. Tai sopikaa, että aina kun ostaa uuden käyttötavaran, tulee heittää 2 vanhaa roskiin. Toimisko? Itse oon miettiny tämmöstä.. eikä tarvi mitenkään mätsätä, että jos ostan kumisaappaat, pitää kahdet kumisaappaat laittaa pois. Vaan ihan vaikka kumisaappaiden kotiin tuonnin jälkeen heittää pois vaikka ruman t-paidan ja harmaaksi värjääntyneen siivousämpärin. Kyllä se siitä sitten, ehkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan tuntuu siltä, että teidän tarttis järkätä isompi asunto. Kuinka iso teillä on ja miksi ette järkkää vähän suurempaa?

Jos se ei onnistu, niin miten olisi, jos järkkäisitte jonkun varastotilan? Se nyt vaan on niin, että tietyt tavarat kuuluvat aktiivisen ihmisen elämään ja niiden pitämisestä maksaminen kuuluu ihmisen elämään. Jos et tee mitään niin et tarvitse tavaroitakaan. Sekin päivä tulee koittamaan. Mutta nyt elätte aktiivia elämää ja tarvitsette tavaroitanne. Eikä kaikkea voi laittaa menemään, vaikka sellaistakin voi tietysti sinulla olla, mutta älä tee siitä ongelmaa. Tulee uusia tavaroita ja tulee uudet alet. Joka vuosi ja monta kertaa se on saletti.

Kynttilöitä 15 kpl =??? No ei vie paljon tilaa. Haluaa romantiikkaa? Tee joka viikko romanttinen ateria ja polta ne kynttilät kesään mennessä. Voi muuten tulla sähkökatko, joten ihan hyvä olla talossa - hanki stiditkin vielä lisäksi jos ei ole.

Oksat ja kivat koristeena? Pitäähän teidän sisustaakin! Ei kuulu varastoitaviin.

Vierailija
4/4 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lapsuus miehellä on ollut ? Tarkoitan onko ollut köyhää tai onko tottunut muuten vaan että "tavaralla" palkitaan ja hemmotellaan.

Kannattaa keskustella miehen kanssa tilanteesta. Tarvitteko isomman asunnon (kallista ja tuollaisella ostohysterialla mies täyttäisi senkin). Tietysti tuo erillisen varaston vuokraaminen (esim. tytön kumppareille, kairalle ym. harvoin käytettäville tavaroille) voisi auttaa tilannetta.

Miten mies perustelee esim. niiden jouluvalojen ostamista ? Onko se vaan "kun halavalla sai" ? Voisikohan osa kiukuttelusta olla pettymystä siitä kuinka paljon "turhaa" onkaan tullut itse ostettua ?