Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä puhut puhelimeen esim kaupassa kun kiertelet hyllyjen välissä ja keräät ostoksia???

Vierailija
11.01.2013 |

ensinnäkin että ei kiinnosta kuulla perheesi menestystarinaa, niin olisi kiva päästä siihen pakastimelle ottamaan kun malttaisit puhelultasi siirtyä.... mutta kun ei. Ei minkäänlaista yhteyttä tähän hetkeen kun on niin tärkeää asiaa.

Eikö niitä puheluita voi hoitaa sit kotona??

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei kiinnosta kertakaikkiaan kuulla miten loistava olit taas tänään töissä kun se Pirkko ei tänäänkään tehnyt mitään..

Ja sit kun nämä kännykkä lätisijät tulee kassalle niin puhelu vaan jatkuu, ei seurata yhtään mitä tapahtuu saati että siitä maksamisesta tulis yhtään mitään kun sieltä veskan pohjalta yritetään yhdelllä kädellä kaivaa lompakkoa ja korttia esiin.

Kaikki muut sit jonossa odottaa kun tämä tärkeä puhuja hidastaa kassaa.

Ja onhan se nyt suorastaan vittuilua kassahenkilöä kohtaan kun lörpötellään vaan luuriin, ei tervehditä eikä mitään. MINÄMINÄ ja mun puhelu

Senhän takia kännykät on keksitty, että niihin puhutaan vain ja ainoastaan kotisohvalla.

Puhelimeen pitää voida vastata, ellei olla jossakin kokouksessa, teatterissa, lääkärin vastaanotolla, juhlapuhetta kuuntelemassa. Mutta pitäisi olla hiukan sosiaalista tajua siitä MITÄ siinä lätistään ja missä.

Itse ainakin sanon, että "Oliko jotaakin kiireellistä? Olen juuri kaupassa/ pankissa/ apteekissa..., soitan takaisin kunhan on parempi hetki puhua."

Ja ne parisuhdeasiat ja sairaudet ruoditaan sitten muiden kuulumattomissa.

Vierailija
22/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti pitää olla se kännykkä korvalla. Siihen lätistään kaupan kassalla, pankkiautomaatilla (niin että rahat unohtuu siihen automaattiin ja sitten itketään, että joku pölläsi ne), julkisiin noustessa/ siellä ollessa/ sieltä poistuessa, kahvilassa tilausta tehtäessä...Metrossakin on erittäin kiva kuunnella jonkun kailotusta koko matkan ajan. Onhan siihen kännykkään ihan pakko vastata kun se soi, ja sitä asiaahan riittää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on tämä palsta taas niin täynnä näitä ärsyyntyjiä. Voi ristus.

Puhun ihan kiusallanikin. Jos käyttäisin julkisia, niin puhuisin sielläkin kännykkään. Samoin annan koirani käydä pissalla ojassa naapurin tontin kohdalla, vaikka häntä se ärsyttää. Ja sit vaikka oon lihava, niin ostoskärryissäni on joskus herkkuja, vaikka joitakin ärsyttää että en halua laihduttaa.

Käyn uimahallissakin, ja istun saunassa hiljaa enkä puhu kenenkään kanssa, vaikka varmaan sekin ärsyttää joitain. Mua taas ärsyttää jos joku tulee kälättämään saunassa. Siellä pitää olla hiljaa. Kaupassa saa puhua.

ihmisiä, jotka ovat ylpeitä omasta vittumaisuudestaan. Kiusata nyt ihmisiä ihan kiusaamisen ilosta. Ei sillä, että minulla olisi jotain julkisissa puhumista vastaan, kunhan se tehdään hiljaisella äänellä ja aiheet pysyvät asiallisina. Ne kaupoissa haahuilijat ottaa kyllä päähän.

Vierailija
24/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hölöttänyt liian yksityisiä asioita (mutten nimillä!) kaupassa. Pyrin kyllä katsomaan vähän missä puhun ja millä äänenvoimakkuudella. Silti joskus on pieni morkkis jälkikäteen.

Ongelma on, että mun ystävät ovat niin kovia uranrakentajia nykyään, että se on suuri saavutus jos onnistutaan olemaan "vapaalla" samaan aikaan. Silloin harvoin kun on se tilaisuus puhua, niin ei tee mieli lopettaa puhelua kaupassa tai muussa julkisessa paikassa olemisen vuoksi. Vartin päästä se toinen onkin jo salissa tai palaverissa tai missä milloinkin.

Vierailija
25/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku ehtii ärsyytnymään toisten puheluista. Käyn itsekin kaupassa ihan viikoittain, enkä edes huomaa puhuvatko ihmiset niihin kännyköihinsä. Koskaan ei ole käynyt ärsyttämään mokoma asia. Enkä ole kertaakaan kuullut kenenkään huutavan omia intiimejä asioitaan kaupassa. Ehkä mä sit vaan olen kuuro tai jotain...

Ihmetyttää todella, miten ihmiset viitsivätkin ärsyynytä ihan kaikesta. Kyllä on elämä vaikeaa. En todellakaan ota huomioon sitä, että joku ärsyyntyy kaupassa puhumisesta. Ei tätä elämää voi elää niin ettei ikinä ärsyttäisi ketään. Jos tulee hoidettava asia kesken kauppareissun, niin ihan taatusti (vaikka sitten kiusallanikin) puhun asian siinä paikassa.

Vierailija
26/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävän kanssa puhumisesta julkisella paikalla? Puhun henkilökohtaisia asioita myös miehelle ja kavereille kaupassa, ihan livenä. Onko sekin kiellettyä?

Vierailija
27/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähden ajamaan kaupasta kotiin. Ei siihen kännykkään aina tarvitse vastata. Minä hallitsen puhelinta eikä se minua

Miksi sinulla on (?) kännykkä, jos haluat olla tavoitettavissa vain kotoa?

mutta kaupassa käynti on kyllä niin arkinen tapahtuma, että silloin voi vallan hyvin puhua, jos pystyy itse keskittymään. Ainakaan minä en kaupoissa sitä paitsi vietä aikaani niin paljon tai saman henkilön vanavedessä, että ehtisin edes kuulla keskusteluista kuin pienen pätkän.

Vierailija
28/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku ehtii ärsyytnymään toisten puheluista. Käyn itsekin kaupassa ihan viikoittain, enkä edes huomaa puhuvatko ihmiset niihin kännyköihinsä. Koskaan ei ole käynyt ärsyttämään mokoma asia. Enkä ole kertaakaan kuullut kenenkään huutavan omia intiimejä asioitaan kaupassa. Ehkä mä sit vaan olen kuuro tai jotain...

Ihmetyttää todella, miten ihmiset viitsivätkin ärsyynytä ihan kaikesta. Kyllä on elämä vaikeaa. En todellakaan ota huomioon sitä, että joku ärsyyntyy kaupassa puhumisesta. Ei tätä elämää voi elää niin ettei ikinä ärsyttäisi ketään. Jos tulee hoidettava asia kesken kauppareissun, niin ihan taatusti (vaikka sitten kiusallanikin) puhun asian siinä paikassa.

Vierailija
29/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävän kanssa puhumisesta julkisella paikalla? Puhun henkilökohtaisia asioita myös miehelle ja kavereille kaupassa, ihan livenä. Onko sekin kiellettyä?

Et kai vaan ole maahanmuuttaja, hehän ovat usein epäilyttävän avoimia. :D

Vierailija
30/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus puhelu koskee esim. kauppa-asioita, tai on joku kiireinen asia.

Lisäksi olen ilmeisesti tavallista taitavampi (?) kun pystyn keskittymään siihen että kerään ostokset ja puhun puhelimeen JA hoitamaan kaiken olematta tientukkeena...

Vierailija
31/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hölöttänyt liian yksityisiä asioita (mutten nimillä!) kaupassa. Pyrin kyllä katsomaan vähän missä puhun ja millä äänenvoimakkuudella. Silti joskus on pieni morkkis jälkikäteen.

Ongelma on, että mun ystävät ovat niin kovia uranrakentajia nykyään, että se on suuri saavutus jos onnistutaan olemaan "vapaalla" samaan aikaan. Silloin harvoin kun on se tilaisuus puhua, niin ei tee mieli lopettaa puhelua kaupassa tai muussa julkisessa paikassa olemisen vuoksi. Vartin päästä se toinen onkin jo salissa tai palaverissa tai missä milloinkin.

SaliLLa piti kirjoittaa :)

Ja tosiaan, kun asuu kaupungin keskustassa, niin ei oikeastaan kannata omistaa kännykkää ollenkaan jos julkisilla paikoilla ei "saa" siihen puhua.

Vierailija
32/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten kaupassa. Usein "hoidan asian pois päiväjärjestyksestä" etenkin jos soittaja on ihminen jonka juttuja (esim. sairaskertomuksia) en aina jaksa kuunnella, etenkään sitten kotona.

Arkisin on niin vähän sitä aikaa olla lasten kanssa kotona että en sitten enää halua tuhlata sitä puheluihin jotka yleensä ovat pitkiä vaikka kuinka yrittäisi ystävällisesti lopettaa..niin että mieluummin teen sitten monta asiaa kerralla..

Vierailija
33/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, enkä koskaan mene kassalle luuri korvalla enkä vastaa puhelimeen silloin, koska se on tosi epäkohteliasta myyjää kohtaan.

Lopetan puhelun ennen kassalle menoa, enkä kyllä muutenkaan ole tukkeena enkä kailota kovaan ääneen...

Vierailija
34/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sanoit, että puhut ihan kiusallasi, toisin sanoen nautit toisten ihmisten ärsyttämisestä. Ja sitten he eivät saisi ärsyyntyä. Siispä olet jollain tapaa häiriintynyt. Turha paasata muiden elämän vaikeudesta, kun on itse noin ongelmainen.

Vierailija
35/37 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, enkä koskaan mene kassalle luuri korvalla enkä vastaa puhelimeen silloin, koska se on tosi epäkohteliasta myyjää kohtaan.

Lopetan puhelun ennen kassalle menoa, enkä kyllä muutenkaan ole tukkeena enkä kailota kovaan ääneen...

Puhun puhelimessa kassalla ihan sujuvasti, mutta tietysti tervehdin myyjää, katson silmiin ja kiitän. Eikä minua kassan takana ollessani haittaa, jos ihmiset puhuvat puhelimeen. Ihan vapaasti vaan.

t. myyjä

Vierailija
36/37 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä puhut puhelimeen esim kaupassa kun kiertelet hyllyjen välissä ja keräät ostoksia???

ap,seuraavalla kerralla soitat vaan poliisit paikalle niin saadaan tuollaiset huligaanit toimitettua muualle häiritsemästä kunnon kansalaisten (kuten ap) elämää.

Vierailija
37/37 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on yks hailee, mitä kukakin puhuu kännykkäänsä. Onko nämä ärsyyntyjät kenties sellaisia, joilla ei ole ystäviä kenen kanssa puhua, ja täytyy ärsyyntyä siitä kun muilla on?

Se nyt on päivän selvää, etten itse huutelisi sairaskeromuksiani tai ihmissuhdekiemuroitani kovaan ääneen julkisella paikalla, mutta miksi ihmeessä ärsyyntyisin jos joku muu haluaa niin tehdä? Sehän on vaan mielenkiitoista kuunneltavaa :)