saitko usean pojan jälkeen tytön? Tai toisinpäin?
Jos sinulla on ensin useampi poika ja sitten sait tytön TAI sinulla on ensin useampi tyttö ja sitten sait pojan, niin oliko eri sukupuolta olevan vauvan odottaminen/raskausaika erilainen?
Pahoinvoinnit?
Näppylät?
Valkovuodon määrä?
Vauvan sydämensyke?
jne
Ihan leikkimielellä kyselen :)
Kommentit (25)
Kaikki ovat poikia ja jokainen raskaus on ollut ihan erilainen
Ja kaikkien tyttöjen odotukset vähän erilaisia. Tuntuu, että eniten vaikutti oma ikä, koska tukaluus ja alkuvaiheen huonovointisuus kasvoivat raskaus raskaudelta minun vanhetessa..
Mahan muoto oli erilainen. Ekassa eniten leveä tyttömaha (ja tosi iso maha), toisessa pienempi ja enemmän eteentyöntyvä, kolmannessa ihan puhdasoppinen poikamaha (kapea ja eteen).
Sykkeet olivat kaikissa aika samat, korkeahkot.
Jatketaas vanhaan ketjuun :)
Mulla takana neljä poikaraskautta. Yhteinen asia kaikissa oli närästys ja levottomat jalat. Kaikissa myös alkuraskauden pahoinvointi. En ehkä joka raskaudessa oksennellut, mutta voin pahoin.
Ekaa poikaa odottaessa kukoistin; tukka paksuni ja kiilsi, ei näoyn näppyä naamassa ym. Voin hyvin ja mieli teki enemmän suolaista. Vatsa oli pieni pyöreä pallo. Kiinalaisen kalenterin ja oman mieleni mukaan odotin poikaa.
Tokassa raskaudessa naama oli kuin kukkapelto ja finnejä tuli muuallekin. Hiukset rasvoittui ja olin hieman isompi. Mieli teki irtokarkkia. Olin ennen rakenneultraa varma, et nyt tulee tyttö. Kiinalaisen kalenterin mukaan ois pitänytkin tulla.
Kolmas raskaus oli jotenkin erilainen ja vauva oli pienempi, voin aika hyvin ja liikkeitä tuntui vähemmän ym. Hiukseni kihartuivat ja mieleni teki hulluna perunaa. No, istukka oli edessä. Se selitti liikkeiden vähyyden.
Neljännessä raskaudessa ei ollut mitään erikoista. Samantyyppisiä oireita kuin aiemmin, enempi kukoistin kuin olin ruma. Mielitekona mantelit ja jugurtti. Vatsa alkoi näkymään vasta puolenvälin jälkeen.
Mun raskauksista ei voi siis päätellä mitään.
Nyt odotan viidettä. Ainoastaan ummetusta ja turvotusta ollut oireina, nyt rv 9+
Minä odotan vasta ensimmäistä lastani, poikaa, ja minulla on tuo sama, mitä muutamat ovat kertoneet, että olo on äärimmäisen tasainen löllykkä. Itse olen aika "estrogeeninen" ilmeisesti muuten, mielialan vaihteluita on ja semmoista ihme dramatiikkaa tunteissa. Mutta nyt mieleni on täysin tasainen, yksioikoinen ja en ole hermostunut muistaakseni yhdestäkään asiasta koko raskauden aikana (aika pitkällä jo olen). Eli olo on todella erilainen nyt, kun odotan poikaa. Ehkä minulla on enemmän testosteronia veressä, mikä sitten aiheuttaa tämän mielen tasaantumisen. Mukavaa minusta! Otan tästä opikseni, vaikka niitä hormonaalisia ailahteluita ei toki pelkällä järjellä saakaan taltutettua ;)