Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairastuin enkä pääse isäni hautajaisiin

Vierailija
10.01.2013 |

Ensin oli lapset kipeänä (toisella vielä vähän lämpöä mutta muutoin ok) ja nyt mulla tosi huono olo. Mies ei oikeastaan tunne sukuani ollenkaan, toki on isäni tavannut muutamia kertoja, äitiäni hieman useammin. Vanhempani ovat kuitenkin eronneet ja tuntuisi tosi hullulta lähettää mies yksin sinne.

Mitä ihmettä teen, laitanko lähetin viemään kukat ja ostan siihen kylkeen adressin? Kenelle osoitan adressin kun ei oikein lähisukuakaan ole kun olen ainut lapsi, yksi velipuoli kyllä on, siis isäni poika.

Isäni ei kauhean läheinen ollut mutta tuntuukohan minusta myöhemmin kovin pahalta että en hautajaisiin mennyt?

Toki voihan olla että la-aamuna olo on jo terve mutta jos menee saman kaavan mukaan kuin lapsilla niin oksennan vielä la-iltanakin.. :/

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin.

Matkustin sairaana USA:sta Suomeen hautajaisiin ja olin tyytyväinen siihen että matkan tein.

Vierailija
2/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastaa tuota nyt liikkeellä olevaa Norovirusta, olisi kyllä erittäin edesvastuutonta lähteä esim. lentokoneeseen sairastuttamaan muita. Jopa silloinkin, jos olisi kyseessä oman lähisukulaisen hautajaisiin meno.

Eri asia on, jos kyse on tavallisesta nuhakuumeesta yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene siunaustilaisuuteen, jätä muistotilaisuus väliin.

Jos on huono olo, niin mun mielestä miehesi ja lapsesi voivat ihan hyvin mennä isoisän siunaustilaisuuteen. Hekin voivat jättää muistotilaisuuden väliin.

Adressista en ole ihan varma, voit ehkä lähettää sen isäsi leskelle? Jos lähetätte adressin kenenkään ei tarvitse mennä.

Yksi vaihtehto on vielä se, että lähetät leskelle kukkia kotiin ja kirjoitat pienen henkilökohtaisen kirjeen, jossa myös mainitset, että olet(-te) estynyt saapumasta hautajaisiin. Se ei kuitenkaan saa olla sen viestin ainoa asia.

Vierailija
4/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua olisi lähettää adressi leskelle. Kauheaa, jos jäisi isäsi hautajaiset väliin. Voisiko niitä siirtää.

Kyllä oma vanhempi on läheisempää sukua kuin teidän tapauksessanne esimerkiksi puoliso. Isäsihän on jo kerran eronnut. Side vanhemman ja lapsen kanssa on pysyvä.

Toisaalta et saisi tartuttaa muita. Esimerkiksi vanhukselle voi olla kohtalokasta saada mahatauti, kun tärkeät lääkkeet eivät pysy sisällä ja vaikuta.

Muistotilaisuudessa olet tietysti lähimpien omaisten paikalla, eli eturivissä. Voisiko siihen eturivistä vielä eteen noin kahden metrin päähän muista ihmisistä laittaa jonkun retkijakkaran, pilkkirepun tai kysyä, onko kappelissa saatavissa irtotuoleja. Istuisit siellä edempänä, niin ei tarttuisi niin helposti.

Vierailija
5/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsesi menevät keskenään. Sehän on appi ja isoisä. Eli hyvin läheinen sukulainen heillekin.

Vierailija
6/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä kättele ketään, ettet tartuta muita

Vierailija
7/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäkö oikein adressi isän hautajaisiin, voi jösses!

Vierailija
8/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suht. lyhyen matkan päässä, niin mene missä kunnossa ikinä oletkin. Voit kirkossa valita paikan vaikka aivan oven vierestä, josta sitten ryntäät ulos jos tulee paha olo.

Ikinnä, ikinä en jättäisi isäni hautajaisia väliin. Aikoinani peruin (ilman hyvitystä) erittäin kalliin ulkomaanmatkan lankoni hautajaisten vuoksi. Eikä se ole hetkeäkään kaduttanut!

Vierailija
9/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin mun isän hautajaisiin vaikka pää kainalossa.

Vierailija
10/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisin menny kyllä mun isän hautajaisiin vaikka kuolemansairaana :)

Vierailija
11/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin mun isän hautajaisiin vaikka pää kainalossa.

Vierailija
12/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinun pöksyissä harkitsisin, selviätkö reissusta buranan tms. turvin vaikka takapenkissä ja muovipussilla varustautuneena, äläkä syö nyt kovin kiinteitä.... Itse joudun huomenna käymään töissä, vaikka kuumetta nyt 38 astetta, mutta tilanne vaatii, pakko mennä pariksi tunniksi. Eihän sun ole pakko muistotilaisuuteen mennä, eikä arkun äärelle, voit jäädä istumaan ja pyytää jotain muuta viemään ne kukat sinne. Mutta läsnäolosi olisi aika tärkeää sekä sinulle että leskelle. Siunaustilaisuus ei yleensä kestä tuntia kauempaa.

Haetuta miehelläsi apteekista maitohappobakteereja ja juo tautiin mustikkakeittoa ja A-jugurtteja. Ne ainakin minulla rauhoittaa mahaa, kun jotain alkaa sisällä pysymään.

Vierailija
13/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis ihan kamalaa jos en pääsisi isän hautajaisiin. Jos en kuolemansairas olisi niin menisin. Hommaisin kuskin, istuisin kappelissa takarivissä jotta pääsee tarvittaessa nopeasti raittiiseen ilmaan jne.

Vierailija
14/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse pääse hautajaisiin, miehesi menee laskemaan kukkalaitteen puolestasi. Jos lapset ovat terveinä, he menevät hautajaisiin myös. Ekan kukkalaitteen laskee leski, seuraavana olet Sinä ja kolmantena veljesi (oletan, että hän on nuorempi, jos on vanhempi, hän menee ennen sinua). Veljesi tosin voi mennä jo äitinsä kanssa, mutta joka tapauksessa olet niin lähiomainen, että mikään adressi ei todellakaan tule kyseeseen.

Jos pääset hautajaisiin itse, niin Sinä olet se henkilö, jonka suruun otetaan osaa. Sinulta on isä kuollut, lapsiltasi on pappa kuollut.

Siunaustilaisuus kirkossa kestänee noin tunnin. Toivon sydämeni pohjasta, että olisit niin terve että pääsisit hautajaisiin. Vaikka isäsi ei ollut läheinen, hän oli se Sinua edeltävä sukupolvi, joka nyt on pois. Sinä olet seuraava. Sitä siellä hautajaisissa mietitään.

Vierailija
15/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että et mene, koska ET halua.

Ihmeellisiä sukulaisuussuhteita.

Vierailija
16/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet myös suurella varmuudella jälkikäteen katumaan jos et mene. Vaikka isäsi ei ole ollut läheinen niin asia saattaa jäädä vaivaamaan loppuiäksi. Tietysti jos ei todellakaan kykene niin sille ei voi mitään, mutta vähintään miehesi tulisi tilaisuuteen osallistua.

Vierailija
17/33 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei ihan kaikki kunnossa ollut tässä lapsuudenperheessä, jos siteet lähiomaisten välillä sitä luokkaa, ettei tuollaisen pikkuvaivan takia viitsi, tosiaan korostan sanaa VIITSI lähteä oman isän hautajaisiin. Pervoa

ap, kuulostat ihan palstan työpaikkalintsareilta, jotka selittelee täällä että kun niin tuntuu flunssalta, koska omatuntoa kolkuttaa hakea feikkivaivan vuoksi saikkua. Jos sua ahdistaa mennä isäsi hautajaisiin, niin ole menemättä, mutta koita nyt miettiä, mikä se todellinen syy siellä taustalla on.

Vierailija
18/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella itsekäs ja inhottava ihminen, jos itse et mene.

Etkö yhtään kunnioita isääsi? :(

Vierailija
19/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla irtosi "limatulppa" ja supistelut alkoivat.

Siunaustilaisuus oli ortodoksinen, eli olisi pitänyt istua ja seistä ja istua ja seistä ihan jatkuvasti. Siihen en pystynyt, istuin kun muut meni ylös alas.

Haudalla korkeassa lumihandessa hoidin kuvaukset, oli mukava olla liikkeessä, ei supistelut niin haitanneet. Kun vihdoin ajettiin 100 km kotiin olinkin valmis lähtemään synnyttämään.

Olisit vielä synnyttänyt hautajaispaikalla, niin kertomuksesi olisi ollut täydellinen.

Vierailija
20/33 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla irtosi "limatulppa" ja supistelut alkoivat.

Siunaustilaisuus oli ortodoksinen, eli olisi pitänyt istua ja seistä ja istua ja seistä ihan jatkuvasti. Siihen en pystynyt, istuin kun muut meni ylös alas.

Haudalla korkeassa lumihandessa hoidin kuvaukset, oli mukava olla liikkeessä, ei supistelut niin haitanneet. Kun vihdoin ajettiin 100 km kotiin olinkin valmis lähtemään synnyttämään.