Yrittääkö mies vaurioittaa minua nukkuessani?
Heräsin aamuyöllä jälleen todella outoon tunteeseen: niska tuntui viileältä ja olin nähnyt erikoista hieman painajaismaista unta. Makasin kuin jähmettyneenä ja kun raotin silmiäni, tajusin, että mieheni oli hereillä ja oli tullut selkäni taakse ja hän ilmeisesti huomasi, että avasin silmäni, jolloin hän meni takaisin omalle puolelleen nukkumaan. Hän kutsui mua nimellä "kalmakasvo" tms. :O Menin kylpyhuoneeseen ja katsoin peiliin, jolloin huomasin, että silmissäni on verenpurkaumia ja lisäksi ne punoittivat epätavallisen paljon. Minuun iski jälleen pelko, että mieheni olisi yrittänyt tukahduttaa minut unissani. Kun kyselin häneltä siitä, hän suuttui minulle kovasti ja heitti minut ulos makuuhuoneesta sekä passitti sohvalle nukkumaan.
Viime kesänä heräsin kerran yöllä siihen, että mieheni oli tukkinut suuni ja nenäni aukot melkein täysin kämmenellään. Kun heräsin/havahduin siihen unestani, hänellä oli silmät avoinna. Säikähdin kovasti, mutta siihen hän reagoi suuttumalla ja uhkaamalla jättää minut. Yritin itse puhua hänelle järkeä ja sanoa, että on ymmärrettävääkin olla kummissaan moisesta.
Pelkään, että hän on jotenkin kieroutunut ja yrittää ns. "leikkiä hengelläni" nukkuessani, sillä ilmeisesti hän on harkinnut eroa tms. ja nukun erittäin sikeästi. Outoa, että vastaavantyyppisiä tilanteita on ollut useamminkin, mutta se kesän tilanne oli ainoa hetki, jolloin sain hänet kiinni ns. rysän päältä. En ole uskaltanut puhua tästä kenellekään, sillä koko juttu kuulostaa niin oudolta. Voi olla, että kaikki onkin vain sattumaa tai hänellä on unissakävelyn tyyppistä oiretta - tai sitten se yksi tapaus oli sattumaa ja liioittelen tilannetta mielessäni.
Kommentit (15)
Mutta jos totta niin heti yhteys terveyskeskukseen, josta turvakotiin ja ilmoitus poliisille.
tai sitten kärsit vainoharhoista. Oli tilanne kumpi tahansa, elämäsi kärsii. Käy lääkärillä, tarvitset ammattiapua.
Sinuna kävisin heti lääkärissä. Lääkäri osannee arvioida, onko silmien punotus tässä tapauksessa merkki hapenpuutteesta.
Pelossa et voi elää, oli pelko aiheellinen eli ei.
ja jäätkin valvomaan yöllä, teeskentelet nukkuvaa. Huomaat, jos jotain outoa tapahtuu yöllä.
miten voit ylipäänsä nukkua? Jos hän kiksit jostain tuollaisesta, niin mistä sitä tietää mihin kykenee. Jos tykkää leikitellä, voi leikki äkkiä muuttua kuolemanvakavaksi. Joka kerta tulee rohkeutta lisää ja jossain se raja tulee vastaan. Pitääkö hän eläimistä? Onko hän niille hyvä? Se kertoo musta ihmisen luonteesta paljon.
ja jäätkin valvomaan yöllä, teeskentelet nukkuvaa. Huomaat, jos jotain outoa tapahtuu yöllä.
Sinänsä epäilen itsekin, että näin vain painajaista, jonka innoittamana yhdistelin asiat keskenään. Ikkuna oli myös jäänyt hieman raolleen yöksi ja huone oli viileähkö. Kun nukahdin uudelleen, kaikki tuntui taas hyvältä. Tekisi muuten mieli kirjoittaa joku jännitysromaani vielä joskus, vaikka en kyllä uskokaan kielelliseen ilmaisuvoimaani kovinkaan paljoa. Tuli vain mieleen.
Kuulostaa kauhealta mutta ihmistä ei voi vaurioittaa vaan vahingoittaa. Autoa voi vaurioittaa.
paljon ennenap:n kuvaamaa tilannetta. Jos ap ei käytä jotain unilääkkeitä, hän heräisi jos siihen, että jotain aika painavaa tulee naaman päälle. Siis tukehduttaminen vaatii oikeasti voimaa, jonka uhri tuntee kauan ennen kuin tukehtuu.
Tämän takia epäilen, että ap on vain lukenut viime viikonlopun hesarin ja harjoittelee nyt kirjoittamista saamansa inspiraation pohjalta, mutta tosiasiat hieman hukassa. JOS kyseessä olisi oikea elämä, sanoisin, että ap:n epäilys on väärä (koska hän tietäisi voimankäytöstä kyllä, ei sitä voi olla huomaamatta ja siihen heräämättä) mutta jos mies kerran on "lievästi väkivaltainen" ylipäänsä niin jättäähän se kannattaisi saman tien.
Jotakin omituista sun miehes puuhailee sun nukkuessa.
Vierailija kirjoitti:
mutta kotona ajoittain hieman väkivaltainen minua kohtaan
Miksi takerrut väkivalaiseen mieheen?
Vierailija kirjoitti:
Uppista ap miten menee teillä??
Happi loppui.
Olen nykyisin kuollut.
Toivottavasti et enää ole miehen kanssa, kalmakasvo...
Noita tilanteita, joissa hän on jotenkin oudosti ollut selkäni takana hereillä keskellä yötä ja joissa olen herännyt outoon tunteeseen, on ollut noin 1-3 kertaa kuukaudessa. Kun olen suoraan kysynyt asiasta, hän on suuttunut joka kerta. Hän on ulkopuolisten näkökulmasta normaali, menestyvä henkilö, mutta kotona ajoittain hieman väkivaltainen minua kohtaan sekä hänellä on erittäin outo huumorintaju ajoittain. Ihmettelen myös sitä, miksi hän suuttuu epäilyistäni niin suuresti. Normaali reaktio olisi mielestäni lähinnä ihmettely / lohduttelu yms.