Uskotteko, että Madeleine Mccann on vielä elossa?
Ajattelin vain, että jos hänet onnistuttaisiin löytämään nyt elossa ja palauttamaan takaisin vanhemmillen, niin miten hän sopeutuisi enää elämään perheensä kanssa, kun hän oli kadotessaan 4-vuotias ja hän täyttää tänä vuonna 10, jos on elossa....
Kommentit (277)
Jos mä jättäisin penskani huoneeseen ja oven lukitsematta, niin lapsen hävittyä tietysti ensimmäinen karjaisuni olisi, että "they have taken her". No ei varmasti olisi. Huutaisin lapsen nimeä noin tunnin putkeen.
Ja joo, mulla on itselläni kolme lasta, enkä ole koskaan uskaltanut jättää nukkumaan edes Suomessa vaunuihin oman kodin pihaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä jättäisin penskani huoneeseen ja oven lukitsematta, niin lapsen hävittyä tietysti ensimmäinen karjaisuni olisi, että "they have taken her". No ei varmasti olisi. Huutaisin lapsen nimeä noin tunnin putkeen.
Ja joo, mulla on itselläni kolme lasta, enkä ole koskaan uskaltanut jättää nukkumaan edes Suomessa vaunuihin oman kodin pihaan.
Just toi että huutaisin lapseni nimeä tunnin putkeen siellä lähikaduilla eikä edes armeija pitäisi poissa sieltä. Kate ei edes osallistunut etsintöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö sekä sisarukset saaneet kunnon annoksen unilääkettä ja juuri siitä syystä vanhemmat uskalsivat jättää pienet lapset keskenään huoneeseen. M alkanut oksentaa unissaan ja vetänyt oksennukset keuhkoihin ja kuollut aspiraatioon. Vanhemmat yrittäneet elvyttää mutta mikään ei auta koska lapsi ollut tukehtuneena jo jonkun aikaa.
Tietävät menettävänsä lapsensa, työnsä, vapautensa, toisensa sekä maineensa ja päättävät yhteistuumin viedä tytön ruumiin auton peräosaan ja tämän jälkeen hälyyttää apua. Ei tarvitse näytellä surullista ja hätääntynyttä, koska ovat juuri menettäneet rakkaan lapsensa, jolloin reaktiot ovat luonnolliset.Mulle on nyt tapahtumien kulku hieman epäselvää. Eikö se äiti mennyt katsomaan niitä lapsia ja huomasi, että Madeleine on kadonnut ja sitten meni sinne ravintolaan huutamaan, että hän on kadonnut? Missä kohtaa tuo kuvailemasi on siis tapahtunut?
JOS vanhemmat ovat syyllisiä Madden katoamiseen, hän on voinut kadota jo kauan ennen kuin vanhemmat ovat edes lähteneet ravintolaan. Milloin Madeleine viimeksi nähtiin....?
Eli kenties Madde ei koko aikana edes ollut enää paikalla. Sitten vanhemmat järjestivät tällaisen poissaolon, menevät ravintolaan, ilmoittivat että lapset nukkuvat keskenään - ja sopivassa kohdassa järjestetään kohtaus jossa Madde "todetaan kadonneeksi". Epäillään heti että hänet on siepattu kun joku on "kuullut" että lapset ovat keskenään. Miksi kukaan toitottaisi tuollaista asiaa ääneen jos ei tarkoitus olisi osoittaa syyttävä sormi johonkin ulkopuoliseen?
Narsistivanhemmille kaikki on varmasti mahdollista ja jos Madde oli hankala, hänestä haluttiin eroon. Voipa myös olla että isä oli hyväksikäyttänyt tytärtään.
Ruumiskoirat haistoivat ruumiin hajun huoneessa ja vuokratussa autossa. Muissa hotellin huoneissa hajua ei ollut. Ruumiin haju, jonka ruumiskoira tunnistaa, alkaa tulla vainajasta vasta jonkin ajan kuluttua kuolemasta. Milloin lapsi on todistettavasti nähty elossa viimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Äiti on lääkäri. Tuskin on juonut raskausaikana ja varsinkin kun on keinohedelmöityksellä syntynyt tyttö. Ei en tarkoittanut tietenkään että pedofiilit kiinnostaisivat vanhemmista VAAN menettäisivät kiinnostuksensa lapseen kun vanhemmat näyttelevät kylmää ja välinpitämätöntä. Niin oikeasti tällaisissa tapauksissa ohjeistetaan. Ja jos äiti on huutanut They... Niin sitä käytetään englannin kielessä passiivi-muodossa niin kuin meillä Suomessa Joku tai jotkut aivan kuten myös Someone..
Siis itse en edes usko että vanhemmat olisivat syyllisiä (joskin pidän sitä mahdollisena, en vain todennäköisenä), ja silti nää sun argumentit on ihan pimeitä. Ai että lääkärit on puhtaita pulmusia, jotka ei voi koskaan tehdä väärin?
Ja mitä tuohon ohjeistukseen tulee, niin en väitä olevani asiantuntija. En ole koskaan ollut henkilökohtaisesti osallisena tuollaisessa tapauksessa, ja vähän veikkaan ettet sinäkään. Aika paljon kuitenkin seurannut noita tapauksia ympäri maailmaa, ja katsonut aiheeseen liittyviä dokumentteja (ei McCanneihin liittyen vaan yleensä). Niissähän yleensä nimenomaan sanotaan, että vanhempien on tärkeää vedota tunteisiin, vedota jopa suoraan oletettuun sieppaajaan, hakea ja lähes manipuloida sitä empatiaa. Ei ole mitään perustetta olettaa, että sieppaaja-pedo luovuttaisi lapsen kun vanhemmat näyttelee kylmää. Ei ne pedot ainakaan yleensä saa kiksejään siitä että vanhemmat kärsii, vaan nimenomaan siitä lapsesta, jonka se pedo on projisoinut halujensa objektiksi. En tiedä mistä olet keksinyt tuon että vanhempien käskettäisiin näytellä kylmää, kun yleensä lastesieppaustapauksissa menetellään aivan täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö sekä sisarukset saaneet kunnon annoksen unilääkettä ja juuri siitä syystä vanhemmat uskalsivat jättää pienet lapset keskenään huoneeseen. M alkanut oksentaa unissaan ja vetänyt oksennukset keuhkoihin ja kuollut aspiraatioon. Vanhemmat yrittäneet elvyttää mutta mikään ei auta koska lapsi ollut tukehtuneena jo jonkun aikaa.
Tietävät menettävänsä lapsensa, työnsä, vapautensa, toisensa sekä maineensa ja päättävät yhteistuumin viedä tytön ruumiin auton peräosaan ja tämän jälkeen hälyyttää apua. Ei tarvitse näytellä surullista ja hätääntynyttä, koska ovat juuri menettäneet rakkaan lapsensa, jolloin reaktiot ovat luonnolliset.Mulle on nyt tapahtumien kulku hieman epäselvää. Eikö se äiti mennyt katsomaan niitä lapsia ja huomasi, että Madeleine on kadonnut ja sitten meni sinne ravintolaan huutamaan, että hän on kadonnut? Missä kohtaa tuo kuvailemasi on siis tapahtunut?
Äiti meni muuten huutamaan että "they have taken her" tms, mikä on sekin hyvin outoa. Jotenkin kuvittelisi että kun lapsi on kadonnut huoneesta, huutaisi että tulkaa kaikki auttamaan etsimisessä. Minua ainakaan ei kukaan pitäisi erossa etsinnöistä. Tai helppoahan se on sanoa, mutta Kate ei osallistunut etsintöihin. Se yhdistettynä tuohon aivan liian pitkälle menevään tulkintaan tilanteesta.
Ja hän jätti ne kaksi muuta lasta edelleen yksin mennäkseen huutamaan miehelleen sinne ravintolaan? Ei täsmää. Tuossa tilanteessa en päästäisi niitä muita lapsia hetkeksikään silmistäni.
Jos ihminen oikeasti uskoo, että lapsi on kaapattu, hän ei todellakaan jätä kahta muuta lasta yksin ja säntää huoneesta pois. Jos vanhemmat uskovat, että lapsi on kaapattu, he tekevät yhteistyötä poliisin kanssa, vastaavat kuulusteluissa kaikkiin kysymyksiin ja suostuvat kaappauksen lavastukseen saadakseen selville, miten tapahtumat etenivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just toi että huutaisin lapseni nimeä tunnin putkeen siellä lähikaduilla eikä edes armeija pitäisi poissa sieltä. Kate ei edes osallistunut etsintöihin.
Parempi jättää etsinnät ammattilaisille ja pitää huolta muista lapsista. Niin minä tekisin vieraassa maassa.
Ärsyttävää tuo sanojen kanssa saivartelu. "Hänet on kaapattu" on looginen käännös ja ajatus.
Jos lapsille kerta oltiin annettu unilääkettä, niin tujusti etteivät nuoremmat lapset heränneet hässäkässä, miksi äiti olettaisi Madeleinen heränneen? Jos hän itse oli lääkkeen antanut ja tiesi, että tällä tyttö pysyy unessa niin kuin aina ennenkin. Tottakai silloin ainut mahdollisuus on sieppaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä todisteita, että pikkusisaret olivat myös saaneet unilääkettä?
Eivät heränneet koko asian liittyvän hälinän aikana.
Sinänsä ohis, mutta pienet lapset voivat olla todella sikeäunisia. Itse olen 3-vuotiaana nukkunut rattaissa ulkona F1-kisojen varikolla. Enkä takuulla ollut huumattu...
Tasaisessa äänessä tärinässä nukkuu parhaiten. Siskoni nukkui traktorinhytissä, poikani nukkui tehokkaimmin
auton hurinaan.Ootko ikinä kuullut formula-auton ääntä livenä? Ei ole tasaista hurinaa se kirkuminen nähnytkään. Ja en siis ollut kyydissä vaan siinä varikkoalueella.
Oletko ollut vanhan Zetorin kyydissä tai kuuloalueella tuntikausia? Minä olen. Ei ole tasaista hurinaa se säksätys nähnytkään, eikä kuullut.
Mitä haet kommentillasi?
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsille kerta oltiin annettu unilääkettä, niin tujusti etteivät nuoremmat lapset heränneet hässäkässä, miksi äiti olettaisi Madeleinen heränneen? Jos hän itse oli lääkkeen antanut ja tiesi, että tällä tyttö pysyy unessa niin kuin aina ennenkin. Tottakai silloin ainut mahdollisuus on sieppaus.
Tuollaisessa paikassa se on enemmän ajatus. Aihe oli varmaan tullut esille keskusteluissa, " Kamalaa jos meidän lapsille kävisi niin" - tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa paikassa se on enemmän ajatus. Aihe oli varmaan tullut esille keskusteluissa, " Kamalaa jos meidän lapsille kävisi niin" - tyylillä.
*Ensimmäinen ajatus.
Muilla lapsilla oli ylin kyllin kaitsijoita, ja lisäksi he nukkuivat niin sikeästi että vanhemmat väittivät myöhemmin epäilevänsä että sieppaajat olivat huumanneet heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi jättää etsinnät ammattilaisille ja pitää huolta muista lapsista. Niin minä tekisin vieraassa maassa.
Ärsyttävää tuo sanojen kanssa saivartelu. "Hänet on kaapattu" on looginen käännös ja ajatus.
Jos jättää hotellihuoneen oven auki, niin kyllä looginen seuraamus on, että lapsi kävelee tiehensä. Jos aikuinen ajattelee, että kaappaus on todennäköisin syy lapsen katoamiseen, luulisi että edes lukitsisi oven.
Ja kelle hiton ammattilaisille sinä sen etsinnän jättäisit? Poliisin tuloonkin meni melkein tunti. Pieni kolmivuotiaasi on kadonnut yöllä, ja sinä odottelet ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Ensimmäinen ajatus.
Aivan varmasti ei ole ensimmäinen ajatus jos on jätetty pieniä lapsia nukkumaan ja ovi lukitsematta. Ja joka tapauksessa on välittömästi selvitettävä se todennäköisin että lapsi on ruvennut etsimään vanhempiaan ja vieläpä paikassa jossa on vesistö. Yksikään järkevä vanhempi ei myöskään tuollaisessa tilanteessa jää odottamaan mitään poliisia ja etsintöjen järjestämistä, vaan sen voi tehdä joku lukuisista tilanteeseen osallistuneista ihmisistä samalla kun vanhemmat menee heti lähikaduilla etsimään ja huutamaan sitä omaa lastaan joka voi jo äänen perusteella löytyä.
Suurin ongelma vanhemmille olisi ollut ruumiin hävitys, tämän takia en usko syyllisyyteen. Minulle on vieläkin epäselvää, kuka näki viimeksi Madeleinen takuuvarmasti.
Muistaakseni Madde oli huutanut aiempina iltoina niin kovasti, että oli tullut valituksia muilta hotellin asukkailta, ja tyttö oli yrittänyt myös karata.
Eli totta kai kuka tahansa vanhempi tuossa tilanteessa ajattelisi, että "they've taken her". Ei tosin kidnappaajat, vaan lapsesta huolissaan oleva hotellin henkilökunta...
Epäilen, ettei ole enää elossa.
Epäilen, että sieppaaja oli joku tytön vanhempien illallisseurueesta tai muu tuttu tai lähistöllä liikkunut, joka oli seurannut lasta ja ihastunut tähän.
Ei ole enää elossa. Eri asia löytyykö tytön ruumis ikinä.
Niin? Ei mitään väliä mihin they-sanalla viitataan, kun koko sieppaamisen idea ei pitäisi olla ensimmäisenä mielessä. Mieti nyt. Lasta ei huoneessa, ensimmäinen ajatus nyt HETI käyntiin harhailemaan lähteneen lapsen etsinnät lähiympäristössä. They have taken her tulee sitten joskus jos lasta ei löydy.