Ärsyttää kouluhiihto
Meillä ei ole lapset ikinä tykänneet hiihtää, rahaa vaan menee välineisiin, kun koulussa on pakko olla ne. Huomenna klo 8 Halpa-Halliin ostamaan monoja, kun entiset on hukassa.
Kommentit (84)
suomiperheitä, joille kuulu hiihto ja luistelu. Me teemme muuta, mitä te ette ikinä edes kuvittele harrastavanne.
Hiihtäminen ja luisteleminen ovat sitäpaitsi kalliita harrastuksia. Ei kiitos.
Mun mielestä hiihto ja luistelu ovat harrastuksia halvimmasta päästä! Asumme lähiön reunalla, hiihdämmme, luistelemme, teemme retkiä luontoon (jopa vaellusretkiä teltan kanssa), koska se on MEIDÄN mielestä tärkeää. Keskustassa asuessa tarvitsisi aina ensin matkustaa harrastuksen luo.
On harmi jos lapset eivät saa kokea liikunnan riemua talvella. Meillä lapset ovat hiihtäneet, luistelleet ja myös lasketelleet 3 v. alkaen. Nyt ovat 8 v.ja 10 v.ja heidän kanssa tosi mukava tehdä hiihtolenkkejä, käydä luistinradalla jne. Koko perheen ulkoilua ja yhdessäoloa.
En mittaa sitä rahassa, muutama satanen menee joka vuosi välineisiin mutta mitä siitä. Ostetaan välineiden lisäksi myös oikeanlainen vaatetus, mikää ei tapa hiihtoiloa paremmin kuin huonot, voitelemattomat sukset yhdistettynä toppahaalariin ja villapipoon. Siksi mä töissä käyn että saan jotain kivaa hankittua.
kurkistapa peiliin niin huomaat, että se todellinen asennevamma katsoo sinua sieltä. Tuskin lapsilla on mitään ennakkoasennetta, ellet sitten ole istuttanut omaa negatiivisuuttasi.
Hankin juuri lapselle (3-vuotias) joululahjaksi kunnon sukset ja monot ja voi jestas, millaista oli hiihtämisen riemu viime viikonloppuna. PIti kaivaa jostain vintin kätköstä myös omat, vuosia pölyttyneet sukset. Oli ihanaa ulkoilla sukset jalassa lapsen kanssa (mistään urheilustahan ei voi äiti puhua silloin kun on tuonikäisen kanssa hiihtämässä).
On harmi jos lapset eivät saa kokea liikunnan riemua talvella. Meillä lapset ovat hiihtäneet, luistelleet ja myös lasketelleet 3 v. alkaen. Nyt ovat 8 v.ja 10 v.ja heidän kanssa tosi mukava tehdä hiihtolenkkejä, käydä luistinradalla jne. Koko perheen ulkoilua ja yhdessäoloa.
En mittaa sitä rahassa, muutama satanen menee joka vuosi välineisiin mutta mitä siitä. Ostetaan välineiden lisäksi myös oikeanlainen vaatetus, mikää ei tapa hiihtoiloa paremmin kuin huonot, voitelemattomat sukset yhdistettynä toppahaalariin ja villapipoon. Siksi mä töissä käyn että saan jotain kivaa hankittua.
Meidän lapset 7 ja 9v, ja ollaan melkein koko vapaa-aika ulkona. Pakko siinä on harrastaa hiihtoa, luistelua, laskettelua, lumitöitä jne, ettei tule tylsää!!! Siihen kesäliikuntavälineet päälle, niin pysyy varastotilakin täytenä!!! Antakaa lapsenne liikkua!!!
suomiperheitä, joille kuulu hiihto ja luistelu. Me teemme muuta, mitä te ette ikinä edes kuvittele harrastavanne.
Mun mielestä hiihto ja luistelu ovat harrastuksia halvimmasta päästä! Asumme lähiön reunalla, hiihdämmme, luistelemme, teemme retkiä luontoon (jopa vaellusretkiä teltan kanssa), koska se on MEIDÄN mielestä tärkeää. Keskustassa asuessa tarvitsisi aina ensin matkustaa harrastuksen luo.
Maailma vaan on täysi lajeja, hiihtäminen ei tosiaankaan ole mikään ykköslaji. Paitsi ehkä jossain Lapissa.
Ja telttailu ja vaellus, nauttikaa te, me ei, kiitos vaan.
kun miettii että välineitä on pakko ostaa melkein joka vuosi koska lapset kasvavat. Sillä rahalla lapsi voi jo aika paljon harrastaa jotain muutaki.
Kuopus 6.luokalla. Täällä ei yläluokilla eikä lukiossa hiihdetä.
Itse olen hiihtänyt viimeksi vuonna 1981. Olin juuri saanut ajokortin ja sain isältä auton lainaan sillä verukkeella, että bussissa on niin hankala kuljettaa suksia. Sen jälkeen ei ole tarvinnut hiihtää - olen saanut ajaa autolla muutenkin ;-)
Muu sitten onkin ihan täysin turhaa.
Hiihtämistä kannattaa opetella selviytymisen takia. Erityisesti pojat tarvitsevat taitoa armeijassa ja sitten mahdollisessa sodassa. Kyllä sitä sotaa tulevaisuudessa käydään myös maastossa, ei pelkästään tietotekniikan avulla laboratoriosta käsin.
Maailma vaan on täysi lajeja, hiihtäminen ei tosiaankaan ole mikään ykköslaji. Paitsi ehkä jossain Lapissa.
Ja telttailu ja vaellus, nauttikaa te, me ei, kiitos vaan.
Eli telkkaria ja roskalehtiä emme kuvittelekaan harrastavamme!
joiden lapset luultavimmin syrjäytyvät yhteiskunnasta:(
on jo 13v, en ole ikinä ostanut suksia yhdellekään lapselle. Pari kertaa ovat koulusta lainanneet, muuten ovat sitten olleet tekemässä muuta liikuntaa jos on ollut hiihtoa. Isovanhemmat ovat ostaneet luistimet pari kertaa, mutta nekin ovat lähinnä jääneet kaapin pohjalle. EN ymmärrä tätä suomalaisten hiihto- ja luistelupakkoa!
joiden lapset luultavimmin syrjäytyvät yhteiskunnasta:(
on jo 13v, en ole ikinä ostanut suksia yhdellekään lapselle. Pari kertaa ovat koulusta lainanneet, muuten ovat sitten olleet tekemässä muuta liikuntaa jos on ollut hiihtoa. Isovanhemmat ovat ostaneet luistimet pari kertaa, mutta nekin ovat lähinnä jääneet kaapin pohjalle. EN ymmärrä tätä suomalaisten hiihto- ja luistelupakkoa!
Vai pöhöttyvät vaan ruudun edessä?
On niin epäselvä viesti. Minähän vaan vastasin ne harrastukset, mitä me emme kuvittelekaan harrastavamme. Mitä 36 itse ei kuvittelekaan harrastavansa?
34
Olla sisäliikkaa vuodet ympäriinsä?
On harmi jos lapset eivät saa kokea liikunnan riemua talvella. Meillä lapset ovat hiihtäneet, luistelleet ja myös lasketelleet 3 v. alkaen. Nyt ovat 8 ja 10 ja heidän kanssa tosi mukava tehdä hiihtolenkkejä, käydä luistinradalla jne. Koko perheen ulkoilua ja yhdessäoloa.
En mittaa sitä rahassa, muutama satanen menee joka vuosi välineisiin mutta mitä siitä. LIsäksi kunnon vaatetus. Siksi mä töissä käyn että saan jotain kivaa hankittua.
kurkistapa peiliin niin huomaat, että se todellinen asennevamma katsoo sinua sieltä. Tuskin lapsilla on mitään ennakkoasennetta, ellet sitten ole istuttanut omaa negatiivisuuttasi.
Hankin juuri lapselle (3-vuotias) joululahjaksi kunnon sukset ja monot ja voi jestas, millaista oli hiihtämisen riemu viime viikonloppuna. PIti kaivaa jostain vintin kätköstä myös omat, vuosia pölyttyneet sukset. Oli ihanaa ulkoilla sukset jalassa lapsen kanssa (mistään urheilustahan ei voi äiti puhua silloin kun on tuonikäisen kanssa hiihtämässä).
nuorena kävin ihan huvikseni hiihtämässä. Sille en mitään voi kun lapset ei siitä pidä, että taapertavat jonon hännillä koko ajan kaatuillen. Enkä siitä, että sukset on hankala kuljettaa, enkä siitä, että ne katoavat siellä koulussa ja taas saa ostaa uusia. ap
On harmi jos lapset eivät saa kokea liikunnan riemua talvella. /i]
lapset saavat kokea "liikunnan riemun myös talvella". He treenaavat lajiaan 5 kertaa viikossa, myös talvisin, ulkona + juoksutreenit päälle! Vaikka meillä ei hiihdetä, ei meiltä löydy yhtäkään laiskaa, lihavaa sohvaperunaa, on paljon parempia ja mukavampiakin urheilulajeja.
Eipä tullu ennen joulua, kun luistimia ei ollut. Olisipa törkeää.
Tuttuni muuten on liikunnanope ja oikeasti kuvittelee, että vanhemmat eivät vain viitsi ostaa näitä, kun oikeasti se on se raha joka määrää. Tai sen puute.