LOKAKUISET 2013
Kommentit (318)
Plussatuulia valtavasti kaikille loppukierrossa oleville.
pempsulle valtavat onnittelut!
Maissintähkä, mikäs tilanne, teitkö testiä tänä aamuna? Entäs Jimitzu?
Jospa roxymaman kurkkukipu oireilee hyvää, luulisi tosiaan että noilla tropeilla ei mitkään pöpöt pääse jylläämään =)
Kaunisikävä, ei hirmu hauskalta kuulosta hoidot, mutta mitäpä sitä ei asian eteen tekisi. onnea hoitojen kanssa, jospa plussa nopeasti nyt tulee.
Marjanalle ja muille marraskuisille siirtyviin pahoittelut.
on, pieni flunssa iski, jospa se ei tästä pahene. kp 8/26-27 eli hiljalleen pääsee ovista odottamaan ja hyödyntämään, jos flunssa ei sotke kuvioita.
Pitäisi vaan keksiä enempi sellaista tekemistä, jossa aivoillekin töitä. kotitöitä tehdessä ja vaunuja työnnellessä on ihan liikaa aikaa ajatella ja voi kun päivät tuntuu etenevän hitaasti. Kaippa se on tämä alkuinnostus… No, viikonloppu menee yleensä nopeasti ja sitten alkaakin olla oviksen aika.
Tervehdys kaikille!
Pempsu: Onnea toivottacvasti matkalinen pysyy mukana.
om: mulle ei ennen ole käynyt näin, mutta kk pitäs alkaa ensi viikon pe mennes ja testata vois helmikuun eka maanantai. Joenkin kun luin tuon Pempsun viestin oli pakko testata ja tiesinkin tässä kierron vaiheessa testin varmasti näyttävän negaa. Mutta pakko testat ja negahan se oli ainki viel ja vahva sellanen. No toivotaan et alku kuust tai aikasintaan viikonpäästä oliskin positiivinen.
Olen joskus nuorempana seuraillut mutta nyt uskaltauduin mukaan. Olen 30 ja mieheni 34. Minulla entisestä raskaasta elämästä kaksi lasta 05 ja 07. Yritys kertoja takana jo kuusi. Kauhea stressi kun omat lapseni alkaneet ensimmäisistä kierroista. Olemme jo hakeutuneet hoitoon ja mikäli tästä kierrosta ei tärppää, tutkimukset miehelleni aloitetaan.
Entinen kurja elämäni tekee vieläkin stressiä joten syy voi löytyä sieltäkin.
Nyt kierto ollut 26-32 päivää. Tällä hetkellä menossa 29 päivä ja aamulla oli negatiivinen.
Olo on kyllä viikon ollut kumman heikko, väsyttänyt vaan ja itkua väännän koko ajan ja mieli vaihtelee melkoisesti. Eilen pyörryin ja tänään on ollut melko huono olo.
Hajut ja maut on muuttuneet. Olisin jo melko varma plussasta mutta testi näyttää toisin. :(
Odottavan aika on pitkä.
Valde: Voimia. Tosin se plussa voi sieltä vielä hyvinkin pärähtää, josko tässä kuussa ovis myöhemmin kuin 26 kierros. Jos kierto oiski nyt 32. Toivotaan parasta.
Joskus menneisyys kummittelee ja sitä on vaikea unohtaa tai joskus mahdoton syystä tai toisesta, mutta yrittää kannattaa ja ajatella tätä hetkeä ja niitä asioita jotka nyt on hyvin. Niin itse yritän tehä.
Valde: Jospa ovis vähän myöhemmin siis ollut, toivotaan, että plussa vielä pärähtää. Ja tervetuloa mukaan.
elluh: pahoittelut menkoista!
).( Täällä rintoja vihloo ja liiveissä on tukala olla. Kaipa se on aina clomikierrossa tällasta, en tiiä oikein... No, ei mitään toiveita nostella tässä nyt kuitenkaan.
Ihanaa viikonloppua kaikille ja plussatkaa nyt ahkerasti. Itse vetäydyn sunnuntaihin saakka koska saan ihania ystäviä kylään koko viikonlopuksi. Jospa sit löytys paljon plussia täältä kun palajan linjoille.
Nauttikaahan elämästä!
RM dpo10
Täältä taustalta Pumba huutelee... :) Olen menossa mukana eli lueskelen ahkerasti teidän juttuja vaikken kirjoittelekaan.
Jahas, eka plussa! Paljon onnea ja lykkyä!
Haluisin kysyä teiltä, että käytättekö/ miten paljon käytätte alkoholia nyt, kun yritätte tulla raskaaksi? Vältättekö vai elättekö "normaalisti"?
Itse en pahemmin enää juo, yleensä viikonloput menee vesilinjalla ja jos otan, otan 1-2 siideriä tmv. Joskus harvoin, jos on tyttöjen ilta, niin tulee otettua enemmän. Tietoisesti en välttele alkoa, koska en sitä siis pahemmin käytä, mutta aina, kun otan, mietin, vaikeutanko sillä yhdelläkin siiderillä raskaaksi tulemista...
Onko teillä ajatuksia tähän...?
Pumbah :)
ps.ovulaatio oli ja meni ehkä tuolla ti-to nurkilla. Jännäviikot siis alkaa..
Tänään testailin ja kaksi viivaa ruutuun tuli :) toivotaan et pysyy matkassa lokakuuhun asti. LA olisi 3.10
Plussa tuulia kaikille.
Oi, plussia pinoon :)onnea pempsu ja jimitzu!!
On:Oon ollu kovasti kipeänä, joten en oo jaksanut kirjoitella. Digissä hymynaama ma-iltana, aamulla oltiin talletuksia tehty ja mies lähti työmatkalle sitten, joten yhen kerran varassa mennään.
pahoittelut marraskuisiin tipahtaneille, plussatuulia ihan kaikille :)
Pihlaja
Marjana: Tsemppiä marraskuulle!
Rm: Maanantaina sit testit kehiin ja ilmotetaan tänne kuin kävi. Ois ne niin hauskaa kyllä perua se lääkäri juuri sopivasti viime tipassa. Tosin mun kierto kun niin pitkä on, niin epätodennäköistä et mitään vielä siin vaihees ees näkyin vaik jotain ois tapahtunutkin...
Pempsu: Paljon paljon onnea!
kaunisikävä: Aika kauan olette sitten jouduitte siis odottamaan ensikäyntiä lapsettomuuspolille! En arvannutkaan, että siinä niin kauan menisi. Tylsä juttu.
Valde: Juuri noin tänne kirjoitellaan :) tervetuloa mukaan! Ihanaa, että ole päässyt eroon aiemmasta kurjasta jaksosta elämässäsi. Yritä nyt totuttautua tähän uuteen ja nautiskella siitä, että asiat on hyvin. Eiköhän se vauva sieltä tule ajallaan!
Pumba: Itsekään en paljoa muutenkaan käytä alkoholia, joten ajattelen asiaa lähinnä silloin kun ei ole varmuutta raskaana olemisesta/olemattomuudesta. En halua ihan 0-linjalla olla, koska muuten alan herättämään turhia epäilyksiä tutuissa. Mutta en siis ajattele niin, että muutama lasi silloin tällöin vaikuttaisi niinkään raskaaksi tulemiseen.
jimitzu: Ihanaa, hurjan paljon onnea!
ON: Viikonlopuks mökille muihin aatoksiin. Ma testi ja su lääkäri. Siinäpä se.
82
kaunisikävä:
Minulla oli ensimmäisessä IVF:ssä esilääkkeenä Synarela, pistoksina Gonal-F ja irroituspiikkinä sitten Pregnyl. Ja tietysti tuo Lugesteron sitten tukihoitona loppukierroksi. Minulla ei juurikaan tullut sivuvaikutuksia lääkkeistä. Itseasiassa Lugesteron on ollut ainoa, josta on haittoja tullut. Limakalvot kuivuu hirveästi ja ehkä mielialaankin vaikuttaa. Tosin se kierron ajankohtakin voi siihen vaikuttaa lisäksi.
Minulla lääkitysannos kyllä pidettiin pienenä hyperstimulaation riskin takia. Munarakkuloita tuli kohtuullisen paljon ja lääkäri pelkäsi koko ajan hyperiä ja puolitti jopa Pregnylin annoksen vielä päivää ennen sen pistämistä. Kaikki meni kuitenkin voinnin puolesta hyvin. Siirtokin päästiin tekemään ja sen jälkeen yhtenä yönä heräsin kovaan vatsakipuun, mutta ei tarvinnut onneksi lähteä polille.
Punktio meni hienosti, vaikka jännitin aivan järkyttävästi. Pumppasivat minuun kuitenkin kipulääkettä lisää jokaisesta naaman irvistyksestä. ;) Ja aluksi annettava rauhoittava auttoi todella paljon. Jälkeenpäin arvioin kivun asteikolla 1-10 vain 3:ksi, kun hoitaja ja lääkäri epäilivät, että annan jotain 7-8 tienoille numeron. Ilmeisesti olin valmistautunut henkisesti niin pahaan kipuun, että selvisin siitä suorastaan huojentuneena. Mutta tosiaan punktio ei ole mitään, mistä ei selviäisi.
Mietit tuota rakkuloiden tyhjyyttä... Kyllä se on mahdollista, että vaikka kaikki olisivat tyhjiä. Ensimmäinen IVF-hoito on juuri sellaista kokeilua, että mikä kenenkin kropassa toimii. Joillekin joutuu muuttamaan lääkityksen kokonaan, koska munasolut eivät kasvakaan tai jäävät raaoiksi. Mutta älä mieti sitä tässä vaiheessa. Yksikin kunnollinen munasolu voi riittää!
Tulehan kertomaan miten punktio meni ja muutenkin kaikkia kuulumisia. :) Yritän käydä niitä täällä välillä lukemassa.
Muille tasaisesti tsemppiä ja plussapuhureita! :)
Marjana
Täällä tiputtiin marraskuisiin täpärästi. Kuukautiset tuli.
Pyörinpä täällä kunnes marraskuiset tulee koska minä en ole niin taitava että sitä voisin pyörittää.
Kiitos kaikille tsemppauksista. Vanhaa elämääni en voi unohtaa sillä se kulkee mukana niin kauan kunnes ex mieheni saa tuomion. :(
Tästä kierrosta aloitan keltarauhashormoonia syömään kiertopäivinä 3.-7. Koska itselläni loppukierrosta se matala.
Onnea teille muille vielä lokakuuhun.
Onnea plussanneille ja voimia marraskuisiin pudonneille, josko sitten tärppäis.
Tänään ihana päivä luvassa lähetään koko perheen voimin hohtokeilaan (siis minä, mieheni ja 10v poika ja 15v tyttö).
Vielä en ole päässyt testailemaan,joko tänä iltana tai sitten vasta maanantaina.
Kuukautisia ei tosiaan näy eikä kuulu.
Menkkamaisia tuntemuksia on,mutta ei tule kuin valkovuotoa.
tänään vielä testasin apteekin omalla testillä ja vahvaa plussaa näytti sekin. tässä täytyy oikeesti uskoa että meille on tulossa viides lokakuussa.
jimitzu ja papunen rv 4+3
Minäkin nyt tulen tänne.. Kuukautiset hukassa ja testit negat.. :( Tänään menossa jo kp 39/31-32. Aina ennenkun kuukautiset alkanut rinnatkin aristuu päivä päivältä enemmän n viikko ennen kuukautisten alkamista. Nyt ei mitään sellaisa.. + et nippailee ja jomottaa kokoajan alavatsassa.. Hmm.. ja testi (cb digi) vielä nega torstaina kp 37 . Kaapissa olis viel parit testit.. Alkaa pikkuhiljaa tulla hulluksi kun mitään ei tapahdu. sain vuosi sitten varhaisen keskenmenon ja kierto heitti jopa 51 päiväksi ja nyt 4 kk sitten kierto normalisoitui ja nyt TAAAS temppuilee... -.-
Pimpelipom kp 39/31-32 yk 1 + km + yk 12 (vaihtuu yk 13 kun kuukaitiset alkaa jos alkaa)
Menkat alkoi juuri, eli en ollutkaan raskaana. Ihmettelen huimausta, alhaisia paineita ja huonoa aaltoilevaa oloa. No pysyn kuitenkin vielä lokakuisissa, sillä jos tämän alkaneen kierron aikana raskaudun olisi LA 24.10 .... Nyt sitten uutta yritystä ja jalat kattoon ;) eli ne edelliset tuhruttelut olivatkin kuukautiset.
kiertopäiväni voi korjata kp1/24-26 yk 6, koska edellis kierrossa olikin kaksi lyhyttä kiertoa ja yritystä...
onnea kaikille plussanneille ;)
Tulen tänne pölöttämään, vaikka menkat ovat kadoksissa jostain syystä. Syyskuisissa on vain kovin yksinäistä, joten josko voin liittyä kummallisesta tilanteestani huolimatta seuraanne???
Kopioin tuon sepustuksen tuolta syyskuisista:
Mulla on menossa nyt jo kp 35/28-33, mutta tätiä ei vain näy. Eli tämmöisellä megakierrolla olisi alunperinkin kuulunut lokakuisiin, mutta sitäpä en alkukierrosta tiennyt... enkä vielä ihan loppukierrostakaan;)
Mietin jo, että jospa kyseessä olisi ns. anovulaarinen kierto, muttei sekään tunnu oikealta diagnoosilta.
Minullahan oli valtaisat oviskivut sekä -limat. Oikein venyvät kananmunan valkuaiset ;D Ja lisäksi minulla on alkanut olla ovulaatiovuotoa joka kierrossa. Sitä ei pitäisi tulla, jos ei oikeasti ole ovuloinut, sillä vuodon aiheuttaa munasolun irtoaminen... eikä kai noita limojakaan tule muulloin kuin ovulaation tapahduttua???
Ja noiden oireiden takia ovulaationi on helppo tunnistaa ja siksi tiedänkin, että se jäi hyödyntämättä... eli raskauden takia täti ei loista poissaolollaan. Meillä yritettiin niitä peittoja viuhutella, mutta miehelleni iski rimakauhu (kuten syyskuisissa kirjoittelinkin), joten hommat jäivät puolitiehen ja tuokin yritys taisi olla muutaman päivän (3-4 vrk) ennen ovista. Eli vaikka olisi ollut huippusuoritus, niin raskautumisen mahkut olisivat ehkä aika pienet.
Menkkakipuja mulla on ollut jo ties kuinka kauan. Ja naamaan paukahti viimeviikolla ne kolme valtavaa pommia! Onneksi ne on jo tipotiessään. Eli on kai se täti kamojensa kanssa jo oven takana, muttei tajua astua sisään!?!
Eilen tein jo hätäpäissäni kaapissa lojuneen r-testinkin, vaikka tiesin, ettei siihen mitään viivoja tule. Halusin vain varmistuksen, enkä ollut edes pettynyt pelkän testiviivan näkemiseen, koska olen vain odotellut sitä tätsyä enkä edes elätellyt toiveita raskaudesta.
Kuinkahan kauan tässä saa ihmetellä?
ONNEA jo plussanneille! Muille valtavasti plussatuulia... PUUUHHHH!!!!
Parahin terveisin,
Tätiä metsästävä Tellu
Tervetuloa Tellu lokakuisiin ja toivottavasti menkat alkaa pian ja miehen rimakauhu olis historiaa tässä kierrossa. Onnea plussanneille ja voimia teille, joilla menkat on jo alkaneet. Itse odottelen menkkoja vielä ensiviikon ja testaamaan pääsen pe tai ma ellei menkat ala.
Heippa.
Enpä ole kauheasti ehtinyt täällä käydä, ihan pikaisesti käynyt lukemassa kuulumisia. Tässä myös aika pikainen tilannekatsaus täältä.
Marjana: Minäkin muistan kyllä sinut aiemmista pinoista! :) Koko ajan olen toivonut sinulle tärppiä ja olit mielessä usein silloinkin kun pidin täältä taukoa. Kunpa teille tulisi ihan yllätysplussa pian, olette niin pitkään yrittäneet ja toivoneet. Tiedän että se on raskasta. Lääkkeet tässä hoidossa
Puregon+Orgalutran+Pregnyl ja punktion jälkeen sitten Lugesteron-kapselit. Mitä lääkkeitä sinulla oli käytössä? Huomasitko mitään sivuvaikutuksia? Millainen punktio oli ja miten se meni sinulla?
82: Meillä on ollut oikeastaan vaan epäonnea matkassa noiden hoitojen aloituksen kanssa. Tutkimukset aloitettiin yksityispuolella lapsettomuuden selvittämiseksi n. puoli vuotta siitä kun aloimme vauvaa yrittää (3/2011) eli
tutkimukset tehtiin syksyllä/loppuvuodesta 2011. Siitä sitten asiaa hetken käsiteltyämme hakeuduimme jonoon lapsettomuuspolille hoitoja varten. Alunperin jouduimme siitä lähetteestä sitten odottamaan jonossa ensikäyntiaikaa
lapsettomuuspolille melkein puoli vuotta (ensikäynti ihan kesän alussa 2012) ja siinä oli jo reilu vuosi hurahtanutkin yrityksen aloittamisesta kun ensikäynnille pääsimme. Sitten tuli polin kesäsulkuaika (3kk) joten hoitoa ei ehtinyt aloittaa ennen kesää ja saimme hoitosuunnitteluajan syksylle 2012. Siitä siirsimme aikaa itse vähän eteenpäin koska halusin saada hiukan painoa pois ennen hoidon alkamista. Ja oli muutakin hässäkkää elämässä liian kanssa siihen samaan syssyyn. Loppuvuodesta
2012 siis tehtiin vihdoin ihan käytännön suunnitelmat ja nyt ollaan keskellä ekaa IVF-hoitoa. Toivottavasti tämä tuottaisi myös tulosta! Ei tässä vielä siis ihan kahta vuotta ole kulunut aloittamisesta.
Jamsuliini: Kiitos kovasti! :)
Ja kiitän ja kumarran myös muita tsemppaajia ja tervetulleeksi toivottaneita :)
ON: Pistopäivä hmmm, kymmenen, huh! Masu nyt on vähän kovia kokeneen näköinen (mustelmilla) ja turvottelee mutta muuten ei mitään kovia sivuvaikutuksia ole ilmaantunut. Piikittämisistä olen selviytynyt vaikken niistä kyllä yhtään tykkää. Oireiluista unettomuus on yksi ja hajamielisyys toinen. Olen ollut lähes
koko tämän pistelyajan hirvittävän hajamielinen ja hömelö. Välillä turhauttanutkin aika lailla kun kaikki ei tunnu
olevan kotona :D Pahoittelen siis jos kirjoittelenkin mitä sattuu.. Unettomuus toki tekee myös sitä kun on väsynyt
mutta unettomuus sinänsä on tullut kuvioihin vasta viime päivinä. Ultrien mukaan kaikki on masussa aika hyvin ja
rakkuloita on kasvanut hyvää tahtia useita. Nyt täytyy vaan toivoa että siellä olisi hyviä munasoluja tarjolla.
Onkos se nyt niin että jotkut rakkuloista voivat olla aivan tyhjiä? Tietääkö joku kertoa? Olen siitä koittanut
tietoa hakea ja näin olen ymmärtänyt että periaatteessa olisi mahdollista että kaikki olisivatkin tyhjiä. Ei kai
todennäköistä kuitenkaan? Kai niitä nyt jokunen on jos rakkuloita on useampia. Punktio nyt edessä ja jännittää... :) Mutta parhaassa tapauksessa ensi viikolla on jo vauvanalku matkassa :)
Onnea ja plussatuulia siskot!