Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAKUISET 2013

Kommentit (318)

Vierailija
301/318 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuumeilemassa Lokakuun 2012 ryhmästä, muistaakseni Heinäkuun 2013 ryhmään saakka, jonka jälkeen jätin hetkeksi palstailut. Mutta eipäs vauvaa ole kuulunut taukoilusta huolimatta.

Olen 21v, mies 26v. Toista lasta kuumeillaan. Esikoinen on melkein 1½-vuotias. Yritystä on nyt takana vuoden kiertojen verran, joka sisältää yhden kkm:n.

Eli minut voi lisätä listaan. :)

Tinuppi kp3/32 yk3+kkm+yk9

(Muistaakseni yk:t menee nuin, mutta pitää vielä selata vanhoja viestiketjuja, että pääsen kärryille, että missä sitä oltiinkaan menossa :D)

*muoks* Yk:t ym on oikein, mutta viimenen palstailu kk, ennen taukua oli kesäkuisten 2013 -ryhymä. Että emmää palijua valehellu ;)

Vierailija
302/318 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo kivasti porukkaa ja mukaan tahdon minäkin. Siirryin tuolta syyskuisista (muoks), kun kierto ilmeisesti venyy tällä kertaa pidemmäksi.

Ollaan molemmat miehen kanssa 27v ja esikoista kuumeillaan. Ehkäisy jätetty pois huhtikuussa 2012, jonka jälkeen yk2 aikaansaatu kohdunulkoinen. Nyt on ulkoisen jälkeen menossa

yk 4.

Ensimmäistä kertaa yrityksessä mukana ovisliuskat (David) ja ovis näyttäisi vasta nyt olevan kohdilla. Tästä kun tärppäis, niin menis laskureiden mukaan la ihan lokakuun alkuun.

tui85, kp18/25-29 yk4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/318 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt pillerit jätettyäni jo ensimmäisellä kierrolla,että mahdankohan ovuloida ylipäätänsä.

Sillä välillä tuli siirrettyä menkkeoja syömällä pari liuskaa putkeen.

Viime kierrossa en ollut limainen,mutta nännit aristi. Ja olin varma,etten ovuloisi.

En ole sen vuoksi uskaltanut ostaa ovistestejä.

Tässä kierrossa kuitenkin on ollut limaisuutta enemmän ja vähemmän.

Ja kauppa reissulla uskaltauidun ovistestit ostamaan ja kokeilinkin jo.

Ja plussahan sieltä pärähti!! Joten eipä tarvitse sitä miettiä enään :)

Eilen pupuiltiin,joten tänään pidetään välipäivää. Huomenna taas uudet pupuilut.

Ovistestin toinen viiva oli vielä haaleempi kuin toinen,niin on varaa vielä huomiseen odotella ainakin :)

Maissintähkä kp 15/30 yk2

Vierailija
304/318 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin minipillerit helmikuussa, meni elokuuhun saakka ennen kuin kiertoon tuli mitään järkeä. Kiertojen pituudet oli 33-54 päivän väliltä. Luulin pillereitä käyttäessäni, että kroppa normalisoituisi nopeasti, sillä käytin hyvin pienihormonista valmistetta (minipill) ja kuukautiset tuli entistä kuukautiskiertoa mukaellen säännöllisesti. Näin ei kuitenkaan näemmä ollut.

Loppuvuonna kierto oli suht säännöllinen, mutta pitkähkö. Nyt tämä kierto näyttää venyvän. Uskon sen johtuvan stressistä, jota on viimeisen 1,5 kuukauden aikana ollut aivan liikaa :(

Ovulaatiota olen tähän asti yrittänyt bongailla limoista sekä laskemalla päiviä. Nyt tilasin Davidin ovulaatiotikkuja seuraavaa kieroa varten.

Tui85, mainitsit että sinullakin on kyseisen merkin testit käytössä, onko ne sinusta olleet ihan luotettavia?

Välillä harmittaa niin älyttömästi, että lasta ei kuulu. Vauvakuume minulla on ollut jo noin neljä vuotta ja kun päätös ehkäisyn poisjättämisestä tehtiin, olin niin toiveikas että raskaus alkaisi nopeasti :(

Zoeys, kp 40/~34-38 yk8

305/318 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moips kaikille!

Saanen liittyä seuraanne kuumeilemaan :) Taustaillut olen jo piiitkään..!

Taustoja vähän eli minä ja mies molemmat ihan pian 30v ja tyttö juuri 3 vuotta täyttänyt

306/318 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks kertaa kirjoitin pitkät tekstit, mutta tuli siis vaan pari rivisenä :D

Minipillerit siis jätetty pois 11/12. Ovistikut otettu käyttöön kun tuntuu et kierto venyy pillereitten lopettamisen jälkeen.

Plussia pinoon kovasti :)

Pihlaja kp 3/~29-30, yk3

307/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään kesken kierron tuolta syyskuisista tänne lokakuisiin. Ovulaatio tulikin myöhemmin kuin tunnustelin alunperin. Eilen sitä ei tarvinnut tunnustella ollenkaan. Oli sen verran mahtavat alavatsan viiltelyt, rintojen arkuus ja limat, että ei jättänyt epäilyjen varaan mitään.

Ongelmahan on vain se, että mies on 300 kilometrin päässä... Viime lauantaina ennen miehen reissuun lähtöä ollaan edellisen kerran pupuiltu, enkä usko siittiöiden elävän näin kauaa, kun niiden laadussa on ollut sanomista muutenkin.

Joten mitä suurimmalla todennäköisyydellä tämä kierto nyt ihan turha, kun peitot ei heiluneet lainkaan otolliseen aikaan.

Roikkuisin kuitenkin tässä lokakuisten listassa tämän kierron loppuun, vaikka tuskin kovin aktiivisesti käyn kirjoittelemassa mitään, kun toivoa ei juurikaan ole. Näin pitkään kuumeilleena usko ei ihan riitä tällaisiin ihmeisiin, kun sitä ihmettä ei paremmillakaan asetelmilla ole tapahtunut 3 vuoteen...

Pikaisena esittelynä silti: Minä 27, mies 29. Esikoista yritetty melkein 3 vuotta ja olemme julkisella puolella lapsettomuushoidoissa. Tällä hetkellä kuitenkin koeputkihedelmöityksen hoitojonossa, joten ihan luomusti yritetään vielä 1-2 kiertoa ennen hoitojen alkamista. Meillä on täydet mahdollisuudet raskautua luonnollisella tavallakin, mutta jostain syystä se raskaus vaan ei ala.

Tsemppiä kaikille lokakuisille! :)

Marjana kp 19/32-33 yk 33

Vierailija
308/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyskuisista tömähdän tänne myös.

Uusi kierto alkanut, mutta päivistä en nyt sano mitään. On vähän kroppa sekaisin, en oikein tiedä, mikä näistä nyt sitten olis ollut se kp1, ma, ti vai ke.. Ymmärtänette, että ärsyttää. Pakko varmaan ovista tikutella tässä kierrossa, vaikka se tuokin jonkinlaisia suorituspaineita. Eli hengailen mukana menossa, mutta listalle mua on varmaan vähän vaikea laittaa...??

Mutta: minä 30v, mies 33v. Esikoisesta unelmoidaan, pillerit pois 9/2011, aktiivista yritystä hippusen reipas vuosi takana. Lokakuussa 2012 kohdunulkoinen, mikä -onneksi!!!- ns. hoitui itsestään, mutta äärettömän raskasta... Kun oli eka plussa ikinä ja niin kävi. Nyt alkoi tuon jälkeen yk3. Oisko kokonaisuudessaan yk10 + ku + yk3. Yksityisellä kävin gynellä 11/2012, mikä oli tosi masentava kokemus. Haastattelun ja pikaisen "kopeloimisen" lopputulemana sain ohjeeksi yrittää vielä puoli vuotta, kun kyllä luonto hoitaa. Teki mieli haistattaa pitkät. Ja ko. lääkäri on siis paikallinen alan "huippu". Petyin. Nyt ollaan sitten miehen kanssa päästy eilen sopuun siitä, että otan kunnalliselle yhteyttä, että päästään tutkimuksiin (eli jonoon...) sinne. Ei ole helppo asia lääkärikammoisen rakkaan Rakkaan kanssa :)

oho, tuli vähän pitkä pätkä ja ihan vaan omia asioita... Parannan tapani jatkossa!!

Tsemppiä teille kaikille, kiva, että tämä paikka on olemassa! Taustalta hönkäilen plussaisia puhureita teille ja meille kaikille!

P.

Vierailija
309/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Iloista, että täällä on paljon uusia nikkejä eikä ihan kaikkia vanhoja enää -joku siis onnellisesti muualla jo =).

Tulen vanhana konkarina mukaan, vaikka toisin piti. Palstailin viimeksi kesäkuisissä ja plussasin, mutta keskeytynyt keskenmeno todettiin rv10. Keskeytys tehtiin sairaalassa ja kaikki meni fyysisesti ihan hyvin. Nyt olen nuollut haavojani ja päätimme aloittaa uuden yrityksen.

Meille ei luomusti vauvaa todnäk tule, koska munasarjani toimivat laiskasti, oikea ei ollenkaan ja vasen "joskus ja jouluna". Näin on ollut aina eikä tässä iässä ootella. Niinpä aloitin taas clomikuurin ja clomiultra on ensi maanantaina ja silloin saan irrotuspiikin. Tällä koktaililla olen saanut jo kolme murua, joten luotan tähän.

Saa siis lisätä listalle. Minä 35 ja avomies 31, ekaa yhteistä mutta mun neljättä yritetään. Yrityskierrot kaiketi suunnilleen niin, että yk6+kkm+yk1. Täällä palstoilla olen ollut jo vuodesta 2002, joten ei ole niin justiinsa väliä noiden kiertojen. Mutta sinne päin...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja etenkin Marjanalle superlämmin aatos. Ovisteleville paljon tsemppiä talletuspuuhiin ja muille jaksuja.

Roxymama kp9/21-34 kera lasten 8v, 5v ja 4v

Vierailija
310/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa mukaan! :)

ON:

Ei ole mitään käsitystä,että joko se ovulaatio on mennyt vaiko vielä tulossa.. :o

maanantaina tosiaan alkoi limaisuus ja eilen oli ehkä huipussaan. Eilen tein ovistestin ja positiivisen sain.

Tänään ei ole mitään ovis merkkejä ollutkaan,mutta teimpä aamulla kuitenkin ovistestin ja sain positiivisen. Taisipa testiviiva olla jopa vahvempi kuin eilen.

Tänään nyt joka tapauksessa pupuillaan,kun testikin näyttää näyttävän positiivista.

Ovis viikon jälkeen on edessä taas se pitkä ~2 viikkoinen,ennen kuin näkee että onko pupuilut tuottanut tulosta.

Kaikille tsemppejä ja plussatuulia!

Vierailija
311/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teretulemast kaikille uusille ja vanhemmillekin! :)

Pumba: Laitoin sut listalle "mukana myös"-osastolle, ilmoittele jos haluat jotain kiertopäivä. :) Miten sulla oli epäselvä kierron alku? Tuhrutteliko ennen kunnon vuotoa vai?

Marjana: Voi Jehna, miten ovis osasikin tulla just nyt..? Varmasti harmittaa, eikä suotta.

Maissintähkä: Yleensähän ovistesti luetaan plussaksi vasta, kun testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva - en tiedä onko testejä olemassa erityyppisiä. Ja oviksen pitäisi (huom. pitäisi) olla päivän tai parin päästä plussatestistä. Eli voi olla että sinulla ovis vasta tulossa, tietenkään talletteluista ei koskaan ole haittaa. :)

ON: täällä tuhruttelu vihdoinkin taitaa loppua, ärsyttävää kun kunnon vuoto loppuu jo parin päivän päästä mutta sitten vielä useamman päivän tuhruilee. :/ Kyllä huomaa taas kun on työ+koulu täyttämässä päiviä niin illalla ei jaksa tehdä mitään. Toivon totisesti että tuleva ovis ajoittuisi sopivasti johonkin alkuviikon päiville, että saisi viikonloppuna "hommat hoidettua".

Vierailija
312/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tuolta syyskuisista mukaan teidän joukkoon. Tässä mennään synnytyksen jälkeen ensimmäistä kiertoa ja kiertopäiviä taitaa olla 63 tällä hetkellä. Vaikka sanotaan, ettei pitkässä kierrossa välttämättä tapahdu ovulaatiota, niin meidän vuoden vanha esikoinen on saanut alkunsa kierrosta, joka olisi ehkä ollut reilut 50 päivää. Esikoista yrittäessä kierrot ei koskaan tasaantuneet, joten en edes tiedä normaalia kiertoani. Se vielä mainittakoon, että olen hyvin lapsentahtisesti imettänyt tytärtämme, ja alkanut marraskuun lopulla vähentämään, ja tällä viikolla toivon mukaan lopettanut imetyksen kokonaan. Oli vähän ylituotantoa maidon kanssa, niin vaikka lapsi olisi pystynyt luopumaan rinnasta, niin mä een pystynyt luopumaan imijästä. :D

Olen melkein sata varma, että ovulaatio olisi ollut viime to/pe. Ihan vaan limoista päätellen. Silloin päättyi viikon kestänyt limaisuus ja kuivakausi alkoi, samalla katosi kaikki halut makuuhuoneliikuntaan. No mut, selviää ensi viikolla, olinko oikeassa vai en, ja onko käynyt flaksi vai ei. ;)

Kiva jännätä itsensä ja teidän muiden puolesta. :)

Vierailija
313/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kysykö MIKSI, mutta testailin huvikseen ovistesteillä heti menkkojen jälkeen/viimeisenä vuotopäivänä ja ovistestiin tuli tosi vahvat viivat :D Jep jep, oikeeta plussaa odotellessa!

Marjanalle tsemppiä! Itse varmaan kaahaisin miehen perässä vaikka Lappiin asti tossa tilanteessa.

Rena_, ootko kysynyt lääkäriltä tosta tuhruttelusta? Saattaa nimittäin olla myös keltarauhasen vajaatoiminnasta johtuvaa...

Pempsu kp 11/30-35, yk 5

Vierailija
314/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistesti näyttää illalla vahvaa plussaa. Viimeksi pupuiltiin tiistaina..

Entäs nyt sitten,kun se ovis olisi,niin eihän ukkoa saa Tv ruudusta irti kun sieltä tulee Emmerdale!!

Kukapa nyt ovulaatiopäivänä olisikaan halunnut pupuilla..

Kyllä nyt kiukuttaa. Sepä taitaa meillä olla siis tervetuloa yk3!

Vierailija
315/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille. Voimia ja onnea kaikille et tämä kuu olis mein kuu. Täällä taas itketty tosi paljon tänään. Mein yhteisen esikoisen laskettu aika lähenee tai siis jos se sintti ois saanu elää. Laskettu aika olis ollu ihan helmikuun alussa ja uutta ei tunnu kuuluvan. No toivotaan et tää olis se kuukausi kun tärppäis.

Vierailija
316/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä miehiä oikein vaivaa?

Emmerdale vs. sänkypuuhat, onpas kurjaa. :(

Mä oon vissiin aika onnellisessa asemassa, kun mun ei tarvii ku puolikas sana sanoo ja mies laukkaa jo makkariin. Se tietää, että kannattaa nauttia siitä silloin kun saa, sillä meillä on välillä hyvinkin pitkiä kuivia kausia.

Maissintähkä, voihan olla että tiistain siittiöt vielä elää, jos siis ei oo mitään häikkää niissä. älä vielä heitä kirvestä kaivoon! :)

Vierailija
317/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin mukaan. Yk 1 menossa. Esikoinen on noin vuoden vanha ja vähän aikaa sitten sovittiin, että heti vuoden vaihteen jälkeen aletaan yrittää. Mies kuumeilee vielä enemmän kuin minä, ja on ihan varma että jo eka kierrosta on tärpänny. Minä taas oon lähes 100% varma, että ei ole tärpännyt.

Esikoista yritettiin yli kaks vuotta. Luomusti kuitenkun sai alkunsa. Mulla on tosi epäsäännölliset menkat ja joka kuukausi ei välttämättä edes tule menkkoja. Sama ongelma siis kuin monella muullakin täällä. En ole vielä tilannu ovistikkuja, kun en haluis alkaa liikaa yrittää. Tulee noita varmasti jossain välissä tilattua, jos tulosta ei tule. Minä kun en ole koskaan ovista muuten bongannut.

Ei siis tässäkään kierrossa mitään hajua millon ois ovis saattanut olla, onko tulossa vai tuleeko ollenkaan. Viikko sitten pupuiltiin kyllä ahkerasti. Nyt on ollu eilen ja tänään tuhruvuotoa. Mulla on ollu tuhruvuotoa kyllä kesken kierron ennenkin. Ehkä se on ovulaatioon liittyvää. Jos näin on, niin jäi kyllä tää ovis hyödyntämättä. Saattaishan se kyllä olla kiinnittymisvuotoakin, mutta epäilen kyllä vahvasti.

Kylläpä minä nyt vaikutan pessimistiseltä, mut en halua liikaa innostua, jos tää viekin yhtä kauan ku esikoisen yritys. Oon 30 vuotta ja mies muutaman vuoden vanhempi. Kaikille oikein paljon onnea yritykseen! Toivotaan, että mahdollisen monella tärppäis!

Alfhild yk 1 28/31-43

Vierailija
318/318 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän alkaa olla jo paljon väkeä.. :)

Rena: Näin on hyvä! Tuskinpa mitään selkeitä kiertopäiviä jaksan nyt pohtia. Aloittelen sitten oviksen metsästämisen esim. viikon tai vähän reilun päästä. Murhe juurikin tuhruvuoto, alkoi jo su, mikä oli kp24. Oikeastaan töhrii edelleen, tyypilliset menkkakivut oli tiistaina, mutta kyllä on jumalattoman niukaks menny mun vuoto.. Kun ennen pillereitä ja niiden aikanakin ollut ihan kuitenkin kohtuu runsasta, nut jotenkin ihan säälittävän ja huolestuttavankin vähäistä...?? Oon ollu pipo kireellä tässä, ärsyttää, kun olisin odottanut menkkoja vasta huomenna tai la alkaviksi.... Blaah. Tylsän lyhyt kierto...

No mutta ei muuta kuin uuteen nousuun.. Kummasti se mieliala aina kohoaa kierron puolivälissä. Siitä joku tuolla syyskuisissakin mainitsi..