Mankkaan Akseli on alkanut periä provisiota!!
Nyt pomppas. Olin viemässä tänä aamuna tavaroita myyntiin Mankkaan Akseliin, kun myyjäneitonen esitteli minulle paikan uuden käytännön. Provision! Se kuulema on tullut voimaan 1.1.2013.
Vai, niin. Minä olin varannut paikkani viime vuonna marraskuussa ja silloin mitään tiedotetta asiasta ei ainakaan ollut. Ja ei tullut kyllä senkään jälkeen esimerkiksi sähköpostiini tai vaikkapa Akselin hienojen nettisivujen etusivulle. Ei. Viesti on lisätty vuokrausehtojen lomaan. Ja kuka niitä lukee, kun on käyttänyt paikkaa vuosia. Tai ainakaan minä en ole sellainen ihminen, joka tarkistaa kaikki käyttöehdot joka kerta kun otan jonkun palvelun käyttööni. Pitäisi varmaan, mutta kun tässä arjessa on niin paljon muutakin, mitä pitää.
Kyse ei ole suuresta summasta. Vain 1,5 % provisiosta koko myyntivoitosta. Mutta kyse on enemmästä. Periaatteesta. Paikan viikkohinta on jo nyt kipukynnyksen partaalla: 44 euroa. Siellä kyllä käy ihmisiä mutta niin kävi Huuto.net -palvelussakin aikoinaan. Kunnes se muuttui maksulliseksi vähän joka lisäpalvelun suhteen. Nyt kaikki käyvät Torissa. Eikä syyttä. Siellä kauppa käy.
En ottanut tätä kiihkeästi odottamaani kirpputoripaikkaa vastaan, vaan kiikutin kamani suoraan Fidaan. Ja päätin tulevaisuudessa ostaa vähemmän, jotta ylimääräistä rojua ei kertyisi nurkkiin.
Että onnea vaan, Akselin porukka, valitsemallanne tiellä =)
Kommentit (52)
Ne nousi provikat tän vuoden puolella. Viime vuonna oli pienemmät provikat.
Olen itse ennen myynyt paljon akselissa, mutta viime kerran jälkeen kun vaatteet joissa hälyttimet olivat hävinneet ja henkilökunta ei voinnut vastata mitä niille vaatteille oli tapahtunut niin en sinne enää mene. En myymään enkä ostamaan. Siellähän pitäisi olla vähintään video kamerat ja joku security tyyppi vahtimassa kun sieltä pöllitään niin paljon!
Varastetaanko sieltä tosiaankin paljon?
Nyt on pöytä menossa parhaillaan, eli en osaa vastata, mutta aamulla menin laittaa tavarat paikoilleen ja illalla kun kävin ei tavaraa ollut hävinnyt kuin vauvan tossuja ja mekkoa lukuunottamatta. Olin tosi pettynyt, vaikka porukkaa kyllä näkyi siellä olevan...
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:33"]Nyt on pöytä menossa parhaillaan, eli en osaa vastata, mutta aamulla menin laittaa tavarat paikoilleen ja illalla kun kävin ei tavaraa ollut hävinnyt kuin vauvan tossuja ja mekkoa lukuunottamatta. Olin tosi pettynyt, vaikka porukkaa kyllä näkyi siellä olevan...
[/quote]
No nyt viikko meno ja saldo reilut 200€-44€(pöydän hinta) - hälyt 10€. Täytyy kyllä myöntää, ettei musta ole kirpparimyyjäksi. 150€ on mielestäni aika vähän siihen vaivaan nähden mitä se vaati. Päivittäin viikkaminen, tavaroiden tuominen, hinnoittelu, hälyt... Uuh!
Meillä ollut useasti pöytä Akselissa ja olen ollut ihan tyytyväinen. Nytkin on. Tällä kertaa olen ensimmäisen kerran huomannut, että jotain on pöllitty, eli lasten työkalupakista, joka oli täynnä työkaluja, oli jonkun matkaan lähtenyt suurin osa ja pohjalla oli enää pari työkalua. Tuo hinta ja provikka nyt on mitä on, mutta eihän sinne pakko ole kenenkään mennä. Myös koko talon remppa toki vaikuttaa, vaikeapääsyisempi paikka nyt, helteellä tosi kuuma jne. mutta kyllä mulle viikkotuotto 150 euroa on ihan kiva raha ja maksaa vaivan.
Itse vaihdoin MiniMuksuihin, siivous kuuluu hintaan ja paikka on todella kiva.
Ei provisiota.
Paras missä minulla on ollut pöytä, myi todella hyvin!
Suosittelen.
Mä kävin tänään Akselissa. Paikka on ollut kesän jäljiltä vasta pari viikkoa auki, joten ehkä 1/3 pöydistä tyhjinä. Mutta, siellä oli ihan törkeästi väkeä! Kolme kassaa ja kaikissa pitkät jonot. Käytävillä ruuhkaa ettei eteen pääse.
On totta, että 44e viikkovuokra ja provikka päälle on kiskurihintaa. Ja vielä päälle tyly asiakkaiden ja myyjien kohtelu. Inhottaa mennä myymään ja ostamaan näistä syistä. Mutta kyllä se on ehdottomasti antoisin ja paras kirppis tällä hetkellä koko pks.
Mä olin itse keväällä myymässä 4 kertaa. Myin kodin, lasten ja omia juttuja. Ei mitään ihmeellistä. Rahaa tuli noi 400-700e/pöytä ja neljän kerran loppusaldo oli noin 2000e. Hirvee homma ja vaiva, mutta kun en raaski tavaroita roskiinkaan laittaa enkä hyväntekeväisyyteen, koska olen itsekkin köyhä.
tämä provisiokäytäntö on astunut voimaan 1.1.2013.
Kumma juttu, että tämä Akselin asiakaspalvelijana toiminut nuori nainen ei tiennyt sen provision olleen voimassa jo viime syksyltä. Asia tuli minulle täytenä yllätyksenä, koska en ole asioinut paikan päällä kertaakaan sitten viime kevään.
Niinhän se on. Laki ei vaadi hyvää asiakaspalvelua. Onneksi asiakas voi itse valita, missä sitä palvelua ottaa vastaan. Ainakin tässä tapauksessa.
Lastentarvikekirpputori Jane:a Kaivokselassa. Olen siellä itse usein myymässä meidän lapsilta pieneksi jääneitä tavaroita ja ostamassa 'uusia'. Paikassa on omistaja vaihtunut vuodenvaihteessa, mutta silti paikka on säilynyt entisellään, yhtä mukavat ja ihanat myyjä/omistajat kuin oli edellinenkin myyjä/omistaja!
Ja kaiken kukkuraksi yksi uusista omistajista on komea nuori isä (ehkä noin 25v?) :D Kiva käydä ostostelemassa kun on "silmänruokaakin" tarjolla ;) Pöytävuokrakin on halpa verrattuna moneen muuhun paikkaan, ja jos vuokrausten välissä on tyhjiä päivä, niitä saa usein yhden tai kaksi naurettavan halvalla.
eli niitä vuokrausten välissä olevia päiviä saa siis lisäpäiviksi omaan vuokraukseensa.
Onko kukaan myynyt Akselissa tämän vuoden puolella? Harkitsen pöydän vuokrausta sieltä ja nyt epäilyttää, jos sieltä varastetaan paljon.
Täh, aikuisviihdettä ei saa myydä? Miksi ei?
Kannattaa todella miettiä ennenkuin varaa pöydän Akselista. Tyly asiakaspalvelu ja joustamattomuus eivät mielestäni kuulu menestyvään kirpputoriin. Takahuoneesta on vorojen helppo vaihdella hintalappuja, poistella hälyttimiä yms.yms. Jotain arvokasta kun viet myyntiin, niin turha odottaa, että jo sillä lunastaisit pöydän vuokran. Jos tavara varastetaan, tai siihen vaihdetaan halvempi hintalappu, olet vaikeuksissa jos sinulla ei ole paljoa muuta tavaraa myytävänä. Ainoastaan silloin jos on itse saanut jotain tavaraa suuret määrät ihan ilmaiseksi, voi myynti kannattaa. Mutta kokemuksesta täytyy sanoa, että siellä käy se "vakioporukka", jolle ei oikein kelpaa mikään, kunhan kiertelevät. Ja hemmetinmoinen homma siinä on pitää pöytää myyntikunnossa, oman pöydän tavaroita löytyy eri puolilta kirpputorin tiloja. On pettymys luulla, että joku tavarasi on myyty, kun löydätkin sen jonkun muun asiakkaan pöydästä. Tai rikottuna jostain nurkasta. Ei siinä rikastumaan pääse, vaikka jotkut hehkuttavatkin suuria myyntituloksia. Itse vien nykyään ylimääräiset tavarat UFF:iin tai Fidaan. Tiedänpähän ainakin minne ne ovat päätyneet. Eikä kulu aikaa puljaamiseen Akselissa.
Kauklahden kirppis on kalliimpi kuin Akseli. Viikkovuokra on kyllä halvempi, mutta pöytä on puolet pienempi ja asiakkaita vain murto-osa Akseliin verrattuna
nykyisin, marraskuu 2014, pöytävuokra on 44e/vko ja 2,5% provikka - kallista - ei kannata viedä sinne.
Törkeää varastelu tällä kirppiksellä.Meneekö espoolaisilla niin huonosti,että täytyy varastella muutaman euron tavaroita,Viikon aikana hävikki n25 euroa myynti vain 46 euroa kustannukset 44+4 + provikat .Ei enää koskaan tälle kirppikselle!
Törkeä toi provikka! Jää käymättä toi paikka. Boikotoin.
Vanha keskustelu mutta Akseli korottaa myyntiprovisiota 1.11.2013 2.5%!!!!
http://www.akseli.info/palvelumme/?id=13