Mankkaan Akseli on alkanut periä provisiota!!
Nyt pomppas. Olin viemässä tänä aamuna tavaroita myyntiin Mankkaan Akseliin, kun myyjäneitonen esitteli minulle paikan uuden käytännön. Provision! Se kuulema on tullut voimaan 1.1.2013.
Vai, niin. Minä olin varannut paikkani viime vuonna marraskuussa ja silloin mitään tiedotetta asiasta ei ainakaan ollut. Ja ei tullut kyllä senkään jälkeen esimerkiksi sähköpostiini tai vaikkapa Akselin hienojen nettisivujen etusivulle. Ei. Viesti on lisätty vuokrausehtojen lomaan. Ja kuka niitä lukee, kun on käyttänyt paikkaa vuosia. Tai ainakaan minä en ole sellainen ihminen, joka tarkistaa kaikki käyttöehdot joka kerta kun otan jonkun palvelun käyttööni. Pitäisi varmaan, mutta kun tässä arjessa on niin paljon muutakin, mitä pitää.
Kyse ei ole suuresta summasta. Vain 1,5 % provisiosta koko myyntivoitosta. Mutta kyse on enemmästä. Periaatteesta. Paikan viikkohinta on jo nyt kipukynnyksen partaalla: 44 euroa. Siellä kyllä käy ihmisiä mutta niin kävi Huuto.net -palvelussakin aikoinaan. Kunnes se muuttui maksulliseksi vähän joka lisäpalvelun suhteen. Nyt kaikki käyvät Torissa. Eikä syyttä. Siellä kauppa käy.
En ottanut tätä kiihkeästi odottamaani kirpputoripaikkaa vastaan, vaan kiikutin kamani suoraan Fidaan. Ja päätin tulevaisuudessa ostaa vähemmän, jotta ylimääräistä rojua ei kertyisi nurkkiin.
Että onnea vaan, Akselin porukka, valitsemallanne tiellä =)
Kommentit (52)
Pakko palata tähän ketjuun, koska harmittaa suunnattomasti Akselin provisiokäytäntö. Kävin viikonloppuna Akselissa ja huomasin, että provisio on nousemassa (taas) 3,5 % joulukuun alussa. Eli joka vuosi tulee näköjään prosentti lisää. Kokeillaan asiakkaan kipurajaa. Aluksi 2013 1,5 %, sitten viime vuonna 2,5 % ja nyt 3,5 %. Ärsyttää myyjien puolesta-olin itse ajatellut vieväni pitkästä aikaa tavaraa myyntiin, mutta ei huvita noilla pöytähinnoilla+provisioilla. Kokonaispalveluhinta on niin jo niin posketon, että sillä hinnalla kannattaa mieluummin viedä FIDA:lle ym.
Lisäksi tuoteväärennösten myynti on lisääntynyt (näkynyt feikki MK:ta, Mulberryä ym) tietyissä pöydissä ym. Valitettavasti myös asiakaspalvelun taso on välillä todella, hmm...vaihtelevaa. On niitä mukavia asiakaspalveluhenkilöitä ja sitten niitä jotka "ovat vaan töissä".
Harmittaa, koska vielä muutama vuosi sitten kyseinen kirppari oli yksi niistä helmistä ja nyt tuntuu että etsin jonkun toisen kirpputorin tai myyn kaikki Huuto.netissä.
Vaikka pöydän hinta provikan kanssa on korkea niin on se silti pääkaupunkiseudun paras kirppari. Koskaan en tyhjin käsin sieltä lähde pois. Tosin parin myyjän asenne on kovin negatiivinen :)
Minä harkitsin tuota paikkaa vaikken ole siellä koskaan käynyt, mutta enpä tiedä. Asun Espoossa.
Minulla olisi ollut iso kasa aitoa merkkivaatetta ja -asustetta jotka varakkaan ex-miehen ostamia ja joista haluan päästä eroon, eli on Guccia, Dioria, Tom Fordia, Marc Jacobsia, Mulberryä, Burberryä, Tiffany'siä, Celineä, YSL jne.jne ja myös jonkin verran ulkomailta ostettua keskihintaista siistiä vaatetta, joko pitämättömiä tai 1-3 kertaa käytettyjä kuten päällystakkeja. En jaksa alkaa valokuvaamaan niitä ja myymään netissä, haluaisin päästä mahdollisimman helpolla ja viedä jonnekin lähelle enkä edes tehdä älyttömästi mitään myyntivoittoa, vain sen verran jotta saisin annettua jotain hyväntekeväisyyteen. Kannattaako tuota silti harkita vai viedä jonnekin muualle Espooseen? En jaksa raahata kamoja minnekään Helsingin keskustaan ainakaan.
Jos noin laiskottaa ja ajattelit tuototkin antaa pois, niin kanna kamppeet suoraan johonkin keräyslaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin laiskottaa ja ajattelit tuototkin antaa pois, niin kanna kamppeet suoraan johonkin keräyslaatikkoon.
Monen tonnin Christian Dior couturet ja muut jonnekin keräyslaatikkoon jossa kaikkien eltaantuneita, homeisia kamppeita? Oletko hullu?
Mankkaan akseliin ei kannata viedä, kaikki tavarat varastetaan, itellä lähteny kävelee yli 100€ edestä vaikka ollut hälyt kiinni..
Aivan läävä nykyään, tein itse rikosilmoituksen kun hälyttimistä huolimatta roskasakki varastaa kirpparilta ja repii hälyt irti. Ei siellä ole valvontaa ollenkaan eikä ketään kiinnosta.
Emmy kirppis-palvelu sopisi varmasti parhaiten sinun vaatteillesi. Laitat ne vain muovikasseissa ohjeen mukaan Emmyn keräyslaatikkoon (esim. Sellossa) ja he myyvät ne puolestasi. Ottavat ison provikan, mutta tuotteita ei varasteta ja myynti hoituu itsestään. Arvokkailla vaatteilla kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jääpä Akseli jatkossa väliin. Olen sieltä muutaman kerran pöydän ottanut ja kyllä tuo hinta jo kirpaisee,
Palvelusta puheenollen.. viimeksi kun sieltä rahoja tilitin niin joku lähti ja varashälyytin alkoi piipaamaan. Myyjä kerran huikkasi tiskin takaa "hei, odota" kun ei tyyppi pysähtynyt niin katseli vaan toisen myyjän kanssa kummissaan. Viereisen kassan asiakas, n 80v rouva ihmetteli käytöstä ja lähti perään, muttei saanut tyyppiä kiinni.
Vähän ällistyin.
No ei ne myyjät voi jättää kassaa toisille varkaille varastettavaksi, voi olla ihan suunnitelma sekin että yksi varastaa vaatteen ja portit piippaa, myyjät lähtee perään ja jotain muuta varastetaan. Sitä paitsi myyjillä ei ole mitään velvoitetta tehdä vartijalle kuuluvia hommia, kun ei ole siihen koulutustakaan eikä sitä lue työsopimuksessa, että pitäisi lähteä henkensä uhalla ties minkä narkka rin perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen tonnin Christian Dior couturet ja muut jonnekin keräyslaatikkoon jossa kaikkien eltaantuneita, homeisia kamppeita? Oletko hullu?
Huuto net?
En suosittele viemään mitään myytävää tänne! Provikka aivan järkyttävä nykyään, pöydän vuokra kallis ja varastettu varmasti ainakin 150e edestä tavaraa!
No joo, toinen kierros tapiolassa ottaa 5% provisiota paikkavuokran lisäksi. Taidan jatkossa keskittyä mll kirppiksiin.