Mihin pitää vedota saadakseen sektion?
Olen synnyttänyt ensimmäisen lapseni alateitse enkä kärsi synnytyspelosta. Toinen lapseni tulee luultavasti olemaan suurempi kuin ensimmäinen (eri isät). Pitääkö minun valehdella olevani synnytyspelkoinen saadakseni sektion? Olen 100 % varma siitä, että haluan suunnitellun sektion. Eikö naisella ole oikeus määrätä mitä hänen kropalleen tehdään? En halua repeämiä, en episomitomiaa, en pissan lirahduksia housuihin, en vuodeksi pilalle mennyttä seksielämää.
Onko kukaan muu saanut samanlaisessa tilanteessa sektion?
Kommentit (50)
se sektio täällä Suomessa sen vaarallisempi olisi kuin esim. Italiassa, jossa äidit saavat päättää miten lapsi syntyy!?!
Onko tämä sinun perustelu siihen ettei sektion liity korkeampia riskejä!?" Italiassalin saa" Ai tää on paras vitsi! :D Suomessa on paljon rahaa tarvitsevia ja tällaiseen rahat menee. Älkää tehkö lapsia, parempiakin äitejä löytyy!:/
Olen kerran synnyttänyt alakautta ja meni pari vuotta ennen kuin alapääni oli täysin ennallaan. Tällä kertaa haluan sektion.
Mä en koskaan toipunut täysin sektiosta. Enkä voikaan palautua täysin kun hermot katkenneet mahasta joka on hyvin hyvin yleistä, hieno valinta sulla.
kyllä on nykyajan äidit huonoja. :/
Lähtikö mies tiukemman vitun perään?
Olen synnyttänyt vain sektiolla. JOUDUIN sektioon.
voi myöskään arvostella niitä, jotka eivät halua kokea alatiesynnytystä koskaa enää.
Helposti voin, ammattini puolesta. :) Olen nähnyt paljon. :)
Minut pakotettiin synnyttämään alakautta nelikiloinen perätila, olin ensisynnyttäjä.
Synnytys kesti kauan, oli happivajetta ja napanuoraa kaulan ympäri ja vaikka mitä. Agparpisteet 5. Nyt on koululainen ja kärsii keskittymisvaikeuksista ja oppimisvaikeuksista. Sattumaako?
kyllä on nykyajan äidit huonoja. :/
Lähtikö mies tiukemman vitun perään?
Olen synnyttänyt vain sektiolla. JOUDUIN sektioon.
voi myöskään arvostella niitä, jotka eivät halua kokea alatiesynnytystä koskaa enää.
Helposti voin, ammattini puolesta. :) Olen nähnyt paljon. :)
Tietysti pidät hyvänä äitinä lammasta, joka uhraa koko elämänsä lapsen takia. Minä voin olla hyvä äiti, jos olen samlla tyytyväinen omaan elämääni, parisuhteeseeni ja päätöksiini. Aion esimerkiksi täysimettää mahdollisimman kauan, mutta sektion haluan kuitenkin.
sata x enemmän rahaa turhaan menee juoppojen ja työnvieroksujien hyysäämiseen yms. turhuuteen.
Jos äiti haluaa lapsensa TURVALLISESTI ulos sektiolla niin se olkoon hänen oikeutensa.
Nyt ei eletä enää mitään keskiaikaa vaan 2000-lukua.
Ei nykyisin viisaudenhampaitakaan revitä puuduttamatta ulos vain, koska "niin on joskus tehty ja niin luonto sen tarkoittanut".
Mieluummin juopoille kuin turhiin leikkauksiin, laitetaan tästä eteenpäin myös silikoneja kunnallisella nuorille! Jokaiselle oikeus silikonitisseihin!
se sektio täällä Suomessa sen vaarallisempi olisi kuin esim. Italiassa, jossa äidit saavat päättää miten lapsi syntyy!?!
Onko tämä sinun perustelu siihen ettei sektion liity korkeampia riskejä!?" Italiassalin saa" Ai tää on paras vitsi! :D Suomessa on paljon rahaa tarvitsevia ja tällaiseen rahat menee. Älkää tehkö lapsia, parempiakin äitejä löytyy!:/
Äitiys ei ole kilpailu. Eikä minu lapsilleni taatusti löydy muita äitejä syntivät he sitten alakautta tai sektiolla.
Saivat vain sinut.
Minua on turha yrittää ärsyttää, en ala mihinkään mutsien mittelöihin. Ihmettelen, että sinä viitsit. Äitiys ei ensinnäkään ole elämäni tärkein sisältö ja toisekseen en äitiys ei ole mikään suoritus, vain biologinen olotila.
sata x enemmän rahaa turhaan menee juoppojen ja työnvieroksujien hyysäämiseen yms. turhuuteen. Jos äiti haluaa lapsensa TURVALLISESTI ulos sektiolla niin se olkoon hänen oikeutensa. Nyt ei eletä enää mitään keskiaikaa vaan 2000-lukua. Ei nykyisin viisaudenhampaitakaan revitä puuduttamatta ulos vain, koska "niin on joskus tehty ja niin luonto sen tarkoittanut".
Mieluummin juopoille kuin turhiin leikkauksiin, laitetaan tästä eteenpäin myös silikoneja kunnallisella nuorille! Jokaiselle oikeus silikonitisseihin!
Mulla on sitäpaitsi hyvät rinnat, mutta haluan säilyttää alapäänikin hyvänä.
että niille äideille, jotka kirjoittavat tänne huolestuneena joutuvansa sektioon niin heille kilvan selitetään ettei mitään hätää, kaikki menee hyvin ja sektio on oikein turvallinen ja riskit pieniä jne.
Sitten kun joku haluaa sektion, niin siitä tuleekin niin hirveän vaarallinen ja kauhea ;)
on itsemääräämisoikeus! Ei se sektio ole kuin n. tonnin kalliimpi kuin tavallinen synnytys ja usein tavallisessakin synnytyksessä joutuu äiti jälkikäteen korjausleikkauksiin, traumojen takia psykologeille jne jne. Itse voisin mieluusti tuon tonnin maksaa, jos vain homman saisi sillä hoitumaan. Kyllä äidinkin mielenterveys pitäisi ottaa huomioon ja jos pelkää kuollakseen niin sektio on paljon turvallisempi kuin se, että pakotetaan äiti alatiesynnytykseen, josta pakotetulle todnäk seuraisi traumoja ja entistä todennäköisemmin synnytyksenjälkeinen masennus. Onko tämä sitten parempi? Luulisi, että nykyään otettaisiin nämäkin asiat huomioon, kun on kaikenmaailman perhesurmia yms. masennuksesta johtuvia tekoja.
ihan täyttä itsemääräämisoikeutta. Aika naurettavaa edes väittää sellaista. Ei ole eikä tule, ainakaan niin kauan kuin ei itse maksa kuluja.
En hyväksy turhien sektioiden maksattamista yhteiskunnalla. Hyväksyisin kuitenkin sen, että omalla rahallaan saisi kukin käyttää tuota itsemääräämisoikeuttaa ihan, miten haluaa. Jos haluaa mennä turhaan leikkaukseen, niin menköön vaan. Yhteiskunnan EI kuitenkaan sitä pidä maksaa. Parempiakin käyttökohteita yhteisille rahoille löytyy. Toivottavasti pian saamme Suomessakin tällaisen yksityisen vaihtoehdon.
että niille äideille, jotka kirjoittavat tänne huolestuneena joutuvansa sektioon niin heille kilvan selitetään ettei mitään hätää, kaikki menee hyvin ja sektio on oikein turvallinen ja riskit pieniä jne.
Sitten kun joku haluaa sektion, niin siitä tuleekin niin hirveän vaarallinen ja kauhea ;)
Olisiko siksi että turhaan aiheutetaan pelkoa jollekin joka joutuu raukka sektioon, en itsekään viitsi kertoa kamalasta kokenuksestani, mitä Se hyödyttäisi naista joka jo tärisee kauhusta?
sata x enemmän rahaa turhaan menee juoppojen ja työnvieroksujien hyysäämiseen yms. turhuuteen.
Jos äiti haluaa lapsensa TURVALLISESTI ulos sektiolla niin se olkoon hänen oikeutensa.
Nyt ei eletä enää mitään keskiaikaa vaan 2000-lukua.
Ei nykyisin viisaudenhampaitakaan revitä puuduttamatta ulos vain, koska "niin on joskus tehty ja niin luonto sen tarkoittanut".