Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin pitää vedota saadakseen sektion?

Vierailija
07.01.2013 |

Olen synnyttänyt ensimmäisen lapseni alateitse enkä kärsi synnytyspelosta. Toinen lapseni tulee luultavasti olemaan suurempi kuin ensimmäinen (eri isät). Pitääkö minun valehdella olevani synnytyspelkoinen saadakseni sektion? Olen 100 % varma siitä, että haluan suunnitellun sektion. Eikö naisella ole oikeus määrätä mitä hänen kropalleen tehdään? En halua repeämiä, en episomitomiaa, en pissan lirahduksia housuihin, en vuodeksi pilalle mennyttä seksielämää.

Onko kukaan muu saanut samanlaisessa tilanteessa sektion?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä makaa toista kuukautta sairaalassa sektio komplikaatioiden vuoksi, huomenna kohti poistetaan. Sektioon liittyvät riskit ovat paljon suuremmat kuin alatiesynnytyksessä joten oletpa todella järkevä, huh. Ällöttää nämä naiset jotka eivät ajattele lapsen parasta tippaakaan kuvitellen sektion olevan helpompi synnytystaoa vaikka se ei sitä ole, päinvastoin. Itse saisi kyllä kustantaa tällaiset turhuudet.

Vierailija
22/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsemääräämisoikeus!

Ei se sektio ole kuin n. tonnin kalliimpi kuin tavallinen synnytys ja usein tavallisessakin synnytyksessä joutuu äiti jälkikäteen korjausleikkauksiin, traumojen takia psykologeille jne jne.

Itse voisin mieluusti tuon tonnin maksaa, jos vain homman saisi sillä hoitumaan.

Kyllä äidinkin mielenterveys pitäisi ottaa huomioon ja jos pelkää kuollakseen niin sektio on paljon turvallisempi kuin se, että pakotetaan äiti alatiesynnytykseen, josta pakotetulle todnäk seuraisi traumoja ja entistä todennäköisemmin synnytyksenjälkeinen masennus.

Onko tämä sitten parempi? Luulisi, että nykyään otettaisiin nämäkin asiat huomioon, kun on kaikenmaailman perhesurmia yms. masennuksesta johtuvia tekoja.

Otetaanko huomioon että useimmin pelkotiloja jää sektion kokeneille? t. terapiassa käyvä, ikinä en pääse yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväsi tilanne on kyllä erittäin erittäin ERITTÄIN harvinainen.

Yhtä todennäköisesti voi alatiesynnytyksessä tulla vastaava komplikaatio... kohtu revetä, verenvuotoa, kohdunpoistoa ym ym.

Puhumattakaan hapenpuutteesta, lapsen vammautumisesta, äidin vakavista repeämisistä jne jne jne.

Vierailija
24/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväsi tilanne on kyllä erittäin erittäin ERITTÄIN harvinainen.

Yhtä todennäköisesti voi alatiesynnytyksessä tulla vastaava komplikaatio... kohtu revetä, verenvuotoa, kohdunpoistoa ym ym.

Puhumattakaan hapenpuutteesta, lapsen vammautumisesta, äidin vakavista repeämisistä jne jne jne.

Väitätkö tosissasi että alatiesynnytyksessä olisi yhtä korkeat komplikaatioruskit kuin sektiossa!? :o Voi tätä tietämättömyyttä. :/ rahaa menee tälaiseen vaikka Suomessa on niin paljon sitä enemmän tarvitsevia. Tätä se itsekkyys juuri on josta nyt puhuttu kiivaasti mediassa.

Vierailija
25/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteelliset perusteet erikseen.

koska melkoinen osa olisi valmis maksamaan terveestä vauvasta. Synnytyskomplikaatioiden määrä on kasvanut, liekö sitten syynä kätilöiden osaamattomuus vai vauvojen kasvanut koko.

Miksi maksaisin itselleni korkeammat riskit ja ison leikkauksen, mitä vittua en kai minä noin idiootti ole!? :D Teen kaikkeni jotta seuraava menisi normaalia kautta, viimeksi tuli sektiolla valitettavasti. :(

Vierailija
26/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on nykyajan äidit huonoja. :/

Vierailija
27/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUUNNITELTU sektio on lapselle turvallisin tapa syntyä, näin on monta lääkäriäkin meille myöntänyt.

Hätä- ja kiireellisessä sektiossa riskejä onkin paljon enemmän.

Ja kyllä niitä riskejä on paljon alatiesynnytyksissä, niistä vain ei puhuta, kun se on ah niin luonnollista synnyttää alateitse väkisin vammautunut lapsi. Nimimerkillä kokemusta on hoitovirheen takia synnytyksessä loppuiäkseen vammautuneen lapsen hoidosta. Ei puhu, ei kävele, ei pysty mitään tekemään ilman apua.

Vierailija
28/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsemääräämisoikeus!

Ei se sektio ole kuin n. tonnin kalliimpi kuin tavallinen synnytys ja usein tavallisessakin synnytyksessä joutuu äiti jälkikäteen korjausleikkauksiin, traumojen takia psykologeille jne jne.

Itse voisin mieluusti tuon tonnin maksaa, jos vain homman saisi sillä hoitumaan.

Kyllä äidinkin mielenterveys pitäisi ottaa huomioon ja jos pelkää kuollakseen niin sektio on paljon turvallisempi kuin se, että pakotetaan äiti alatiesynnytykseen, josta pakotetulle todnäk seuraisi traumoja ja entistä todennäköisemmin synnytyksenjälkeinen masennus.

Onko tämä sitten parempi? Luulisi, että nykyään otettaisiin nämäkin asiat huomioon, kun on kaikenmaailman perhesurmia yms. masennuksesta johtuvia tekoja.

ihan täyttä itsemääräämisoikeutta. Aika naurettavaa edes väittää sellaista. Ei ole eikä tule, ainakaan niin kauan kuin ei itse maksa kuluja.

Vierailija
29/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö mies tiukemman vitun perään?

Vierailija
30/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se synnytystapa millään tavalla tee ketään hyväksi tai huonoksi. Tuo on vain tuollaista toisten valintoihin puuttumista.

Vierailija
31/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttääkö alateitse vai sektiolla. Jos lapsen on päättänyt hankkia, saa myös itse päättää synnyttääkö sen pillusta vai leikkauksella. Sitäpaitsi on tutkittu, että korkeasti kouluttautuneet naiset haluavat enemmän sektioita. Heillä on kunnianhimoa vaatia, mitä haluavat elämältään.

Vierailija
32/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sektio täällä Suomessa sen vaarallisempi olisi kuin esim. Italiassa, jossa äidit saavat päättää miten lapsi syntyy!?!

Vierailija
33/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavista raskauksista sektion jälkeen tulee kuitenkin riskiraskauksia, koska suuri kohtuarpi aiheuttaa vaikeuksia esimerkiksi istukan irtoamisia, keskenmenoja, etistä situkkaa jne. Eli se sektio on syntyvälle vauvalle turvallinen mutta saattaa tappaa tulevat lapset jos huono tuuri käy.

minusta kuitenkin äidin pitäisi saada valita synnytystapansa.

Vierailija
34/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt vain sektiolla. JOUDUIN sektioon.

Vierailija
35/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi myöskään arvostella niitä, jotka eivät halua kokea alatiesynnytystä koskaa enää.

Vierailija
36/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sektio täällä Suomessa sen vaarallisempi olisi kuin esim. Italiassa, jossa äidit saavat päättää miten lapsi syntyy!?!

Onko tämä sinun perustelu siihen ettei sektion liity korkeampia riskejä!?" Italiassalin saa" Ai tää on paras vitsi! :D Suomessa on paljon rahaa tarvitsevia ja tällaiseen rahat menee. Älkää tehkö lapsia, parempiakin äitejä löytyy!:/

Vierailija
37/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi myöskään arvostella niitä, jotka eivät halua kokea alatiesynnytystä koskaa enää.

Helposti voin, ammattini puolesta. :) Olen nähnyt paljon. :)

Vierailija
38/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sinun perustelu siihen ettei sektion liity korkeampia riskejä!?" Italiassalin saa" Ai tää on paras vitsi! :D Suomessa on paljon rahaa tarvitsevia ja tällaiseen rahat menee. Älkää tehkö lapsia, parempiakin äitejä löytyy!:/

Äitiys ei ole kilpailu. Eikä minu lapsilleni taatusti löydy muita äitejä syntivät he sitten alakautta tai sektiolla.

Vierailija
39/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran synnyttänyt alakautta ja meni pari vuotta ennen kuin alapääni oli täysin ennallaan. Tällä kertaa haluan sektion.

Vierailija
40/50 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei ole kilpailu. Eikä minu lapsilleni taatusti löydy muita äitejä syntivät he sitten alakautta tai sektiolla.

Saivat vain sinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi