Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset....mielipidettä

Vierailija
06.01.2013 |

Meillä on kolmen vuoden ikäinen kiinanharjakoira jonka kohtaloa mietin. Meillä koira aiheuttaa niin paljon erimielisyyttä miehen kanssa, että ollaan katsettu parhaimmaksi luopua siitä. Mies ei vain tykkää koirasta yhtään etenkään sen pahojen tapojen vuoksi. En vain tiedä onko tässä paras tapa piikille laitto vai luovutus uuteen kotiin. Koira on mukava, sosiaalinen, ei ole agressiivinen, on tottunut lapsiin. Se missä on suurimmat ongelmat on merkkaus jonka vuoksi menee hermot päivittäin!! Koira on uroskoira jota ei ole leikattu. Eläinlääkärin mielestä leikkaus ei poista merkkaus ongelmaa joten emme ole leikkauttaneet. Toinen ongelma on lenkitykset. Koira vetää ja haukkuu autoille. Minä olen kokeillut kaikenlaista mutten saa ulkoilmassa tuohon koiraan mitään kontaktia. Sisätiloissa tottelee minua kyllä. Mietin haluaako kukaan vaivoikseen tälläistä koiraa ? Tiedän että koulutuksella siihen tilanteeseen löytyy apu, mutta minä en yksinkertaisesti OSAA toimia koirien kanssa. Olen tässä kolmen vuoden aikana huomannut, että vaikka pidän koirista niin en osaa tulkita niitä pienimmässäkään määrin. Meillä on käynyt koirakouluttaja katsomassa koiraa. Hänen mielestään tilanne ei ole mitenkään paha. Sanoi merkkailun olevan pienten koirien ongelma. Se todellakin on ONGELMA. Itsellä on mielenkiinto loppu kun on perhettä ja pieni vauva.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lahjoita uuteen hyvään kotiin.

Älä missään nimessä hätäpäissäs lopeta nuorta tervettä koiraa ja kaikkein vähiten, koska miehes vaatii niin.

Ja opettele olemaan rehellinen itselles. Et tunnista koiran tunteita, koska et tunnista omia tunteitasikaan. Et pysty kuvittelemaan mitä koira tuntee, koska et löydä samoja tunteita itsestäsi, koska olet piilottanut ne niin syvälle. Hoet vain fraaseja fraasien perään ja kuvittelet että kaikki on hyvin. Sinun olisi hyvä käydä juttelemassa jossain tai alkaa pitämään päiväkirjaa omista tunteistasi.

Tunnistan masentuneen ihmisen ja näen että sinä olet juuri sitä.

Vierailija
42/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheessämme "kytee pinnan alla suuri kriisi" tiedoksi, että meillä menee varsin hyvin. Minulla on ihana mies jota vissiin on mahdoton monen ymmärtää, että oma mies voi olla ihana ja se paras. Se että hän ei välitä koirista, ei kyllä tee miehestäni yhtään huonompaa. Hän on minulle sen ilon kuitenkin halunnut suoda. Itseasiassa sain koiran syntymäpäivälahjakseni pitkän unelmoinnin seurauksena ja se oli kyllä "ei koiraihmiseltä" suuri teko. Hän leikkii koiran kanssa, käyttää nopeilla pisuilla ellei lenkille lähde, laittaa ruokaa, leikkaa kynnet, hoitaa korvat, rapsuttaa, silittää yms.... ei ollenkaan näytä sitä ettei koirasta pidä. Todella kovasti ainakin yrittää sopeutua tilanteeseen. Pesee ne kusetkin pois usein motkottamatta. Mutta on tästä kahdenkeskistä erimielisyyttä paljon. Häntä jurppii tuo merkkailu enkä ihmettele. Koira sinänsä ei ole esteenä millekään.

Meidän teini-ikäiset eivät käytä tätä pientäkään koiraa, koska he eivät saa sille mitään tien päällä. Kun auto tulee, koira hyökkää sitä kohti. Pienessäkin koirassa on voimaa ja lapsista se on varsin noloakin. Minä siksi ajattelen, että teen sen mieluummin itse. ENtä jos koira riuhtaisi itsensä irti ja jäisi autonalle siinä lapseni silmien edessä.... ei kiitos.

Noita merkkaussuojia meillä on. Ne auttavat vähän, mutta kyllä sen läpikin vaan kusta onnistuu.

Eli siis miehesi hoitaa koiran lähes kokonaan yksin ja on varmaan siksi kyllästynyt? Eläinlääkäri puhui kyllä aika palturia, kun sanoi, että kastrointi ei auta merkkausongelmaan... Kyllä auttaa lähes kaikissa tapauksissa!

Mutta siis ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ vie koiraa piikille, kun ihan varmasti terveelle koiralle löytyy rakastava koti, jossa se saa huomiota ja rakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leikkautat koiran, se todennäköisesti ainakin helpottaa, joskaan ei automaattisesti poista kaikkia ongelmia.

Äläkä stressaa siitä, ettet osaa lukea koiraa, suurin osa ihmisistä ei osaa, ja iso osa niistä jotka kuvittelevat osaavansa lukevat koiria ihan väärin. Tästä hyvänä esimerkkinä nuo kaikki koirakuiskaajan seuraajat, eivät voisi olla enempää pielessä koirien eleitä ja ajatusmaailmaa tulkitessaan.

Tässä yksi video esimerkiksi mitä tehdä sellaisen koiran kanssa joka räyhää lenkillä tietyille asioille, pitää vain kuvitella tuon videolla olevan potkulaudan tilalle se kohde, mikä saa oman koiran reagoimaan.

Kokeilepa ap sellaisia valjaita, mihin saa hihnan kiinnitettyä rinnan kohdalle eteen, niissä koira ei saa voimaa vetoonsa. Tosin Suomesta noita on hankala löytää.

Kannattaa kokeilla ja etsiä ne palkkiot, mistä koira tykkää eniten. Tee vaikka lista viidestä asiasta mistä koira pitää, ja eri herkkuja kannattaa myös kokeilla jotta löydät sen mikä parhaiten maistuu. Ja jos herkut maistuu hyvin sisätiloissa, ne saa kyllä harjoittelulla maistumaan ulkona.

Kuvitellaan että koiran lempiasiat ovat kanapalat ja pallo, joista tykkkää sisällä ja vaikkapa kotipihalla, mutta ei muualla suostu ottamaan ruokaa vastaan tai leikkimään pallolla. Tämä tarkoittaa sitä, että siellä muualla on liikaa ärsykkeitä, ollaan jo menty sen kynnyksen yli missä koira vielä pystyy keskittymään. Koulutuksessa tulisi aina pysyä kynnyksen alapuolella, toki lenkillä tulee yllätyksiä aina vastaan mutta niistä ei pidä ahdistua.

Eli koira syö kanaa kotiovella, palkitaan kotiovella, askel ulos, palkitaan, toinen askel palkitaan jne. Jos lakkaa syömästä, mennään asken taakse päin ja harjoitellaan siinä muutama kerta ennen kuin yritetään taas uudestaan.

Huomion saamista kannattaa harjoitella reilusti jo ihan sisätiloissa, se helpottaa ulkona harjoittelua. Eli teillä on jo naksutin, niin sen kanssa harjoittelet. Otat vaikka jonkin laatikon, ison pehmolelun tms. ja laitat lattialle. Koira katsoo kohdetta, naksautat ja annat herkun. Toista tätä muutama kerta, vaihda sen jälkeen kohdetta ja toista taas. Vaihda kohdetta aina hieman vaativampaan, sellaiseen mikä koiraa ärsyttää/pelottaa enemmän tai mistä koiran on aina vaikeampi siirtää huomiotaan pois. Avuksi voi ottaa lapset, koira katsoo istuvaa lasta, naksu ja herkku --> toistoja. Koira katsoo leikkivää lasta, sama homma, koira katsoo juoksevaa lasta, taas palkitaan. Koira katsoo riehuvaa lasta, jälleen palkitaan.

Ja aina siirrytään takaisin taaksepäin jos jollakin kertaa ollaankin edetty liikaa eikä koiraa enää kiinnosta palkkio.

Tätä voi tehdä ihan vain minuutin, pari kerrallaan muutaman kerran päivässä ja kun sisällä on ensin harjoitellut niin ettei keksi enää vaikeampia kohteita, harjoitellaan samaa ulkona. Tuo sisällä luotu vahva pohja helpottaa ulkona harjoittelua.

Ja ruoka tosiaan on tässä helpoin palkkio, mutta leluakin voi käyttää jos koira siitä pitää enemmän eikä se kiihdytä koiraa liikaa.

Ulkona (ja sisälläkin toki) kannattaa ottaa käyttöön palkitsemisessa kaikki mahdollinen, usein koira vetää esim. hajujen perään. Joten koira pääsee sinne hajun perään heti kun lakkaa vetämästä. Jos haluaa mennä lyhtypylvään juureen, niin sitä lähestytään vain hihna löysällä, jos vetää stoppi, ja heti kun ei vedä mennään lähemmäksi.

Vierailija
44/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoistanne. Varaan huomenna ajan eläinlääkärille ja leikkautan koiran. Katson sitten miten asia alkaa menemään. En minäkään mielelläni luovu koirasta johon on kaikesta huolimatta kiintynyt. Onhan sillä tuhottomasti hyviäkin puolia, vaikka esille tässä nyt tuonkin ne huonot puolet.

Ja kaikkea muutakin hyvää elämääsi.ä

Vierailija
45/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kasvattajan etsiä koiralle uusi, hyvä koti,jossa se osataan kouluttaa. Kastrointi auttaa merkkailuun.

Vierailija
46/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt 5v uros harjakoira. Ongelmat olivat 3v kohdalla samat kuin teillä. Tosin merkkailu sisällä oli hyvin satunnaista enää silloin. Olin jo joitakin aiemmin ottanut käyttöön ns. poikapöksyt eli tangat aina kotona jalassa. Ei kauan tykännyt istuskella pissat housussa ja merkkailu väheni merkittävästi. Tosin sellaista ilmenee vieläkin että jos meillä joku esine vaihtaa paikkaa tai tulee joku uusi juttu, se pitää merkata.Eli haen esim paketin postista, puran sen ja jätän tyhjänä lattialla niin sata varma on että siihen ilmestyy pissit kulmaan.

Meidän koira on kaiken mainitsemisesi lisäksi vielä erittäin paha remmirähjä uroksille. Sen(kin) vuoksi se leikattiin 3v iässä.Pikkasen on rauhoittanut temperamenttia mutta ei mitenkään ratkaisevasti.Minä saisin omani käyttäytymään ohituksissa hyvin nameilla mutta minulla on toinen koira aina mukana joka häiritsee koulutusta.

Onko sinulla ketään harjisihmistä jonka kanssa voisit jutella asioista? Minä nimittäin olen käynyt aika paljon läpi tuon elukan kanssa, annoin sen jo kerran poiskin mutta hain takaisin kun epäilin ettei hoideta kunnolla. Nyt olen päättänyt "lusia loppuun" tuonkin elukan. En lähde enää miettimäänkään muuta vaihtoehtoa.Enkä provosoidu vaikka se provosoisi minua kuinka paljon.

Jos sinusta tuntuu että haluaisit kontaktin minuun, vastaa tälle palstalle ja mietitään miten vaihdetaan e-mail osoitetta.

Vierailija
47/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hyvältä kuulla, että tästä on mahdollista vielä meidänkin yrittää eteenpäin. Aloitusviesti oli pikaistuksissa kirjoitettu, kun tunteet käy kuumina aamuisen merkkailun jälkeen. Se on niin, että joskus pinna venyy äärimmilleen oli asia sitten miten pieni tahansa. Tästä kusi ongelmasta on tullut suuri ongelma ajansaatossa. Se on asia mikä eniten aiheuttaa päänvaivaa JOKA PÄIVÄ. Lenkitykset myös on vaikeita, koska vaunujen kanssa en voi koiraa lenkittää sen käyttäytymisen takia. Pitää lenkittää aamuisin ennen miehen töihin lähtöä ja iltaisin seuraavan kerran. Toki käytän pelkillä pisuilla pihassa ainakin kolme kertaa tuossa välissä useassa paikkaa. Eli merkkailun syy ei voi olla varsinainen hätä.

Mies ei hoida koiraa todellakaan yksin. Tarkoitin, että hän tekee tarpeen mukaan kaikkia noita luettelemiani asioita. Miehellä on enemmän auktoriteettia koiraan, kuin minulla. Hän saa koiran pysymään paikoillaan kysiä leikatessa yms.. joka mulla tuottaa ongelmia. Muuten kyllä saan koiran komennettua omalle paikalleen yms... Ulkona ei tehoa koiraan miehenkään komennukset. Koira vaan on niin kuin meitä ei olisikaan, kuin kukaan ei puhuisi mitään. Ei katso päällekään, ei ole huomaavinaaan herkkupaloja. Mennä viipottaa vaan kylki maata viistäen ellen pidä hihnaa todella kireällä vieressäni. Silloinkin hän sinnikkäästi yrittää vetää.

Meillä on ollut valjaat joissa on sekä valjasosa, että kaulanympäri tuleva remmi. Se kiinnitys on tuossa etupuolella, mutta se kaulaosuus ahdistaa koiraa. En tiedä mikä siinä on niin kauheaa. Jos tunnette kiinanharjakoiria niin se on todella kovia liioittelemaan asioita. Tuokin suorastaan kiljuu kun laittaa pannan kaulaan, pitää etutassujaan remmin päällä ja hyppii kahdella jalalla. Ei suostu kävelemään normaaalisti. Viime kesänä opetin pantaan tuossa omassa pihassa ja naapuri tuli katsomaan kiusaanko koiraa. Oli niin äänekästä touhua:)

Kouluttajilta en ole saaanut mitään paperille vaan suullisesti ollaan juteltu meillä. Moni ohje on saattanut mennä ohi korvien.

Vierailija
48/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt 5v uros harjakoira. Ongelmat olivat 3v kohdalla samat kuin teillä. Tosin merkkailu sisällä oli hyvin satunnaista enää silloin. Olin jo joitakin aiemmin ottanut käyttöön ns. poikapöksyt eli tangat aina kotona jalassa. Ei kauan tykännyt istuskella pissat housussa ja merkkailu väheni merkittävästi. Tosin sellaista ilmenee vieläkin että jos meillä joku esine vaihtaa paikkaa tai tulee joku uusi juttu, se pitää merkata.Eli haen esim paketin postista, puran sen ja jätän tyhjänä lattialla niin sata varma on että siihen ilmestyy pissit kulmaan.

Meidän koira on kaiken mainitsemisesi lisäksi vielä erittäin paha remmirähjä uroksille. Sen(kin) vuoksi se leikattiin 3v iässä.Pikkasen on rauhoittanut temperamenttia mutta ei mitenkään ratkaisevasti.Minä saisin omani käyttäytymään ohituksissa hyvin nameilla mutta minulla on toinen koira aina mukana joka häiritsee koulutusta.

Onko sinulla ketään harjisihmistä jonka kanssa voisit jutella asioista? Minä nimittäin olen käynyt aika paljon läpi tuon elukan kanssa, annoin sen jo kerran poiskin mutta hain takaisin kun epäilin ettei hoideta kunnolla. Nyt olen päättänyt "lusia loppuun" tuonkin elukan. En lähde enää miettimäänkään muuta vaihtoehtoa.Enkä provosoidu vaikka se provosoisi minua kuinka paljon.

Jos sinusta tuntuu että haluaisit kontaktin minuun, vastaa tälle palstalle ja mietitään miten vaihdetaan e-mail osoitetta.

Vierailija
49/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaksi koiraa, uros ja narttu, molemmat merkkailevat enemmän tai vähemmän, nykyään vain kylässä käydessä. Molemmilla on merkkailusuojat päällä, niin ketään ei häiritse. Kaverilla myös urosharjis, jolla kotonakin merkkailuvyö, todella helppoa ottaa pois kun lähtee ulos, ja laittaa puhtaalla siteellä/rätillä takaisin kun tulee sisään. Ei tarvi murehtiä mitä kusellaan sottaa, ja ressi on pois.

Koira kannattaisi myös opettaa kaulapantaan ihan oikeasti. Ihan sillä tavalla niinkun pennutki alkuunsa opetetaan, eli sisätilissa vähän aikaa kerrallaan pitää pelkkää pantaa ilman hihnaa, ja harhauttaa huomiota vaikka nameilla, sitten pikkuhiljaa pidempiä aikoja, hihna kiinni jne.

Vierailija
50/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihminen saa tuollaisesta parissa kuukaudessa kunnon eläimen, noi on tosi helppoja vaivoja. Kerrot ongelmat rehellisesti ja sanot, että haluat vähän pitää yhteyttä koiran uuteen kotiin, ja varmistat kyselemällä yms, että koira pääsee asiantuntevaan kotiin.

Koira on ihan helvetillinen maanvaiva, jos siihen ei ole oikeaa kiinnostusta. Noin vähäongelmainen koira saa oikeasti hyvänkin kodin, jossa sitä kiinnostusta riittää ja te pääsette keskittymään tärkeimpään.

En tajua näitä, jotka rinnastaa eläimet ja ihmiset toisiinsa. Jos koirienhoito on elämä jollekin, se ei sitä ole kaikille. Eläintenpidossa on tärkeintä se vastuu ja käytännön hoito, ei eläin mieti päivät pääksytysten, kuinka sitä rakastetaan, kiintymyssuhde on enemmän ihmisen omien tarpeiden tyydytystä. Mieti asiaa ihan puhtaasti eläimen hyvinvoinnin kannalta, ja sun on helppo tehdä päätös uudesta kodista!

T: nainen, jolla on kolme lasta, neljä kissaa ja koira, ja jonka perheestä ensimmäisenä lähtisi koira, jos jostain pitäisi karsia

Vierailija
51/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pantaan tai vaikka valjaisiin totuttamiseen lisäisin sen verran, että ei kannata harhauttaa nameilla. Kannattaa palkita. Harhautus/lahjominen ei toimi niin hyvin kuin oikein ajoitettu palkitseminen, ja harhauttamisella/lahjomisella saa usein koirasta sellaisen, ettei se tee mitään jos ei ole sitä namia näkyvillä. Tai voi jopa yhdistää namin epämiellyttävään asiaan väärinpäin, eli alkaa vältellä herkkujakin.

Ideana olisi näyttää koiralle panta, sen jälkeen antaa nami (jostain piilosta ettei koira näe ennen pantaa niitä nameja, kuitenkin oltava nopeasti otettavissa). Aina ensin se pelottava/epämiellyttävä asia näkyviin, sen jälkeen palkkio, niin ei mene lahjomiseksi tai houkutteluksi.

Sama tuossa jos opettelee pois remmiräyhäyksestä, jos antaa nameja ennen kuin oma koira näkee vieraan koiran, voi asia yhdistyä koiran päässä niin että "nami = pelottava vieras koira" ja alkaa reagoida seuraavilla kerroilla negatiivisesti jo nameja esiin otettaessa. Jos taas koira näkee vieraan koiran ensin, ja heti perään alkaa saada nameja, yhdistyy asia oikein päin: "vieras koira tulee, saan nameja, tämä on kivaa".

i]meillä kaksi koiraa, uros ja narttu, molemmat merkkailevat enemmän tai vähemmän, nykyään vain kylässä käydessä. Molemmilla on merkkailusuojat päällä, niin ketään ei häiritse. Kaverilla myös urosharjis, jolla kotonakin merkkailuvyö, todella helppoa ottaa pois kun lähtee ulos, ja laittaa puhtaalla siteellä/rätillä takaisin kun tulee sisään. Ei tarvi murehtiä mitä kusellaan sottaa, ja ressi on pois.

Koira kannattaisi myös opettaa kaulapantaan ihan oikeasti. Ihan sillä tavalla niinkun pennutki alkuunsa opetetaan, eli sisätilissa vähän aikaa kerrallaan pitää pelkkää pantaa ilman hihnaa, ja harhauttaa huomiota vaikka nameilla, sitten pikkuhiljaa pidempiä aikoja, hihna kiinni jne.

[/quote]

Vierailija
52/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä hätäpäissäs lopeta nuorta tervettä koiraa ja kaikkein vähiten, koska miehes vaatii niin.

Ja opettele olemaan rehellinen itselles. Et tunnista koiran tunteita, koska et tunnista omia tunteitasikaan. Et pysty kuvittelemaan mitä koira tuntee, koska et löydä samoja tunteita itsestäsi, koska olet piilottanut ne niin syvälle. Hoet vain fraaseja fraasien perään ja kuvittelet että kaikki on hyvin. Sinun olisi hyvä käydä juttelemassa jossain tai alkaa pitämään päiväkirjaa omista tunteistasi.

No haloo!!!!

Varmaan suurin virhe on kuvitella, että koira tuntee samoin kuin ihminen. Vaikken koiran käyttäytymistä tunnekaan niin tämän tajuan kyllä itsekin. Minä EN ole masentunut, että voit ihan rauhassa vedellä omia typeriä johtopäätöksiä omassa kotonasi. Typerin kommentti koko aikana :)

Vierailija
53/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo "ongelmat" ovat niin pieniä ja osaava ihminen pystyy kouluttamaan koiran.

Mutta miksi ihmeessä otitte koiran jos teillä ei ole tietoa ja taitoa kouluttaa sitä?? Tuo on vastuutonta.

Ota yhteys koiran kasvattajaan tai sitten rotuyhdistyksen rescue-palveluun (löytyy varmasti joku yhteystieto yhdistyksen sivuilta). Anna jonkun asioista tietävän hankkia koiralle koti. Koira ei kärsi kodinvaihdosta, koira elää tässä ja nyt ja kiintyy uuteen kotiin nopeasti. Mutta kodin pitää olla sellainen, joka ei laita koiraa taas kiertoon (eli toisinsanoen sellainen, jossa on kokemusta koirista).

Merkkailu on luonnollisesti ongelma, mutta nykyisinhän on olemassa uroksille joka suojahousuja. Vetäminen ja haukkuminen lenkillä kertoo vain siitä, ettei sinulla ole mitään hajua koirasta eikä sen koulutuksesta :(

Vierailija
54/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo!!!!

Varmaan suurin virhe on kuvitella, että koira tuntee samoin kuin ihminen. Vaikken koiran käyttäytymistä tunnekaan niin tämän tajuan kyllä itsekin. Minä EN ole masentunut, että voit ihan rauhassa vedellä omia typeriä johtopäätöksiä omassa kotonasi. Typerin kommentti koko aikana :)

Vierailija
55/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervettä koiraa ei viedä piikille siksi, etteivät ne omat taidot riitä koiran omistamiseen ja kasvattamiseen!

nuo "ongelmat" ovat niin pieniä ja osaava ihminen pystyy kouluttamaan koiran.

Mutta miksi ihmeessä otitte koiran jos teillä ei ole tietoa ja taitoa kouluttaa sitä?? Tuo on vastuutonta.

Ota yhteys koiran kasvattajaan tai sitten rotuyhdistyksen rescue-palveluun (löytyy varmasti joku yhteystieto yhdistyksen sivuilta). Anna jonkun asioista tietävän hankkia koiralle koti. Koira ei kärsi kodinvaihdosta, koira elää tässä ja nyt ja kiintyy uuteen kotiin nopeasti. Mutta kodin pitää olla sellainen, joka ei laita koiraa taas kiertoon (eli toisinsanoen sellainen, jossa on kokemusta koirista).

Merkkailu on luonnollisesti ongelma, mutta nykyisinhän on olemassa uroksille joka suojahousuja. Vetäminen ja haukkuminen lenkillä kertoo vain siitä, ettei sinulla ole mitään hajua koirasta eikä sen koulutuksesta :(

Vierailija
56/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luinko jostain, että olet leikkauttamassa koirasi? Mutta kun pohdit, että ottaisiko joku tuollaisen koiran, niin vastaan että mä ottaisin. Meitä ei pienet merkkailut haittaa ;)

Vierailija
57/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta piikillehän se päätyy ennemmin tai myöhemmin, jos et kerro rehellisesti ongelmista.

Jos kukaan ei halua ottaa niin piikille sitten. Turha nyt yhden piskin takia on parisuhdetta ja perhe-elämäänsä pilata!

Vierailija
58/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavimmin myös vähentää merkkailua. Ja hanki koiralle urospöksyt, ei merkkaile niiden kanssa.

Yleensähän merkkailu on dominanssia, merkkaa reviirinsä - samaan viittaisi tuo käytös ulkona. Siksikin kastraatiosta on luultavimmin iso apu.

Tulethan kertomaan miten jatkossa...

Vierailija
59/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietosi, dominanssi on jo kauan sitten todettu vääräksi syyksi koirien ongelmakäytökselle.

Ja vaikka minäkin tässä tilanteessa suosittelen leikkausta, ei kastrointi läheskään aina auta remmikäytöksen parantamisessa. Epävarmoilla koirilla se voi jopa pahentaa sitä, mutta ap:n tilanteessa koska merkkailuakin on, pitäisin parempana leikkauttaa koira.

luultavimmin myös vähentää merkkailua. Ja hanki koiralle urospöksyt, ei merkkaile niiden kanssa.

Yleensähän merkkailu on dominanssia, merkkaa reviirinsä - samaan viittaisi tuo käytös ulkona. Siksikin kastraatiosta on luultavimmin iso apu.

Tulethan kertomaan miten jatkossa...

Vierailija
60/75 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo!!!!

Ihmeen herkästi ärsyynnyt, sussa on joku piilopimeä puoli, joka aina välillä näkyy näissä sun viesteissä. Ensin selittelet, kuinka miehes ei tykkää koirasta ja kuinka just miehen kanssa syntyvien erimielisyyksien takia olette luopumassa koirasta, ikäänkuin se sun ukkos mielipide olisi maailman tärkein, sitten taas selittelet kuinka ihana ja kultainen mies on. Tai sitten nuo kuolemaa vähättelevät tosi tunneköyhät viestit, nekin taisivat olla sun käsialaa..

Olet vaan tosi häilyvä ja ristiriitainen persoona, et tunnista edes omia tunteitas. En tiedä mikä ongelma teidän perheessä, mutta joku ongelma siinä on. Ja se koira vaan reagoi niihin teidän perheen ongelmiin.

Se koirakuiskaajaohjelma on hyvä, se todistaa, että ei se ongelma ole aina vain siinä koirassa vaan koko siinä ympäristössä, jossa koira joutuu elämään. Jos omistaja on epävarma, niin se heijastuu koirankin käytöskeen. Ja kyllä koirat on tuntevia olentoja, jokainen terve koiranomistaja tietää tämän, mutta sinä et tajua tätä, koska et pysty käsittelemäään edes omia tunteitasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä