"Yritin tappaa vaimoni"
Siis herranjumala tuota Hesarin juttua: http://www.hs.fi/sunnuntai/Yritin+tappaa+vaimoni/a1357363896171
Mies kertoo, miten pimahti ja yritti tosiaankin vakavissaan tappaa vaimonsa kuristamalla kesken tämän yöunien. Vaimo ei ole antanut anteeksi, mutta poliisille eivät ilmoittaneet, käyvät terapiassa ja mies on päästetty takaisin kotiin vaimon ja pienten lasten kanssa. Nukkuu vaimonsa kanssa samassa sängyssä. Mies kokee, että juuri lapsiperheen arki on niin kuormittanut, että tuohon ryhtyi.
Siis jos minä olisin tuo nainen, niin vaikka kuinka mies olisi pahoillaan, niin siihen loppuisi avioliitto. Jos saa tuollaisen hulluuskohtauksen, niin mikä takaa, ettei tule vielä toista kertaa päälle. Silmällistäkään en uskaltaisi nukkua tuollaisen vieressä. En vihaisi mutta pelkäisin.
Kommentit (222)
Pitäisin tulevana ex-vaimona huolen siitä ettei enää koskaan tulisi minun tai lasteni lähelle.
Kyllä lapset pitää huostaanottaa tuosta perheestä, tappaahan tuo hullu ne ennen pitkää.
Jääköön eukko hullun tapettavaksi, jos niin päättää, mutta lapset pitää pelastaa.
Tai ainakaan riittävää hoitoa. Nimittäin tuossa artikkelissahan mainittiin jotain, että Petri käy jossain yksityisellä terapiassa, kun ei julkisella puolella enää mitään saa. Näinköhän sanottaisiin vaimonsa tappamista yrittäneelle miehelle, että hoida itse ongelmasi?
Lisäksi tuo Petri ei osannut sanoa, onko hänellä ollut mitään kunnon psykoosidiagnoosia. Ja hänen saamansa lääkitys oli unilääkkeitä ja masennuksen hoitoon käytettyä sertraliinia. Ei psykoosilääkkeitä. Tuskin näin olisi, jos hän olisi avoimesti kertonut joutuneensa tilaan, jossa yritti tappaa vaimonsa?
sen tapahtuneen jälkeen. "Petri" meni psykiatriseen päivystykseen, muttei Liisa minnekään.
"Kun kauhean yön jälkeinen aamu valkeni, vaimo vei kaksivuotiaan lapsen päiväkotiin ja mies ajoi autolla hoitoon Auroran sairaalan psykiatriseen päivystykseen.
Poliisia ei soitettu, eikä vaimo halunnut turvakotiin.
Liisa kuitenkin järkyttyi kovasti. Hän lähetti Petrin evakkoon kotitalosta ja otti tältä avaimet pois. "
Ei ainakaan tapon yrityksellä, kun ei poliisia soitettua. Onko näin ollen saanut edes oikeaa hoitoa?
Kyllä lapset pitää huostaanottaa tuosta perheestä, tappaahan tuo hullu ne ennen pitkää. Jääköön eukko hullun tapettavaksi, jos niin päättää, mutta lapset pitää pelastaa.
lapsiaan, ja jos ei siihen pysty niin sitten lastensuojelu asialle.
ettei se lääkäri tai mikälie johon mies mennyt ottanut yhteyttä poliisiin? Tuntuu jotenkin keksityltä koko juttu
"Kukaan ei tiedä, mikä on ollut todellisuus tässä "Petrin" tilanteessa. Vaimo saattoi olla kontrolloiva ja vaatia liikaa tai sitten vaimo vain halusi miehen kantavan oman vastuunsa kun mies taas halusi jatkaa vapaata elämää antamatta lapsen vaikuttaa mihinkään."
Jos tilanne on sietämätön sille "Petrillekin", niin aina voi erota! Ei sentään tarvitse toista tappaa.
Uskomatonta, että tuo tyyppi liikkuu vapaalla jalalla. Kylmää ajatella, että vaimo asuu sen kanssa kahden pienen lapsen kera.
En vaan ymmärrä mikä viestissäsi liittyy tuohon minun kommenttiini.
Lopetuspiikki olisi ainoa toimiva hoito tuollaiselle.
Mutta ei tuo nainenkaan ole tervepäinen ja vastuullinen äiti, koska altistaa lapsensa hengenvaaraan vain siksi, että kulissit säilyvät. Naisen tulisi ottaa ero ja lähestymiskielto hullulle.
Taloudelliset ongelmat ihmetyttävät myös. Kyllä nelikymppisillä pitäisi jo olla velaton talo, kun lasten tekokin on aloitettu vasta vanhoina.
Se vaan on niin että tavis duunari ei saa maksettua asuntolainoja vaikka söisi pettuleipää.
Niin se vaan on. Kyllä tuosta paineita saa, kun yrittää elää leveämmin, kuin on mahdollista. Siis mikäli rahasta välittää ja kokee painetta rahasta ja maineesta.
ettei se lääkäri tai mikälie johon mies mennyt ottanut yhteyttä poliisiin? Tuntuu jotenkin keksityltä koko juttu
"Petri"-poika on vaimon rauhoittelemiseksi mennyt sinne päivystykseen, muttei ole ikinä kertonut rehellisesti, mistä kiikastaa. On valitellut unettomuutta ja masentuneisuutta ja saanut siihen lääkkeet, ei psykoosilääkkeitä.
Lopetuspiikki olisi ainoa toimiva hoito tuollaiselle.
Mutta ei tuo nainenkaan ole tervepäinen ja vastuullinen äiti, koska altistaa lapsensa hengenvaaraan vain siksi, että kulissit säilyvät. Naisen tulisi ottaa ero ja lähestymiskielto hullulle.
Taloudelliset ongelmat ihmetyttävät myös. Kyllä nelikymppisillä pitäisi jo olla velaton talo, kun lasten tekokin on aloitettu vasta vanhoina.
Se vaan on niin että tavis duunari ei saa maksettua asuntolainoja vaikka söisi pettuleipää.
Niin se vaan on. Kyllä tuosta paineita saa, kun yrittää elää leveämmin, kuin on mahdollista. Siis mikäli rahasta välittää ja kokee painetta rahasta ja maineesta.
tämä liittyy tapon yritykseen miten?
itselleen ja lapsilleen vaikka mies oli jo kulutettu loppuun...Jännä..
itselleen ja lapsilleen vaikka mies oli jo kulutettu loppuun...Jännä..
Mä luin tän jutun ja tuli huono olo ja pelko alkoi nousta jostain... Mun mies pimahti yksi päivä (ei käynyt kiinni mutta pimahti kyllä henkisesti jollain muotoa). Lähdin, muutin pois mutta nyt olen palaamassa takaisin. Olemme asiaa puineet lukuisia kertoja, hakeneet apua, ja nyt näyttäisi siltä että kaikki olisi kunnossa ja jonkinlainen syykin hulluun käytökseen on löytynyt MUTTA! Eihän minulla ole mitään takuita siitä että mitä meidän tulevaisuudessa tulee tapahtumaan :( Kaikki voi mennä ihan hyvin tai sitten ei...
Voi hemmetin hemmetti kun alkoi ahdistaa!!! Kiva jatkaa tavaroiden pakkaamista tällä mielialalla :(
Mä luin tän jutun ja tuli huono olo ja pelko alkoi nousta jostain... Mun mies pimahti yksi päivä (ei käynyt kiinni mutta pimahti kyllä henkisesti jollain muotoa). Lähdin, muutin pois mutta nyt olen palaamassa takaisin. Olemme asiaa puineet lukuisia kertoja, hakeneet apua, ja nyt näyttäisi siltä että kaikki olisi kunnossa ja jonkinlainen syykin hulluun käytökseen on löytynyt MUTTA! Eihän minulla ole mitään takuita siitä että mitä meidän tulevaisuudessa tulee tapahtumaan :( Kaikki voi mennä ihan hyvin tai sitten ei...
Voi hemmetin hemmetti kun alkoi ahdistaa!!! Kiva jatkaa tavaroiden pakkaamista tällä mielialalla :(
Ja miksi olet menossa takas??
mies on työjuhta naiselleen. Se on surullista ettei työtön tai sairaseläkeläinen mies kelpaa vaimolleen. Jää vain muutama keino miehelle. Joko ero, koska mies ei täytä kriteereitä tai kaiken tuho.
Onneksi on alkoholi. Niin moni mies valitsee lievemmän ratkaisun ja ottaa alkoholin, kun paineet ovat liian suuria. Alkoholi on järkevin rakaisu, kuin surma tappo ja murha.
Miesten pitäisi relata enemmän. Niin moni nainen saa täydellisten naisten elämän ja sen mitä vaativat miesten mielenterveyden kustannuksella.
Osa miehistä (pieni osa) selvityy järjissään kaikista vaatimuksista, mutta suurin osa jää alkoholin tielle. Sääli miten raskas yhteiskunta meillä on. Voisi verrata Japaniin. Japanissahan näitä ratkaisuja on. Moni menee metsään ja hirttää itsensä istsemurhametsiin, koska vaatimukset ovat liian rajuja. Elämästä on tullut helvetti ja taivas yhtä aikaa.
Sinkut ovat ehkä tämän pelin voittajia. Sinkut tai lapsettomat.
on ollut vaikeaa alusta lähtien. Silti on tehty vielä toinenkin lapsi ja melko pienellä ikäerolla ilmeisesti. Miksi, oi miksi? Kyllä väkisinkin tulee AV-mamma mieleen tuosta "Liisasta", yhtään "Petriäkään" puolustamatta.
ei tälle pidä tehdä liian monta lasta, täytyy itse pitää jalat maassa ja olla nalkuttamatta.
En tarkoita tällä, että naistenhakkaajan kanssa pitäisi jäädä asumaan, vaan että on olemassa myös harmaansävyjä. Työttömyys ja stressi voi johtaa juopotteluun, mikä taas voi johtaa tönimiseen. Jotkut eivät lyö enää toista kertaa, ja joskus raitistunut mies voi olla ihan muuttunut mies.
Kannattaisiko ihan yh:na yrittää selviytyä ilman pilalle mennyttä miestä. Ihan yh;na selvitä ja pärjätä niistä kriteereistä joita elämältään haluaa. Tuo mies on sairaseläkekamaa. Loppuun käytettyä tavaraa ja vielä hengenvaarallinen lapsille ja itselleen.
Miksi yrittää käyttää moista vielä vaikka parasta ennen pvä meni jo?
Onko se omakotitalo ja muut härpäkkeet kaiken väärti? Miksi uhrata oma ja lasten elämä?
Uskon, että ihan jokainen voi oikeissa olosuhteissa ja oikealla hetkellä pimahtaa. Ihmiset, joille niin tapahtuu, eivät ole yhtään "hullumpia" tai sairaampia kuin me muutkaan. Jokainen on potentiaalinen napsahtaja. Aivot ja mieli ovat niin monimutkaisia rakenteita, että psykoottinen kohtaus voi tulla kenelle vain.
Petri taisi olla hyvin perinteinen suomalainen mies. Omasta ahdistuksesta ja pahasta olosta vaietaan viimeiseen asti, jolloin kaikki vain kertyy ja kertyy kunnes sitten tosiaan napsahtaa.
Petrin vaimoa ymmärrän kyllä siinä, että hän otti Petrin takaisin. Ymmärsi myös varmasti oman käytöksensä ja perheen elämän vaikutukset tähän pimeään hetkeen. Ja tosiaan ei varmasti ollut mikään helppo ratkaisu ja turvasi oman ja lapsensa elämän ensimmäiset puoli vuotta tapahtuman jälkeen todella hyvin.
Pystyisin ehkä ottamaan itsekin miehen takaisin jos tilanteeseen johtaneet tekijät olisi selkeästi käyty läpi, niihin olisi puututtu ja kaikki osapuolet olisivat sitoutuneet pitkäaikaiseen terapiaan.
Mutta siis malliesimerkki suomalaisesta perhe-elämästä. Paineet kasautuu, niistä ei puhuta, pahasta olosta vaietaan ja suoritetaan ja hymyillään viimeiseen asti.
Kannattaisiko ihan yh:na yrittää selviytyä ilman pilalle mennyttä miestä. Ihan yh;na selvitä ja pärjätä niistä kriteereistä joita elämältään haluaa. Tuo mies on sairaseläkekamaa. Loppuun käytettyä tavaraa ja vielä hengenvaarallinen lapsille ja itselleen.
Miksi yrittää käyttää moista vielä vaikka parasta ennen pvä meni jo?
Onko se omakotitalo ja muut härpäkkeet kaiken väärti? Miksi uhrata oma ja lasten elämä?
Vähempäänkin voi tyytyä näinä päivinä. 80-luku meni.
Nyt riittää että on neljälle lapselle kaksio ja yksi läppäri. Telvisio ja astianpesukone on plussaa. Molemmat käy töissä ja säästää.
Mitään ylimääräistä ei pahemmin kannata hankkia. Omakotitalo ja auto on tuossa tilanteessa liikaa ja aiheuttaa vanhemmissa "hajoamista"
Se tason löytäminen ja vaatelias elämä on kaiken avain. Liika on liikaa. Tyytykää vähään ihmiset hyvät!
Ja sitäpaitsi, siksi äiti ei soittanut poliisia, koska ei halunnut lastensuojelun sekaantuvan asiaan.