Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa kodeissa te olette nähneet sitä, että televisio on koko ajan päällä?

Vierailija
04.01.2013 |

Koko ajan päällä, kanava saattaa vaihtua, melu on kova, joskus huudellaan "hauskimpien kotivideoiden" mukana jotain ns. kannustushuutoja...

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ne lapsiperheet joissa on televisio monta tuntia päällä, että se taustamelu vaikuttaa lapsen kehitykseen. Puheen kehitys voi olla vaikeampaa, lapsi saa huonoja vaikutteita eli käyttäytymisongelmia ja tarkkaavaisuusongelmia jatkuvasta hälystä johtuen (keskushermosto ei saa ikinä rentoutua).

Lapsen ensimmäinen sana tuli 7 kk:n ikäisenä ja vuoden ikäisenä puhui jo jonkin verran. 5-vuotiaana oppi lukemaan opettamatta.

Vierailija
22/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule edes omia ajatuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis iltapäivällä avaan heti työpäivän päätyttyä ja kiinni se menee puolen yön aikaan. Meidän kolme vanhinta lasta on jo aikuisia ja ihan normaalisti kehittyneitä he ovat. Taustamelu ei ole häirinnyt heidän keskittymistään koskaan, ja kaikki ovat pärjänneet koulussa ja opiskeluissa loistavasti. Mitään kielenkehityksen ongelmia ei ole ollut yhdelläkään

Taustatietoja: Minulla ja miehellä on ylempi korkeakoulututkinto, ei ole tatskoja, trampoliinia eikä kiitospaitoja. Mies harrastaa liikuntaa, varsinkin pyöräilyä, minä taas en. Ollaan keskituloisia ja normaalipainoisia.

Vierailija
24/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-siellä asu vanhemmat ja kome lasta.

-molemmat vanhemmat esimiestöissä

-bruttotulot oli jotain 6500e ja 4500e

-350 00 e arvoinen 200m2 omakotitalo

-Tunnelma oli välillä mun isän takia kamala

-telkkarin avulla pystyi vältelemään ikäviä hetkiä perheen kanssa.

-Ei baihdeltu kuulumisia tai kyseltä vointia

-meitä lapsiakaan ei tarvinnu sen kummemmin viihdyttää kun telkkari oli koko ajan päällä.

-Ei harrastettu perheen kesken mitään

-Kotitöisä riideltiin

-Läksyistä riideltiin

-Tv-kanavista riideltiin

Sitten iskä muutti pois ja kaikki helpotti

myös tv:n katselu väheni

huh

Nykyään en edes omista telkkaria

Vierailija
25/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän huushollissa sitä elämää on enenmän tuolla makuuhuoneen puolella.

Vierailija
26/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai silloin, kun on vieraita.

Minusta on hieman vieraiden aliarvointia, jos telkkari on päällä silloin kun tulee vieraita ja koko kyläily tapahtuu television ympärillä. "jaa, vaihdettaisko formuloille, katotaas kun tulee putous". Eli junttimaisuudesta sellainen kertoo, vaikka en juuri missään asioissa viljelekään tuota sanaa.

Vierailija
28/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset näkee livenä?

ihmisellä on varmaan joku sairaalloinen hiljaisuudenpelko tai vastaava ongelma. Miten joku voi lapsiperheessä kaivata lisää taustameteliä ihan vain siksi, ettei olisi liian hiljaista? Ainakaan alle kouluikäisten kanssa.

Vierailija
29/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huudetaan niitä kannustushuutoja ja ollaan erimieltä kun katsotaan eduskunnan kyselytuntia :D Se on yleistä hupia, meillä on ihan oma "kommenttiraita".

Mutta TV ei ole koko aikaa päällä. Mä en siedä sitä, että koko ajan on joku ylimääräinen mölinä taustalla. Meillä on kolme pientä lasta ja niiden tuottama äänimassa riittää...

Vierailija
30/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Miten voinkaan itse olla näin fiksu?)

Vierailija
31/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelua en ole kyllä heiltä kuullut.

Vierailija
32/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vieraat vaativat tv:tä sammutettavaksi kahvien ajaksi tai jopa sammuttavat sen itse. Musta se on outoa, en itse kylässä kyllä kehtaisi laittaa päälle tv:tä, sammuttaa sitä tai vaihtaa kanavaa.

Vierailija
33/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mua häirinnyt mut ehkä hivenen outoa..

Vierailija
34/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ainakin yksi tv on aamuysistä iltayhteen koko ajan päällä.

Vierailija
35/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin hiljaisella, ettei edes sanoista saa selvää. Sit vasta, kun joku oikeasti seuraa jotain ohjelmaa, laitetaan ääntäkin. Ei vaan viitsi rämpätä telkkaria kiinni-auki-kiinni-auki -koko iltaa.

Vierailija
36/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ö

Vierailija
37/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan ei suositella, että TV on auki koko ajan perheessä, jossa on pieniä lapsia. Luulisi tuon olevan itsestään selvää.

Vierailija
38/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin telkkari usein päällä, mutta jos ei tule mitään kiinnostavaa, se suljetaan. Tuntuu hassulta käydä anopilla kun telkkari on aina väkisin päällä, vaikka ei tulisi kuin Ostos-TV.

Vierailija
39/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun akateeminen yritysjohtajamieheni avaa telkkarin aamulla ensimmäisenä kun ylös nousee ja tuijottaa sieltä urheilua aina kun vaan pystyy. Itse en katso kuin joitain sarjoja ja uutisia ja en edes avaa telkkaria jos mies ei ole kotona. Lapset katsovat tosi vähän telkkaria. Mua ärsyttää miehen tv:n tuijotus mutta mies sanoo että se on hänelle keino irtaantua työajatuksista edes hetkeksi. Muutamat riidatkin on 16v yhteiselon aikana tästä tavasta saatu. Seuraavassa talossa on erillinen tv-huone, siellä saa tuijottaa sitä niin paljon kuin sielu sietää ;)

Vierailija
40/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kiinni kun en katso, turhaa sähkönkulutusta, sitten itketään sähkölaskua. Vanhempi putki tai LCD telkkari kuluttaa n. 120-200w sähköä. Uudet led tv.t n. 50-100w

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme