Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa kodeissa te olette nähneet sitä, että televisio on koko ajan päällä?

Vierailija
04.01.2013 |

Koko ajan päällä, kanava saattaa vaihtua, melu on kova, joskus huudellaan "hauskimpien kotivideoiden" mukana jotain ns. kannustushuutoja...

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koskaan käyneeni ap:n kuvailemassa tv-hullujen kodissa. Olen kuitenkin ehtinyt käydä jo aika monenlaisissa kodeissa, mutta en nyt ihan rappiolla olevan kodissa, jossa toimiva tv on ainoa ehjä esine koko asunnossa.

Vierailija
42/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2013 klo 11:41"]Aika varmasti näissä talouksissa on myös tatskaa, trampoliinia, kiitosta-hupparia, "maahanmuuttokriittisyyttä". Aikuisilla ei ole polkupyöriä, muutakaan hyötyliikuntaa ei tunneta eikä viikonloppuisin takuulla reippailla luonnossa.
[/quote]Kuuluuko trampoliini tuohon joukkoon? terv.fysioterapeutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei ole hupparia, sen tuot menee vähentämättöminä veteraaneille moottoripyörä seuran johdosta.. et sillai

Vierailija
44/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2013 klo 11:41"]

Aika varmasti näissä talouksissa on myös tatskaa, trampoliinia, kiitosta-hupparia, "maahanmuuttokriittisyyttä". Aikuisilla ei ole polkupyöriä, muutakaan hyötyliikuntaa ei tunneta eikä viikonloppuisin takuulla reippailla luonnossa.

[/quote]

Meillä on päällä ja varsinkin jos olen yksin kotona ja vaikken edes sitä katsoiskaan.
Yrittäjäperhe olemme, omakotitalon pihassa on myös trampoliini, kiitoshuppareita emme omista, polkupyörät kylläkin löytyy jokaiselta perheenjäseneltä ja monta muutakin urheiluvälinettä. Joka ilta käymme mieheni kanssa tunnin reippaan sauvakävelylenkin vaikka olemme alle 40-vuotiaita. =)
Lapsemme harrastavat aktiivisesti urheilua n. 4-5x viikossa. Ai niin ja vähän maahanmuuttokriittisyyttä saattoi havaita tämän aamun aamupalapöydässämme kun telkkarista tuli uutisista jengipahoinpitelyistä (maahanmuuttotaustaisia) sekä Suomen ensimmäisestä terroristioikeudenkäynnistä, joka alkoi tänään. (siihenkin voisi liittää jossain muodossa sanan maahanmuutto) ja näistä keskustelimme. 

Haluatko tietää muuta?

Vierailija
45/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti vielä lisätä että kummallakaan meistä ei ole tatskaa! -65

Vierailija
46/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa perhe joka sopi kuvaukseen on ystäväni perhe. Ystävälläni kolme pientä lasta, joista kaikilla tarkkaavaisuus- ja ylivilkkausongelmaa. Töllö huutanut ensimmäisen imeväisajasta lähtien koko valveillaoloajan, niin kovalla että äidinkään kanssa on välillä vaikea keskustella koko sen melun yli mitä tv ja kolme ylivilokasta lasta tuottavat. Puhelinkeskustelut eivät myöskään tämän asian vuoksi onnistu lainkaan.

Vierailija
47/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi lasta. Vain yksi televisio, ja se on vierashuoneessa. Televisio on päällä vain silloin kun joku katsoo siitä ohjelmaa tai pelaa pelikoneella. Se ei ole taustameluna, kaverina tai ahdistuksen poistajana... Lapsuuden kodissani se oli melkein kaikki illat päällä. En ymmärrä, maailmassa on paljon enemmän tekemistä kuin telkkarin tuijotus. Tulee puhuttua enemmän toisille kuin tuijotettua telkkaria. Lapsillamme ei myöskään ole älypuhelimia. Pääsevät nettiin vain minun valvonnassa. En halua, että heistä tulee sellaisia, että kun saapuvat kylään, näpräävät vain omaa puhelinta. Sellaisia kavereita meillä jo käy. Siis lapsia. 

Olemme akateemisia, asumme maalla. 

Vierailija
48/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2013 klo 11:40"]

Ei tosin ole kovin kovalla volyymilla ja 90% ajasta siinä pyörii joku uutiskanava. Itse pidän "elämisen äänistä" ympärilläni, ahdistun jos on liian hiljaista. BBC News on mulle vähän niinkuin sellainen kaveri.

[/quote]

Näissä perheissä tuskin yleensä on tuollainen kanava päällä...

Vierailija
49/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole televisiota. Jatkuva television katsominen on wt-ihmisten huono tapa. Me kasvatamme lapsemme ajattelemaan itse.

Vierailija
50/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tv paljon päällä. Tunteja päivässä. Monenlaiset ohjelmat kiinnostaa, myös hömppä.
Tykkään katsella ja kuunnella tv:tä. Iltaisin katsellaan miehen kanssa sarjoja, kuten Suitsia. Mies katselee formuloita ja lätkää.

T. Äitiyslomaileva rahoitusalan ekonomi, mies talousjohtaja & tytär 7 kk

Vierailija
51/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä; juuri eläkkeelle jäänyt pienyrittäjä, asuu omakotitalossa kaupungin lähellä. Lapsuudessa meillä oli telkkari päällä melkein aina kun isä oli kotona. Se jotenkin kuului asiaan, oli semmoinen tuttu taustahäly. Nykyäänkin kun kyläilen isäni luona, telkkari on päällä.

Nykyisessä perheessä meillä telkkarista katsotaan lähinnä Pikkukakkonen, muuten se ei ole päällä juuri koskaan. Miehen kanssa toisinaan katsotaan läppäriltä telkkaria iltaisin lasten mentyä nukkumaan.

Vierailija
52/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt kodeissa telkkari pauhaa aina.

Vierailija
53/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei, mutta lapsuudenkodissani kyllä. Siellä on elämää ja rentoa meininkiä. Ihmiset ovat maanläheisiä eikä varmasti luokittele ketään roskasakiksi vaan ihmiset otetaan sellaisena kuin ne on. Siinä kodissa ei muita arvostella. Wt:n huutelijoilla ja muilla pilkkaajilla on korvien välissä vikaa ja omassa omanarvontunnossa korjattavaa.

Vierailija
54/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jatkuvasti, mutta ei se nyt missään pannassakaan ole. Kyllä minä silti tykkään lasten kanssa touhuta muutakin, koska jos telkkari on päällä, se vie huomion heti. Ovat päiväkodissa päivän (4 ja 2-vuotiaat) joten iltapäivisin/iltaisin tykkään viettää yhdessä aikaa, luetaan paljon, saatetaan tehdä yhdessä ruokaa, leikitään jotain jne. Pikku Kakkonen tosin on aina päällä, siinä saa itsekin rauhassa juoda sen kupin kahvia.

Vierailija
55/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2013 klo 12:04"]sitten ne lapsiperheet joissa on televisio monta tuntia päällä, että se taustamelu vaikuttaa lapsen kehitykseen. Puheen kehitys voi olla vaikeampaa, lapsi saa huonoja vaikutteita eli käyttäytymisongelmia ja tarkkaavaisuusongelmia jatkuvasta hälystä johtuen (keskushermosto ei saa ikinä rentoutua).
[/quote]

Heh hee älä puhu paskaa

Vierailija
56/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 12:46"]Meillä ei ole televisiota. Jatkuva television katsominen on wt-ihmisten huono tapa. Me kasvatamme lapsemme ajattelemaan itse.
[/quote]

Taidatte olla vaan köyhiä eikä näin ollen varaa televisiolaitteeseen

Vierailija
57/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi viettää aika kauan aikaa toisten kodeissa että näkisi onko televisio koko ajan päällä.

Vierailija
58/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-miehellä eli ennen myös meillä. Oli tosi rasittavaa kun 50" pauhaa koko ajan. Itse sammutin sen välillä, jos kukaan ei kattonut, mutta mies laittoi aina takaisin päälle. Sen jälkeen hän saattoi lähteä vaikka huoneesta ja ottaa nokoset. Mikä järki?!? Minulle hän valitti, jos laitoin valon päälle hämärällä. Ja minä sentään sammutan turhat valot. Mutta että pimeässä olisi pitänyt esim. iltapalaa laittaa. Television ääreen mies yleensä nukahtikin ja siirtyi aamuyöstä sängyn puolelle. taisi enemmän rakastaa sitä telkkariaan kuin minua. En kaipaa. Kumpaakaan.

Vierailija
59/59 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä myöntää, että olen itsekin kiinnittänyt viime aikoina huomiota tähän, kun siskon perheessä tv on koko ajan päällä. En ole ennen ajatellut asiaa sen kummemmin, mutta nyt heidän poikansa ollessa 6-vuotias minusta on harmittavaa, ettei lapsi opi normaalia elämää ilman tv:tä. Kun heillä syödään, katsotaan samalla televisiota; ei puhettakaan tavallisesta rupattelusta esim. päivän sujumisesta. Ei ole mukava olla kylässä, kun seurusteluun ei keskitytä täysillä, vaan sivusilmällä seurataan sitä telkkaria koko ajan, kommentoidaan menossa olevaa ohjelmaa jne. Saunomiset, iltalenkit yms. tapahtuu sen mukaan, onko tv:ssä jonkun lempiohjelmaa...

Mun mielestä se vaan on vähän säälittävää, jotenkin. Eipä se mulle kuulu, jokainen tavallaan. Itse vaan olen nyt tullut tarkemmaksi: meillä syödään ruokapöydässä ja keskustellaan, tv on ehdottomasti kiinni. Muu elämä tulee ensin, ja telkkaria katsotaan, jos aikaa jää ja jos ei oikeasti ole muuta tekemistä. Taustameteliä lapsiperhe ei enempää tarvitse...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän