Oppiiko pihin miehen kanssa elämään? Kokemuksia!
Seurustelua takana 1,5 vuotta todella pihin miehen kanssa. Muuta vikaa hänessä ei ole joten en ole tämän takia eronnut, mutta välillä huomaan tottuvani asioihin mitä muut pitävät outona. Kuten siihen että joulu- ja syntymäpäivälahjat on ostettu halpahalleista, ja siihen että kaikki asiat maksetaan sentilleen puoliksi.
Viimeksi heräsin ajattelemaan asiaa, kun kävimme ennen illanviettoa ystävien kanssa kaupassa, ja muut pariskunnat ostivat ruuat ja muut tavarat niin, että jompikumpi maksoi ja tapana tuntuu olevan, että joku maksaa sitä ja toinen tätä, eikä senttejä lasketa jälkeenpäin. Minusta tämä on normaali tapa toimia. Minun mieheni sen sijaan eritteli kassalla korista minun ja hänen tavarat, ja kumpikin maksoi omansa. Tämä herättää hämmästystä ystävissämme, ja nolottaa minua. Mieheni ei siis voi tarjota minulle edes suklaapatukkaa, vaan jos käyn hänen seuranaan kaupassa, niin vaikka hän ostaisi itselleen vaikka sadalla eurolla tuotteita, niin jos minä haluan 50 sentin suklaapatukan niin saan ostaa sen itse.
Tällaista se on aivan kaiken kanssa. Jos lainaan miehen autoa, alkavat laskelmat siitä paljonko olen auki bensarahaa. Todettakoon kuitenkin, että niinkin isossa asiassa kuin vuokranmaksussa mies onkin kohtuullinen: vuokranmaksu on jaettu mielestäni reilulla tavalla tulojen mukaan.
En luultavasti tulevaisuudessakaan jätä miestä tämän takia, koska muuten hänessä ei ole mainittavia vikoja. Joskus tämä pihiys kuitenkin ahdistaa ja loukkaa. Mies myöntää ongelmansa itsekin, mutta ei muuta käytöstään. Huomaan että alan itsekin kyynistyä: minä haluaisin järjestää miehelle silloin tällöin yllätyksiä, kuten itse maksamani ravintolaillallisen, hotelliyön tai vaikka saunakaljat. Mutta kun itse en saa koskaan mitään, niin ei huvita enää helliä toistakaan.
Kommentit (79)
mutta en silti laske noin tarkkaan senttejä kuin ap:n mies. Meillä on miehen kanssa yhteinen tili, johon siirretään molemmat könttäsumma kuukaudessa. Sieltä maksetaan ruoat ja yhteiset laskut. Ei siis tarvitse miettiä sitä suklaapatukkaa. Ennen tiliä oli aina vähän hankalaa käydä kaupassa, kun yritettiin pistää jotenkin tasan kulut, mutta ei se tietenkään oikein onnistunut.
Olen hyvin tarkka esim. siitä, ettei mies maksa omia (edes pieniä) laskujaan yhteiseltä tililtämme. Mies saisi puolestani myös maksaa tapaamisviikonloppujen ruokakulut, koska lapset syövät. En pidä ajatuksesta, että elätän lapsia. Käytännössä kuitenkin nekin viikonloput maksetaan yhteiseltä tililtämme, koska olisi liian vaivalloista ja typerääkin eritellä kuluja. Silti jos mies haluaa ostaa lapsille vaikka karkkia tai muuta ekstraa, saa maksaa ne omasta pussistaan. Tämä ei johdu siitä, etten pitäisi lapsista. Ostan heille itsekin synttärilahjat jne.
Muutenkin mua vaivaa, jos mies esim. syö paljon, niin naurettavaa kuin se onkin :D Mua ärsyttää aina, kun mies pistää leivän päälle joku viisi siivua leikkelettä, vaikka yksi tai kaksi riittäisi ihan hyvin.
Jos toinen kuluttaa toista enemmän niin miksi toisen se pitäisi maksa? Kiva laittaa rahat puoliksi ja huomata kuukauden kulttua että itse on käyttänyt vaan 20 prosenttia rahoista, mutta rahat on loppu.
Meillä ostetaan kyllä usein halpa-kaupoista ja kirppikseltäkin, vaikka olisi varaa muuhunkin. Haluamme näet vaurastua. Mutta en ymmärrä tuota pikkutarkkuutta ostoksissa. Meillä maksetaan kuluja suunnilleen vuorotellen. Kysy mieheltäsi, miten jaetaan lasten vaatteiden ostot, vaipat, lelut, yms. Jos sinä olet hoitovapaalla ja käyt silloin ostoksilla, maksaako mies silti kulut sinulle takaisin. Eihän aikuinen juurikaan mitään tarvitse, mutta lapsista on kuluja. Vai pitääkö sinun kaupassa maksaa lasten tavarat yhteiseltä tililtä, ja sitten omat tavarasi omalta tililtä.
mies saisi päättää. Ei olisi monia haalareita, kertakäyttöisi puseroita jne. vaan kestävää ja laadukasta, ei välttämättä muotia lainkaan. Lastenhuone ei täyttyisi leluista.
Naiset luulevat, että lapsi tarvitsee 7 talvihaalaria. Siksi he kauhistelevat lapsista syntyviä kuluja.
Suurin osa kuluista voisi karsia jos käyttäisi järkeä.
tuollaise kanssa! Mies joka ei edes seurusteluaikana tarjoa mitään, on jo ongelmainen. En näe kertakaikkiaan mitään syytä miksi tuollainen ei olisi yksi suurimpia ongelmia parisuhteen tai perheen kannalta. Hyvänen aika, 100 euron ostoksiin ei saa omia herkkujaan heitellä mukaan, mitä se sellainen on?
Meillä mies maksoi jo opiskeluaikana ulkomaanmatkani kun itse en olisi muuten voinut mukaan tulla. Suurinpiirtein sieltä asti olemme eläneet YHTEISTÄ TALOUTTA. Sanomattakin selvää ettei herkkuja tai toisten ostoja kritisoida vaan jos toinen haluaa 4 sipsipussia, ne ostetaan kyselemättä. Elämä jatkuvassa rahan kyttäyksessä on kärsimystä. EI se ole modernia naisen elämää vaan epänormaalia jota joku yrittää perustella siksi kun on sellaisen uhriksi joutunut. Kannattaa etsiä mies joka oikeasti rakastaa sinua eikä rahojaan!!
Vaan tietää, että jos ne kastuvat niin olisi hyvä olla vaihtovaatettakin...mies tunkee märät tumput pienenkin lapsen käteen, haalarin kuntoa ei viitsi edes tarkistaa. Mahtaa olla lapselle mukavaa.
suklaapatukan periminen rahana takaisin, niin kyllä mielestäni kyseessä on sairaalloinen piirre eikä mikään toisen siipeily! Ehkä ap:kin voisi alkaa jakaa perunapussin hinnan sen mukaan, montako perunaa kumpikin syö ;)
Jos pihiys alkaa vaikuttaa jo tavalliseen arkielämään ja tosiaan senttien laskemisesta tulee pääharrastus, niin kyllä mun mielestä jossakin jo viiraa.....
Vaan tietää, että jos ne kastuvat niin olisi hyvä olla vaihtovaatettakin...mies tunkee märät tumput pienenkin lapsen käteen, haalarin kuntoa ei viitsi edes tarkistaa. Mahtaa olla lapselle mukavaa.
Katsos on vedenpitäviä materiaaleja.
Tuollainen järjetön vaihtovaatteiden pitäminen on järjetöntä.
Haalarit ostetaan uudet sitten kun ne on rikki. Ei siksi koska lapsi kyllästyy.
Suurin osa lapselle ostamista tavaroista on turhia. Naiset kyllä ostavat itsellekkin kaikkea turhaa. Jos lopettaisi sen jatkuvat ostamisen niin säästäisi rahaa ja asuntoon mahtuisi sisäänkin. Monet valittavat siivoamista ja tilan puutetta. Paras keino tähän on vähentää tavaroita.
minä olen ihan omillani elävä pienituloinen ja olen kyllä lopettanut alkuunsa seurustelun pihin miehen kanssa.
Ja mies oli kymppitonnin kuussa tienaava lääkäri.
tuollaise kanssa! Mies joka ei edes seurusteluaikana tarjoa mitään, on jo ongelmainen. En näe kertakaikkiaan mitään syytä miksi tuollainen ei olisi yksi suurimpia ongelmia parisuhteen tai perheen kannalta. Hyvänen aika, 100 euron ostoksiin ei saa omia herkkujaan heitellä mukaan, mitä se sellainen on?
Meillä mies maksoi jo opiskeluaikana ulkomaanmatkani kun itse en olisi muuten voinut mukaan tulla. Suurinpiirtein sieltä asti olemme eläneet YHTEISTÄ TALOUTTA. Sanomattakin selvää ettei herkkuja tai toisten ostoja kritisoida vaan jos toinen haluaa 4 sipsipussia, ne ostetaan kyselemättä. Elämä jatkuvassa rahan kyttäyksessä on kärsimystä. EI se ole modernia naisen elämää vaan epänormaalia jota joku yrittää perustella siksi kun on sellaisen uhriksi joutunut. Kannattaa etsiä mies joka oikeasti rakastaa sinua eikä rahojaan!!
Miksi sinä et maksa miehesi elämää?
Ei miehellä ole mitään velvollisuutta tarjota seurusteluaikana naiselle mitään. Vanhat tavat on historiaa. Nykyään kumpikin sukupuoli kustantaa omat kulunsa ja heiltä vaaditaan samoja asioita. Miehen ei pidä olla se joka iskee naisen, ei se joka keksii mitä treffeillä tehdään, ei se joka maksaa treffeillä, ei se joka ehdottaa naiselle seksiä ja saa tämän lämpeämään (se on nykyään myös toisinpäin), ei maksa naisen elämää kun se hoitaa lapsia kotona jne. Maailma on muuttunut. Kumpikin tuo perheeseen saman verran rahaa ja hoitaa saman verran töitä. Loput rahat voi käyttää mihin huvittaa
minä olen ihan omillani elävä pienituloinen ja olen kyllä lopettanut alkuunsa seurustelun pihin miehen kanssa.
Ja mies oli kymppitonnin kuussa tienaava lääkäri.
mies suostunut elättämään sua ja ostamaan hienoja lahjoja? Viisas mies!
Kansankielellä huora. Eikö sinunkin kannattaisi etsiä mies jota rakastat ihmisenä, eikä miestä jonka rahoja ja maksuhalukkuutta rakastat.
Muutenkin mua vaivaa, jos mies esim. syö paljon, niin naurettavaa kuin se onkin :D Mua ärsyttää aina, kun mies pistää leivän päälle joku viisi siivua leikkelettä, vaikka yksi tai kaksi riittäisi ihan hyvin.
hyvä luoja sentään! Tässä se taas nähdään; ihmisten liitot voivat olla todella sairaita vaikka ulospäin näyttäisivät aivan normaaleilta.
että toista ei rahasteta yhdestä suklaapatukasta! en voisi kuvitella itseäni suhteeseen missä aina jaetaan joka ostosreissun jälkeen tai jo ostoksilla kamat puoliksi. Totuus kun on että ei ne mene sittenkään oikein, toinen syö kuitenkin enemmän tmv.
Ja nämä pihit ovat vielä sellaisia että he kyllä vaativat aina rahat jostain suklaapatukasta mutta sitten taas odottavat saavansa vaikkapa ilmaisen kyydin jonnekin 10 km päähän ja takaisin... tai muuta apu tmv.
Ja jos pariskuntana ollaan ja käydään esim ravintolassa syömässä niin toinen maksaa eikä niitä syömisiä makseta erikseen. Toinen voi maksaa sit seuraavan kerran
että toista ei rahasteta yhdestä suklaapatukasta! en voisi kuvitella itseäni suhteeseen missä aina jaetaan joka ostosreissun jälkeen tai jo ostoksilla kamat puoliksi. Totuus kun on että ei ne mene sittenkään oikein, toinen syö kuitenkin enemmän tmv.
Ja nämä pihit ovat vielä sellaisia että he kyllä vaativat aina rahat jostain suklaapatukasta mutta sitten taas odottavat saavansa vaikkapa ilmaisen kyydin jonnekin 10 km päähän ja takaisin... tai muuta apu tmv.
Ja jos pariskuntana ollaan ja käydään esim ravintolassa syömässä niin toinen maksaa eikä niitä syömisiä makseta erikseen. Toinen voi maksaa sit seuraavan kerran
Mitä jos se toinen ei halua edes mennä ravintolaan? Joutuuko se maksamaan kuitenkin? Milläs moni palstan mammoista maksaa kun mies maksaa jo asumisen ison osan ruuasta jne?
Miksi se erikseen maksaminen on naisille niin mahdotonta? Käsilaukku on aina mukana eikä sen setelin/pankkikortin esiin kaivamiseen monta sekuntia mene.
Loppujen lopuksi naiset taitavat olla niitä kaikkein piheimpiä, koska eivät halua omia rahojaan käyttää vaan miesten pitäisi aina tarjota.
Piheys on sairaus ja se ei siitä parane. Ne jotka pihistää materiassa, pihistää myös tunteissa, ne vaan on semmoisia. Ansaitset parempaa.
Minä ajelen mieheni 60 000 euron autolla kuin se olisi omani, vaikka en ole siihen yhtään rahaa laittanut. MIehelle se ei ole mikään ongelma. Mun mies ei ole pihi.
No kyllä joku todistetusti oppii. Tätini oli naimisissa nyt jo edesmenneen miehen kanssa, joka oli äärimmäisen pihi. Rahaa oli, mutta kävi usein syömässä Helsingissä vähävaraisille tarkoitetuissa tapahtumissa. Lottosi joka viikko, mutta ei vienyt kuponkeja kioskille ja iloitsi aina kun "säästi" kun tarkastuksen jälkeen lottovoittoa ei olisi tullutkaan. Oli aina juhlissa Helsingin liikennelaitoksen bussikuskin puku päällä, kun ei raaskinut ostaa omaa pukua (mies oli siis bussikuski ammatiltaan ja töissä Helsingin liikennelaitoksella). Vetääkö joku paremmaksi pihiydessä? En ole ainakaan kuullut.
Mies
Pihiys on vika isolla alkukirjaimella. Tulevaisuutesi pikakelauksena: Äijä sammuttelee perässsäsi valoja, pesee margariinipurkit. Ei osallistu lasten menoihin vaan sälyttää ne kokonaan sinulle.Laittaa sinut maksamaan perheen ruoat samaan aikaan kun säilöö kaikki omat killingit liiveihinsä. Hakee ämpärit kaikkien Tokmannien avajaisista. Ruuvaa lamput kesäaikaan katosta kun valaistusta ei tarvitse koska kesä. Vääntää lämmityksen nollalle lähtiessään talosta vaikka sinä ja lapset jäisitte sinne. Valittaa vessapaperin kulutuksessa, leipärasvan määrästä, vuolemasi juustoviipaleen paksuudesta ja ja vaikka mitä.
Mieti vielä haluatko jakaa elämäsi moisen miehen kanssa. Valitettavasti kaikki yllä kertomani esimerkit ovat tosielämästä.
Pihin kanssa oppii elämään vain toinen samanlainen. Muut paetkoot!
Miksi miehesi pitäisi maksaa sun kulusi? Jotta voit kuluttaa miehen rahat ja sitten mennä seuraavan hölmön elätettäväksi?
Missä on miehet jotka valittaa kun nainen ei maksa heidän elämäänsä? Ei näytä löytyvän kauheasti niitä