Mitäs mieltä ootte Kotirouva Lontoossa-blogista?
Kommentit (114)
Tuosta ulkona käymisestä sen verran, että kulttuuri siihen on Briteissä ihan erilainen kuin täällä Pohjolassa. Englannissa on ihan normaalia, että lapsiperheiden vanhemmilla on muutakin elämää kuin lapset ja työ. Eli siellä voitaisiin tätä suomalaista tapaa lukkiutua kotiin neljän seinän sisään ihmetellä :)
Ja ei, tästä ei tarvitse aloittaa vääntöä siitä, mikä on hyvää ja oikein. Kunhan vain totesin, että Englannissa ulkona käydään paljon aktiivisemmin kuin Suomessa tai Ruotsissa.
Hohhoijaa....eikös juuri kirjoittamasi asia siihen viitanneessa kommentissa mainittukin.
Eikä elämä neljän seinän sisällä sitä tarkoita ettei ystäviä voi sinne kutsua, ei kai sitä varten tarvitse mihinkään ravintoloihin joka ikinen ilta raahautua, kuinka paljon mukavampaa on rauhassa turista ystävien kanssa omassa ruokasalissa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 10:31"]
Tuosta ulkona käymisestä sen verran, että kulttuuri siihen on Briteissä ihan erilainen kuin täällä Pohjolassa. Englannissa on ihan normaalia, että lapsiperheiden vanhemmilla on muutakin elämää kuin lapset ja työ. Eli siellä voitaisiin tätä suomalaista tapaa lukkiutua kotiin neljän seinän sisään ihmetellä :)
Ja ei, tästä ei tarvitse aloittaa vääntöä siitä, mikä on hyvää ja oikein. Kunhan vain totesin, että Englannissa ulkona käydään paljon aktiivisemmin kuin Suomessa tai Ruotsissa.
[/quote]
Lapset ovat pieniä vain hetken, kyllä se sosiaalinen elämä ulkonakäymisineen voi siksi aikaa villeimmistä ajoista harventua tai muuttaa muotoaan, eihän muunkaan elämän oleteta säilyvän sataprosenttisen samana lasten synnyttyä. Kun ei se ole samaa, silloin on perhe jossa pitää ja s a a ajatella jokaisen parasta. Kaikki järkevät aikuiset sen tajuavat eivätkä oikeat ystävät mihinkään kaikkoa vaikkei joka päivä lasia yhdessä kallisteltaisikaan;)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 15:47"]
. Kotirouva-ketjut ovat myös ainoita tällä foorumilla jossa blogin "puolustaja" on todellakin suoltanut kamalampaa tekstiä ketjuihin kuin blogia ja bloggaajaa arvostelevat. Arvelin alusta asti että siinä näkyy kyseisen bloggaajan todellinen minä, pitää itseään muita viisaampana ja kauniimpana. Niiden vuodatusten jälkeen tuota blogia on tullut luettua vähän eri tavalla.
[/quote]
Mäkin huomasin ne harvinaisen voimakkaat ja henkilökohtaisen oloiset puolustamiset. Joku tässä ketjussa vaati esimerkkejä... en todellakaan muista millä hakusanoilla niitä ketjuja löytäisi, mutta itse näin niitä muutamassa, niistä on jonkin aikaa jo. Olen se joka silloin kysyi (muistatkohan), onko siellä bloggaajan sisko tai muu läheinen puolustamassa, mutta se kiistettiin...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:25"]
[/quote]
väitätkä että kotirouva lontoosta-keskustelu on ollut pääpiirteittäin asiallista ja mukavaa? ei ole ollut. mussu sai aikoinaan samanlaista scheissea niskaansa.
[/quote]
Mä en ole kommentoinut kotirouvasta asiallisesti tai asiattomasti, enkä muista julkkiksista. Mutta sitä olen aina ihmetellyt, miksi esim Marttinan kohdalla ei automaattisesti oleteta, että keskustelun pitäisi olla asiallista. Marttina viikset jne.
Briteissä on se tietty populaatio joka orveltaa nakit silmillä ihan niinkuin suomalaiset. Briteissä vanhemmat eivät käyttäydy yhtään sen erillaisemmin kuin muuallakaan. Ruuan kanssa voidaan juoda viiniä mutta läheskään aina äidit eivät juo tai jos juovat niin se sama lasi kestää koko illan. Samoilla dinnereilla voi olla suomalaisnaisia brittimiehineen joille menee iloisesti lasi toisenssa jälkeen ja meno on sen mukaista. Suomalainen nainen osaa olla todella päällekäyvä keskusteluissa ja tietää kaiken paremmin kuin paikalliset:D Sivusta katsellut tätä touhua:D
Muun maalaiset siemailevat, mutta Suomessa ja halpamatkakohteissa olevat SUOMALAISET ryyppää ihan naamat!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 21:34"]
Vuokraavat kahta huvilaa kymmenilla tuhansilla euroilla, vaikea kuvitella etta kummassakaan niista ei ole toimivaa nettiyhteytta, taitaa pikemminkin olla etta on rouvalla bloggausideat vahissa. Kaikki rantakahvilat annoksineen taitaa olla jo naytetty.
[/quote]
mistä tiedät että vuokraavat? Ei siis että vuokraavat omistamiaan huviloita muill, kun eivät itse käytä niitä?
[/quote]
tätä minäkin kyllä ajattelin!
[/quote]
Rouvalla oli joskus blogin alkuajoilla postaus missa oli kuvia hanen Ranskan kodistaan. Rouva kirjoitti mm "omaa kotia on vaikea kuvailla" . Toinen postaus oli "anoppi sisustaa". Sitten kuitenkin ilmeni etta nuo asunnot on vuokrattavissa, itse asuvat jossain muualla silloin kun asunto on vuokralaisilla.
ja
On Veerasta jotain juttua ollut Täällä, mutta vähän. valitettavasti Veeran blogi ei ole ollut yhtä suosittu laisinkaan (hyvässä ja pahassa) kuin esim Kotirouvan, nytkin palasi vaan bloggeriin. Ranskan asunto (ei huvila, kuten Kotirouvalla) on appivanhempien.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 22:56"]
aika paljon alkoholia juovat
[/quote]
mun mielestä se oli 7 pulloa pelkän päivän aikana, 4 henkeä.
Aika luonnollisesti palasi bloggeriin kun Evita lopetettiin. Eikä hänen tyyppisensä varmaankaan mihinkään muihin portaaleihin mene, eivät ole tarpeeksi aikuisia eivätkä hänen tyylisiään luulisin. Onkin parhaimmillaan itsenäisenä kuten Maliakin. Pointti silti 57 taisi olla että koko tyyppi ja elämisen tyyli on melko lailla erilainen Marialla ja Veeralla vaikka ympäristö muistuttaa toisiaan samoin perhetilanne lapsineen. Myös sana on paremmin hallussa Tukholmassa, postaukset ovat kiinnostavampia. Toivottavasti useammat lukijat tosiaan löytävät Veeran:)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 22:56"]
aika paljon alkoholia juovat
[/quote]
se kuuluu sivistyneeseen ulkomaiseen käytökseen, vähän kuin olut suomalaisella täydellä terassilla tai olut brittiläisellä futisareenalla ;D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 21:34"]
Vuokraavat kahta huvilaa kymmenilla tuhansilla euroilla, vaikea kuvitella etta kummassakaan niista ei ole toimivaa nettiyhteytta, taitaa pikemminkin olla etta on rouvalla bloggausideat vahissa. Kaikki rantakahvilat annoksineen taitaa olla jo naytetty.
[/quote]
mistä tiedät että vuokraavat? Ei siis että vuokraavat omistamiaan huviloita muill, kun eivät itse käytä niitä?
[/quote]
tätä minäkin kyllä ajattelin!
ei kyseinen blogi kiinnosta. Sain tarpeekseni siinä vaiheessa kun tajusin että rouva ei ollutkaan rouva. Miettisin useamman kerran ennenkuin alkaisin blogia rustaamaan jo alun alkaen ajatuksella että huijataan nyt pikkuisen mutta huijari näyttää olevan mieskin. Hyvin sopivat toisilleen.
Mutta miksi blogin kirjoittaja ystävineen nostelee näitä ketjuja? Nämä eivät selkeästi kiinnosta ketään muuten kuin vittuilun osalta.