Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini antoi vauvalle korviketta uudesta tuttipullosta

Vierailija
03.12.2012 |

Kaverini oli antanut vauvalleen korviketta uudesta tuttipullosta ilman että sitä oli pesty ja keitetty ennen käyttöä! Olin hieman ihmeissäni/kauhistunut siitä, sillä uudesta pullostahan voi saada jäämiä pintakäsittelyaineista tms. Toivottavasti vauvalle ei jää pysyviä vaurioita tai myrkkyjä elimistöön. Neuvoin häntä jatkossa aina pesemään ja keittämään pullot ennen käyttöä, mutta harmittaa lapsen puolesta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin olen pari kertaa tehnyt.

Hengissä näyttää lapsi edelleen olevan.

Vierailija
2/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanikin on vielä hengissä. Kaksi kertaa jäi tuttipullo matkasta ja piti saada lapselle maitoa jotenkin suuhun, niin ostettiin uusi ja eikun ääntä kohden.

Ei herrajumala tuota hysteerisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG!!!

Vierailija
4/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauvalle ainoastaan lasinen tuttipullo. En myöskään käyttänyt lapsellani muoviastioita. Yritän pitää lapseni kemikaalikuorman mahd. pienenä.

Vierailija
5/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että korvike pysyy puhtaana...

Vierailija
6/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kerkeää suuhunsa elämän aikana laittaa... En ole vielä kenenkään kuullut saaneen "vaurioita" moisesta. Karkit ja limsat on musta paljon pahempia...

Vierailija
7/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et kuitenkaan imettänyt? Pääasia, että korvike pysyy puhtaana...

etten imettänyt? Imetin, ja imetän edelleen. Lapseni ei ole maistanutkaan korviketta.

Vierailija
8/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ois minäkään ilman pesua antanut..ihme dissaajia taas linjalla..te ette varmaan pese käsiännekään paskalla käydessänne..

Vierailija
9/20 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin esikoisen kohdalla niin tyhmä, ettei oikeasti tullut mieleen, että tutitkin pitäisi keittää. Vastasyntynyt söi sitten myrkky-tuttia. Ei varmaan saanut aivo-vaurioita kuitenkaan.

Vierailija
10/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjäisivät jossain hätätilassa täällä hyvinvointivaltiossa pullamössöilynsä keskellä... Kohta varmaan lapset kasvatetaan desinfioiduissa lasisammioissa.

Vierailija
11/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta

Vierailija
12/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla suositeltiin tuttien ja pullojen desinfioimista keittämällä bakteerien hävittämiseksi. Nykyään riittää huuhtelu hanavedellä.

Jos kemikaaleilta haluaa välttyä niin pulloa ei kannata kuumentaa tai sitten on hankittava lasipullo. Kuumennettaessa muovista irtoaa kemikaaleja.

Vierailija
13/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tajunnut 90-luvun alussa, ettei siihen herranaikaan niitä pulloja enää olisi tarvinnut keittää! Äidin opit oli peräisin jostain 60-luvun talouskoulusta! :D

Vierailija
14/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tutitkin keitin ehkä kaks kertaa vuodessa.

Vierailija
15/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin esikoisen kohdalla niin tyhmä, ettei oikeasti tullut mieleen, että tutitkin pitäisi keittää. Vastasyntynyt söi sitten myrkky-tuttia. Ei varmaan saanut aivo-vaurioita kuitenkaan.

Olen saanut kasvatettua useampia lapsia jo lähes aikuisiksi. Kuinka viisaita ja fiksuja niistä olisi tullutkaan, jos en olisi aiheuttanut vahinkoja keittämättömillä tuteilla ja pulloilla.

Ei mulla käynyt koskaan pienessä mielessäkään keittää niitä muuta kuin silloin, jos pelastin tutin koiralta, tai maitopullo oli unohtunut happanemaan johonkin useammaksi päiväksi.

Ette varmaan usko, että ihan tavallisen terveitä nuo kaikki ovat.

Vierailija
16/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö muuovisesa pullossa saa lämmittää maitoa?

Vierailija
17/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että anoppi oli kylässä. Eli näön vuoksi, en jaksanut sitä kauhistelua kuunnella. Muuten hurautin tiskikoneessa. Vauva syntyi keskosena ja piti aluksi syöttää pullosta. Onneksi pullojen kanssa ei ole tarvinnut pelata sen jälkeen kun 3 kg paino tuli täyteen.

Vierailija
18/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen teholla tutit annettiin suoraan pakkaukseta. Luulisi heidän tietävän, jos niistä niin pahoja myrkkyjä irtoaa, että olisi vaaraa.

Ja kyseessa pienet ja hauraat keskoset.

Vierailija
19/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on ihan terve 10kk tyttö. Ja tutinkin annoin suoraan laitoksella paketista, keittämättä. Kotona pulloja steriloin alkuun aina ennen käyttöä, siis monta kertaa päivässä. Siitä luovuin kun neuvolan täti kotikäynnilla vauvan ollessa 1vko sanoi että ei tarvitse steriloida joka kerta. Ja eipä typy ollut kuin 2-3kk kun lopetin kokonaan steriloimisen. Ja tuo syö muovilusikalla, muovilautaselta ja juo muovisesta nokkamukista. Oon varmaan myrkyttänyt lapseni tosi pahasti, iik!

Vierailija
20/20 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli antanut vauvalleen korviketta uudesta tuttipullosta ilman että sitä oli pesty ja keitetty ennen käyttöä! Olin hieman ihmeissäni/kauhistunut siitä, sillä uudesta pullostahan voi saada jäämiä pintakäsittelyaineista tms. Toivottavasti vauvalle ei jää pysyviä vaurioita tai myrkkyjä elimistöön. Neuvoin häntä jatkossa aina pesemään ja keittämään pullot ennen käyttöä, mutta harmittaa lapsen puolesta.