Mitäs mieltä ootte Kotirouva Lontoossa-blogista?
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 07:58"]
Saman huomioin. Miten voi olla että bannerin vanhasta kuvasta on vuodessa tapahtunut noin valtava muutos? Lempeästä nuoren naisen hymystä Julmia Juonisen kuin 10 vuotta vanhentuneeseen ilmeeseen. En ollenkaan usko että hänen luonteessaan on sama muutos käynyt mutta kaikissa blogin omakuvissa tätä nykyä sama kova ja vähän ylimielinenkin ilme on näkyvissä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 21:12"]
Hymy on niin jäätävä jona fotossa, ei yhtään aito
[/quote]
[/quote]
liian alhainen rasvaprosentti/laihdutus? Joiltakin niitä "kiloja" lähtee aina paljon myös naamasta.
Joko mammat on täällä jo ihan kateellisina ulkomaan asukin ROSÉVIINISTÄ???!
No, kieltämättä onhan se paljon hienompi ja tyylikkäämpi ja KALLIIMPI juoma kuin ne teidän röyhtäyttävät ja turvottavat hiiva-esanssi-makuiset siiderinne.
Mun mielestä se on mukavaa vaihtelua, että jotkut äideistä pystyvät edelleen sosiaalisen elämään, eivät lihoa kahtakymmentä kiloa ja näytä rohtuneilta. Ei lasten tulon tarvitse muuttaa ihmistä toiseksi, eikä se myöskään tarkoita, että äidin tehtävä on istua kotona.
Se mitä leuhkimiseen, villaan yms. tulee, suomalaisten tuntuu olevan kovin vaikea ymmärtää, että kaikkien ei tarvitse jokaista senttiä laskea ja joillekin se on arkea. Se, että jollain on enemmän kuin toisella, ei leuhkimista mielestäni ole. Kyseisen bloggaajan tyyli on mielestäni virkistävä verrattuna moniin muihin, joiden blogien sisältö on; "wishlist for wednesday", "oooh omistaisinpa tämän" tai kolme postausta hankitusta uudesta laukusta, ensin paperikassia, sitten laatikkoa ja vihdoin itse ostos. Mielestäni tällainen on paljon epäaidompaa ja leuhkivampaa, kuin päivän asun postaaminen tai käsilaukun merkin maininta.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 11:20"]
Lapset ovat pieniä vain hetken, kyllä se sosiaalinen elämä ulkonakäymisineen voi siksi aikaa villeimmistä ajoista harventua tai muuttaa muotoaan, eihän muunkaan elämän oleteta säilyvän sataprosenttisen samana lasten synnyttyä. Kun ei se ole samaa, silloin on perhe jossa pitää ja s a a ajatella jokaisen parasta. Kaikki järkevät aikuiset sen tajuavat eivätkä oikeat ystävät mihinkään kaikkoa vaikkei joka päivä lasia yhdessä kallisteltaisikaan;)
[/quote]
Siis kotirouvahan on päivät lasten kanssa kotona, jos ne muksujen mentya lähtevät ulos dinnerille niin miten se on lapsilta pois?
Olen itsekin pienten lasten äiti ja lasken illat omaksi ajaksi jolloin teen mitä huvittaa enkä istu lasten sänkyjen vieressä tuijottamassa kun ne nukkuvat. Joskus tosin teen sitäkin kun ne on niin suloisia nukkuessaan mutta yleensä en.
Rose-viinistä? Jotkut tykkää Rosesta jotkut jostain muusta. Rose on saman hintaista kuin muutkin viinit mutta hieno ja tyylikäs juoma se ei ole. Olen maistanut useampaa eri merkkiä kalliista halpaan ja se maistuu ylihintaiselta mehukatilta, siltä sekamehulta. Kun yhdistät spritea ja mehukattia niin saat kuohurosetta:D
Kotirouvan aikaisempien kertomusten mukaan menemiset eivät rajoitu lasten nukkumassaoloaikoihin; päivittäin käy salilla ja lounastamassa kun taloudenhoitaja katsoo lasten perään, näin on kertonut. Myöskään lomilla ei vuorokaudenaika vaikuta itse postaamiensa kuvien perusteella juhlintaan, yhtä lailla voidaan kilistellä päiväsaikaan, paikkakunta ja maatkin vaihtuvat vauhdikkaasti. Kaikki nämä siis blogissa kirjoitetusta voi päätellä, samoin sen että sosiaalinen elämä on ylipäätään niin vilkasta että mihinkähän väliin sinne työt edes laittaisi! Selvyyden vuoksi, en ota kantaa suuntaan tai toiseen kenenkään vanhemmuuteen mutta näin asiat on kerrottu blogissa.
Eikös noissa kuvissa lapset ole ainakin aika aktiivisesti mukana menossa? Siltä ainakin minulle näyttää.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 08:50"]
Miten voidaan olla niin musta-valkoisia!?
Tosiaan, kuinka moni teistä alkoholin käytön arvostelijoista on asunut ulkomaille, eteläisimmillä leveysasteilla kuin Suomi? Tai millä tahansa muilla leveys- tai pituusasteilla kuin Suomi? Meillä Suomessa alkoholi on tabu, se on ongelma ja siitä tehdään ongelma. Se irrotetaan muusta sosiaalisesta elämästä ja nostetaan ongelmajalustalle. En kiellä etteikö se olisikin meillä ongelma, mutta se miten siitä ajatellaan, musta-valkoisesti, ja se miten sitä monet liikaa käyttävät, lietsovat maassa vallallaolevaa ajattelutapaa. Että alkoholi on AINA ongelma ja se on kiellettyä.
Joissain kulttuureissa se vaan on osa ruoka-, juoma- ja sosiaalista kulttuuria, siis lasi viiniä tyyliin tai tuoppi olutta. Onko se niin vaikea ymmärtää ettei kaikille alkoholi ole ongelma? Ettei sitä nosteta jalustalle ja tehdä siitä suurta numeroa. Se on yhtä normaalia aterialla kuin lisukesalaatti tai patonki!
[/quote]
Mutta muuttuuko suomalainen muuttaessaan ulkomaille. en nyt blogistia tarkoita, mutta vähän tallaisen käsityksen kirjoituksestasi saa :D
(tässä olisi ehkä uusi potentiaalinen hoitomuoto)
ps. olen asunut ulkomailla, siellä oli ongelmana ja tabuna huumeet.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 14:48"]
Rose-viinistä? Jotkut tykkää Rosesta jotkut jostain muusta. Rose on saman hintaista kuin muutkin viinit mutta hieno ja tyylikäs juoma se ei ole. Olen maistanut useampaa eri merkkiä kalliista halpaan ja se maistuu ylihintaiselta mehukatilta, siltä sekamehulta. Kun yhdistät spritea ja mehukattia niin saat kuohurosetta:D
[/quote]
Onpa sinulla huono maku! Kuiva rose on ihanaa, sopii kesään (ja maistuu erityisen hyvältä jos näkymät on Välimerelle).
[/quote]
Eihän kukaan ole noita makeita roseetyyppisiä litkuja tarkoittanutkaan! Vaan ihan aitoja kuivia roséviinejä mm. Ranskasta, Italiasta, Portugalista ja Espanjasta. Ei ne toki kalliita ole, vain noin 10-25 euroa pullo täällä ja edullisempia muualla.
Sehän on tosi suosittua nyt esimerkiksi Tukholmassa, Pariisissa, Nizzassa, Caprilla, Losissa, Nykissä ja Lissabonissa, eli ainakin näissä paikoissa joissa olen matkustellut viimeisen 5 kk aikana. Ulkomaiden muotibloggaajat laittavat harvemmin mitään alkoholijuomakuvia blogeihinsa, mutta roséviiniä on näkynyt aterioiden yhteydessä ja illanvietossa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 15:57"]
[/quote]
Eihän kukaan ole noita makeita roseetyyppisiä litkuja tarkoittanutkaan! Vaan ihan aitoja kuivia roséviinejä mm. Ranskasta, Italiasta, Portugalista ja Espanjasta. Ei ne toki kalliita ole, vain noin 10-25 euroa pullo täällä ja edullisempia muualla.
Sehän on tosi suosittua nyt esimerkiksi Tukholmassa, Pariisissa, Nizzassa, Caprilla, Losissa, Nykissä ja Lissabonissa, eli ainakin näissä paikoissa joissa olen matkustellut viimeisen 5 kk aikana. Ulkomaiden muotibloggaajat laittavat harvemmin mitään alkoholijuomakuvia blogeihinsa, mutta roséviiniä on näkynyt aterioiden yhteydessä ja illanvietossa.
[/quote]
Suomessa aitoja kuivia rose'-viinejä saa alle kympilläkin, Norjastako kirjoittelet?
Olen ihan maistellut shamppanjatalojen roseeta kuin muitakin eikä niissä ole merkittäviä eroja. En ole huomannut että rose olisi erityisen suosittu paitsi iltapäivän ruokajuomana ja virvokkeena jota se on ollut jo vuosien ajan. Tottahan turistit sitä tilaa. Turistien suosikkijuoma se tosiaan voi olla mutta muuten ihmiset juo sitä mistä tykkäävät kun sitä viiniä ei juoda vain humaltuakseen vaan myös sen maun takia. viiniä juodaan maistellen:) Paitsi turistit Suomesta ja Brittein saarilta:D
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 16:18"]
Olen ihan maistellut shamppanjatalojen roseeta kuin muitakin eikä niissä ole merkittäviä eroja. En ole huomannut että rose olisi erityisen suosittu paitsi iltapäivän ruokajuomana ja virvokkeena jota se on ollut jo vuosien ajan. Tottahan turistit sitä tilaa. Turistien suosikkijuoma se tosiaan voi olla mutta muuten ihmiset juo sitä mistä tykkäävät kun sitä viiniä ei juoda vain humaltuakseen vaan myös sen maun takia. viiniä juodaan maistellen:) Paitsi turistit Suomesta ja Brittein saarilta:D
[/quote]
Älä nyt viitsi. Kyllä rosee on todellakin ihan paikallisten suosima terassijuoma ainakin Ranskassa, ei mikään turistiviini. Yllätyin muuten Suomessa, kun roseeta ei oikein ollutkaan saatavilla missään terasseilla/ravintoloissa. Jos oli, niin yhtä lajia, korkeintaan kahta. :P
T: Ranskassa kuudetta vuotta asuva
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 16:01"]
Suomessa aitoja kuivia rose'-viinejä saa alle kympilläkin, Norjastako kirjoittelet?
[/quote]
Ai saako nykyään? Minun mielestäni täällä Kauniaisten myymälässä ei niitä ole viimeksi näkynyt, enkä mielestäni ole nähnyt niitä tuossa Espoon puolen myymälässäkään. Pitääpä kysyä, kiitos vinkistä.
Minä odotan kovasti MinnaMarian uutta blogia. On kiva kurkistaa aivan erilaisen elämäntyylin omaavan lapsiperheen elämään. Itselläni työ ja perhe vie kaiken ajan. Ravintolaillalliset, bileet, matkat kahden puolison kanssa ovat niin harvinaista herkkua. Eikä luksustuotteet juurikaan kuulu elämääni.
Briteissä on pitkä nanny-kulttuuri ja siellä on palveluja saatavilla, eikä äitejä syyllistetä niiden käyttämisestä. Suomessa välillä suorastaan kilpaillaan sillä, kuka on viettänyt eniten vuosia putkeen ilman ilta- tai viikonloppuvapaata.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 16:01"]
[/quote]
Ai saako nykyään? Minun mielestäni täällä Kauniaisten myymälässä ei niitä ole viimeksi näkynyt, enkä mielestäni ole nähnyt niitä tuossa Espoon puolen myymälässäkään. Pitääpä kysyä, kiitos vinkistä.
[/quote]
Helsingin myymälöissä on hyvä valikoima hyviä kuivia rose'viinejä hintaluokassa hintaluokassa 9 euroa :)
Onko rouva kihloissa miehensa kanssa? Joskus blogia lukiessani kirjoitti rouva etta oli aivan yllattaen saanu miehelta sormuksen ja kasittaakseni mies oli myos kosinut mutta tuostakin on jo kulunut aikaa joten eiko kohta pitaisi jo haita alkaa valmistelemaan?
No ei siellä briteissäkään kaikki vanhemmat hihhuloi juovuksissa joka viikko. Tämä yksinään kertoo jotakin blogin kirjoittajasta. Hän on varmaan mukava tyyppi mutta ei selvästikään oma itsensä vaan yrittää olla ja mennä muiden mukana. Tuon tyyppisellä pariskunnalla on ongelmia hankkia normaalia playdate/ dinner-ystäväpiiriä. Luulen että homma toimii suurimmaksi osaksi tuon miehen sukulaisten kanssa deittailuista ja sitten niistä miehen työilmapiiriin kuuluvista. Kaikki äidit tietävät että pikkuhiljaa ne työpaikalta haalitut hyvätkin ystävät kaikkoavat kun heillä ei ole lapsia ja tuo työmaailma vaatii paljon "ulkoilua". Mun ei káy kateeksi yhtään se, että Minnamaria huomaa jäävänsä hetkihetkeltä ulos systeemistä. Mies on menossa mukana edelleen bisnesten takia ja ystävät myös. Voi tulla tilanteita joissa hauskaa samassa paikassa pitävät töiden puitteissa ystävät ja mies. Siis niin että mies vaikka sanoo kotiin tullessaan että joo siellä oli se ja sekin, Kotirouva itse kirjoitti blogissaan aiemmin että Cityssä meno on aika riehakasta. Tiedän etteivät Kotirouvat yleisesti heilu mukana noissa bisnesjutuissa kuin satunnaisesti. Ne on eri tyypit jotka siellä hoitelevat liikejuttuja. Voi olla henkisesti aika rankkaa aikaa nyt kesän jälkeen kun pitää hoidella Tytön koulujuttuja ja kotia, anoppi kun osti Kotirouvalle sen ruuanlaitto-opuksen lahjaksi:) Se tarkoittaa mun mielestä sitä että häneltä odotetaan kotiin sitoutumista. Voin tietysti olla väärässä:)
Nro 73: Mistä ihmeestä olet saanut sen käsityksen, että Kotirouva "hihhuloi juovuksissa joka viikko"? Olen lukenut tuota blogia nyt ehkä vuoden verran (juu, kiitos av-palstalle vinkistä), eikä mistään saa sitä kuvaa, että juopoteltaisiin.
Mistä tämä pahansuopuus oikein kumpuaa, en tajua. Tai no tajuan tietty, mutta tällä palstalla ei saa vetää sitä kateus-korttia esiin, muistelen.
^ Varmaan riippuu paikkakunnastakin, Tukholmassa nyt varmaan ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.