Kuka uskoo, että historia toistaa itseään punakapinan muodossa?
Siis jossain vaiheessa, kun työtä tekevät ovat taas saaneet orjan aseman?
Kommentit (103)
Terve kaikille.
Kun luin näitä mielipiteitänne huomaan että tunteenne, ajatuksenne ja arvostuksenne tätä isoisiemme meille taistelemaan omaa maata kohtaan ovat hyvin eriävän laiset.
Vastaan tähän AP:n aloittamaan keskusteluun omalta osaltani.
Kannatan vastakkain asettuvaa mielenosoitusta taikka jopa sisällissotaa siitä syystä, että meidän Suomalaisten eriarvoiseksi luokittelemisen tulee loppua.
Tästä on oivina esimerkkeinä esim. Että kunnan sekä kaupunginjohtajat nostavat "reilusti" omia palkkojaan ja kokouspalkkioitaan. Yrityksille myönnetään matalat verotusoikeudet (kiitos kokoomuksen) jotta yritysvoitot olisivat suuremmat ja siten osinkotulojen nostoilla saadaan suuremmat tulot johtajille, jossa siis ei palkkaverotuksen mukaisella progressiivisuudella ole mitään vaikutusta nostitko tonnin vai miljoonan tuoton ulos.
Samalla palkkatuloa ansaitseville esitetään "pakkorakona" palkkojen jäädyttämistä tai jopa palkkojen alentamista!?
Itse sanon että ei käy! Ja tästä olen valmis vaikka yleislakkoon tai taistelemaan oikeudellisuuden puolesta.
Se kuka palkkani maksaa ei edellytä johtajien kenkien nuolemista, sillä omalla taidollani ja älylläni minä työtäni teen ja kyse onkin siitä kenen kassaan sitä haluan tehdä.
Nyt teen sitä työnantajalleni, koska haluan pitää kesälomani ilman vastuun vetoja tuolloin.
Mutta miksi nytkin esim. Alv. Nostettiin, jolloin ruokakulut nousivat saman suuruisesti vähätuloisella jolla taloudellisesti on tiukkaa, kuin hyvätuloisille jolle kulujen nousuun samalla summalla ei ole mitään väliä. Onko tämä suhteellista kustannuksienjakamista jnykypäivän Suomalaisten kesken?
T. Isä 41
Vierailija kirjoitti:
Siis jossain vaiheessa, kun työtä tekevät ovat taas saaneet orjan aseman?
Nykyään tehdään työtä palkatta. Eikö se ole orjuutta?
Olen lapsuudessani ja nuoruudessani tottunut siihen, että terveyskeskukseen ja kouluun pääsee ongelmitta. Kaikilla on samat mahdollisuudet ja palvelut, tuloihin katsomatta. En halua kahtiajakautunutta yhteiskuntaa, vaikka olisinkin koulutukseni ja tulotasoni puolesta niiden paremmin pärjäävien joukossa. Suomi on pieni maa ja pienilukuinen kansa, meillä ei ole varaa heittää älyä ja osaamista yli laidan vain sen vuoksi, ettei jollakin olisi ollut varaa yrittää.