Kuka uskoo, että historia toistaa itseään punakapinan muodossa?
Siis jossain vaiheessa, kun työtä tekevät ovat taas saaneet orjan aseman?
Kommentit (103)
Kukahan siellä yrityksessä sitä tulosta tekee, ettei vaan se työntekijä eikä sinun sijoittamasi raha ?.
Eli sinä odotat sohvassa persreikä syrjällään, että työntekijä tekee sinulle rahaa ?. Mene kuule itse sinne pajalle hommiin.
Tuloksen tekijät ansaitsevat ne rahat, ei tuoton odottajat.
tavalla ajateltiin Neuvostoliitossa. Ei siitä sen enempää.
Työntekijähän tekee minulle rahaa niin kauan kuin osakkeita omistan.
Työntekijä voi muuten tehdä myös tehdä itselleen rahaa ostamalla oman firmansa osakkeita.
Itse tein niin siitä alkaen kun työelämään menin.
Eli, olen ollut siellä pajallakin hommissa yövuorossa vuosikaudet.
Kylläpäs oli itsekästä tekstiä, minä minä minä .-)
Jos haluat tienata rahaa, niin käytä omaa osaamistasi ja tee tuottavaa työtä.
Sijoittaminen ei ole tuottavaa työtä. Yrityksen työntekijät tekevät tuottavan työn, joten heille kuuluu siitä oikeudenmukainen korvaus. Jos yritys ei pärjää tai tuota voittoa, niin silloin ei ole oikeudenmukaista, että työntekijä antaa osaamisensa ja työpanoksensa pilkkahintaan yrityksen käyttöön ja sijoittaja rikastuu. Sitä kutsutaan riistoksi.
Tää tupakka- kapakkakierrosjuttu on jo niin kulahtanut fraasi, että ei edes naurata.
Oletko sitämieltä, että pienituloinen yksinhuoltaja äiti on örveltäjä ja yhteiskunnan elätti? Verovaroilla tuetaan esimerkiksi yh-äitejä tai pienituloisia siirtolaisia, joita sikaporvarit riistävät maksamalla aivan liian pientä palkkaa.
Sosiaaliavustukset ja tuet ovat piilotukea sijoittajille, jotta yritysten ei tarvitse maksaa työntekijöille palkkaa.
Sijoittaja on nykyisin rosvo, joka varastaa työntekijöiden tuottaman arvonnousun ja rikastuu makailemalla sohvalla ja viisastelemalla köyhille.
pronominin "minä" käyttökin on pikku punikin mielestä itsekästä niin se on voi voi.
Minähän ninemomaan olen käyttänyt osaamistani: tehnyt työtä ja sijoittanut ja nyt nautin työni hedelmistä.
Mitä tupakoiviin känniörveltäjiin tulee ei se naurata minuakaan kun tulevat kitisemään rahanpuutettaan.
Ja tuo riistojuttu vaan naurattaa: kuka tahansa voi ostaa osakkeita ja tienata palkan päälle lisää. Pitkäjänteisyyttä se vaan vaatii -liian vaikeaa "kaikkimullehetinyt" -sukupolvelle vissiin?
Oletko katsonut tämän päivän pörssikursseja muuten? Aika mukavalta näyttää... :)
Mutta jatka sinä valittamistasi ja minä jatkan sijoittamistani. Minulla on hauskaa, sinulla näköjään ei.
Tuolla tavalla ajateltiin Neuvostoliitossa. Ei siitä sen enempää.
Työntekijähän tekee minulle rahaa niin kauan kuin osakkeita omistan.
Työntekijä voi muuten tehdä myös tehdä itselleen rahaa ostamalla oman firmansa osakkeita.
Itse tein niin siitä alkaen kun työelämään menin.Eli, olen ollut siellä pajallakin hommissa yövuorossa vuosikaudet.
Tuo Neuvostoliitto-vertaus on jo niin kulahtanut etten enää viitsi...
Itse olen ollut palkansaaja, työntekijä-osakas yrityksessä (myimme hyvällä voitolla pois) ja jälleen palkansaaja, mutta ulkomailla.
Oletko niin lussu, että sinua pitää toisten vaurastuttaa ettet siihen itse pysty.
Tuollaisten takia en enää Suomessa olekaan töissä; nyrkkipajan omistajat kuvittelee ihan mahdottomia.
Oletko niin lussu, että sinua pitää toisten vaurastuttaa ettet siihen itse pysty.Tuollaisten takia en enää Suomessa olekaan töissä; nyrkkipajan omistajat kuvittelee ihan mahdottomia.
nyt olen jo: lussu, riistäjä, laiska.... mitähän vielä? :)
Nokialla olin hommissa, en missään nyrkkipajassa.
Tarkoitko muuten todellakin minua tuolla ":DD Vetelää porvaria ketuttaa" -otsikollasi?
vitun punakapina? Kun historiaa tarpeeksi lukee, niin äärimmilleen uloitetut tuloerot ja luokkayhteiskunta tyyliä, eliitti ja rahvas, saavat lopulta joukot liikkeelle. Porvarit mestasivat Ranskan kuninkaan joskus ja valta on rahvaalla yhä ja aina, silmälaput silmillä niillä, ketkä eivät tätä tunnusta. Liikkeellepano vain puuttuu nyt. Mutta kyllä se vielä tulee, harmi että marttyyriainesta tämä Kataiselle itsesensä uhraaja, se mies olisi ansainnut puukoa saada, jos joku. Ja luulisin kun Kokoomus hieman selventää kenen hyväksi toimii, niin joka pikku typerä hoitsu, kunnan piika tai toimihenkilö varastaisi Nalle W:n punaiset sammarit, mutta viimeistään silloin kun silmään kustu tarpeeksi, ja tässähän voi aikaa mennä. Ehkä vasta kun isänmaa on myyty markkinoille, uskonto uhrattu rahalle ja kotia saa suojella muureilla ja aseilla niitä vastaan, ketkä eivät suostu kiltisti kadulle kuolemaan. Ihan kuriosiittina, haluaisn nähdä, miten hra Schubak toimii, kun kaikki on viety. Kuvottavaa että natsipuolue on Suomen suosituin, kertonee vain kansan typeryydestä.
Nokialla olin hommissa, en missään nyrkkipajassa.
Tarkoitko muuten todellakin minua tuolla ":DD Vetelää porvaria ketuttaa" -otsikollasi?
Ai jaa Nokialla; no, samalla alalla hiukan ollaan, mutta tehokkuus on toista kuin palaveri-power point-Nokialla.
Koeta nyt elättää itsesi ettei muiden sitä tarvitse tehdä.
Sijoittaminen ei ole tuottavaa työtä. Yrityksen työntekijät tekevät tuottavan työn, joten heille kuuluu siitä oikeudenmukainen korvaus. Jos yritys ei pärjää tai tuota voittoa, niin silloin ei ole oikeudenmukaista, että työntekijä antaa osaamisensa ja työpanoksensa pilkkahintaan yrityksen käyttöön ja sijoittaja rikastuu. Sitä kutsutaan riistoksi.
Tää tupakka- kapakkakierrosjuttu on jo niin kulahtanut fraasi, että ei edes naurata.
Oletko sitämieltä, että pienituloinen yksinhuoltaja äiti on örveltäjä ja yhteiskunnan elätti? Verovaroilla tuetaan esimerkiksi yh-äitejä tai pienituloisia siirtolaisia, joita sikaporvarit riistävät maksamalla aivan liian pientä palkkaa.
Sosiaaliavustukset ja tuet ovat piilotukea sijoittajille, jotta yritysten ei tarvitse maksaa työntekijöille palkkaa.
Sijoittaja on nykyisin rosvo, joka varastaa työntekijöiden tuottaman arvonnousun ja rikastuu makailemalla sohvalla ja viisastelemalla köyhille.
pronominin "minä" käyttökin on pikku punikin mielestä itsekästä niin se on voi voi.
Minähän ninemomaan olen käyttänyt osaamistani: tehnyt työtä ja sijoittanut ja nyt nautin työni hedelmistä.
Mitä tupakoiviin känniörveltäjiin tulee ei se naurata minuakaan kun tulevat kitisemään rahanpuutettaan.
Ja tuo riistojuttu vaan naurattaa: kuka tahansa voi ostaa osakkeita ja tienata palkan päälle lisää. Pitkäjänteisyyttä se vaan vaatii -liian vaikeaa "kaikkimullehetinyt" -sukupolvelle vissiin?
Oletko katsonut tämän päivän pörssikursseja muuten? Aika mukavalta näyttää... :)
Mutta jatka sinä valittamistasi ja minä jatkan sijoittamistani. Minulla on hauskaa, sinulla näköjään ei.
kokoomuslaisesta sikaporvarista ja oikeistolaisista arvoista. Toivottavasti saat yöllä unta, kun pelkäät kuitenkin, että pörssi romahtaa kun työläiset ja keskiluokka vihdoin ymmärtävät oman parhaansa ja nousevat kapinaan ökyrikkaita ja sikariistäjäporvareita vastaan.
;-)
Muuten, ihan vaan tiedoksi. En ole punikki.
Minulla on hyvä omatunto, kannatan tasa-arvoa, pohjoismaista demokratiaa, reilua kauppaa ja kannan vastuuni ja maksan verot iloisena enkä riistä ketään.
Siis jossain vaiheessa, kun työtä tekevät ovat taas saaneet orjan aseman?
niin kauan kun hyvinvointivaltio toimii ja sossu maksaa tukia, niin köyhä kansa ostetaan hiljaiseksi. Jos tuet lakkautetaan eikä mitään tulonlähteitä ole, niin sitten voi olla tilanne eri..
täällä samalla tavalla järjestäytynyttä sisällissotaa nähdään. Sen sijaan pienimuotoisempi väkivalta, ryöstely ym. varmasti lisääntyy. Kun syntyy yhteiskuntaluokka, joka ei laillisin keinoin saa ruokaa lapsilleen, niin he hommaavat sitä sitten laittomasti. Kuka tahansa meistä niin tekisi. Poliisien vähentäminen ja yhteiskunnan yleinen tulenarka tilanne vääjäämättä lisää näitä tapahtumia. Sitten kun joku huomaa, että varastamalla pärjää ja siitä ei joudu vastuuseen, niin eipä sitä muuta enää halua tehdäkkään.
vaiheessa kun mamman kullannuput makselevat valtion tai Kataisen suuryhtiöiden hyväksi huoraamista ja saman tyypin big dreamia kerjäämällä Romanian kaduilla, vasta tulee todellisuus vastaan suomalaisille. Wannabe-elitti ei ole eliitti ja raskas aamupala parin vuoden päästä, kun suurin puolue on ryssinyt vanhan hyvinvoinnin siten, että täällä kuollaan kaduille, nythän ei ole enää varaa maksaa enää eläkkeitäkään. Pääministerille jakomäkikuuri ja eloa sossulla ja matematiikan opetusta,muu ei auta. Tosiaan toivon, että luokkasota ja verinen edessä, koska Suomi ei ole edes Coca Cola Companyn luokkaa täten ja nykypolitiikka vain rankaa kusetusta, rukoilua ja pullaa, niille, joiden työpaikat on siirretty halvimpiin maihin, mutta lainat, korot, vuokrat tms. yhä kiskurihinnoissa.
Koeta nyt elättää itsesi ettei muiden sitä tarvitse tehdä.
minäpä yritän!
Tosiaan toivon, että luokkasota ja verinen edessä,
sairas.
Orjalle pitää rakentaa talli ja huolehtia lämmöstä talvisin. Orjan terveyttä pitää myös vaalia ja syöttää monipuolista ravintoa että orja jaksaisi tehdä talkoita herrasväelle.
Orja käy kalliiksi. Siksi kokoomusväki on keksinyt ihan uutta meille.
Ainiin orja ei edes maksa veroja. Siksi orjalla ei nykyään tee mitään.
Tietenkin jos ihmisoikeudet saataisiin poljettua alas niin orjuus alkaisi taas kannattamaan.
Raha oli syynä orjuuden lopettamiseen Yhdysvalloissa.
Halvemmaksi tulee maksaa paskaa palkkaa ja toivottaa onnea omaan itsenäiseen elämään.
kokoomuslaisesta sikaporvarista ja oikeistolaisista arvoista. Toivottavasti saat yöllä unta, kun pelkäät kuitenkin, että pörssi romahtaa kun työläiset ja keskiluokka vihdoin ymmärtävät oman parhaansa ja nousevat kapinaan ökyrikkaita ja sikariistäjäporvareita vastaan.
;-)
Muuten, ihan vaan tiedoksi. En ole punikki.
Minulla on hyvä omatunto, kannatan tasa-arvoa, pohjoismaista demokratiaa, reilua kauppaa ja kannan vastuuni ja maksan verot iloisena enkä riistä ketään.
nyt olen sika entisten arvonimieni lisäksi!
Toki kannatan oikeistolaisia arvoja kun olen ne hyviksi havainnut.
Pörssin heiluntaan olen tottunut, tappionsietokyky on kunnossa.
Nuo kapinapuheet olivat muotia joskus ennen kansainvälisiä kovapanosammuntoja. Niihin olen yhtä kypsä kuin paskanjauhantaan Jeesuksen toisesta tulemisesta.
Nukun yöni hyvin minäkin ja nautin tästä sijoituspuuhasta.
Ja nauran kaikille riistopuheille...
Voisin lähteä rengiksi/piiaksi johonkin rikkaaseen kotiin.
Ruokapalkalla, tietysti illasta 4h vapaata, kerran vuodessa hammashoito ja terveystarkastus + lääkkeet sairastumisen varalle ja oma huone. Ja vaatetus uusitaan kerran kolmessa vuodessa.
Siivoan, teen ruokaa, opetan lapsia, hoidan lapsia, olen parempi äiti ja isä, kuin te olette olleet koskaan ja osaan myös oppia uusia erilaisia temppuja. Puhun sujuvasti kolmea kieltä.
Heikkouksia:
Äärimmäisen laiska ja vetelä. Helposti viinaan menevä riski piika/renki.
T: 11cm mies
Voisin lähteä rengiksi/piiaksi johonkin rikkaaseen kotiin.
Ruokapalkalla, tietysti illasta 4h vapaata, kerran vuodessa hammashoito ja terveystarkastus + lääkkeet sairastumisen varalle ja oma huone. Ja vaatetus uusitaan kerran kolmessa vuodessa.Siivoan, teen ruokaa, opetan lapsia, hoidan lapsia, olen parempi äiti ja isä, kuin te olette olleet koskaan ja osaan myös oppia uusia erilaisia temppuja. Puhun sujuvasti kolmea kieltä.
Heikkouksia:Äärimmäisen laiska ja vetelä. Helposti viinaan menevä riski piika/renki.
T: 11cm mies
sossun papereita on niin raskas täyttää. Mieluummin alan orjaksi rikkaaseen kotiin. Samat ehdot, mutta viikonloput vapaaksi!
turpeeseen ihan kunnolla rahvas? Palkat eliitiltä ylös ja muut kadulle, pitää säästää, vaikka hengistä. Maahanmuuttoa sitten tilalle näille heikoille, jotka eivät menesty, tekemään paskatyöt halvalla, jotta rikkailla vaikka siistit VR:n junat. Sitten Niinistö kyynelsilmin rukoilee jumalaa ja varoittaa ahneudesta ja toisella kädellä kätyrit vievät työpaikat, suovat pankeille vapaat kädet ja myyvät tämän maan pala palalta vaikka Natolle tai mille tahansa, joka maksaa tarpeeksi ja verorahoista vielä ja joka pikku typerä hoitsu, jolla sinivalkoinen sielu, luulee kannattavansa jtkn, minkä nämä tahot myyneet/myyvat halvalla ja kauan sitten jo. Muutama kuula kalloon pääjehuille tai vallankumous, parempi sekin, kuin myydä koko maa kapitalistiselle systeemille, joka näin pienen valtion puitteissa ei voi edes toimia. Huvittaa suorastaan nämä oman oksan sahurit, ette kai vaan julkisella sektorilla töitä tee? Kinu tai thai-hoitsut korvaavat teidät alle 10v. kuluessa ja itse haaveilette paremmasta turhaan.
En usko. Ylempänä joku jo ansiokkaasti selittikin, että kyse oli paljon suuremmasta maailmanpoliittisesta kuohunnasta.
Mitä taas tulee poliittiseen vasemmistoon, niin kannattaa huomata, että puolueet ja äänestäjäkunnat on muuttuneet sadan vuoden takaisesta. Ihan eri puolueet ajavat nykyään työtätekevien etuja kuin esimerkiksi vasemmistoliitto, jota ainakin Helsingissä näyttää äänestävän lähinnä yliopistolla roikkuvat työnvieroksujat. Tosi kovia duunareita. :D
En usko, että perinteisten poliittisten rajojen mukaan.
Olen kyllä lukenut historiaa, mutta niin vähän ja siitä on jo aikaa, ettei nyt muistu mieleen, mikä olikaan Ranskan vallankumouksen taustaa.
Eikö tuloksena pitänyt olla vapaus, veljeys (huomaa sukupuoli!) ja tasa-arvo?
Kyllä nytkin alkaa olla niin isoja eroja eri kansanryhmien välillä, että vallankumous voi hyvinkin kyteä. Maailmanpoliittista kuohuntaa taitaa olla turha odottaa alkamaan Suomesta, mutta eterlässähän nuo vastustavat milloin mitäkin.
Muinoin ns. alemmat yhteiskuntaluokat olivat oikeasti huonommassa asemassa, ja sivistymättömämpiä kuin nyt. Mutta entä sitten, jos vallankumousta ryhtyvätkin puuhaamaan ne yliopistoporukat? Ja välineetkin ovat nykyään toiset. Ei tarvitsee liimailla papereita seinillä vaan pistää tiedotetta facebookiin.