Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Lapsi leipoo äitipuolen kanssa pullaa.

Vierailija
01.01.2013 |

Lapsi haluaa tehdä lapsipullan, isäpullan ja äitipullan. Ei halua tehdä äitipuolelle pullaa.

Äitipuoli lupaa ommella lapselle nallet. lapsi haluaa lapsinallen, äitinallen ja isänallen. Taaskaan ei mainitse äitipuolta.

Ulkoillessa sama juttu. Äitipuoli rakentaa lapsen kanssa äitiliumiukon, isälumiukon ja lapsilumiukon.

Pitäisisikö tehdä jotain vai ei? Puhua lapsen kanssa toisen kunnioittamisesta? Mitä suosittelet?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin lapsen äiti :)

Lapsellani on käynyt tuuri, kun on saanut mukavan äitipuolen, joka haluaa viettää hänen kanssansa aikaa ja tehdä monia asioita.

Silti mietin, että tuntuuko tuosta äitipuolesta yhtään kamalalta, kun kerta toisensa jälkeen lapsi ei ota häntä tuollaisiin fantasiajuttuihin mukaan...

ap

Et kuulu lapsen perheeseen.

Lapsen perheeseen kuuluu hän, äiti ja isi. Et sinä.

Mutta hän kuitenkin leipoo ja leikkii sinun kanssasi!!

Hän saattaisi leipoessaan vaikkapa vaan sotkea, mikä olisi sitä, ettei kunnioiteta. Tuo ei sitä ole. Sinä olet... mutta sinä et kuulu hänen perheeseensä.

Vierailija
22/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioituksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Lapsi luo ryhmän, johon hän mielestään kuuluu. Lapsi ajattelee asioita omasta näkökulmastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti älyät pitää mölyt mahassasi ja kasvaa itse.

Voi lapsiparkaa minkälaisen äitipuolen on saanut. :(

Vierailija
24/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt mieltää asiat miten mieltää. Muistatteko kun vaahteramäen eemeli koittaa miettiä ketä se rakastaa? Hän muistaa sikansa, aatu-rengen ja ties mitä, mutta ihan lopuksi vasta äidin ja isästä hän pitää toisina päivinä ja toisina ei. Lapsi saattaa helposti unohtaa jostain listasta jonkun läheisen henkilön eikä osaa välttämättä määritellä kunnolla ketkä hänelle on tärkeimpiä henkilöitä.

Vierailija
25/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuinka vanha uusi liitto on?

Äitipuoli kuulostaa kyllä kivalta, mutta itse haaveilin vielä teininä että vanhempani menisivätkin yhteen, olin 7v kun erosivat.

Vierailija
26/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti mietin, että tuntuuko tuosta äitipuolesta yhtään kamalalta, kun kerta toisensa jälkeen lapsi ei ota häntä tuollaisiin fantasiajuttuihin mukaan...

ap

lapsi leipoo siis sinut äitipullana, itsensä lapsipullana ja isänsä isäpullana? Vai leipooko yleisesti vaan äitipullan joka ei edusta sinua eikä ketään muutakaan (jne)?

Ajatteletko, kun lapsesi leikkii esim. kotia ja leikkii äitiä, hän leikkii SINUA? ja kun kaveri leikkii samassa leikissä esim. isää niin lapsi leikkii omaa isäänsä?

Vierailija
27/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparkaa?

Eikös AP, eli lapsen ÄITI juuri aiemmassa kommentissa kehunut tätä äitipuolta?

Vähän sisäänlukutaitoa ;) Vai etkö lyttäämiseninnoltasi viitsinyt lukea ketjua kunnolla loppuun?

Vierailija
28/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisella asenteella palstaa tullaan lukemaan.

Vierailija
29/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsi nimeää ne meidän etunimillä.

Minun luonani ollessa lapsi tekee samaa. Nimittää tekeleensä etunimillä tai etunimellä ja sukulaisuussuhteella esim. Liisa-äiti tai äiti Liisa

ap

lapsi leipoo siis sinut äitipullana, itsensä lapsipullana ja isänsä isäpullana? Vai leipooko yleisesti vaan äitipullan joka ei edusta sinua eikä ketään muutakaan (jne)?

Ajatteletko, kun lapsesi leikkii esim. kotia ja leikkii äitiä, hän leikkii SINUA? ja kun kaveri leikkii samassa leikissä esim. isää niin lapsi leikkii omaa isäänsä?

Vierailija
30/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvata aivojas sen verran, että osaisit lukea. ap on lapsen äiti, ei äitipuoli.

Vierailija
31/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on saanut noin mukavan äitipuolen!

Ja onneksi sinä äitinä osaat vilpittömästi iloita asiasta. Kaikki eivät osaa. Monet tekevät kaikkensa tuhotakseen lapsen ja äitipuolen lämpimät välit. Miksi ihmeessä? Luulisi olevan helpottunut ja kiitollinen, ettei oman lapsen kohdalle ole osunut hirviöäitipuolta, joista toisinaan saa joskus otsikoista lukea...

Vierailija
32/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla

-lapsipulla

-äitipulla

-isäpulla

-äitipuolipulla

-isäpuolipulla

-äitinexäpulla

-isänexäpulla

meillä ainakin tehdään kaikki nämä

Vierailija
33/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin juttelisit lapsesi kanssa ja kertoisit, että siitä äitipuolestakin olisi varmasti tosi kiva saada oma pulla? Ehkäpä lapsi hyväksyisi tämän äitipuolen paremmin osaksi perhekuvioitaan, mikäli äitikin ne osoittaa hyväksyvänsä?

Uutena kumppanina voin kertoa, että kyllä se pikkuisen kirpaisee, kun yrittää lapselle olla kiva ja lapsi ei tervehdi tms. Vaikka ei sitä tietty lapselle näytä.

Aika ihanaa muuten että kerrankin löytyy äiti, joka arvostaa äitipuolen panostusta.

Vierailija
34/35 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla

-lapsipulla

-äitipulla

-isäpulla

-äitipuolipulla

-isäpuolipulla

-äitinexäpulla

-isänexäpulla

meillä ainakin tehdään kaikki nämä

:D Näinhän sen kuuluisi mennä normaaleissa jatoimivissa uusperheissä!

Minä olen äiti ja minä olen äitipuoli ja minä olen äiti lapselle, jonka isän kanssa en enää ole ollut vuosiin. Lapset ovat oppineet rakastamaan minua ja minä heitä. Se ei ole ollut helppoa ja rajoja on haettu. Niin lapset kuin minäkin. Mutta ne on löytyneet pikkuhiljaa.

Kuvailemallasi käytöksellä ei ole mielestäni mitään tekemistä kunnioittamisen kanssa. Äitipuoli tuntuu viihtyvän lapsen kanssa ja lapsikin kokenee olonsa turvalliseksi uudessa tilanteessa jos kertoo sinulle näistä hetkistä. Luottaa, ettei pahoita mieltäsi. SE on tärkeää, ja voit olla ylpeä itsestäsi, että osaat ottaa tuon asenteen.

Lasta ei voi pakottaa rakastamaan, arvostamaan tai kunnioittamaan ketään. Mutta uskon, että jos äitipuoli on noin mukava ja osallistuva, lapsi varmasti häntä alkaa rakastaa, arvostaa ja kunnioittaa.

Vierailija
35/35 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, että on tuollaisia äitipuolia. Minun exälläni on puoliso, joka ei pidä lapsista ja käyttäytyy välinpitämättömästi. Ei tee koskaan mitään lasten kanssa, istuu sohvalla ja katsoo laihdutusohjelmia ja kittaa kokista (lasten kuvaus). Lapset toivoisivat, että tekisi heidän kanssaan juttuja, mutta ei välitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä