eräs kaunis blogi pistää joka kerta miettimään kohtuullisuutta
en halua mustamaalata ketään, mutta eräs kaunis blogi, jota kyllä tykkään lukea, järkyttää joka kerta siitä syystä, että perheen lapset kasvavat aivan epätodelliseen maailmaan, maailmaan jossa on kaikkea överirunsaasti ja se on kamalassa ristiriidassa todellisen maailman kanssa. epäekologinen kerskakulutus ja meininki jossa lapsen ideat ja haaveet toteutetaan vaikkakin itse askartelemalla - tavallaan se, että pieneltä ihmiseltä ei koskaan mitään puutu - siinä kaikessa yltäkylläisyydessä ja överikauneudessa on jotain selittämättömän surullista. miettiiköhän kukaan muu tätä koskaan? en halua synnyttää keskustelua blogissa, koska tämä tulkitaan tietysti ainoastaan kateudeksi, arvosteluksi tai muuten negatiiviseksi. mutta haluan keskustella, koska tuo kaunis kupla hämmentää.
Kommentit (194)
mua on viime kuukausina alkanu ihan ahdistaa tuo törkykulutus, jatkuva ostaminen ja lelujen syytäminen lapsille. Kaikkea on aivan yllinkyllin.Tavaraa, materiaa. Alkuvuosina se tuntui ihmeelliseltä, kivalta, upealta, mutta nyt on alkanut jotenkin ahdistaa. En tiedä miksi.
viime vuosina korostaneet, että liiat tavaramäärät (ja liian isot määrät joululahjoja) ahdistavat lasta.
Olen ylpeä itsestäni, laitoin lapsilleni vain kaksi lahjaa kullekin. Joulu oli onnellinen.
Esimerkiksi tuosta ajatuksesta, että lapsille ei pitäisi askarrella tai rakentaa heidän toiveitaan. Siis miksi ei? Mä kyllä pyrin aina auttamaan ja tukemaan lasten projekteja ja kyllä teemme paljon itsekin.
Mä en myöskään ymmärrä sitä miksi ei saisi pyrkiä kauneuteen? Mun mielestä se on juuri päinvastoin, mielen on mahdollista juuri levätä kauneudessa ja harmoniassa.
Rahankäyttöön en puutu mitenkään, koska kauneus ja siisteys ei niinkään vaadi rahaa, vaan silmää.
Esimerkiksi tuosta ajatuksesta, että lapsille ei pitäisi askarrella tai rakentaa heidän toiveitaan. Siis miksi ei? Mä kyllä pyrin aina auttamaan ja tukemaan lasten projekteja ja kyllä teemme paljon itsekin.
Mä en myöskään ymmärrä sitä miksi ei saisi pyrkiä kauneuteen? Mun mielestä se on juuri päinvastoin, mielen on mahdollista juuri levätä kauneudessa ja harmoniassa.
Rahankäyttöön en puutu mitenkään, koska kauneus ja siisteys ei niinkään vaadi rahaa, vaan silmää.
Minä en saa kyseisestä blogista lainkaan tuollaista mielikuvaa. Tee sinäkin lastesi kanssa omia kivoja juttujasi, mitä se sitten ikinä onkin. Älä tuhlaa aikaasi turhien asioiden murehtimiseen, blogistin lapsilla näyttää olevan asiat hyvinkin kunnossa.
maailma on useimmiten hyvin ruma, kaoottinen, epäoikeudenmukainen ja julma.
Eihän se haittaa, että lasten pikkukätöset valmistaa krääsää jossain halpatuotantomaassa kunhan joku blogisti saa elää Kaunista Elämää. Lisää lisää lisää, minulle minulle minulle.
Eihän se haittaa, että lasten pikkukätöset valmistaa krääsää jossain halpatuotantomaassa kunhan joku blogisti saa elää Kaunista Elämää. Lisää lisää lisää, minulle minulle minulle.
kuin myymässä itseään kadulla.
ja ovathan he arvonsa valinneet työssäänkin - myyvät tavaraa. överikerskakulutukselle on muitakin vaihtoehtoja kuin alkoholismi tai muu kurjuus. perheessä on tosiaan kaikkea, harmoniaa ja rakkauttakin, mutta kerskakulutukselle ei ole olemassa perusteita ja minua hämmentää ainoastaan se. siis se, että elät tyylillä, jota et voi mitenkään perustella. minusta tuo on törkeää välinpitämättömyyttä maailmaa kohtaan ja homman vakavuutta lisää se, että tyyli opetetaan vielä 2000-luvulla syntyneille lapsillekin. kyllä, kulutukseen syyllistyvät muutkin, mutta tuollainen julkinen överiöverikerskakulutus synnyttää lähinnä häpeää. niin. häpeää se kai on. myötähäpeää. ja tuo perhe on ihan omalla tasollaan siinä.
Mieluummin se lapsi tehtaassa töissä kuin myymässä itseään kadulla.
Käsittämätöntä puolustella lapsityövoimaa sillä, että vieläkin huonommin voisi mennä.
tämä blogi on nostettu keskustelun kärkeen! Aina!
toivottavasti KPE-nainen maksaa miehineen PALJON veroja. Silloinhan jatkuva krääsän ostelu ja hillitön kuluttaminen koituu vain hyväksi. Kenties tuosta maallisesta hyvästä koituu siunausta myös lähipiirin köyhemmille helluntailaisille. Ja eihän se rihkama ole meidän ongelmamme, ongelmajäte pysyy siellä KPE-perheen talon sisällä ja viime kädessä on perinnönjaossa mahdollinen tappelun aihe.
Ehkäpä on kuitenkin todennäköisempää, että sinun itsesi valinnat ovat kestämättömämpiä kuin tuon blogistin.
Kaikki köyhät, laiskat mammat ,jotka ostavat halpakaupoista suurimman osan kulutustavaroistaan itse asiassa jättävät suurimman ekologisen jalanjäljen.
En myöskään ymmärrä miksi kaunis ympäristö ja tavararöykkiöt tilatut/ostetut/itsetehdyt lelut olisivat lapselle vaaraksi? Eiköhän se ole se lelujen ja lämpimän kodin puute pahempaa?
Ja saahan se koti olla siisti ja kaunis myös, kun opetta lapset leikkimään leikin kerrallaan ja korjaamaan myös jälkiään. Näin toimitaan kaikissa lastentarhoissakin suomessa.
Mieluummin se lapsi tehtaassa töissä kuin myymässä itseään kadulla.
Käsittämätöntä puolustella lapsityövoimaa sillä, että vieläkin huonommin voisi mennä.
Valinta on sinun!
Tosin tuosta summasta tarvitaan sille lapselle vain 30 e, loput menee niille aikuisille, joiden ansiosta lapsi ei kouluun pääse.
Tuollaisella yrität vain tyynnyttää omaa pahaa oloasi siitä että ostelet pikkukätösten valmistamaa halpakrääsää.
Mieluummin se lapsi tehtaassa töissäkuin myymässä itseään kadulla.
että luonnonvarat hupenee hupenemistaan. maa on lainassa lapsiltamme, sanoi Jane Goodall. jokainen valinta on merkityksellinen. ekologinen ajattelu ei ole mitään köyhien puuhastelua. se on asia joka kuuluu kaikille. kpe-blogin kuva, jossa jokaisen lapsen vauvavuodelta jää suuri arkku muistoroinaa maailmaan on kuin kerskakulutuksen symboli. oikeastiko jollekin pitää ihan selittää mikä siinä on vikana? toivon, että teidän lapsenne tai lastenne lapset kasvavat teitä viisaammiksi.
Lisäksi koen blogin 99% mainokseksi omalle nettikaupalle.
En usko, että ko. blogistin perheessä lasten joka toivetta toteutetaan tai heidän elämänsä olisi yhtään keskiverto pääkaupunkiseutulaista perhettä materialistisempaa.
Minusta blogi on erittäin kauniisti toteutettu ja bloggaajaalla on paljon esteettistä silmää, joka näkyy myös perheen kodissa ja vaatetuksessa. Sitä millaista perheen arki todellisuudessa on emme tiedä, eikä se minua kiinnosta. Eiköhän siinäkin perheessä maitolasit kaadu ja haalarit kuraannu, mutta en minä ainakaan ole kiinnostunut katsomaan siitä todellisuudesta kuvia.
kuin niissä, joissa isä ja äiti on viikonloput humalassa, jotta lapset näkisivät sitä tarpeellista rumuutta. Jossa lapsilla ei ole mitään rajoja, jotta maailma olisi kaoottinen. Jossa äiti myy lapsen lelut kirppiksellä, jotta maailma olisi epäoikeudenmukainen. Jossa aikuinen käyttää lapsia hyväkseen, jotta maailma olisi julma.
Harva vanhempi haluaa tahallisesti satuttaa lastaan, eikä tässä nyt siitä puhutakaan. Elämä satuttaa. Koulu ei sujukaan kuten lapsi itse oletti, jalka murtuu ennen tärkeää jalkapallopeliä, iskä jää työttömäksi eikä aku ankan tilausta voidakaan jatkaa, samoin joulu vietetään vähän eri tunnelmissa ja puolet pienemmällä pakettimäärällä kuin aikaisemmin. Vanhempi sairastuu masennukseen tai vakavaan somaattiseen sairauteen, vm 97 volvo ei pakkasella käynnistynytkään kun piti mennä parhaan kaverin synttäreille tai koulun juhlaan. Elämässä on aina pieniä ja suuria vastoinkäymisiä kaikilla, niin rikkailla kuin köyhilläkin, mutta jos lapsen opettaa elämässään lohduttautumaan esim. tavaralla, rahalla, ylemmyydentunnolla tai ruoalla, tekee vanhempi hallaa lapselle. Suhtaudun suurimpaan osaan blogeista kuten tosi-tv:seen: käsikirjoitettua, tarkoitushakuista, ei kiinnosta, en katso.
että he lohduttautuvat rahalla, ruualla tms. Kyllä he ihan vaan elävät elämäänsä omine valintoineen. Jos auto ei käynnisty, ei siitä blogissa mainita, mutta onko se tarpeenkaan? Ihan tarpeeksi löytyy niitä blogeja, joissa kaikki on kurjaa ja huonosti. Lue teiniäitien biletysblogeja ja mieti, ovatko niiden äitien lapset oikeasti sen onnellisempia vaikka jouluna ei tullut yhtäkään lahjaa,. Tai tuli, mutta pena myi sen ja osti viinaa.
Ihmiset vaan verhoilevat kateutensa ties mihin kaapuihin: huolestumiseen, surullisuuteen, sääliin. Nythän on AP niin, että sinua vituttaa kun KPE-bloggaajalla on kaikkea: rahaa, taitoa, kauneutta, terveet suloiset lapset, ihana mies, upea talo jne. Koita nyt elää sen kanssa!
en halua mustamaalata ketään, mutta eräs kaunis blogi, jota kyllä tykkään lukea, järkyttää joka kerta siitä syystä, että perheen lapset kasvavat aivan epätodelliseen maailmaan, maailmaan jossa on kaikkea överirunsaasti ja se on kamalassa ristiriidassa todellisen maailman kanssa. epäekologinen kerskakulutus ja meininki jossa lapsen ideat ja haaveet toteutetaan vaikkakin itse askartelemalla - tavallaan se, että pieneltä ihmiseltä ei koskaan mitään puutu - siinä kaikessa yltäkylläisyydessä ja överikauneudessa on jotain selittämättömän surullista. miettiiköhän kukaan muu tätä koskaan? en halua synnyttää keskustelua blogissa, koska tämä tulkitaan tietysti ainoastaan kateudeksi, arvosteluksi tai muuten negatiiviseksi. mutta haluan keskustella, koska tuo kaunis kupla hämmentää.
Blogin lapset näyttävät aina niin onnettomilta ja surullisilta, ei hymyä eikä pilkettä silmäkulmassa.
Joskus se elämän kauneus tuntuu raskaalta kantaa, jopa näille pienille lapsille.