Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana, uusi koti:)

Vierailija
31.12.2012 |

Vuokra-asunto irtisanottu ja muutto rakentamaamme omakotitaloon edessä:) Pieni puristus toki vielä ennen itse muutto tohinoita, mutta enää pitäisi olla muutamasta viikosta kyse. Nyt sitten kaluste-/ kangaskauppaan ja sisustusta toteuttamaan. Keväällä pitäisi myös saada näitä päänsisällä olevia pihasuunnitelmia paperille, jotta päästään kesällä niiden pariin.

Kyllä homma kannatti!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään tullen mulle aina iskee pihakuume muutaman muunkin kuumeen ohella, vaikka muuten kyllä asunkin mielelläni kerrostalossa. Ehkä oma mökki korvaisi tämän puutostilan, sitä täytyy suunnitella tässä...

Vierailija
2/31 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sujuiko rakentaminen ongelmitta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse rakentamisessa ei teknisessä mielessä tullut ongelmia, mutta tokikaan mitään rentouttavaa perheaikaa rakennusaika ei ole ollut, joskin todellisilta riidoiltakin on vältytty. Olemme vastanneet itse suurimmasta osasta, kuten suunnittelusta, "työnjohdosta", hankinnoista, kirvesmiehen töistä jne. Vieraalla työvoimalla teetetty seinäelementit pystytyksineen sekä sähkö- ja lvi-ilmastointityöt. Voisin jopa kehua rakennusajan sujuneen hyvässä hengessä, kun huomioi suuren omantyön osuuden sekä lapsiperhearjen (vauva ja leikki-ikäinen perheessä).

Aamusella lapset mummolaan ja miehen kanssa kiintokalusteita asentamaan:) Sujuuhan se vuoden 2013 eka päivä raksallakin.

Vierailija
4/31 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuvani asuu kerrostalossa ja koska kaipuu omaan pihaan kuitenkin on olemassa, ostivat he pari vuotta sitten kesämökin. Mökissä ei ole nykyajan mukavuuksia, mutta pihaa kuitenkin löytyy abouttia 4000neliötä. Ovat todella tyytyväisiä ja viettävät mökillään ison osan kesästä. Ja siis myös he viihtyvät kerrostalossa.

-ap

Vierailija
5/31 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/31 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta, tähän kovasti uskomme:)

-ap

P.s. Monessa asiassa positiivisempi suhtautuminen tekee elämästä huomattavasti keveämpää ja iloisempaa:)

Vierailija
7/31 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nykyään työttömät koulun kesken jättäneet saa myös asuntolainaa? Mielenkiintoista.

Vierailija
8/31 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nykyään työttömät koulun kesken jättäneet saa myös asuntolainaa? Mielenkiintoista.

Jos koitat meihin viitata, niin ei osunut yksikään kohdilleen;) Molemmilla miehen kanssa korkeakoulututkinnot, vakituiset työpaikat, hyvät palkat ja oli toinen talo, jonka rakensimme. Ekasta talosta + säästöistä saimme sievän pesämunan, about 120.000eur nyt uuteen kotiin. Toki säästöjä vielä jätettiin "pahan päivän varalle". Pankista hakemamme lainan laina-ajaksi muotoutui haluamallamme kuukausierällä 10v 3kk, mutta koko lainaa emme tarvinneetkaan, joten laina-aikakin onneksi siten lyhenee alunperin ajattelemastamme (toki korot nousee jossain kohden, joka pidentää laina-aikaa).

Mistä muuten työttömiksi meidät päättelit?

Vierailija
9/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kirjoitusvirheistä. Yhdyssanat kun opetetaan jo ala-asteella...

Vierailija
10/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koitat meihin viitata, niin ei osunut yksikään kohdilleen;) Molemmilla miehen kanssa korkeakoulututkinnot, vakituiset työpaikat, hyvät palkat ja oli toinen talo, jonka rakensimme. Ekasta talosta + säästöistä saimme sievän pesämunan, about 120.000eur nyt uuteen kotiin. Toki säästöjä vielä jätettiin "pahan päivän varalle". Pankista hakemamme lainan laina-ajaksi muotoutui haluamallamme kuukausierällä 10v 3kk, mutta koko lainaa emme tarvinneetkaan, joten laina-aikakin onneksi siten lyhenee alunperin ajattelemastamme (toki korot nousee jossain kohden, joka pidentää laina-aikaa). Mistä muuten työttömiksi meidät päättelit?

mietin vain, että itse en ostaisi taloa, jonka on rakentanut täysi amatööri.

Vierailija
11/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mualiman negatiivisimmat ihmiset täällä :)

Vierailija
12/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin rakentaminen sujunut yllättävä helposti. Me myös tehdään mahdollisimman paljon itse. Muuttamaan pitäisi päästä maaliskuussa. Vähän alkaa olla jo malttamaton olo :)

No, itse rakentamisessa ei teknisessä mielessä tullut ongelmia, mutta tokikaan mitään rentouttavaa perheaikaa rakennusaika ei ole ollut, joskin todellisilta riidoiltakin on vältytty. Olemme vastanneet itse suurimmasta osasta, kuten suunnittelusta, "työnjohdosta", hankinnoista, kirvesmiehen töistä jne. Vieraalla työvoimalla teetetty seinäelementit pystytyksineen sekä sähkö- ja lvi-ilmastointityöt. Voisin jopa kehua rakennusajan sujuneen hyvässä hengessä, kun huomioi suuren omantyön osuuden sekä lapsiperhearjen (vauva ja leikki-ikäinen perheessä).

Aamusella lapset mummolaan ja miehen kanssa kiintokalusteita asentamaan:) Sujuuhan se vuoden 2013 eka päivä raksallakin.

Vierailija
13/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uuteen kotiin, ap!

Vierailija
14/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä kokoisen talon rakensitte? Mistä otitte kalusteet ja ikkunat? Ostatko kokonaan uudet huonekalut? Teettekö itse pihan? Paljon budjetoitte pihaan? Onko teillä autotalli\katos talon yhteydessä vai erikseen, onko vielä paljon tekemistä?

Nimim sama tilanne, asuttu 1 kk, kaksi leikki-ikäistä, toinen talo jne...

Vierailija
15/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti uuteen kotiin ja koko perheelle!

Vierailija
16/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnjohtaja? Ainakin meidän kunnassa rakennusluvan edellytyksenä on, että on nimetty vastaava mestari, jonka vastuulla kokonaisuus on. Siihen ei kelpaa rakennuttaja itse. Meillä oli pakko ottaa ulkopuolinen muurarikin, itse ei saanut tulisijoja tehdä. Perustuksetkin piti teettää vieraalla.

Vierailija
17/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko siis koko omapääoma rakentaessa vain 120.000 e?? (nteeksi vain mutta sille ei saa edes tontin hintaa PK-seudun lähellä).

Paljonko tontti maksoi! Ja talo? Oliko ns. talopaketti? Minkä kokoinen talo? Ja missä päin noin ylipäätään?

Anteeksi kiinnostaa vain todella paljon. Kun meillä olisi omarahoitus saman verran, mutta rahat eivät riitä rakentamaan omakotitaloa täälä PK-seudulla... Kiinnostaisi sitten jos yksi vaihtoehto olisi muuttaa muualle, jossa voisikin jo ostaa tontin, ja rakentaa oman talon tuolla rahalla...

T tiedosta kiitollinen!

Vierailija
18/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä kokoisen talon rakensitte? Mistä otitte kalusteet ja ikkunat? Ostatko kokonaan uudet huonekalut? Teettekö itse pihan? Paljon budjetoitte pihaan? Onko teillä autotalli\katos talon yhteydessä vai erikseen, onko vielä paljon tekemistä?

Nimim sama tilanne, asuttu 1 kk, kaksi leikki-ikäistä, toinen talo jne...

Talon as.p-a 149m2, kaikki kiintokalusteet Värisilmästä (pitkälti laatikoita ja vetokoreja sekä toki vaatetankoa, keittiössä valkoiseksi lakatut mäntyovet jne), kodinkoneet Siemensin. Piha tehdään varmaan tälläkin kertaa itse, vaikka päätöksiä sen osalta ei vielä ole. Ollaan vaan yksinkertaisesti vähän nuukia maksamaan toiselle, kun itsekin kyetään:) Vaivaahan se toki vaatii, mutta toisaalta tykätään touhuta. Autotalli/-katos-rakennus (sis. myös pyöräkatoksen ja varaston) ovat talon kanssa saman katon alla, mutta välissä on käytävätilaa. Hankala selittää:) Lisäksi saman katon alla on myös saunarakennus, jossa pukkari, suihku ja sauna. Saunaan meno siis terassin kautta, mutta terassi olisi tarkoitus lasittaa. Lasitettavaksi ajatellut terassin koko on 45m2 ja suihku löytyy myös talon puolelta.

Tekemättä olisi vielä saunan panelointi sekä pesuihuoneiden kattojen panelointi, kiintokalusteiden ja kodinkoneiden loppuun asennus, olohuoseen lattian laitto, väliovien asennus sekä listoitus. Että pitkällä on, kun ajattelee, mistä on lähdetty:)

Huonekalut olisi tarkoitus uusia lähes täysin. Ollaan oikeastaan aina eletty siten, että sitten kun meillä on se haluttu talo, niin sitten... ja nyt jo alkanut mieli kallistumaan, että raskisiko sitä kovin paljon rahaa sisustukseen laittaa, mutta täytyy yrittää:)

Asutteko siis nyt toisessa talossa vai rakennatteko siis sitä parhaillaan? Millainen talo?

Vierailija
19/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koitat meihin viitata, niin ei osunut yksikään kohdilleen;) Molemmilla miehen kanssa korkeakoulututkinnot, vakituiset työpaikat, hyvät palkat ja oli toinen talo, jonka rakensimme. Ekasta talosta + säästöistä saimme sievän pesämunan, about 120.000eur nyt uuteen kotiin. Toki säästöjä vielä jätettiin "pahan päivän varalle". Pankista hakemamme lainan laina-ajaksi muotoutui haluamallamme kuukausierällä 10v 3kk, mutta koko lainaa emme tarvinneetkaan, joten laina-aikakin onneksi siten lyhenee alunperin ajattelemastamme (toki korot nousee jossain kohden, joka pidentää laina-aikaa). Mistä muuten työttömiksi meidät päättelit?

mietin vain, että itse en ostaisi taloa, jonka on rakentanut täysi amatööri.

ettei voi olla muillakaan. Katsos, jos opiskelet raksa puolella korkeakoulussa, niin jokunen on saattanut jopa tehdä käytännön raksahommia ennen sitä/opintojen ohella. Tai jopa tahtonut tehdä, kuten meillä. Mieheni aina sanoo, että ne toimistossa istuvat inssit, jotka ei ole koskaan olleet työmaalla ovat ihan kuutamolla käytännön seikoista. Ja uskon tuohon, sillä ei se teoria ole tie onneen ja oikeaan, vaikka yliopistosta olen valmistunutkin ja uskon siihen, että teoriaakin tarvitaan.

Mutta hei, onnea sulle elämään. Tulet sitä tuolla asenteella tarvitsemaan;)

-ap

Vierailija
20/31 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kannattaa, vaikka iso urakka onkin. Me yritettiin löytää sopiva, uudehko valmistalo entisen myytyämme, mutta katselu loppui lyhyeen. Ehdittiin katsastaa muutama talo, mutta kun listat on laitettu ruuveilla, lattiaa ei ole laatoituksen alta suoritettu tasoitteella, laatat saumattu erittäin huonosti, saunan paneeli irvottaa jne niin kyllä loppui into ostaa valmista taloa. On kuitenkin silmälle ilo, kun talo on hyvin tehty:)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi