Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurja "pommi" exältä.

Vierailija
31.12.2012 |

Exäni, joka muutenkin tekee paljon kiusaa ja koittaa vaikeuttaa elämääni, pudotti nyt pommin. Ollaan sovittu lapsemme huoltajuudesta niin, että lapsi on isällään joka toinen viikonloppu. Muuten mulla.

No nyt kuulemma ei enää viikonloput sovi, kun on niin paljon töitä, voi nähdä lasta "satunnaisesti" asiasta sen enempää sopimatta arkisin joskus.

Mulla ei ole siis lainkaan omaa elämää enää jatkossa. Olin sopinut joogakurssit + pari reissua keväälle, jotka oli sovittu just noille exän viikonlopuille, mutta nyt taitaa mennä kaikki vituiksi. Mulla ei asu edes sukulaisia tms lähellä jotka voisivat silloin tällöit lasta vahtia.

Miten te muut äidit jotka olette vastaavanlaisissa tilanteissa selviätte? Olin haaveillut löytäväni vielä uuden miehen itselleni, olen kolmekymppinen, nätti ja hauska nainen, mutta kaipa se täytyy unohtaa kun missäs sellaisen miehen tapaisi kun omaa vapaa aikaa ei käytännössä enää ole.

Että hyvää uutta vuotta mulle vaan.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
62/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olisit vaihtoehtoisesti alunperin jakanut enemmän huoltovastuuta lapsen isän kanssa. Mutta nyt sitten voit vain etsiä netistä miehen, joka kaitsee lastasi, kun joogailet, jos se kerran on niin tärkeätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olisit vaihtoehtoisesti alunperin jakanut enemmän huoltovastuuta lapsen isän kanssa. Mutta nyt sitten voit vain etsiä netistä miehen, joka kaitsee lastasi, kun joogailet, jos se kerran on niin tärkeätä.

Vierailija
64/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin jäänyt olisin varmaan tappanut itseni, mies petti jatkuvasti ja pahoinpiteli.

En mä lastenhoitajaa halua, vaan kumppania ehkä joskus. Kai se sitten on liikaa että mulla olisi kerran kuukaudessa jokin harrastus. Mulla on ollut selän kanssa ongelmia ja olin ajatellut että esim. Jooga voisi vahvistaa selkää. Mutta hautaan nyt senkin ajatuksen sittten.

Ei tässä kysytä sopeutumista tai suostumista, minkäs teet jos etävanhempi tälleen päättää. En mä väkisin lasta hänelle vie. Me pärjätää hienosti kahdestaan, mutta mä kaipaisin vaan joskus irtiottoja ja omaakin aikaa.

ap

Vierailija
65/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei voi samanaikaisesti syödä kakkua ja säästää kakkua.

Vierailija
66/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei voi samanaikaisesti syödä kakkua ja säästää kakkua.

Isä on lapsesta myös vastuussa. Ei sitä noin voi laistaa.

Vierailija
67/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi kannattanut ensin tutustua mieheen paremmin.

Mutta jos selkäsi on huonossa kunnossa, käy lääkärillä tai ainakin etsi ohjeita sen hoitamiseen. Jumppa onnistuu kotonakin, kun lapsi on nukkumassa.

Jos olisin jäänyt olisin varmaan tappanut itseni, mies petti jatkuvasti ja pahoinpiteli.

En mä lastenhoitajaa halua, vaan kumppania ehkä joskus. Kai se sitten on liikaa että mulla olisi kerran kuukaudessa jokin harrastus. Mulla on ollut selän kanssa ongelmia ja olin ajatellut että esim. Jooga voisi vahvistaa selkää. Mutta hautaan nyt senkin ajatuksen sittten.

Ei tässä kysytä sopeutumista tai suostumista, minkäs teet jos etävanhempi tälleen päättää. En mä väkisin lasta hänelle vie. Me pärjätää hienosti kahdestaan, mutta mä kaipaisin vaan joskus irtiottoja ja omaakin aikaa.

ap

Vierailija
68/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset menne etusijalle, eli elät sitä elämääsi minkä olet itsellesi luonut, joogailet sitten myöhemmin kun lapset pärjäävät omillansa

Vierailija
69/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta sopimusta sitten sopimaan, mutta et kaikkeen suostu mitä eksä ehdottelee. Samallalailla sulla on omat kiireet ja työt

Vierailija
70/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi kannattanut ensin tutustua mieheen paremmin.

Mutta jos selkäsi on huonossa kunnossa, käy lääkärillä tai ainakin etsi ohjeita sen hoitamiseen. Jumppa onnistuu kotonakin, kun lapsi on nukkumassa.

ap

opettelemaan joogan alkeet, jotta voisin tehdä sitä kotona, vaikka sitten sen lapsen nukkuessa.

Ja olen käynyt lääkärissä. Lääkäri näyttää puukkoa, mutta mä yritän välttää sen keinolla millä hyvänsä: juurikin vaikka joogalla ja pilateksella.

Olin tyhmä kun tein lapsen väkivaltaisen miehen kanssa. Eli ilmeisesti mielestäsi ansaitsen siksi tulla huonosti kohdelluksi lopun elämääni? Haluatko vain haukkua ja latistaa minua, vai mikä ideasi viesteissäsi on? Olen kuule miehen kiusanteon takia jo niin romuna ja vailla itsetuntoa ettei viestisi paljon paina, mutta jos ne sinun itsetuntoa nostaa niin anna mennä.

ap

Vierailija
71/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kuka muistaa sitä pientä lasta? Kirjoituksesta tuli silmille vain minä-minä-minä...

Olisko aika miettiä lastakin ja hänen tunteita..

Vierailija
72/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä tapaamisasiat voidaan sopia ihan virallisestikin, jos ei yhteinen tahto riitä.

Vierailija
73/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta käy kyllä sääliksi kun kukaan ei sitä halua

Vierailija
74/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla yksinkin kotona kun harrastat. Malttia ja luottoa - asiat järjestyy. Menneisyyttä et voi muuttaa.

Vierailija
75/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kuka muistaa sitä pientä lasta? Kirjoituksesta tuli silmille vain minä-minä-minä...

minähän hänen kanssaan arjen kaikkine rutiineineen hoidan. Surettaa lapsen puolesta ettei näe isäänsä enää juurikaan, on sydäntä särkevää kuinka toinen innosta hehkuen puhuu isästään ja siitä miten kiva iskälle on mennä.

Mä en tajunnut että olen itsekäs jos kaipaan joskus (JOSKUS, EN JOKA VIIKONLOPPU vaikka kerran kuukaudessa hetken) omaa aikaa. En tajunnut että te muut selviätte arjesta ja kaikesta täysin ilman apuja ja täysin ilman harrastuksia tms.

ap

Vierailija
76/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessani oli samanlaista: vanhemmillani oli aina kiire harrastuksiinsa ja muihin menoihinsa. Jos olisin ap, menisin kyllä selkäleikkaukseen enkä johonkin hörhöjuttuihin, joissa kukaan ei valvo, ovatko ne lopulta hyväksi selälle.

Vierailija
77/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi nyt vajota itsesääliin ja odottaa mieheltä mitään. Ehkä tilanne muuttuu, ehkä ei. Lapsi on kuitenkin pieni vain lyhyen aikaa. Tämä ei ole mitään ilkeilyä tai itsetuntosi murjomista. Elämä nyt vain on ylipäätään aika rankkaa itse kullekin.

minähän hänen kanssaan arjen kaikkine rutiineineen hoidan. Surettaa lapsen puolesta ettei näe isäänsä enää juurikaan, on sydäntä särkevää kuinka toinen innosta hehkuen puhuu isästään ja siitä miten kiva iskälle on mennä.

Mä en tajunnut että olen itsekäs jos kaipaan joskus (JOSKUS, EN JOKA VIIKONLOPPU vaikka kerran kuukaudessa hetken) omaa aikaa. En tajunnut että te muut selviätte arjesta ja kaikesta täysin ilman apuja ja täysin ilman harrastuksia tms.

ap

Vierailija
78/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ymmärrän sinua! Vaikka lapsia on rakas ja tärkeä, voisi isältä odottaa suhteen solmimista lapseen ja kyllä, myös sen hoitovastuun jakamista! Kyllä äitikin tarvitsee huokaisemista - niin jaksaa olla parempi äitinäkin.

Tsemppiä! Pärjäät kyllä!

Vierailija
79/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyödään lyötyä entisestään. Teille tulee vissiin todella hyvä mieli siitä vai?

Kovasti tsemppiä ap:lle. Mitään vinkkejä en osaa antaa mutta kyllä ne asiat siitä suttaantuvat =)

Vierailija
80/94 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerropa exälle, että jos hän luistaa tapaamisoikeudestaan (=velvollisuus), elatusmaksua pitää vastaavasti korottaa, jotta voit ostaa lapsenhoitopalvelut.

Kurja tilanne sinulle, ja ennen kaikkea lapselle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi