Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko juntti, kun en tykkää viinistä?

Vierailija
29.12.2012 |

siis lähes kaikki ystäväni jaksaa mainostaa kun viikonloppuina nauttivat punkkua ja hyvää pihviä, tai punkkua ja suklaata, tai lasi punkkua ihan vaan rentoutuakseen. Mun mielestä punaviini haiseekin jo niin hirveälle, että meinaa laatta lentää. Valkkari on ehkä hieman siedettävämpi, mutta en kyllä vapaaehtoisesti juo, roseviinistä puhumattakaan. Onko se oikeasti hyvää, vai saako siitä paremman kännin vai joku muotijuttu?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku juntti tai sitten maistanut vaan halpaa kuraa.

Vierailija
2/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan makuasia =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein ainoa alkoholi, mistä tykkään.

Vierailija
4/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko maistanut hyviä punaviinejä? Minä luulin, että inhoan punaviiniä, mutta kun maistoin kalliimpaa ja parempaa viiniä, tykkäsinkin siitä. Ne kuuden euron viinit on yleensä aivan kuraa.

Vierailija
5/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ala teeskentelemään että tykkäisin. Ja on maistettu vaikka minkätasoisia ja -makuisia viinejä, eivät vaan ole minun makuuni.

Vierailija
6/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et sinä silti juntti ole. Olet ihminen, joka ei pidä maistamistaan viineistä.

Vierailija
7/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinien juonti vaatii harjoitusta. Ei kukaan automaattisesti ensimmäistä kertaa viiniä maistettuaan totea että vau, ompas hyvää. Makuaistia pitää harjoittaa siis.

Helpointa on aloittaa makeista miedoista valkoviineistä ja siirtyä pikkuhiljaa kuiviin ja voimakkaisiin. Sitten punaviinit ja niistä myös miedot ensin.

Eihän viini toki ole kaikkien juttu eikä sitä viiniä ole pakko juoda.

Vierailija
8/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus maistat hyvää viiniä, selvitä mitä rypäleitä siihen käytetty, niin helpompi löytää "vastaavaa" myöhemminkin.

Mutta jos ihminen juo siideriä, ihmettelen jos ei kuoharia pysty juomaan. Toki noissa makueroa on, mutta muistuttavat kuitenkin tosiaan (vert. vaikka punaviini ja olut mitkä ihan eri makuisia).

Ja sekin viineissä on, että niitä pitää juoda että pääsee makuun. Sama koskee suurinta osaa ns. uusista mauista mitä ihminen maistaa (harva pitää heti oliiveja herkkuja, ja ulkomaalainen yleensä sylkee salmiakin pois, ajan mittaan voi alkaa pitää salmiakista jne.)

Vierailija
9/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus maistat hyvää viiniä, selvitä mitä rypäleitä siihen käytetty, niin helpompi löytää "vastaavaa" myöhemminkin.

Mutta jos ihminen juo siideriä, ihmettelen jos ei kuoharia pysty juomaan. Toki noissa makueroa on, mutta muistuttavat kuitenkin tosiaan (vert. vaikka punaviini ja olut mitkä ihan eri makuisia).

Ja sekin viineissä on, että niitä pitää juoda että pääsee makuun. Sama koskee suurinta osaa ns. uusista mauista mitä ihminen maistaa (harva pitää heti oliiveja herkkuja, ja ulkomaalainen yleensä sylkee salmiakin pois, ajan mittaan voi alkaa pitää salmiakista jne.)

Siksi en tykkää kuoharista vaikka juon siideriä (kuivia sellaisia).

Vierailija
10/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku juntti tai sitten maistanut vaan halpaa kuraa.

Vierailija
11/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vatsa ei tykkää siitä vaikka hyvälle maistuisikin. (sama viineissä yleensäkin)

Vierailija
12/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla vähän junttikin, ei haittaa. Niin monesti joku on tyrkyttänyt sitä hyvää viiniä, josta ei tule migreeniä...

Vierailija
13/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienet kuullut kuivista kuohuviineistä?

Vierailija
14/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä luulisi olevan helppo aloittaa. kuohareista joku fresita yleensä myös käy kaikille.

Vierailija
15/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni useimmat hyvät kuohuviinit ovat nimenomaan kuivia. Tämä jäänyt hyvin mieleen koska useimmiten juhlissa tarjoillaan todella kuivia kuohareita, jotka ovat paljon kuivempia kuin mikään siideri.

Vierailija
16/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki halpa ei ole kuraa:)

tähän asti maistamani halpa punkku on ollut kuraa...

Vierailija
17/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen löytänyt mieleistä valkoviiniä kyllä ja mun lemppari on yksi makea roseviini, jota mun mieskin juo ihan mielellään, vaikka piti viinin juomista aiemmin hienostelevana kotkotuksena.

Vierailija
18/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki halpa ei ole kuraa:)

tähän asti maistamani halpa punkku on ollut kuraa...

En ole mikään viiniasiantuntija itse, mutta suvussani on kovasti aiheeseen paneutuneita (viinin maahantuojanakin toimineita ) ja esim. 6,5 euron viiniä suosittelivat ja käyttävät paljon itsekin. sellainen missä on unikon kuva, nimeä nyt en saa päähäni.

Vierailija
19/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vaan luulee näyttävänsä fiksuilta kun selittää jotain viinin maun pyöreydestä ja leikkisyydestä yms, vaikka ihan yhtä pahalta ne maistuvatkin. Pelkkää turhaa snobbailua siis.

Vierailija
20/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tykkään kovasti punaviineistä:)