Paraniko kognitiiviset (muisti, keskittyminen, keskustelu) ominaisuudet kun lopetit alkoholin käytön?
Itse en oikein muista kunnolla enkä myöskään jaksa keskittyä tarpeeksi. Minussa on potentiaalia mutta tosiaan kognitiiviset ominaisuuteni heikentävät esim oppimistuloksia. Vaikka opiskelisin kuinka paljon niin pian unohdan jo tämän oppimani.
Olen juonut runsaasti alkoholia ja itsellä on myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Ehkä nämä yhdessä ovat vaikuttaneet tähän. Olen nyt päättänyt lopettaa juomisen kokonaan, toiveissa, että myös kognitiiviset kyvyt voisivat paremmin ajan kuluessa.
Kommentit (13)
Eipä juuri, mutta väsymys vähentyi.
Eipä juuri mutta juomisesta seurannut paha olo poistui.
Työnantajani ei ansaitse parasta minääni enää, joten heikennän sitä juomalla, koska olen liian tunnollinen laiskottelemaan😁
ADHD:n hoidossa käytetään erityiseti keskittymisvaikeuksiin heikkovaikutteista amfetamiinia, jolla ei ole huumaava vaikutusta (ei siis ole metamfetamiinia, joka on erittäin vahva huumausaine). USA:ssa monet opiskelijat käyttää niitä lukeakseen tentteihin.
Voi juomattomillakin vaikuttaa kaamos, stressi, kylmyys, ravintoaineet, venäjänhyökkäyspelkotrauma tai mikä trauma sitten onkin meneillään, talouspaineet, arkijutut mitä tekee, perussairaus, joku lääke hetkellisesti, unenpuute, kävelyn puute, uutiset, virukset ja muut tilat. Tai liian monta asiaa joita ajattelee ja joskus pysyy myöhemmin paremmin muistissa, jos ei heti.
Hommaa kilppari kuntoon ja koeta myös liikkua luonnossa, sekä syödä jotain muutakin kuin mikroruokia.
ainakin muisti. Ennen kaikkea rytmihäiriöt hävisivät sen sileän tien. Myös migreeni. Voin kertoa että yritin ensin vähentää mutta vasta täysraittius poisti nää kokonaan.
Ei parantunut mikään osa-alue, paitsi että krapulat hävisivät.
Olen juopotellut enempi vähempi viimeiset 25v.
Välillä ollut vuosia juomatta, välillä taas maistunut enempi.
Nyt huomaan että muistista on kadonnut useita vuosia elettyä elämää, noilta ryyppyajoilta.
Muistan esim että reissattiin siellä ja täällä, mutta vuosiluvusta ei mitään käryä, eikä siitä oltiinko ensiksi Kolumbiassa vai malediiveilla. Sen muistan että molemmissa käytiin. Reissuissa en ryypännyt, eli ei johdu siitä että olisin ollut reissujen aikana niin pierussa.
Nuo ajanjaksot muuttuneet eräänlaiseksi sumuksi.
Tätä ei saa enää korjattua, se harmittaa.
M40
Juice taisi olla melko terävä lähes loppuun saakka.
Vanhemmite ne muistot katoilee,oli kännissä tai ei
En ole noihin kiinnittänyt huomiota mutta mieliala kyllä parani ja paljon. Samaten hermot. Olin ennen vihainen koko ajan.