Miten saisin aamuisin itseni hereille? Koomaan puoli tuntia
Aina heräämisen jälkeen mulla menee puoli tuntia koomatessa. Nousen kyllä ylös, avaan makkarin ikkunan tuulettaakseni, jne. Mutta silti, en oikein ole toimintakuntoinen. Ja aamulla, kun pitäisi olla tehokas!
Mun pitää varata aamuisin kaksi tuntia aikaa ennen töihin lähtöä, että saan itseni ulos ovesta. Puoli tuntia menee koomatessa, yritän siinä samalla tehdä aamiaista tai peseytyä, tms.
Vaikka tekisin vaan ihan perusaamutoimet (hampaiden, kasvojen, kainaloiden, intiimialueiden pesu, rasvat, dödöt, pukeutuminen), niin puoli tuntia ei tahdo riittää niihin.
Itse ehdin aamiaiseksi syödä vaan jonkun yhden viilin, tms. EN ymmärrä, miten monet ehtii lukea vielä lehteäkin aamulla!
Ja koomaus on taattua, vaikka olisin nukkunut 8 tunnin yöunet. Vaikka ei tarvitsisi herätä herätyskelloon vaan heräisin omaan tahtiin, esim. vapaa-aamuina, niin silti olen ihan tokkurassa sen puoli tuntia.
Mitä ihmeessä tekisin, että olisin pirteä ja tehokas heti herättyäni?
Kommentit (14)
Ja koomata se pois. Tulisipa pian valoisampaa, niin koomauskin vähän helpottaisi. Vihaan herätä, kun ulkona on vielä pimeää. Keho kiljuu, että mitä sä hullu teet, siellä on pimeää, näätsä, YÖ, nuku nyt, idiootti!
Ihan samaa koomailua täällä, enkä ole mitään tepsivää keksinyt. Herään yleensä sen verran aikaisin (ja menen ajoissa nukkumaan) että on aikaa hidastella aamulla. Jos säntään töihin kiireellä pakkotilanteessa, olen aivan pyörryksissä eli koomassa sitten töissä pari tuntia. Lisäksi olen hirmu viluinen aina aamulla, joten heti herättyä on pakko pukea tuplavaatetus päälle.
jos kuuntelisin kroppaani, en varmaan nousisi koskaan :D oon entisessä elämässäni ollut joku karhu, pimeä aika kuuluisi nukkua ;)
Sain joululahjaksi toivomani kirkasvalolampun, mutta en ole ehtinyt huomata sen tehoa itsessäni. Koiran se kyllä herättää juuri sopivasti ennen kellon soittoa ja koira herättää sitten mut.... eeh.
ennen yhdeksää..opiskeluaikoina en monella tunnilla ollut jotka alkoivat kasilta.
Mutta siis, nyt olen huomannut että kun rajottaa illalla hiilarien syöntiä niin aamulla on, en nyt voi sanoa että virkeämpi, mutta vähemmän koomainen olo ainakin.
lasillinen jääkylmää appelsiinituoremehua. Toimii!
Tai hanki sellainen "herätysvalo", joka kirkastuu vähitellen.
Se oli suoraan jostain helvetin syövereistä se esine. Jos piti herätä kuudelta, sarastus napsahti päälle klo 4 tai jotain ja mä heräsin siihen HETI. EIkä se ollut mikään lempeä auringonvalo vaan kamala, kirkas keinovalo, kuin jokin piinaava valonheitin.
Einkä ollut yhtään pirteämpi, kiukkuisempi ja stressaantuneempi vaan. Mies ei koko valoon herännyt missään vaiheessa.
lasillinen jääkylmää appelsiinituoremehua. Toimii!
Tai hanki sellainen "herätysvalo", joka kirkastuu vähitellen.
Kuten tuossa viestissä 8 totesin. Piinaava, ei toiminut mulla.
No, jos mä puristaisin jo illalla valmiiksi aplarimehua ja laittaisin sen jääkaappiin. Testataan.
ap
Se oli suoraan jostain helvetin syövereistä se esine. Jos piti herätä kuudelta, sarastus napsahti päälle klo 4 tai jotain ja mä heräsin siihen HETI. EIkä se ollut mikään lempeä auringonvalo vaan kamala, kirkas keinovalo, kuin jokin piinaava valonheitin.
Einkä ollut yhtään pirteämpi, kiukkuisempi ja stressaantuneempi vaan. Mies ei koko valoon herännyt missään vaiheessa.
Kirkasvalon sopivuus on Yksilöllistä. Ja se vaikuttaa sen vieressä nukkujaan, ei meilläkään mies siihen herännyt. Ainakin minun mallissani valon määrää saa säädeltyä, että miten kirkkaaksi se korkeimmilaan tulee, ja se lähtee kirkastumaan puoli tuntia ennen herätystä, EI kahta tuntia, kuten liioittelet. Minusta on mukava herätä "itsestään", kuin johonkin kellon pirinään. Jos siis koira antaisi minun useammin herätä siihen valoon, eikä naamapesuun.
Se on ominaisuus, sä vaan olet sellainen. En minäkään ole itseäni onnistunut muuttamaan. Joku appelsiinimehu voi tosiaan joskus auttaa mutta ei sekään aina toimi. Olen kokeillut.
Kirkasvalon sopivuus on Yksilöllistä. Ja se vaikuttaa sen vieressä nukkujaan, ei meilläkään mies siihen herännyt. Ainakin minun mallissani valon määrää saa säädeltyä, että miten kirkkaaksi se korkeimmilaan tulee, ja se lähtee kirkastumaan puoli tuntia ennen herätystä, EI kahta tuntia, kuten liioittelet. Minusta on mukava herätä "itsestään", kuin johonkin kellon pirinään. Jos siis koira antaisi minun useammin herätä siihen valoon, eikä naamapesuun.
Me kokeiltiin sitä viikko, mies sen hankki, koska hän ei herää sitten millään. Se oli siis miehen yöpöydällä.
Ekana aamuna, kun valo syttyi, siis heti se pieni ensisarastus, aloin nähdä painajaista, jossa juoksen jonkun keskitysleirin aidanviertä ja vaikka kuinka yritän piiloutua, kamala kirkas valonheitin seuraa minua. Kun havahduin, olin ihan paniikissa, että eikö se ollutkaan unta, valonheitin palaa edelleen! Se oli se sarastusvalo. Mies ei herännyt. Ei edes sitten, kun se laite alkoi soittaa sitä raivostuttavaa linnunlaulua (joka olisi ollut muuten jees, mutta nauhoitus oli niin lyhyt, että sama luritus toistui ja toistui ja toistui). Mies heräsi vasta, kun hänen kännykkänsä herätys oli huutanut 10 minuuttia täysillä.
Seuraavina aamuina heräsin HETI, kun se sarastusvalo meni päälle. Eikä ollut mitenkään lempeä herätys, kuin olisi ollut jossain kuulustelussa, jossa häikäistään valolla silmiä. Vaikka se oli säädetty pienimmälle teholle. Ja olin ihan yhtä tokkurainen kuin muulloinkin. Se valo oli hirveä. Mies ei herännyt siihen kertaakaan. Palautimme sen kauppaan, turhake.
Olisihan se kiva ollut herätä hitaasti kirkastuvaan valoon itsestään, kuten kesäaamuina. Mutta ei se valo ollut lähelläkään auringonvaloa vaan se oli juurikin keskitysleirin valonheitin.
Se on ominaisuus, sä vaan olet sellainen. En minäkään ole itseäni onnistunut muuttamaan. Joku appelsiinimehu voi tosiaan joskus auttaa mutta ei sekään aina toimi. Olen kokeillut.
Mun on joko muutettava talvikaudella etelämmäs tai kärvisteltävä täällä. Kesällä ja keväällä ei ole tätä ongelmaa.
Ilman sitä en olisi hereillä vieläkään
auttaa, muutama kehonpuhdistuskerta ja sillä selvä. ei tarvi torkuttaa puhelinta, eikä koomata. ylös vaan sängystä ja hommiin, liikenteeseen, lastenhoitoon, siivoukseen tms.
minäkin mielelläni kuulisin vinkkejä, minä olen omalla kohdallani vain ratkaissut asian niin, että herään aikaisemmin kuin olisi tarvis, että saan herätä rauhassa koomastani :D raahaudun zombiena keittiöön, laitan kahvin tippumaan, laitan läppärin päälle. raahaudun vessaan, ja sieltä kahvia litkimään ja lukemaan uutisia läppäriltä. Saatan syödäkin jotain. Lasi vettä ja vitamiinit. Siitä se päivä sitten käynnistyy...