Ahdistaa eResepti! Olen sairaanhoitaja ja pelkään mitä tietoja siellä näkyy!
N. 10v sitten minulle määrättiin psyk. lääkkeitä sairastuttuani toisella paikkakunnalla. Tämän asian en halua tulevan nykyisellä paikkakunnallani muiden tietoon, varsinkaan nykyisten työkavereideni.
Työskentelen siis päivystyksessä, ja siten on mahdollista, että potilaana sinne joskus joudun.
Näkyykö siis vanhantkin lääkitykset eReseptin kautta? Entä tuleva Kanta-Arkisto, näkyykö siellä vanhat sairauskertomuksetkin? Pelottava asia, tekisi mieli vaihtaa alaa ja paikkakuntaa, vaikka periaatteessa ei mitään häpeämistä pitäisi olla, mutta silti olen varma, että jos sairaus/lääkityshistoriani vuotaisi työyhteisööni, olisi maineeni mennyttä. Mikään sanktio vääryydellä urkituista tiedoista ei korvaisi tätä vahinkoa.
Kommentit (23)
Kaikkien on pitänyt käydä se.
Muut sitten luki kirjallisen materiaalin ja hommiin vaan.
Kaikkien on pitänyt käydä se.
Ihan yliopistosairaalassa olen töissä!
Jos olet katsonut eReseptin verkkokurssin ammattilaisille, niin tiedät että paperireseptien tietoja ei siirry Reseptikeskukseen. Jos kurssi on käymättä sosittelen sitä!
Vastaavasti sinne eArkistoon ei tule siirtymään paperikertomukseen tehdyt potilastietomerkinnätkään. eArkiston tietojen osalta voit itse määritellä mitä sieltä esim. Lääkärit saavat nähdä. Suomessa on todella vahva tietosuoja - luota ammattilaisena siihen!