Voiko lapsi saada kuukauden lomaa koulusta?
tai 2vk? Suunnitelmassa lähteä matkustamaan ensi vuonna huhti-toukokuussa kuukaudeksi. Toinen vaihtoehto on lähteä joulu-tammikuussa niin että 2vk joluloma olisi reissun aikana jolloin lomaa koulusta 2.lk tarvittaisiin 2vk. Mitä luulettte, onnistuukohan?
Kommentit (27)
Kiva yrittää saada luokkaan jotain työrauhan ja -rutiinin tapaistakaan, kun aina on joku menossa ja tulossa.
Lapsilla menee aikansa sopeutua takaisin kouluun loman jälkeen, vaikka vanhemmat ehkä eivät sitä uskokaan.
Osta lapselle liian kireä pipo, laita pehmolelut patterin taakse ja naulaa keinuhevonen lattiaan kiinni. Tähän ne lapset tulee opettaa ja totuttaa. Pipoa vaan kiremmälle, näin kasvaa ilosia lapsia.
Kiva yrittää saada luokkaan jotain työrauhan ja -rutiinin tapaistakaan, kun aina on joku menossa ja tulossa.
Lapsilla menee aikansa sopeutua takaisin kouluun loman jälkeen, vaikka vanhemmat ehkä eivät sitä uskokaan.
Täytyykin kertoa tämä lapseni opettajalle, joka ilman muuta suositti lapsellemme tuota kuukauden matkaa, kun sellaiseen kerran oli mahdollisuus. Muutenkin luokalla on pidetty ylimääräisiä "lomia" (lapsemme oli kerran jopa perjantaina pois koulusta, koska oli hautajaiset, hui) ja opettajaparka ei ole ymmärtänyt uupua. Ja mokoma keksi vielä tuon hauskan tehtävän lapsellemme että pitää matkapäiväkirjaa lähettämällä postikortteja (joihin siis kirjoitettiin muutakin kuin "aurinko paistaa ja kivaa on"), sillä mitä huvia se opiskelu nyt muka on? Onkohan hän epäpätevä..?
Lapsilla menee aikansa sopeutua takaisin kouluun loman jälkeen, vaikka vanhemmat ehkä eivät sitä uskokaan.Täytyykin kertoa tämä lapseni opettajalle, joka ilman muuta suositti lapsellemme tuota kuukauden matkaa, kun sellaiseen kerran oli mahdollisuus. Muutenkin luokalla on pidetty ylimääräisiä "lomia" (lapsemme oli kerran jopa perjantaina pois koulusta, koska oli hautajaiset, hui) ja opettajaparka ei ole ymmärtänyt uupua. Ja mokoma keksi vielä tuon hauskan tehtävän lapsellemme että pitää matkapäiväkirjaa lähettämällä postikortteja (joihin siis kirjoitettiin muutakin kuin "aurinko paistaa ja kivaa on"), sillä mitä huvia se opiskelu nyt muka on? Onkohan hän epäpätevä..?
Onko sulla huono omatunto tosta matkasta, kun vedät palkokasvin kitusiin kerta toisensa jälkeen, jos joku vähänkään kritisoi?
Tähän ketjuun on kirjoitellut aika moni sillä asenteella, että koulusta voi ottaa omaa lomaa, kun sattuu huvittamaan. Ja että "me ainakin otetaan pari kolme viikkoa joka vuosi, koska koulu ei ole tärkeintä elämässämme". Vähän eri asia kuin teillä käsittääkseni... Ja yksi päivä hautajaisia varten on vähän eri kuin kuukausi lomailua toisella puolella maailmaa.
Henkilökohtaisesti ymmärrän kyllä, että joskus tulee mahdollisuus johonkin erikoiseen ja silloin se mahdollisuus kannattaa käyttää.
Mutta mun mielestä on itsekästä minä-minä-asennetta suhtautua kouluun jonain, joka kyllä aina joustaa, kun MINÄ haluan lomailla silloin, kun MINULLE sopii, ihan KAIKKINA vuosina. Se ihan oikeasti sotkee luokan dynamiikkaa ja työrauhaa, jos jatkuvasti porukkaa tulee ja menee. Ei se, että yksi lapsi on joskus poissa, mutta sitten, kun niitä yksiä alkaa olla puoli luokallista.
Eihän siitäkään ole kellekään haittaa, jos MINÄ ajan päin punaisia. Tiukkapipoja sellaiset, jotka sitä vaatii!
Lapsilla menee aikansa sopeutua takaisin kouluun loman jälkeen, vaikka vanhemmat ehkä eivät sitä uskokaan.Täytyykin kertoa tämä lapseni opettajalle, joka ilman muuta suositti lapsellemme tuota kuukauden matkaa, kun sellaiseen kerran oli mahdollisuus. Muutenkin luokalla on pidetty ylimääräisiä "lomia" (lapsemme oli kerran jopa perjantaina pois koulusta, koska oli hautajaiset, hui) ja opettajaparka ei ole ymmärtänyt uupua. Ja mokoma keksi vielä tuon hauskan tehtävän lapsellemme että pitää matkapäiväkirjaa lähettämällä postikortteja (joihin siis kirjoitettiin muutakin kuin "aurinko paistaa ja kivaa on"), sillä mitä huvia se opiskelu nyt muka on? Onkohan hän epäpätevä..?
Onko sulla huono omatunto tosta matkasta, kun vedät palkokasvin kitusiin kerta toisensa jälkeen, jos joku vähänkään kritisoi?
Tähän ketjuun on kirjoitellut aika moni sillä asenteella, että koulusta voi ottaa omaa lomaa, kun sattuu huvittamaan. Ja että "me ainakin otetaan pari kolme viikkoa joka vuosi, koska koulu ei ole tärkeintä elämässämme". Vähän eri asia kuin teillä käsittääkseni... Ja yksi päivä hautajaisia varten on vähän eri kuin kuukausi lomailua toisella puolella maailmaa.Henkilökohtaisesti ymmärrän kyllä, että joskus tulee mahdollisuus johonkin erikoiseen ja silloin se mahdollisuus kannattaa käyttää.
Mutta mun mielestä on itsekästä minä-minä-asennetta suhtautua kouluun jonain, joka kyllä aina joustaa, kun MINÄ haluan lomailla silloin, kun MINULLE sopii, ihan KAIKKINA vuosina. Se ihan oikeasti sotkee luokan dynamiikkaa ja työrauhaa, jos jatkuvasti porukkaa tulee ja menee. Ei se, että yksi lapsi on joskus poissa, mutta sitten, kun niitä yksiä alkaa olla puoli luokallista.
Eihän siitäkään ole kellekään haittaa, jos MINÄ ajan päin punaisia. Tiukkapipoja sellaiset, jotka sitä vaatii!
Tämä aihe on puitu kyllä av:lla jo monta kertaa. Joka kerta sama juttu: moni oikeasti hyökkää hampaisiin saakka aseistautuneena KAIKKIA niitä kohtaan, jotka pitävät ylimääräistä "lomaa". Kun se kritiikki nimenomaan ei kohdistu vain heihin, jotka ottavat lomia miten sattuu ja löysin perustein, vaan ap:kin mietti vain sitä yhtä ainoaa kertaa ja siihen hyökättiin tyyliin miksi te olette niin itsekkäitä, että koko ajan pitää olla ylimääräisiä lomia. Kyllä se vaan tuppaa ärsyttämään ;) Mutta tottahan se on, että jokainen tuntee oman lapsensa parhaiten ja opettaja osaa kyllä arvioida, tekeekö poissaolot hallaa vai ei. Ei siihen ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta.
mit'k;h'n se sulle kuuluu .Pid' huoli omista kakaroistaski'hki'h
Lapset voi ottaa kotiopetukseen omalla p''t;ksell'.Ei tarvi kysell'.Tosin sitten pit'' itse maksaa kaikki tarvikkeet ja muut .Tuntuu olevan melkoisen tiet'm'tt;mi' kaikki vanhemmat. ON koulupakko mutta EI koulunk'yntipakkoa.Eli voi my;s opettaa kotona.Hyv' apu siihen on esim. feeniks nettikoulu.
Osta lapselle liian kireä pipo, laita pehmolelut patterin taakse ja naulaa keinuhevonen lattiaan kiinni. Tähän ne lapset tulee opettaa ja totuttaa. Pipoa vaan kiremmälle, näin kasvaa ilosia lapsia.