Nyt selvisi syy, miksi eräs tuttu on lakannut pitämästä yhteyttä...
... sain kiertotietä kuulla syyn. Laitoin syksyllä ison kasan vaatteita Uffiin, ja mainitsin siitä Facebookissa. Tämä tuttu on sitten vetänyt herneen nenään, kun en antanut hänen ensin tutkia ja katsoa haluaisiko hän jotain niistä vatteista!! Kun olen kuulemma sellaista luvannut! Ja nyt hän haukkuu minua paskaksi yhteisille tutuille. Voi huokaus.
Olen siis kerran antanut tuon ihmisen katsoa minun kierrätykseen menevät vaatekassini läpi, mutta hänen käytöksensä oli niin huonoa, että päätin että mielummin annan muualle vaatteet. Mitään "jatkuvaa sopimusta" ei meillä ole ollut.... Emmekä edes ole kavereita, pelkkiä tuttuja, joilla muutama sama kaveri. Menetys ei siis osaltani ole suuri, mutta huvittaa tuollainen lapsellinen käytös ja kiukuttelu... :D
Kommentit (31)
miksi kukaan vie vaatteita UFFille ?
Oletko ikinä tutkinut minkälainen lafka on kyseessä ?
Maailmassa on paljon, paljon enemmän parempiakin hyväntekeväisyyskohteita, vie seuraavalla kerralla sellaiseen.
No mitä muutakaan se sinusta on?
Niinhän ap kirjoitti: Antaa lapsien vaatteita UFFiin koska kaverin käytös oli hänestä ollut sellaista ettei tahtonut ystävälle antaa niitä! :)Kerro miksi sinä luet sen jotenkin erilailla kuin sellaisena että arvostelee ja tavallaan rankaisee tämän käytöksestä.
Jos kaveri olisi ollut erilainen, siis mieliksi ap.lle niin olisi hänen lapset saaneetkin ne vaatteet.Jos ap on kertonutkin tälläisiä jossain niin kyllä on silmiä pyöritelty ap.n selän takana ja uutinen tosiaan kiertänyt suoraan sille kaverille: Maija ei antanut sulle sen lapsien vaatteita sun lapsille koska sä teit/sanoit niin vaan vei ne vaatteet UFFiin.
Minä ihmettelen miksi ap. vollottaa tapahtunutta asiaa tässä.
8
Lue itse mitä ap kirjoitti. Aloituksesta ei sanallakaan käynyt ilmi että olisi lastenvaatteista kyse. ihmettelen teitä jotka joka keskusteluun keksitte asioita itse. Jos on vaikka aloitus missä mainitaan lapsi niin puolet vastaajista kirjoittaa heti poika vaikka ei olisi pojaksi mainittu. Miksi siis vastaatte vaikkei lukeminen onnistu?
mielummin heitän roskiin kuin mafialle niitä annan. Mutta se on ihan totta että jotkut ihmiset jotka ovat pyytäneet vanhoja vaatteita tulee todella oudoiksi koko hommasta. Tuntuu kuin he eivät ole sinut asian kanssa tai sitten se tuntuu liian nöyryyttävältä. En tiedä mikä on se ongelma. Koska juttu kävi niin vaikeeksi minullekin niin vaihtelin kohteita. Ja kyllähän niitä löytyy kenelle niitä antaa. Katsokaa vain ympärillenne. Köyhiä lapsiperheitä on pilvin pimein jotka TODELLAKIN ilahtuu niistä. Jos ei samassa kaupunginosassa niitä ole niin käy pikakäynnille heikkovaraisten asuinnurkilla. Toinen asia on rahakeräykset. Älkää antako keräyksiin vaan antakaa suoraan heille kenelle tarve on. Tulevat oikeasti köyhien tarpeeseen.
Jolta kuulit kiertoteitse syyn, miksi et anna enää vatteitasi sille ihmiselle. Näin tuttavat kuulevat syyn ja varmaan asianomainenkin lopulta...
Mä sain kerran sukulaiselta pari kassillista hänelle pieneksi jääneitä merkkivaatteita, ihan kiva, mutta lopulta niistä ei llut pidettyä kuin ehkä kahta vaatetta. Ei ne olleet ihan mun tyyliä tai sitten muyten vaan eivät sopineet täysin vartalolleni.
Kiitin kauniisti, mutta eipä tullut mieleenkään että olisin silti jäänyt hänelle jotain velkaa. Jos joku haluaa lahjoittaa jotain, niin ei kannata odottaa vastapalveluksia. Tai sitten niistä on sovittava etukäteen...
Lue ihan itse aloitus siinä lukee: "Plaa, plaa laitoin syksyllä ison kasan vaatteita plaa, plaa".
Ja samanen ihminen sanoo: "plaa, plaa hänen käytös oli niin huonoa että päätin antaa vaatteet muualle".
Tämä KOKO juttu koskee sitä että jollain on lapsien vanhoja vaatteita joita antaisi pois mutta jonkun horon käytös oli HÄNEN mielestään niin kurjaa että päättiKIN antaa ne toisaalle.
Ja koska tämä menee tälläisenaan viellä jakoon muille niin silloin se tarkoittaa että ap on niin ihana ämmä että menee ITSE haukkumaan sen toisen haahkan toimintaa muille ja tämä menee sitten sen ihmisen korviin.
Itse ihmettelen miksi joku täällä ihmettelee MIKSI se yksi haahka ei olisi suuttunut ja "haukkuu" ap.ta niinikään muille. Niinkuin ap ei itse olisi ollut yhtä vanupää toiminnassaan.
Mutta hei. ei tässä tietenkään sovi mammalle sanoa mitään vastaan. Sinulle kukaan tuskin saa sanoa mitään vastaan tai se on "kurjaa käytöstä" sinua kuuluu kumartaa.. :)
Oikeasti. Ap oli itse paska toiminnassaan ja saa mennä siinä itseensä. Pakkoko olla itse ilkeä vaikka joku toinen olisi sitä ensin. Ettekö te vaan kykene puhumaan asioista? Ei, koska sinun kanssa muut ei voi olla eri mieltä. ;)
Ainoa iso plussa taitaa olla se ettei sinun lapsien vaatteita enää kukaan viitsi olla. Koska kyllä ne kaikki ihmiset jotka on kuullut tän DRAAMAN osaa tajuta ettei kannata tulla tulilinjalle.
Miksi sä tulet tänne nettiin avautumaan jos sitten "ei osaa lukea ja ymmärretään väärin"?
Sinä tässä et vaan tajua miten oma käytöksesi on kamalaa. Mene itseesi ennenkö kaikki kaverisi katoaa.
Voi kulta, onko sulla paha olla? Miten ihmeessä Suomi pärjää niin hyvin Pisa-testeissä, kun ei niin monelta on luetunymmärtäminen kateissa?
Voi kulta, onko sulla paha olla? Miten ihmeessä Suomi pärjää niin hyvin Pisa-testeissä, kun ei niin monelta on luetunymmärtäminen kateissa?
koulussa ne pakotetaan opettelemaan ulkoa kaikkea turhaa ja sillä se tyhmäkin pärjää. ehkä oppikirjoissa on myös opeteltu tavaamaan niin että tyhmäkin osaa opetella ulkoa ilman järjetöntä tulkintaa kuten kaikki jotka täällä ap:ta trollaa.
miten pystyt noteeraamaan, ettei henkilö otsikkosi mukaan enää pidä yhteyttä? Ilmeisesti sinulla on hyviä vaatteita, joille hänellä olisi käyttöä. Itsekin toteat, että veit ne tahallasi pois antamatta hänen katsoa ensin. Paheksut sitä, että hän haukkuu sinua niille kavereillenne. Sinä haukut häntä koko Suomelle. Käytösvikaa on teissä molemmissa. Annapa seuraavalla kerralla hänen katsoa vaatteet ensin ja korjaa osaltasi välinne.
Annapa seuraavalla kerralla hänen katsoa vaatteet ensin ja korjaa osaltasi välinne.
Miksi joku haluaisi jonkun ylimielisen tutun kotiinsa yököttelemään vaatteilleen ja sotkemaan niitä ympäri kämppää? Vieläpä sellaisen, joka ottaa vaatteet itselleen kuuluvana itsestään selvyytenä?
Kun muutimme toiselle paikkakunnalle, myimme, annoimme ja kierrätimme paljon tavaraa mm. sukulaisille. Joidenkin saajien kanssa meni välit, kun saivat mielestään liian vähän.
Opin kerrasta, vien roskiin tai Fidaan Uffiin ym sellaisiin, en sukulaisille tai tutuille.
vien lasten vaatteet aina kirppikselle myyntiin ja/tai uffan laatikkoon.
Helpompaa sillee kaikille, ettei kukaan oleta mitään, enkä jaksa odotella viikkoja että joku kaveri jaksais tulla katsomaan vaatteita, sitten niitä arvostellaan ja nauretaan että kauhee. Saan niistä kuitenkin pienellä vaivalla kirppikseltä muutaman satasen.
Yhdelle kaverille annan, koska hän osaa arvostaa ja kiittelee, meillä on kyllä lapset eri sukupuolta, joten vain harva vaate käy.